Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lovat sambon att bygga hemsida :D

Permalänk
Medlem

Lovat sambon att bygga hemsida :D

Hej! Som rubiken lyder. Vi har köpt en adress via Stablehost. Och nu har jag tagit mig vatten över huvudet, hur lägger jag upp en hemsida lättast? Har via Stablehost fått en login, har laddat ner Wordpress, men fattar inte mycket.

Har ni några tips på hur man får till en enkel och stilren hemsida?

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jsnneffs:

Hej! Som rubiken lyder. Vi har köpt en adress via Stablehost. Och nu har jag tagit mig vatten över huvudet, hur lägger jag upp en hemsida lättast? Har via Stablehost fått en login, har laddat ner Wordpress, men fattar inte mycket.

Har ni några tips på hur man får till en enkel och stilren hemsida?

8 timmars kurs och sen är det fixat

https://youtu.be/yFoTTuVNDVI

Har aldrig själv sysslat med hemsidor så kan inte hjälpa dig mer. Lycka till och hoppas sambon blir nöjd. Du kan också betala någon kunnig person så löses det men kan kosta några tusen beroende på hur avancerad hemsida du ska ha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Färgad av alla reklamer / annonser så säger Squarespace! (Jag kan inget om att bygga hemsidor och har aldrig byggt någon hemsida.)

Permalänk
Medlem

Enkel och stilren hemsida säger verkligen nada, vad vill du kunna göra på denna hemsida? Bara en enkel framsida för typ kontaktinformation och någon form av företagspresentation?

Permalänk
Medlem

Squarspace är väldigt nice, särskilt om man inte har någon erfarenhet öht. Jag har använt Ghost, Jekyll, den där som börjar på H, samt Squarespace. Smidigheten med Squarespace är svårslagen, om man inte har väldigt specifika behov, men du verkar inte riktigt ha bra koll nog att lösa de behoven isf

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Det ska stå lite info mest, om tjänster företaget erbjuder, samt en boknings knapp/flik typ.

kontakt uppgifter.

Samt ska hemsidan helst prydas av norrsken i bakgrunden om man kan ordna det på något vis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Enkel och stilren hemsida säger verkligen nada, vad vill du kunna göra på denna hemsida? Bara en enkel framsida för typ kontaktinformation och någon form av företagspresentation?

Det ska stå lite info mest, om tjänster företaget erbjuder, samt en boknings knapp/flik typ.

kontakt uppgifter.

Samt ska hemsidan helst prydas av norrsken i bakgrunden om man kan ordna det på något vis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnneffs:

Det ska stå lite info mest, om tjänster företaget erbjuder, samt en boknings knapp/flik typ.

kontakt uppgifter.

Samt ska hemsidan helst prydas av norrsken i bakgrunden om man kan ordna det på något vis!

Har du testat att följa Youtubeguiden som någon länkade till eller följt nybörjarguiden som Wordpress garanterat har?

Bokningssystem får du nog begränsa dig till att de mejlar dig och du bekräftar i kombination med en publik kalender där alla upptagna och lediga tider syns alternativt köpa in en färdig tjänst.

Permalänk
Inaktiv

Slår ett slag för Squarespace. Använder till mitt företag, och det är helt sinnes bra! Man får verkligen proffsnivå för minimal effort, vilket är najs även fast man själv är utvecklare 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Slår ett slag för Squarespace. Använder till mitt företag, och det är helt sinnes bra! Man får verkligen proffsnivå för minimal effort, vilket är najs även fast man själv är utvecklare 😅

jag har betalat för att få min webbaddress www.******.se kan jag köra den på squarespace också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jsnneffs:

jag har betalat för att få min webbaddress www.******.se kan jag köra den på squarespace också?

Japp, det är fullt möjligt.