HBO Max lanseras 26 oktober – sänker priset

Permalänk
Medlem

Medan Netflix fortsätter höja priserna så sänker HBO priserna och utökar sortimentet. Känns som netflix kommer förlora många kunder. Har just nu båda tjänsterna, men funderar på att säga upp netflix efter många år, kanske köra nån månad här eller där om det kommer något bra serie eller så.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Vad jag kan hitta så finns HBO Max bara till WebOS 4.0+, som är 2018 års modeller och senare (B8/C8 etc.). https://www.lg.com/us/support/hbo-max-lg-tv Är det verkligen en B7:a du har?

Jag har en B6:a och när jag försökte uppdatera till HBO Max från HBO Nordic-appen fick jag bara ett felmeddelande och i LG Content store finns inte HBO Max tillgänglig. Lite surt att de inte gjort den kompatibel med WebOS 3.0 också.

Finns inte till min OLED65E6V heller men har installerat den i min AppleTV 4K så inga problem

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Någon som kan ta en titt på Game of Thrones och se kvalitén?

Vill se om det men klarade inte av HBO Nordics 360p och dåliga ljud så hoppas det blivit bättre.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem att starta "en plan"?
Jag har ett konto sen HBO Nordic (ej pågående abonnemang) som jag kan logga in med.
Men när jag skall starta en prenumeration och matar in mina kortuppgifter så kommer ett "hoppsan, felmeddelande".
Och om jag väljer Paypal så laddas bara sidan om och hamnar återigen på välj kort eller paypal.

Någon som har liknande problem?
Läste att någon registrerade nytt konto på annan mailadress, var det av samma anledning?

Permalänk
Medlem

Hur ser jag bäst på min dator med win 10?
Edge funkade inte. Hittar ingen app. Microsoft store har bara en app till xbox.
Firefox?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av pwillow:

Är det någon annan som har problem att starta "en plan"?
Jag har ett konto sen HBO Nordic (ej pågående abonnemang) som jag kan logga in med.
Men när jag skall starta en prenumeration och matar in mina kortuppgifter så kommer ett "hoppsan, felmeddelande".
Och om jag väljer Paypal så laddas bara sidan om och hamnar återigen på välj kort eller paypal.

Någon som har liknande problem?
Läste att någon registrerade nytt konto på annan mailadress, var det av samma anledning?

Jag registrerade en annan mail men det var för att få större rabatt. Hade dock som tur är samma problem som dig på mitt gamla Nordic konto. Så avslutade det i stället.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur ser jag bäst på min dator med win 10?
Edge funkade inte. Hittar ingen app. Microsoft store har bara en app till xbox.
Firefox?

+1 undrar också.
Netflix har iallafall en windows app som gör att jag kan få surroundljud till min förstärkare, vilket ej går via chrome tex.

Permalänk
Kontot avslutas

Borde döpas om till HBO FAIL skulle då jag säga. Skitjobbig app (iallafall på Apple TV), ingen John Oliver, ingen Bill Maher, och ingen Babylon 5 heller! Och de är alla Warner Bros eller HBO-ägda - så vafaaaaaaaan???!!!!

Inte nöjd alls. 😠

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Fick ta återställning och tvångsuppdatering av Edge sen funkade det.
Är ok kvalitet. Men det är klart mycket bättre bild genom appen i telefonen och chromecast.

Någon som hört om en app kommer till windows?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Borde döpas om till HBO FAIL skulle då jag säga. Skitjobbig app (iallafall på Apple TV), ingen John Oliver, ingen Bill Maher, och ingen Babylon 5 heller! Och de är alla Warner Bros eller HBO-ägda - så vafaaaaaaaan???!!!!

Inte nöjd alls. 😠

Ingen John Oliver?

Scrollade igenom snabbt igår och det var inget som skrek "SE MIG" direkt. Ärligt talat så fattade jag inte vad som var nytt och vad som var "gammalt".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Finns inte till min OLED65E6V heller men har installerat den i min AppleTV 4K så inga problem

Jag hittade den på min LG OLED A1 igår.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Appen dök upp av sig själv på min LG OLED C7 igår, har dock inte provat om 4k / dolby vision / hdr funkar som det ska ännu.

