Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

1h 22min
Om vi ska posta länkar så vill vi gärna ha lite mer kött på benen för att kunna driva en diskussion.

Vad handlar videon om?
Vad av videons innehåll känner du är ett värdigt underlag för diskussion?
Finns det några viktiga tidsstämplar?

Osv osv. Att bara posta en länk till en video vara längd matchar en film ger oss inte mycket att gå på

Tror jag kan sammanfatta åt dig "some guy on bitchute says a thing"

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cango:

Tackar,
Riktigt intressant filmklipp, rädd den kommer tas ner snart dock.
Finns mycket att diskutera här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorion:

Tror jag kan sammanfatta åt dig "some guy on bitchute says a thing"

Verkar vara ungefär värdet av videon också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cango:

Läste kommentarerna och fann denna: "This backs up the leaked memorandum from this globalist neil M Ferguson from the Imperial College in the UK. THESE so called covid varients don't exist and in fact niether does covid 19. There will be law s suits all over Australia over this." - Säger en hel del om vad videon handlar om och intetsägande tyngden bakom den.

Faktumet att den läggs upp på bitchute säger också en hel del. Troligen togs den ned från Facebook och YouTube illa kvickt på grund av vad det i grunden är: desinformation. Sedan om det är med flit eller bara på grund av konspirationsdrabbade personer är oklart ännu. Det finns till och med nobelpristagare som tvivlar på COVID-19-vaccinnen exempelvis...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

73,8% vaccinerade med första dos av vuxna befolkningen och vaccineringarna fortsätter, så skulle påstå att vi inte har något problem med folk rädda för sprutor i det här landet. Helt otroligt att vi når över 70% skulle jag vilja säga. För svininfluensan nådde vi 60% vaccinationsgrad.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-sta...

Ja, här i Sverige har vi gjort ett fantastiskt jobb med vaccineringen och när jag säger "vi" så menar jag främst invånarna som har gått och vaccinerat sig (tummen upp till Dig och Dig och Dig, med flera!). Och lever vi kvar i vår bubbla - vilket vi inte gör - så är det mer normalt igen.

Men precis som med miljön så gör Sverige inte någon större skillnad i det hela om resten av världen är otroligt antivaxxers och/eller vaccintvekare och således vägrar vaccinera sig. Då blir det som sagt var en förlorande kamp mot varianternas utvecklande där de kan göra vaccinen sämre verkande.

Ta exempelvis Kina Sinovac som fungerar helt OK mot Alfavarianten men fungerar extremt dåligt mot Deltavarianten. Ett tydligt skrämmande exempel på vad som komma skall med nästkommande grekiska varianter och hur mindre effektiva vacciner kan visa sig vara.

Pandemin upphör när tillräckligt många i _VÄRLDEN_ har vaccinerats sig förutsatt att nuvarande vaccinen fortfarande är tillräckligt effektiva mot rådande varianter. Vi i Sverige är rätt trygga nu här hemma men globalt så är det fortfarande mer eller mindre "kaos" som Aftonbladet uttrycker det vad gäller bristande vaccinering och antalet nya inlagda på sjukhusen runtom världen är.

Ja, majoriteten är ickevaccinerade och majoriteten av fallen är Deltavarianten. Ju fler som smittas och blir allvarligt sjuka (pga bristande vaccinering) desto fler tillfällen för nya mutationer och därmed nya och mer vaccinresistenta "grekiska" varianter.

Så ja, egentligen gör min FUD ingen nytta längre eftersom rätt många svenskar redan har vaccinerats sig. Hello? Any 'Emuricans here? Get vaxxed!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimMy2003:

Tackar,
Riktigt intressant filmklipp, rädd den kommer tas ner snart dock.
Finns mycket att diskutera här.

Kan du ge exempel på vad specifikt innehåll i videon som är av diskussionsvärde?

Är du inne på samma linje som budskapet att "COVID-19 inte existerar" till att börja med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det finns till och med nobelpristagare som tvivlar på COVID-19-vaccinnen exempelvis...

Men du vet bättre än Nobelpristagare?

