Netflix höjer priset i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Netflix höjer priset i Sverige

Samtidigt som HBO ersätter Nordic med Max och pressar priserna går Netflix åt motsatt håll. Nu kostar det dyraste abonnemanget 179 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Herregud vad de ökar. 179kr för Netflix som bara tappar materiel kontra konkurrenter är sjukt dyrt.
Hade vi kunnat se allt (inkl US, Aus, UK) så hade det varit mer värt det men massvis är region locked.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det börjar bli lite dyrt nu, men har det kvar ett tag iaf. Går nog ner till ett steg i kvalité kanske.

När kommer det höjas? Har inte fått någon info från Netflix.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Herregud vad de ökar. 179kr för Netflix som bara tappar materiel kontra konkurrenter är sjukt dyrt.
Hade vi kunnat se allt (inkl US, Aus, UK) så hade det varit mer värt det men massvis är region locked.

Tänker samma sak. Det är alltför sällan man hittar något av intresse, och det mesta har man redan sett. Det senaste jag kikade på var Baki, men sedan är det bara ungarna som tittar på barnprogrammen på netflix. Kanske det här är ett skapligt tillfälle att omvärdera utgiften.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Musikälskare

Saftig ökning, får se över abonnemanget men sen känner man sig ganska låst också då familjen använder det. Undrar när dom spräcker 200kr gränsen för Premium som jag har.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Provat prenumerera i två omgångar men utbudet har varit på tok för dåligt för att fortsätta mer än en månad.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Hbomax ett år för 600 någonting som nu också kommer ha 4k streaming känns ju som ett alternativ, en tredjedel av priset typ.

Permalänk
Medlem

Extra betalt för FHD, med default på 480p år 2021 känns inte helt rimligt. Youtube har ju bättre kvalitet...

Dessutom har de blivit av med många klassiker senaste åren, nej jag är inte alls intresserad av den här utvecklingen

Permalänk
Medlem

Om de slutade ta bort innehåll med så.

Permalänk

Snart dags att säga upp detta också..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Börjar faktiskt bli lite väl dyrt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kul, precis köpt en 4K TV och tänkte uppgradera till 4K-abonnemanget... Nu vet jag inte längre.
Fattar inte varför de ska öka antalet användare per abonnemang bara för att kunna se i 4K, det är bara jag som kollar på mitt abonnemang.. varför ska jag då betala för att 3 andra också ska kunna göra det? Låt det vara ett extraval att kunna ha fler istället..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kul, precis köpt en 4K TV och tänkte uppgradera till 4K-abonnemanget... Nu vet jag inte längre.
Fattar inte varför de ska öka antalet användare per abonnemang bara för att kunna se i 4K, det är bara jag som kollar på mitt abonnemang.. varför ska jag då betala för att 3 andra också ska kunna göra det? Låt det vara ett extraval att kunna ha fler istället..

det var anledningen till att jag slutade premenuera förra höjningen, är ju bara en tittare hemma, så varför betala för fyra.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar inte och funderar inte på att börja. Anledningarna är bl a att användargränssnittet är under ALL kritik (har sett folk kämpa med att försöka hitta filmer och serier utan att Netflix ska avslöja halva innehållet — CRAP!). Streamingkvalitén är inte så hög som jag vill ha den. Det finns inte stöd för de enheter jag vill spela ifrån och utbudet är begränsat till vad som säljer bäst (naturligtvis) och inte till vad som helst där ute.

JAG tycker att Netflix är FRUKTANSVÄRT tokbilligt och att den som klagar på det månadspriset ska ta sig i kragen och bli vuxen vad gäller ekonomi och hur man sköter sina prioriteringar.

😊

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk

Bra ska sluta med Netflix. för dyrt. Dålig kvalitet. Dåligt utbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Torrent börjar bli mer och mer intressant igen. Tänker inte ha 30 olika abonnemang för att dessa jättar ska mjölka ut en till max. Det blir snart bekvämligare med torrent+plex...

Jag prenumererar på inte mindre än 5 olika streaming tjänster, däribland både HBO och netflix.

Skrämmande att det inte ska gå att lyckas att distribuera dessa serier mm på ett sätt som är smidigare än torrents...