Permalänk

Nån som vet om det ändra om texten som nästan är helt i mitten??? Sjukt störande

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av Ph4st:

Appen dök upp av sig själv på min LG OLED C7 igår, har dock inte provat om 4k / dolby vision / hdr funkar som det ska ännu.

Jag får inte HDR att fungera på min LG C7 via den interna HBO Max-appen.

Permalänk
Medlem

Har inte haft HBO tidigare men startade igång ett abb. nu då jag tänkte 50kr/månad är ju inga stora summor. Min första tanke när jag kollade runt på vad för filmer och serier som fanns, va " Shit va litet utbud dom har". Inte nog med det, så oftast så va dom flesta inte ens kompletta film serier.
Några Batman, några stålmannen. Dom måste absolut öka utbudet regält om det ens ska vara värt 50kr/månad.

Resonerade som att Disney+ och HBO max så är man ändå inte uppe i Netflix 4k kostnad/månad. Personligen tycker jag att Disney+ har bästa utbuded utav dom legala streamingtjänsterna som finns i sverige.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hej

De har väl inte uppfunnit streaming tjänsten ännu som kan skicka en 4k film med full HD ljud, det ända som kan leverera detta är Ultra BluRay idag, det mesta ser inte bra ut alls i 145" 2:35 format, till och med DVD ser bättre ut, sen det med ljud som tar mer än 4k bilden i bandbredd, nej streaming är inget för hemmabio, men fungerar bra i mobilen, surfplatta, tv.

Visa signatur

MrDTS

Permalänk
Medlem

Är det vanligt förekommande att bitrate skiftar mellan låg och hög under uppspelning i HBO MAX appen? Tittade exempelvis på TV-serien "Berlin Station" och ena sekunden är bilden skarp för att i nästa bli oskarp etc, något som pågår under hela uppspelningen (tittar via appen i LG C9 OLED). Har aldrig upplevt liknande hos vare sig DisneyPlus, Netflix eller Amazon.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Har inte haft HBO tidigare men startade igång ett abb. nu då jag tänkte 50kr/månad är ju inga stora summor. Min första tanke när jag kollade runt på vad för filmer och serier som fanns, va " Shit va litet utbud dom har". Inte nog med det, så oftast så va dom flesta inte ens kompletta film serier.
Några Batman, några stålmannen. Dom måste absolut öka utbudet regält om det ens ska vara värt 50kr/månad.

Resonerade som att Disney+ och HBO max så är man ändå inte uppe i Netflix 4k kostnad/månad. Personligen tycker jag att Disney+ har bästa utbuded utav dom legala streamingtjänsterna som finns i sverige.

Man skaffar inte HBO för film-utbudet, skulle jag säga. Finns ingen annan tjänst som ens är i närheten av HBO när det kommer till serier, de är bäst i världen. Sen har jag iofs inte testat Disney+ men de har ju en stor film-katalog och en del serier med.

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Har inte haft HBO tidigare men startade igång ett abb. nu då jag tänkte 50kr/månad är ju inga stora summor. Min första tanke när jag kollade runt på vad för filmer och serier som fanns, va " Shit va litet utbud dom har". Inte nog med det, så oftast så va dom flesta inte ens kompletta film serier.
Några Batman, några stålmannen. Dom måste absolut öka utbudet regält om det ens ska vara värt 50kr/månad.

Resonerade som att Disney+ och HBO max så är man ändå inte uppe i Netflix 4k kostnad/månad. Personligen tycker jag att Disney+ har bästa utbuded utav dom legala streamingtjänsterna som finns i sverige.

D+ hade knappast ett stort utbud vid Svenska lanseringen i september 2020. Först i februari 2021 fick vi Disney + med Star och filmer / serier från 20th Century Fox, Fox Seachlight, FX, 20th Television och ABC Signature.

WB har bestämt sig för att HBO Max kommer vara deras goto streamingplattform, ge dem ett halvår. WB har (om inte filmbranschens största) en av filmbranschens största kataloger https://en.wikipedia.org/wiki/Warner_Bros#Film_library

Över 670 filmer första veckan vid lansering av en ny tjänst kallar jag inte litet utbud. Många serier försvann eller bara delar av dem kom över från HBO med flytten till Max. Tror vi får ha lite tålamod och ge dem lite tid innan de döms ut som en tjänst med litet utbud.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

HMAX Sverige vs HMAX USA
Filmer: 718 vs 2357
TV: 428 vs 683

89 kr vs $14,99 (~130 kr men skulle nog egentligen bli ~150 kr).
Fast 50 kr är ett mer rättvist pris om HMAX Norden kommer fortsätta ha en <50% bitrate jämfört med HMAX USA.