Jag har aldrig förstått det där ställningstagandet, eller, jag har alltid sett det som farligt dogmatiskt.

Jag tycker egentligen det gäller alla människor, att man ska vara öppen för att möjligheten finns att alla människor vet något man själv inte vet. Och inte minst då människor som bevisligen (och Nobelpriset får väl ändå anses vara ett bevis) har kompetens man själv saknar. Hur vet du att det inte är så i det här fallet?

Skrivet av AplAy:

Pandemin upphör när tillräckligt många i _VÄRLDEN_ har vaccinerats sig förutsatt att nuvarande vaccinen fortfarande är tillräckligt effektiva mot rådande varianter.

Du säger i princip att vi kan vaccinera bort evolutionen. Det är ett rätt starkt påstående.
I en global(iserad) värld kommer vi alltid ha pandemier, dom är ständigt pågående.

Se på antibiotika och multiresistenta bakterier, där för vi en förlorande kamp. Ibland kan det faktiskt vara bättre att göra mindre.

Man kan föra ett annat resonemang.

Den vanliga säsongs-influensan är ju en ständigt pågående pandemi. Där muterar viruset marginellt på ett år ungefär.

Det här viruset har nu muterat och blivit farligare 3-4 gånger på ett år. Vad är skillnaden mellan dessa pandemier? Takten på vaccinationer. Så det kan faktiskt vara så att det är vaccinationer som driver mutationer, precis samma sak (motsvarande) vi ser med multiresistenta bakterier.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeonist:

Men du vet bättre än Nobelpristagare?

Jag har aldrig förstått det där ställningstagandet, eller, jag har alltid sett det som farligt dogmatiskt.

Jag tycker egentligen det gäller alla människor, att man ska vara öppen för att möjligheten finns att alla människor vet något man själv inte vet. Och inte minst då människor som bevisligen (och Nobelpriset får väl ändå anses vara ett bevis) har kompetens man själv saknar. Hur vet du att det inte är så i det här fallet?

Tanken med nobelpristagare är att om Du har erhållit ett sådant prestigefyllt pris i vetenskapens namn så torde du anamma en viss form av självintrospektion inom din kunskapsområde - och veta vad du inte vet och måste forskare vidare på. Om du verkligen trodde att du redan visste allt inom ditt område så hade du inte bedrivit ytterligare banbrytande forskning som senare ledde till ett nobelpris från allra första början.

Ja, teoretiskt talat så kommer nästan alla människor någon gång under sin livstid att säga något extremt insiktsfullt. Frågan är om en är där då för att höra det?

Michael Lewitt är exemplet som fick nobelpriset i kemi år 2013 och som i början av pandemin var kritisk mot nedstängningar och även för att låta ungdomar bara smittas ned så fort som det bara gick för att skapa flockimmunitet. Nackdelen är att den strategin också leder till fler döda plus fler möjligheter för fler så kallade... vad var ordet... varianter?

Källa: https://www.statnews.com/2021/05/24/stanford-professor-and-no...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tanken med nobelpristagare är att om Du har erhållit ett sådant prestigefyllt pris i vetenskapens namn så torde du anamma en viss form av självintrospektion inom din kunskapsområde - och veta vad du inte vet och måste forskare vidare på.

Gör du det? Vad är din kompetens på området?

Det där bevisar ju bara det farliga i dogmatism. Du hänvisar till en person som säger en sak som (enligt dig) är idiotiskt och farligt. Sen lyfter du den personen när han ändrar sig. Vad händer om han ändrar sig igen? Är han "ute" igen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nackdelen är att den strategin också leder till fler döda plus fler möjligheter för fler så kallade... vad var ordet... varianter?

Kan du förklara det där. Varianter drivs inte av antal smittade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeonist:

Gör du det? Vad är din kompetens på området?

Det där bevisar ju bara det farliga i dogmatism. Du hänvisar till en person som säger en sak som (enligt dig) är idiotiskt och farligt. Sen lyfter du den personen när han ändrar sig. Vad händer om han ändrar sig igen? Är han "ute" igen då?

Det är inte enligt mig.

