Pokemonkort - Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Pokemonkort - Någon som vet?

Tja

Tänkte se om någon kunnig kan svara på vad denna typ av kort kallas.
Kan inte hitta någon liknande..

Tacksam för svar!

Machamp

https://imgur.com/a/x6gWfeB

Permalänk
Avstängd

Skulle gissa på att det är ett klistermärke eller fake kort?

Permalänk
Medlem

Ja precis det där var väl fejkkorten som var poppis cirka 2001?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ja precis det där var väl fejkkorten som var poppis cirka 2001?

Jasså? Har du mer information om det?
Har nämligen en del kort av denna typ i pärmen..! 👍

Permalänk
Medlem

Allmänna termen är väl "Holo" när de har såndär speciell bakgrund. De brukar oftast va värda lite mer. Själv är jag ingen speciallist på värden på pokemon kort men är väl att googla på machamp holo och se lite vad de har för pris. Det är alltså pokemon korten man spelar med: Pokemon Trading Card Game. Evolution korten såsom denna är mera värda än "basic" pokemon korten, i detta fall är det ju fråga om en stage 2 kort (Machop -> Machoke -> Machamp)

Skulle inte va förvånad om det vore i stil med 100 - 500 kr för ett sånt kort idagsläget (tycks va de äldsta generationen av korten som överlag brukar ha lite mera värde idagsläget kan jag tänka mig)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Allmänna termen är väl "Holo" när de har såndär speciell bakgrund. De brukar oftast va värda lite mer. Själv är jag ingen speciallist på värden på pokemon kort men är väl att googla på machamp holo och se lite vad de har för pris. Det är alltså pokemon korten man spelar med: Pokemon Trading Card Game.

Skulle inte va förvånad om det vore i stil med 100 - 500 kr för ett sånt kort idagsläget (tycks va de äldsta generationen av korten som överlag brukar ha lite mera värde idagsläget kan jag tänka mig)

Värdet är lite högre
https://www.oldsportscards.com/first-edition-pokemon-cards/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Ojdå uppemot $1000 om det är mint condition enligt den sidan. Där ser man

Här är en annan sida gällande just det kortet, där man ser det varierar mycket beroende på skicket på kortet:
https://www.psacard.com/cardfacts/non-sports-cards/1999-ninte...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk

ingen expert på dem.

men ser väldigt fake ut, har för mig att holoeffekten bara var bakgrunden på bilden inte hela kortet.

men kanske fanns sådana också men har nog inte sett ett pokemonkort sen typ 2007 eller nått så kan inte säga säkert.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ingen expert på dem.

men ser väldigt fake ut, har för mig att holoeffekten bara var bakgrunden på bilden inte hela kortet.

men kanske fanns sådana också men har nog inte sett ett pokemonkort sen typ 2007 eller nått så kan inte säga säkert.

Kan ju iofs va skyddspärmen, borde få nån bättre bild av korten och utan skyddsplast, normalt skall det inte vara sånt mönster över hela kortet inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som redan skrivits: dessa är vad jag kan minnas fakekort från typ kina som florerade en del runt 2000. Tror inte det finns något värde i dessa.

Permalänk
Medlem

Det som skiljer sig är väl att kortet jag har, har ett skimmer till sig. Nu är det väldigt starkt då jag fotograferar direkt under lampan.

Ser inte alls ut som det du länkar till tyvärr 😞

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ingen expert på dem.

Jag har ett vanligt med holo-effekt också, just i själva porträttet. Men denna skiljer sig väldigt mycket från den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saer12:

Jag har ett vanligt med holo-effekt också, just i själva porträttet. Men denna skiljer sig väldigt mycket från den.

Kan du ta bild på detta kortet utanför sleeve (så man kan läsa texten i botten lättare osv)?
Ser fejk ut men kan ju även vara nån reprint.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kan du ta bild på detta kortet utanför sleeve (så man kan läsa texten i botten lättare osv)?
Ser fejk ut men kan ju även vara nån reprint.

Får göra det när jag kommer hem!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Saer12:

Ser tokfejk ut.
Kolla bara att kanterna inte är i jämnhöjd och din Persian saknar dessutom kanten på kortet:

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ser tokfejk ut.
Kolla bara att kanterna inte är i jämnhöjd och din Persian saknar dessutom kanten på kortet:
https://i.imgur.com/qcpl6Uu.png

Intressant, får titta lite närmre väl hemma.

Permalänk
Medlem

Haha, wtf, kände igen flera av korten från min barndomspärm. Dags att börja gräva i flyttlådorna kanske...