Har du köpt, eller ska du köpa någon av IPhone 13 modellerna?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av sINsen:

Japp, jag gick ifrån PRO Max nu o går för en PRO bara då ja tycker maxen är för stor, och jag kollar sällan videos osv på telefonen, det är mest slösurfande som på SweC och andra sociala medier, behöver inte en Max för de, så ja tror ja kommer att bli nöjd! Jag tog en Sierra blue, vad blev de för dig?

Blir mycket streaming och Youtube på min lur så Pro Max var spikat!

Blev en Graphite

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Blir mycket streaming och Youtube på min lur så Pro Max var spikat!

Blev en Graphite

Ja okej! Då förstår ja valet :), min 12 PRO Max ja har nu är graphite, så kul med både ny storlek och färg tänkte jag

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Loggade in på Halebop nu på morgonen:
Beräknad leverans
Preliminär leverans inom en vecka

Nu är det att hålla tummarna och uppdatera postnord-appen under dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Loggade in på Halebop nu på morgonen:
Beräknad leverans
Preliminär leverans inom en vecka

Nu är det att hålla tummarna och uppdatera postnord-appen under dagen

Hehe gött! jag får min imorgon

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hehe gött! jag får min imorgon

Härligt, vad kul! Var har du beställt din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Härligt, vad kul! Var har du beställt din?

Absolut! Jag har beställt min på telenor

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har en äldre Samsung och nu har sambon övertygat mig om en iPhone. Kan inte neka att bilderna på vår dotter i hennes 12 Pro Max är helt magiska.

Är kluven över 13 Pro eller Pro Max. Rädd för att jag ska tycka Max är klumpig men en stor skärm är aldrig fel. Blir oavsett 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag är på jakt efter ny mobil och har flera gånger funderat på just iPhone. Men produkten är för låst för min smak.

Hade de kunnat ge fullskaligt OS X-desktop om man dockar mobilen till en skärm hade jag nog inte ens tvekat, förutsatt att det fungerat bra. 2-in-1 på ett intressantare vis typ.

Exakt så jag också kände tills nu och jag gick från en S21 till en iPhone 12'a. För å vara helt ärlig så vet jag inte vad jag saknar ens på min gamla Samsung om det ens är något. Nu en månad senare så inser jag att som vanlig användare inte är låst till telefonen utan snarare låst till hur mycket man själv orkar lägga ner sig med custom launchers osv.

Jag är riktigt nöjd med övergången till Apple för en gångs skull.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Absolut! Jag har beställt min på telenor

Håller tummar och tår att postnord är nådig med dig! Har du beställt skal och allt med?

Permalänk
Medlem

Lutar åt att byta min vanliga 11a mot en 13 Pro, främst för kamera och skärm.
Inväntar dock lite recensioner

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Håller tummar och tår att postnord är nådig med dig! Har du beställt skal och allt med?

Fick upp notis i måndags i postnordappen från telenor Japp, ett Grönt skinnskal från apple anländer till mig idag!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Fick upp notis i måndags i postnordappen från telenor Japp, ett Grönt skinnskal från apple anländer till mig idag!

I måndags tillochmed? Det är inte illa! Sambon beställde samtidigt från telia men på deras hemsida kan man inte se något om sin order alls tyvärr...!

Vilken telefon är det du byter upp dig från? Hoppar själv från en iPhone XS max till en 13 pro max. Fick igår notis om att uppgradera till ios 15 men väntar tills man får nya luren så blir det extra mycket nytt haha. Sambon hoppar från en 7+ till 13 pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju egentligen ha en 12 mini nu när 13 lanseras och 12 serien blir lite billigare men nu sitter jag och väntar på att Halebop ska skicka över en 13 Pro istället... Tänkte att en mindre telefon än den fem år gamla iPhone 7 som jag har vore mumma men kameran och skärmen på Pro lockar stort! Liksom det större batteriet. När de dessutom bjöd 1200:- i inbyte för den gamla mobilen så slog jag till!

Nu ska jag bara hitta ett vettigt skal, Apple orginal för 595:- svider lite men är ju bra. Nudient är jag lite nyfiken på också, vad rekommenderar ni och vad har ni köpt om ni använder skal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Jag skulle ju egentligen ha en 12 mini nu när 13 lanseras och 12 serien blir lite billigare men nu sitter jag och väntar på att Halebop ska skicka över en 13 Pro istället... Tänkte att en mindre telefon än den fem år gamla iPhone 7 som jag har vore mumma men kameran och skärmen på Pro lockar stort! Liksom det större batteriet. När de dessutom bjöd 1200:- i inbyte för den gamla mobilen så slog jag till!

Nu ska jag bara hitta ett vettigt skal, Apple orginal för 595:- svider lite men är ju bra. Nudient är jag lite nyfiken på också, vad rekommenderar ni och vad har ni köpt om ni använder skal?