Det är enligt andra experter inom mer relevanta områden: epidemiologi, mänsklig medicin, och virologi - vilket i sin tur ledde till att artiklar om just denna nobelpristagare skrevs.

Problematiken är att den genomsnittliga personen kan lätt tro att vem som helst som har ett nobelpris under sina armar på något magiskt vis kan yttra sig inom alla vetenskapliga fält. I sådana fall skulle vi bar ha ett yrke: "VETENSKAPSPERSON". Stereotypiskt kulturellt exempel är teoretiska fysikern Sheldon Cooper i Big Bang Theory som på något magiskt vis kan allt om allt bara för att teoretisk fysik låter som om de omfattar ALLT i den objektiva verkligheten.

Min kompetens själv är en kvantitativ C-uppsats med hjälp av den vetenskapliga metoden (Vetenskaplig metod A 7,5 hp). Den vetenskapliga metoden är självkorrigerande vilket betyder att när nya rigorösa data kommer så ändrar du dina vetenskapliga modeller, dvs., "hur du beskriver och förutser den objektiva verkligheten". Det mesta är dessvärre inte så simpelt som att kasta ett äpple upp i luften och se att det landar igen och konstatera, "Japp, gravitationen gäller fortfarande!".

Jag tolkar det just nu som att du fokuserar för mycket på vad enskilda människor säger, har sagt och inte har sagt, när det egentligen handlar om vad som sägs och vad av det som sagts har för stöd i den vetenskapliga litteraturen. Då blir det lätt att hamna i konspirationstänkandet att, "Han är en underdog som ingen tror på - han måste därför veta något som andra INTE vill ska komma ut i samhället!".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeonist:

Varianter drivs av antalet smittade som i sin tur förblir sjuka tillräckligt länge för viral replikation, dvs., att viruspartiklarna kan göra kopior av sig och mutationer uppstår när någon kopiering blir imperfekt.

Så indirekt drivs varianter av antalet smittade eftersom ju fler smittade desto större sannolikhet att någon smittad kommer att bli tillräckligt sjuk tillräckligt länge för viral replikation där en mutation uppstår vid ett kopieringstillfälle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Någon som vet hur petiga de är med att man tar andra dosen precis 7 veckor efter första?
Skulle gärna ta den tidigare så man får skydd mot Delta, men Uppsala kör fortfarande med 7 veckor. Blir man nekad om man bokar in sig t.ex. 5 eller 6 veckor efter första?
Gävle har ju ändrat till 4 veckor, men känns onödigt att vaccinturista dit när det finns tusentals lediga tider i Uppsala.

Kanske lite sent svar men jag tog 2an efter exact 6 veckor (i uppland). En kollega försökte efter 4v och fick sin tid avbokad.
prova att boka, det värsta som kan hända är att dom avbokar dig och då är det bara att boka en ny tid lite senare.

Edit:
På lappen man får står det ju fortfarande 3veckor eftersom dom inte har tryckt nya.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Överdriven matte för att visa sammanhanget

Viruset muterar i 1/10
Har du 1000 smittade så har du 1000/10= 100 mutationer.
Har du 10 000 000 smittade så har du 10 000 000/10 = 1 000 000 mutationer

1/1000 mutationer leder till ett starkare, smittsammare, och/eller dödligare virus.
I första fallet har du 100/1000 = 0,1 farligare virus
I andra fallet har du 1 000 000/1000 = 1000 farligare virus

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikgus:

Viruset muterar i 1/10

1/1000 mutationer leder till ett starkare, smittsammare, och/eller dödligare virus.

Exakt. Och för att förtydliga det hela för den som undrar: när vi pratar om smittade så menar vi de som har fått viruset inuti sig och fått en infektion där viruset har påbörjat sin replikationsprocess vilket är när det gör kopior av sig själv. När det gör kopior av sig själv så kan felaktiga kopior uppstå eller så kallade "muterade viruspartiklar".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Viruset muterar i 1/10

Fast varför exkluderar du vaccinerade från den kalkylen? Säger du att viruset inte muterar i vaccinerade människor?

