HBO Max lanseras 26 oktober – sänker priset

Permalänk
Melding Plague

HBO Max lanseras 26 oktober – sänker priset

Den 26 oktober går HBO Nordic i graven och ersätts med HBO Max som blir 20 kronor billigare i månaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är om kvalitén på deras stream blir bättre. Ruggigt kass kvalitet som det har varit nu. Det skulle inte heller skada med bättre appar.

Permalänk
Medlem

Håller med Michael. Betalat för någon månad här och där men bilden har ju varit så dålig att det inte gått att kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Den stora frågan är om kvalitén på deras stream blir bättre. Ruggigt kass kvalitet som det har varit nu. Det skulle inte heller skada med bättre appar.

Det blir ju en ny app iaf, om den är bättre eller inte återstår väl att se.

Permalänk

Saknar en "kanske" i omröstning. Jag har för tillfälle ingen HBO alls, men kan tänka skaffa igen, resp. HBO Max i så fall.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

HBO Max i USA har iaf riktigt bra kvalitet

Permalänk
Medlem

Provade på HBO Nordic för några år sedan med GoT men slutade illa kvick med alla problemen som fanns.

Tänker absolut prova på HBO Max när det går Disney i spåren och släpper sina storfilmer direkt till streaming.
Förväntningen ligger ju på att deras 4K spottar ut 15mbit likt Netflix och Disney+ men skulle bli glad ifall man får närmare 30mbit som hos AppleTV fast där antar jag det har med hårdvaran å göra.

Permalänk
Medlem

Jag har med hört innan jag läste här nu att kvaliteten är väldigt dålig.
Men så hur funkar detta? Netflix funkar i både app och browser helt ok. Bäst blir det för mig genom chromecast.
Disney + är skit överallt utom med Chromecast.

Berätta vad ni vet om HBO Max och gärna om ni vet något om hur det blir framöver tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Musikälskare

Får hoppas det blir bra, ska ge det en chans

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Snusfri

Ska testa iaf nu när man avslutat Netflix.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Kanske borde lägga lite vikt på en bra app istället för att trolla med namnen. Deras tjänst är fullkomligt värdelös, oavsett pris.

Permalänk
Medlem

HBO Nordic fungerade inte alls för mig. Så kanske vågar mig testa på detta.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag har med hört innan jag läste här nu att kvaliteten är väldigt dålig.
Men så hur funkar detta? Netflix funkar i både app och browser helt ok. Bäst blir det för mig genom chromecast.
Disney + är skit överallt utom med Chromecast.

Berätta vad ni vet om HBO Max och gärna om ni vet något om hur det blir framöver tack.

Disney+ funkar ju klockrent på WebOS och Android TV.

För övrigt ska HBO Max ha mycket bättre kvalité än HBO Nordic samt stöd för 4K/HDR/Dolby Atmos/Dolby Vision på nyare produktioner.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Disney+ funkar ju klockrent på WebOS och Android TV.

För övrigt ska HBO Max ha mycket bättre kvalité än HBO Nordic samt stöd för 4K/HDR/Dolby Atmos/Dolby Vision på nyare produktioner.

Jahapp, jag har inget av det. Vilket går att läsa mellan raderna.

Ska ha.. så du vet inte helt säkert?
Nyare produktioner, men resten då?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog använda HBO Max på samma sätt som jag använder HBO Nordic, alltså att jag kör en månad då och då när det är något särskilt jag vill se.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Mimematis:

Provade på HBO Nordic för några år sedan med GoT men slutade illa kvick med alla problemen som fanns.

Tänker absolut prova på HBO Max när det går Disney i spåren och släpper sina storfilmer direkt till streaming.
Förväntningen ligger ju på att deras 4K spottar ut 15mbit likt Netflix och Disney+ men skulle bli glad ifall man får närmare 30mbit som hos AppleTV fast där antar jag det har med hårdvaran å göra.

Disney uppger själva att deras 4K är 25 mbps. Tycker personligen att den dessutom ser mycket ut än vad Netflix 4K gör

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Jaså, har HBO Nordic inte varit bra ?

Jag har bara kört HBO genom Canal Digital för att man fick det billigt. Men det är ju inte samma sak som HBO egentligen utan innehållet ligger inte hos HBO utan det är något avtal så grejerna ligger på Allentes egna plattform. Funkar bra och jag upplever kvaliten som bra men det finns inget 4k material vad jag vet. Då kör jag via deras box och inte via dator online, antar det är deras app som kört i digital boxen.

Intressant att priset sänks något och det bästa är att betala för ett år och få det lite billigare. Man ska ju få något tillbaka för att man betala i förskott så att säga och skriver avtal på längre tid.

Permalänk

Kanske. Men gamla HBO bara googla och hittade hur folk klagar på streamingstjänsten som var under all kritik på alla sätt och vis. Vi pratar inte film/serieutbud utan hur tjänsten fungerade.
Jag gissar den nya kommer bli rejält belastad plus i början plus lite buggar, så jag avvaktar och se.

