Ny laptop for börsen och lite gaming 9-10k.

Permalänk
Medlem

Ny laptop for börsen och lite gaming 9-10k.

Hej, Jag vill köpa en ny laptop för 10-11k och den ska främst användas för Börsen och lite lättare gaming som CS:GO, World Of warcraft och dota 2. Mina enda krav är en fin display då det kan bli mycket skärmtid samt bra batteritid. Hojta gärna till med förslag då jag inte är så insatt i laptop djungeln :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonzie1:

Hej, Jag vill köpa en ny laptop för 10-11k och den ska främst användas för Börsen och lite lättare gaming som CS:GO, World Of warcraft och dota 2. Mina enda krav är en fin display då det kan bli mycket skärmtid samt bra batteritid. Hojta gärna till med förslag då jag inte är så insatt i laptop djungeln :).

https://www.komplett.se/product/1176516/gaming/speldator/barb...

Kanske vore något?
Vet dock inte vad som räknas som bra batteritid. Klart laptops med lite kraftfullare delar drar betydligt mer.
Står upp till 13 timmar denna.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | XFX 7900 XTX | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Massdrop HD 58x's | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Moddat GMMK Pro

Permalänk
Medlem

https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/ideapad/s-series/IdeaPad...

Inte så bra till spel som åvan, men skulle säja bättre för det andra ända målet troligen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Laptop för börsen? Trollar du bara? Du kan köpa billigaste möjliga för 4000-5000kr eller begagnat och de funkar alla bra till det du frågar efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Laptop för börsen? Trollar du bara? Du kan köpa billigaste möjliga för 4000-5000kr eller begagnat och de funkar alla bra till det du frågar efter.

Varför skulle jag trolla? jag var specifik med vad datorn kommer att användas till.

Permalänk
Medlem

Ska du hajja på börsen vill du väll dunka upp 6st 32" skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Ska du hajja på börsen vill du väll dunka upp 6st 32" skärmar?

Verkligen inte, blir max en 24" och thats it.