Det är ju inte ett fysiskt skydd mot virus, dom blir smittade, sjuka osv.

Permalänk
Medlem

Äsch trött på folk som vaccineras och sen tjatar på oss som inte vill. Om det tar 5-10 år att utveckla ett säker och effektiv vaccin och man smeckar ihop nåt på under ett år, så nix det känns inte rätt.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Fast varför exkluderar du vaccinerade från den kalkylen? Säger du att viruset inte muterar i vaccinerade människor?

Det är ju inte ett fysiskt skydd mot virus, dom blir smittade, sjuka osv.

Är du säker på att du citerat rätt person?!
Nämner ingenting om vaccination i min post.

Det undre stycket kan jag inte ens lista ut vad du pratar om. Vad är inte ett fysiskt skydd? Vilka bli smittade och sjuka.

Läs @AplAy post ovanför din.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan du ge exempel på vad specifikt innehåll i videon som är av diskussionsvärde?

Är du inne på samma linje som budskapet att "COVID-19 inte existerar" till att börja med?

Det är 1.5tim lång video där dom diskuterar många olika saker rörande coronavirus, patent, vaccin osv. Jag behöver själv factchecka en hel del grejer som togs upp innan jag skulle vilja diskutera vidare.

Du får själv besluta om det är värt lägga ner tid på filmen.

Corona existerar i allra högsta grad, varför är en mer intressant fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Corona existerar i allra högsta grad, varför är en mer intressant fråga.

Varför är helt ointressant. Igen, det lägger an den där religiösa prägeln.

När du har fått svar på varför, vad ska du göra då? Vad kan du göra då som du inte kan göra utan det svaret?

Permalänk
Medlem

Kollade på aftonbladets karta över antal smittade och drog stapeln tillbaka ett år och det ungefär lika många smittade nu som för ett år sedan, antal döda är lägre men det är inte så konstigt då de känsligaste kanske redan avlidit. Så frågan är hur vaccinet fungerar egentligen, även om restriktioner hävts så borde "immuniteten" det ska ge med antikroppar ge ett bättre resultat kan man tycka. En intressant fråga är om viruset muterar i de vaccinerade då de verkar kunna bli smittade så kanske risken är att det blir nåt ännu värre.

La till en fråga.
Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Kollade på aftonbladets karta över antal smittade och drog stapeln tillbaka ett år och det ungefär lika många smittade nu som för ett år sedan, antal döda är lägre men det är inte så konstigt då de känsligaste kanske redan avlidit. Så frågan är hur vaccinet fungerar egentligen, även om restriktioner hävts så borde "immuniteten" det ska ge med antikroppar ge ett bättre resultat kan man tycka. En intressant fråga är om viruset muterar i de vaccinerade då de verkar kunna bli smittade så kanske risken är att det blir nåt ännu värre.

Antar du menar snittade per dag och inte totalt?
Det kan förklaras med att spridningen är bredare nu. För ett år sen var det mer kluster liknade medans nu är den allmänt utspridd. Därför kan antalet smittade per dag vara lika trots att stora delar är vaccinerade. Samtidigt så skyddar inte vaccinet mot smitta till 100% vilket gör att man kan bli smittad men med mildare symtom.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

Äsch trött på folk som vaccineras och sen tjatar på oss som inte vill. Om det tar 5-10 år att utveckla ett säker och effektiv vaccin och man smeckar ihop nåt på under ett år, så nix det känns inte rätt.

Mmm... och jag kommer att fortsätta att tjata på folk att INTE köra drogpåverkad för det kan påverka mig och/eller mina nära och kära ute i trafiken.

Du kan se det som så att den mänskliga kunskapen sedan Upplysningens tid har lett oss till detta ögonblick då flera decenniers forskning inom just mRNA-baserad teknologi gjorde så att just Moderna kunde ta fram ett mRNA-vaccin på bara några dagar efter att viruset hade fått sin (eng. "genome") kartlagd.

"Kunskap tillhör människan - människan ska göra anspråk på kunskap" - något dylikt citat jag hörde från en podcast när jag var ute och promenera 6 km nyligen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeonist:

Varför är helt ointressant. Igen, det lägger an den där religiösa prägeln.