Permalänk
Medlem

Om nya Matrix filmen går att se på premiären 22 Dec i riktigt bra 4k kvalitet samt BRA Dolby atmos ljud och svensk text så kommer jag signa upp mig för tjänsten.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att kvaliteten blir högre än vad den för nuvarande är på HBO nordic. Sambon har prenumeration där men jag använder den ytterst sällan, det är så otroligt usel bild.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Om nya Matrix filmen går att se på premiären 22 Dec i riktigt bra 4k kvalitet samt BRA Dolby atmos ljud och svensk text så kommer jag signa upp mig för tjänsten.

Svenska hbo max kommer få nya filmer 45 dagar efter premiären.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir upplåst så man kan se det överallt & inte bara i Sverige (reser hela tiden så vore trevligt om det fungerar även utomlands men ej sett nåt om detta, nån som vet?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Jaha, så det var tjänsten i sig som var urusel inte själva innehållet. Är det samma sak med NetFlix ?

Jag körde under begränsad tid via en Samsung TV, där fungerade NetFlix utmärkt och var aldrig några problem. Det kanske inte går att jämföra dessa två tjänster. Bra om det blir bättre priser samt flera olika alternativ beroende på vad man har för önskemål som kund. Kanske HBO blir bättre nu än vad det varit tidigare ?

Permalänk
Medlem

Någon med HBO som kan rekommendera bra serier på tjänsten?

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av DennisOlof:

Jaså, har HBO Nordic inte varit bra ?

HA!

Är väl bara förnamnet, typ... Den ökända zombie-episoden av Game of Thrones var så kass kvalitet att mycket av avsnittet gick knappt att se vad som hände (låg bitrate ger extra kass kvalitet i mörka partier av bilden; blev bara blockig sörja av allting typ.) Kass upplösning också, tvivlar på att det ens är äkta 1080P på deras videoström.

Så man hoppas på lite bättre från HBO Max, sämre kan det näppeligen bli... Då får man väl strömma Cinepak från en gammel CDROM från 1990-talet eller dylikt!

Först på agendan?! Börja titta uppskalad Babylon 5! Har ju förvisso hela serien på DVD och har slitit ordentligt på dessa skivorna, Crusade också samt TV-filmerna, men det är ju rätt jäkla rutten kvalitet alltså. DVD-avsnitten är i widescreen, men eftersom alla specialeffekter gjordes i standard 4:3 NTSC-upplösning blev alla sådana scener letterboxade, vilket leder till tapp i vertikal upplösning mot originalbilden, vilket man kan se rätt tydligt på en storbildskärm. En del av avsnitten är dessutom kodade i interlaced video (ser rent skit ut på plattskärm även med min Sonys hajpade AI-uppskalningsfunktion ärligt talat), och vissa avsnitt ser dessutom närmast ut att ha kommit från ett videokassettband innan det gick igenom MPEG2-kodningen osv. Så det ska fan bli gôtt alltså!

Plus att det är skönt att slippa tjorva med DVDer också. Är så trött på fysiska format numera. Tja, böcker och serier går väl an! Där funkar analogt fortfarande bra för mig. Men annars... Nä. Musik eller video i fysisk form är bara jobbiga donglar i jätteformat.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Hoppas att det blir upplåst så man kan se det överallt & inte bara i Sverige (reser hela tiden så vore trevligt om det fungerar även utomlands men ej sett nåt om detta, nån som vet?

EU jobbar för att det ska vara en digital marknad. När det går igenom kommer det funka överallt.

Annars finns ju VPN. Kör själv på Mullvad för att komma åt svenskt och tyskt material oavsett var jag är.

Permalänk
Skrivet av DennisOlof:

Jaha, så det var tjänsten i sig som var urusel inte själva innehållet. Är det samma sak med NetFlix ?

Jag körde under begränsad tid via en Samsung TV, där fungerade NetFlix utmärkt och var aldrig några problem. Det kanske inte går att jämföra dessa två tjänster. Bra om det blir bättre priser samt flera olika alternativ beroende på vad man har för önskemål som kund. Kanske HBO blir bättre nu än vad det varit tidigare ?

Som natt och dag om man läser betyg från tjänster. Visst det finns allt de som klagar på även netflix, men personer som klagar på konstant buffring, kraschning etc är inte många:
Läs själv betyg, de hade två val. Bygg om eller lägg ner:
https://se.trustpilot.com/review/hbo-nordic.dk

Jag hoppas på den nya nu blir otroligt mycket bättre.

Permalänk

Någon speciell tid de går över till HBO Max i morgon?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Någon med HBO som kan rekommendera bra serier på tjänsten?

hbo är bäst på tvserier i min mening, synd att tjänsten är värdelös.

game of throne
Euphoria
Chernobyl (bland det bästa jag har set)
Westworld
True detective (har bara orkat se säsong 1 som är FENOMENAL men S2 ska tydligen vara skit, trean vet jag inte)
Watchmen
Lovecraft Country (ingen aning vad det är men har hört att det ska vara bra)

Finns en massa annat jag inte orkat nämna.

Permalänk
Medlem

Ni andra får beta-testa. När Netflix abonnemanget går ut nästa månad så hoppar jag kanske på HBO Max tåget

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2