Skulle starkt rekommendera apples egna. Haft samma skal i 4 år då det passade gamla och nuvarande telefonen. Föredrar silikon så skaffade den och nu sista halvåret så har silikonlagret börja släppa så ser rätt förjäkligt ut (tur så är färgen under silikonen samma så syns inte allt för mycket). Kan tycka att 3.5år perfekt skick för 600kr är värt det! Sen att insidan är vaddad får den att vara helt skinande ren och fin nu när man ska sälja den vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Skulle starkt rekommendera apples egna. Haft samma skal i 4 år då det passade gamla och nuvarande telefonen. Föredrar silikon så skaffade den och nu sista halvåret så har silikonlagret börja släppa så ser rätt förjäkligt ut (tur så är färgen under silikonen samma så syns inte allt för mycket). Kan tycka att 3.5år perfekt skick för 600kr är värt det! Sen att insidan är vaddad får den att vara helt skinande ren och fin nu när man ska sälja den vidare

Körde ett silikonskal från Apple de första åren på min sjua men skavde av silikonet på hörnen när luren låg i fickan. Till slut var det naken plast i hörnen som började spricka, då bytte jag till tredjepart istället. Men som du nämner, mikrofiberilägget gör ju att mobilen håller sig fin och gillade greppet och styvheten i skalet som inte många andra silikonskal kan mäta sig mot. Kanske får bli orginal igen!

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Körde ett silikonskal från Apple de första åren på min sjua men skavde av silikonet på hörnen när luren låg i fickan. Till slut var det naken plast i hörnen som började spricka, då bytte jag till tredjepart istället. Men som du nämner, mikrofiberilägget gör ju att mobilen håller sig fin och gillade greppet och styvheten i skalet som inte många andra silikonskal kan mäta sig mot. Kanske får bli orginal igen!

Sambon kör med ett skal från mous. Man kan typ tappa det från 5e våningen och telefonen håller, men det är rätt klumpigt istället. Det jag gillar med apples är som du säger styvheten men ändå att det är så tunt!

Har inte beställt mitt skal än utan tänkte traska in i butik och köpa när telefonen kommer. Funderar på antingen köra rött igen då det är snyggt på svart och vinsten går till bra grejer eller transparent. Svårt att se på bild hur det ser ut då jag inte sett dem i person.

Permalänk
Medlem

Fick nyss trackingnummer från halebop..! WOHO! Chattade med telia med och sambons ska skickas idag så nu ligger leveransen i postnords händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

så nu ligger leveransen i postnords händer

Ooo fsck… Nä, går säkert bra, min är oxå i deras våld just nu, i Ljungby nu.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ooo fsck… Nä, går säkert bra, min är oxå i deras våld just nu, i Ljungby nu.

Mina sista två beställningar har blivit försenade pga postnord så hoppas på tredje gångne gillt haha! Min är inte hämtad än men registrerad 10:30. Vilka beställde du hos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Mina sista två beställningar har blivit försenade pga postnord så hoppas på tredje gångne gillt haha! Min är inte hämtad än men registrerad 10:30. Vilka beställde du hos?

Telia (så dubbelfel i mitt fall kanske... )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 11 och kommer förändra mitt abonnemang och köra vidare på den.
Vet inte om det är för att man har blivit äldre eller nya funktionerna inte tilltalar mig att det känns värt att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Telia (så dubbelfel i mitt fall kanske... )

Sambon beställde från telia och enligt chatten ska den skickas idag. Inte fått något track-ID till den än Skönt att din är på väg redan

Permalänk
Medlem

Någon som fått tracking nr ifrån tele2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Har en iPhone 11 och kommer förändra mitt abonnemang och köra vidare på den.
Vet inte om det är för att man har blivit äldre eller nya funktionerna inte tilltalar mig att det känns värt att uppgradera.

Skillnaderna är ju inte så stora längre mellan årsmodellerna som de var förr heller, tänker på hoppet när retina skärmen kom t ex. Sen har jag märkt efter att jag fick familj att man hinner ju inte pilla så mycket längre på mobilen utan funkar appar utan att det är för slött, foton ser ok ut och det går att ringa så kommer man väldigt långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenk3:

Någon som fått tracking nr ifrån tele2?

Jag la en beställning från tele2 lördag morgon och leveranstiden uppgavs vara 1-2 veckor. Har hoppats på att få den imorgon men enligt orderstatusen i appen har den inte packats ännu och inget har dykt upp i Postnords app. Jag håller fortfarande tummarna att de skickar iväg den idag men just nu känns det som att jag får vänta tills nästa vecka.

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

Inväntar tills någon dag då chefen är på extra bra humör, se om jag inte kan få byta ut min iPhone X, som jag förvisso är nöjd med
Annars avvaktar jag nog tills de ger med sig och fixar USB-C

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av thethieme:

Jag la en beställning från tele2 lördag morgon och leveranstiden uppgavs vara 1-2 veckor. Har hoppats på att få den imorgon men enligt orderstatusen i appen har den inte packats ännu och inget har dykt upp i Postnords app. Jag håller fortfarande tummarna att de skickar iväg den idag men just nu känns det som att jag får vänta tills nästa vecka.

Jag beställde på fredagen direkt 14:00 men de står bara "Din order är skapad"

Permalänk

Någon som beställt hos comviq och fått sin order packad eller skickat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Någon som beställt hos comviq och fått sin order packad eller skickat?

Tänkte precis fråga samma sak, ingen uppdatering sen jag fick bekräftelsen den 17e sep.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Skrivet av Zmt:

Tänkte precis fråga samma sak, ingen uppdatering sen jag fick bekräftelsen den 17e sep.

Nu står ordern som skickad, men de har inte angivit kolli och ordern dyker inte upp i postenappen heller :/