När du har fått svar på varför, vad ska du göra då? Vad kan du göra då som du inte kan göra utan det svaret?

Exakt. Det ger ifrån sig starka konspiratoriska vibbar med undertoner till implikationer om att, "COVID-19:s uppkomst måste vara en del av en större plan för Nya Världsordern" (eller valfri "Dessa Styr Världen"-hypotes).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Antar du menar snittade per dag och inte totalt?
Det kan förklaras med att spridningen är bredare nu. För ett år sen var det mer kluster liknade medans nu är den allmänt utspridd. Därför kan antalet smittade per dag vara lika trots att stora delar är vaccinerade. Samtidigt så skyddar inte vaccinet mot smitta till 100% vilket gör att man kan bli smittad men med mildare symtom.

Exakt. Det finns ingen seriös expert inom varken immunologi eller virologi som hoppades på ett steriliserande vaccin med anledning av COVID-19. Folk måste lägga ned tjatet om "steriliserande vaccin eller så tar jag inget".

Poängen med vaccinen är att minska antalet som dör vid oundviklig infektion och sedan överlever sjukdomsförloppet samtidigt som de kanske kan smittas igen (eng. "reinfection"). Dock är sistnämnda oklart ännu i vilken utsträckning det sker hos fullt vaccinerade.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Ja, här i Sverige har vi gjort ett fantastiskt jobb med vaccineringen och när jag säger "vi" så menar jag främst invånarna som har gått och vaccinerat sig (tummen upp till Dig och Dig och Dig, med flera!). Och lever vi kvar i vår bubbla - vilket vi inte gör - så är det mer normalt igen.

Men precis som med miljön så gör Sverige inte någon större skillnad i det hela om resten av världen är otroligt antivaxxers och/eller vaccintvekare och således vägrar vaccinera sig. Då blir det som sagt var en förlorande kamp mot varianternas utvecklande där de kan göra vaccinen sämre verkande.

Ta exempelvis Kina Sinovac som fungerar helt OK mot Alfavarianten men fungerar extremt dåligt mot Deltavarianten. Ett tydligt skrämmande exempel på vad som komma skall med nästkommande grekiska varianter och hur mindre effektiva vacciner kan visa sig vara.

Pandemin upphör när tillräckligt många i _VÄRLDEN_ har vaccinerats sig förutsatt att nuvarande vaccinen fortfarande är tillräckligt effektiva mot rådande varianter. Vi i Sverige är rätt trygga nu här hemma men globalt så är det fortfarande mer eller mindre "kaos" som Aftonbladet uttrycker det vad gäller bristande vaccinering och antalet nya inlagda på sjukhusen runtom världen är.

Ja, majoriteten är ickevaccinerade och majoriteten av fallen är Deltavarianten. Ju fler som smittas och blir allvarligt sjuka (pga bristande vaccinering) desto fler tillfällen för nya mutationer och därmed nya och mer vaccinresistenta "grekiska" varianter.

Så ja, egentligen gör min FUD ingen nytta längre eftersom rätt många svenskar redan har vaccinerats sig. Hello? Any 'Emuricans here? Get vaxxed!

Ett annat problem är nu att svenskar vallfärdar till Spanien, Cypern och liknande länder där nu sjukdomen tycks sprida sig som en löpeld. Sen tar de flyget hem och fortsätter sprida skiten här hemma.
Varför har vi inte som i vissa andra länder att man helt enkelt får bo på ett speciellt hotell minst en vecka här också för att se så man inte för smittan vidare. Här i Sverige är det en rekommendation att inte träffa för mycket folk men det vet alla, vem fan bryr sig om rekommendationer när det skulle kosta extra pengar.

Klart som fan att vi då får hit deltavarianten och säkerligen någon bonusvariant också med det tänket.