Permalänk
Skrivet av jecretur:

HMAX Sverige vs HMAX USA
Filmer: 718 vs 2357
TV: 428 vs 683

89 kr vs $14,99 (~130 kr men skulle nog egentligen bli ~150 kr).
Fast 50 kr är ett mer rättvist pris om HMAX Norden kommer fortsätta ha en <50% bitrate jämfört med HMAX USA.

Vart hittar man uppgifter eller jämförelser av bitrate?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

Dune släpptes idag på HBO Max.

Permalänk
Medlem

Ljudet och texten är osynkat på Dune. Bra jobbat hbo Max

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Borde döpas om till HBO FAIL skulle då jag säga. Skitjobbig app (iallafall på Apple TV), ingen John Oliver, ingen Bill Maher, och ingen Babylon 5 heller! Och de är alla Warner Bros eller HBO-ägda - så vafaaaaaaaan???!!!!

Inte nöjd alls. 😠

Också mycket besviken över att Babylon 5 remastern saknas, enda jag såg fram emot med tjänsten ifråga.

Men last week tonight med John Oliver finns.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Karate Taco:

Men last week tonight med John Oliver finns.

Åhå? Så sent som förra veckan dök han inte upp för mig iallafall (via Apple TV - vet inte om utbudet påverkas av vilken enhet man använder...) Sökte framlänges och baklänges, han fanns inte. Inte Bill Maher heller. Nu efter du svarade på mitt inlägg så har båda gubbarna dykt upp dock! Skumt som fan... Får tacka för tipset dock!

Skojsig tjänst förresten. Typ hälften av årets Bill Maher-säsong fattas, avsnitten finns helt enkelt inte. Snyggt jobbat... Antar att man inte kan begära för mycket av multi-dollarmiljardföretag. :/ Kollade inte runt om det är liknande hål i tidigare säsonger också, det är för sent nu för att börja se på TV.

Ska titta imorrn dock på avsnitten jag bommat pga byte av app! Ska kika på "Dune" också eftersom jag vart tvungen att gå ut ur biosalongen och lätta på trycket mitt under storstriden... Håhåjaja sån gammelgubbfan som man börjar bli!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag får inte HDR att fungera på min LG C7 via den interna HBO Max-appen.

Testat något mera? Jag får inte heller någon HDR-symbol, varken HDR eller Vison ikon, när jag drar igång filmer i appen som det står att skall vara 4K hdr dolby vision.

Har en LG oled C7 jag med.

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av sjõbbe:

Testat något mera? Jag får inte heller någon HDR-symbol, varken HDR eller Vison ikon, när jag drar igång filmer i appen som det står att skall vara 4K hdr dolby vision.

Har en LG oled C7 jag med.

Jepp, den inbyggda HBO Max-appen ger inte HDR överhuvudtaget på C7:an. Använder en Chromecast Ultra nu för HBO Max för att få ut Dolby Vision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jepp, den inbyggda HBO Max-appen ger inte HDR överhuvudtaget på C7:an. Använder en Chromecast Ultra nu för HBO Max för att få ut Dolby Vision.

Ah trist, verkar dock inte vara så mycket som går i HDR än så länge. Har du koll på hur det är med 4K och 5.1 ljud? Bilden såg rätt krispig ut, kändes som 4K, men kanske bara är bra 1080p? Ljudet har jag inte haft möjlighet o testa ännu då mitt ljud inte är inkopplad just nu. Har det vanligtvis kopplat via optisk ut till förstärkaren.

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem

Deras egna serier är i bara 1080… men filmer är 4k… of dom vi sett… men konstigt att deras egna serier inte är i 4k
Men fan så möe bättre bild och ljud än när det va Nordic
Svärtan känns lite grådassig ibland dock…
Men bästa streamingskvaliten jag testat är när man hyrt, köpt från Itunes…