Delar borttagna /Mod
Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Har haft Netflix oavbrutet i många år och nedgraderade från Premium till Standard senaste höjning i början av år 2020. Nu känner jag att Netflix Original-produktioner successivt blir sämre där både filmer och serier är väldigt hit-or-miss. Funderar istället på Amazon Prime så man kan kolla ikapp The Expanse och annat gött.

Kommer garanterat, om möjligen temporärt, återuppta Netflix när nästa säsong av Stranger Things och Sweet Tooth kommer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nu blev för dyrt, ska testa att byta ner mig till Standard en månad. Frågan är om man står ut med försämringen i bildkvalitet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag betalade $7.99 för Netflix en gång i tiden. Då var det så billigt att det var en självklarhet att ha det, nu är det inte så längre, särskilt inte då man vill ha flera tjänster.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra 1 eller max 2 månader per år. Känner inte att jag kommer prenumerera igen efter detta. Ska vara om man delar med vänner, inte annars.

Permalänk
Medlem

Vi sa upp Netflix för nåt år sen. Det var bara pengar som rullade varje månad. Deras utbud föll inte oss i smaken, så vi prioriterade HBO och Viaplay. Hade gärna strukit en till men men... snart lär man väl få börja med Disney+ istället (småbarn hemma)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kul, precis köpt en 4K TV och tänkte uppgradera till 4K-abonnemanget... Nu vet jag inte längre.
Fattar inte varför de ska öka antalet användare per abonnemang bara för att kunna se i 4K, det är bara jag som kollar på mitt abonnemang.. varför ska jag då betala för att 3 andra också ska kunna göra det? Låt det vara ett extraval att kunna ha fler istället..

Deras 4k utbud är inte så stort och vad jag förstått är det inte ”riktig” 4k såsom tex en 4k blu-ray levererar, utan något mer flytande ”bättr än hd men hur bra beror på andra saker”. Av vad jag sett som är 5k på Netflix så är jag ganska oimponerad av dem på det viset.

Permalänk

Håller med om att Netflix börjar bli väl dyrt för vad man faktiskt får. Och HBO Max verkar mycket mer intressant, dock sa jag nyligen upp mit HBO abbonemang eftersom det alldeles för ofta kom upp ett felmeddelande och det vägrade spela upp det jag ville.

Är det någon annan här som upplevt samma? Tittar via en nvidia shield tv 2019 om det skulle kunna spela någon roll.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Kommer ihåg när jag betalade $7.99 för Netflix en gång i tiden. Då var det så billigt att det var en självklarhet att ha det, nu är det inte så längre, särskilt inte då man vill ha flera tjänster.

Men så är det ju, ha ett lågt pris i början för att få en kundbas och sedan smyghöjer man så att man kan tjäna pengar.

Trist såklart, blir att pausa abonnemanget för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefrums:

Jag prenumererar på inte mindre än 5 olika streaming tjänster, däribland både HBO och netflix. Ändå så är det vissa serier som man tittar på via torrents.

Skrämmande att det inte ska gå att lyckas att distribuera dessa serier mm på ett sätt som är smidigare än torrents...

Det handlar om bekvämlighet för kund. Varför har vi x antal straming tjänster när en räcker. De kan spåra när du fiser hemma numera, det är inget svårt att dela på intäkterna beroende på vilken jättes film/serie har blivit streamad...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Meanwhile kostar disney+ 69kr med UHD och Dolby vision.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Så tråkigt, har kollat rätt lite det sista bortsett från Squid Game.

Får fundera på om man ska ha kvar det, blir mycket pengar ihop med alla andra tjänster man har.

Mat, bensin, försäkringar, el, allt blir bara dyrare hela tiden och något får tyvärr stryka med om man ska lyckas spara lite pengar också...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Kör premium men funderar på att säga upp det.
Jag kollar för lite för att det ska vara värt att ha fyra olika tjänster.

Oftast använder jag bara en under en series säsong. Just nu är det är med andra ord bara Apple jag inte velat vara utan pga Foundation.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Nästan 20% galet!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Kör numera tre streamingtjänster, Netflix, Viaplay och Disney+. Nu börjar det bli lite väl dyrt med Netflix men det är den tjänst barnen kollar på mest så jag känner inte att jag kommer kunna ta bort det. Kanske att man nedgraderar från dyraste till mellersta alternativet, men det suger ju lite :/

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0