Nästa problem är att våra yngre ser sig som odödliga och behöver då inte ens vaccinera sig tycker de själva. Undrar om de ens förstått varför vi får Alfa, Beta, Gamma, Delta och allt vad de heter. Hade man kunnat (teoretiskt omöjligt) vaccinera hela världen på en vecka så hade vi sluppit alla varianter av smittan som nu sprider sig.
Jag tar själv min andra spruta pfizer i början av Augusti.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Ett annat problem är nu att svenskar vallfärdar till Spanien, Cypern och liknande länder där nu sjukdomen tycks sprida sig som en löpeld. Sen tar de flyget hem och fortsätter sprida skiten här hemma.
Varför har vi inte som i vissa andra länder att man helt enkelt får bo på ett speciellt hotell minst en vecka här också för att se så man inte för smittan vidare. Här i Sverige är det en rekommendation att inte träffa för mycket folk men det vet alla, vem fan bryr sig om rekommendationer när det skulle kosta extra pengar.

Klart som fan att vi då får hit deltavarianten och säkerligen någon bonusvariant också med det tänket.

Nästa problem är att våra yngre ser sig som odödliga och behöver då inte ens vaccinera sig tycker de själva. Undrar om de ens förstått varför vi får Alfa, Beta, Gamma, Delta och allt vad de heter. Hade man kunnat (teoretiskt omöjligt) vaccinera hela världen på en vecka så hade vi sluppit alla varianter av smittan som nu sprider sig.
Jag tar själv min andra spruta pfizer i början av Augusti.

Jag håller med. Jag stör mig på att många tänker helt snett. Många vaccintvekare anser att de kan lätt stå emot COVID-19 via naturlig infektion men av någon outgrundlig anledning så är två små mRNA-sprutor livsfarliga i jämförelse. Att vara bakom flötet är bara rena förordet.

Och ungdomar som anser sig vara odödliga: ja, då är det ju bara att vaccinera sig?! Sprutornas innehåll är mycket mindre skadligt än sjukdomen och vissa ungdomar tar väl redan högst tveksamma sprutor redan så... Själv har det gått 3 veckor nu sedan jag fick andra Fiser-spruta! ^_^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Jag håller med. Jag stör mig på att många tänker helt snett. Många vaccintvekare anser att de kan lätt stå emot COVID-19 via naturlig infektion men av någon outgrundlig anledning så är två små mRNA-sprutor livsfarliga i jämförelse. Att vara bakom flötet är bara rena förordet.

Och ungdomar som anser sig vara odödliga: ja, då är det ju bara att vaccinera sig?! Sprutornas innehåll är mycket mindre skadligt än sjukdomen och vissa ungdomar tar väl redan högst tveksamma sprutor redan så... Själv har det gått 3 veckor nu sedan jag fick andra Fiser-spruta! ^_^

Håller med om allt.
En del ungdomar idag köper gladligen ett piller från utlandet via någon obskyr hemsida och petar i sig det som kommer hem utan en tanke på vad det kan innehålla. När det kommer ett kliniskt testat vaccin så blir de livrädda (Ja, det är testat men inte på samma sätt som många andra vaccin då det då skulle ha tagit ca 10 år innan vi fått någon spruta)

Tyvärr sprids det enormt mycket skit på internet från både det ena och andra hållet och tydligen tror folk på allt de läser på dessa sidor. Man blir mörkrädd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Finns det någon statistik att läsa om corona/covid där man även kan se andelen/antalet ovaccinerade/vaccinerade som smittats/behöver sjukhusvård/avlider? Det är så pass många vaccinerade så det borde vara en markant skillnad. Borde ju vara enkelt att visa vaccintvekare det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av john_doe:

Finns det någon statistik att läsa om corona/covid där man även kan se andelen/antalet ovaccinerade/vaccinerade som smittats/behöver sjukhusvård/avlider? Det är så pass många vaccinerade så det borde vara en markant skillnad.

Senast idag hade SVT en notis om detta.

Sen vi började vaccinera och fram till mitten av juni har det konstaterats knappt 3500 fall bland personer som varit fullvaccinerade. Det är ungefär 0,5% av alla smittade under samma period.

Mer finns att läsa här:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-sta...

Min tolkning är att vaccinen är effektiva.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||