Permalänk
Medlem

Va detta day one patchen?! 👀

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Swennis:

Va detta day one patchen?! 👀

Såvitt vi vet, ja

Något oklar tolkning från Dice's meddelande dock, så kan ju möjligtvis komma en patch imorgon men det är inte troligt.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Finns det någon toggle aim??

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen vilja ha replay på kills
Mycket bs.
😊

Installera win10 på en annan disk. Tycker det funkar bättre faktiskt än win11

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Mina stutters försvann med patchen idag iallafall. Fungerade felfritt, ingen ominstallation behövdes.
1440p, allt på high förutom texturer som är på ultra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Imorgon får jag börja spela, äntligen! Hoppas spelet går igång haha.
Efter mö negativitet o konstiga designval kring spelet så är jag lite orolig, men mina vänner har kul iaf.

Rykten:
Patch Day1 kommer imorgon.
Patch2 kommer 30 nov.
Patch3 kommer 07 dec.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Imorgon får jag börja spela, äntligen! Hoppas spelet går igång haha.
Efter mö negativitet o konstiga designval kring spelet så är jag lite orolig, men mina vänner har kul iaf.

Rykten:
Patch Day1 kommer imorgon.
Patch2 kommer 30 nov.
Patch3 kommer 07 dec.

kom ju en patch idag som var rätt stor.
hann bara se att det var nedladdad

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kul klipp!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Mina stutters försvann med patchen idag iallafall. Fungerade felfritt, ingen ominstallation behövdes.
1440p, allt på high förutom texturer som är på ultra.
https://i.imgur.com/aQZBub3.png

Den här informationen är ju föga värd utan att veta vilket system du sitter på.

Visa signatur

OckeJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugglaz:

Den här informationen är ju föga värd utan att veta vilket system du sitter på.

Står i sign.
Sen vet jag att mobiltelefonsläget inte visar sign. Men 5900X och 6900XT.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Någon som vet hur man aktiverar HDR i spelet?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Imorgon får jag börja spela, äntligen! Hoppas spelet går igång haha.
Efter mö negativitet o konstiga designval kring spelet så är jag lite orolig, men mina vänner har kul iaf.

Rykten:
Patch Day1 kommer imorgon.
Patch2 kommer 30 nov.
Patch3 kommer 07 dec.

Om man läser patch notes och meddelandet de la upp idag, kommer det två till inom 30 dagar. Så den idag var den första.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

*LÄS DETTA*

Kollade en kille på twitch med 2080 TI och i9 9900k, han ligger på 180-200 fps stadigt på low inställningar. Jag får 70-80 fps på mitt 2080.

Vi kom fram till att han kör studio drivrutiner för sitt kort version 472,47. Har inte tillgång till spelet förrän imorgon för att prova. Någon som kan prova dessa studio drivers och se om det kan vara boven? Hade ju varit sjukt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

*LÄS DETTA*

Kollade en kille på twitch med 2080 TI och i9 9900k, han ligger på 180-200 fps stadigt på low inställningar. Jag får 70-80 fps på mitt 2080.

Vi kom fram till att han kör studio drivrutiner för sitt kort version 472,47. Har inte tillgång till spelet förrän imorgon för att prova. Någon som kan prova dessa studio drivers och se om det kan vara boven? Hade ju varit sjukt.

Vad är studio drivers, och vart hittar man dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad är studio drivers, och vart hittar man dom?

Studio drivers är mer designade för folk som jobbar med grafiska saker, design osv. Du kan ladda ner dom på nvidias hemsida.

När du söker efter drivers här:

https://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Så väljer du "Download Type: Studio drivers".

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Studio drivers är mer designade för folk som jobbar med grafiska saker, design osv. Du kan ladda ner dom på nvidias hemsida.

När du söker efter drivers här:

https://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Så väljer du "Download Type: Studio drivers".

Ok, kanske testar till mitt gtx 1080, men osäker vilken version där… brukar Experience sköta sånt 👀😄

Permalänk
Lego Master

Googlat runt lite efter nån timmes game ikväll, min i5 8600k har nog gjort sitt. Den bottleneckar som värsta strypsnaran på mitt RTX 3070 verkar det som. Ingen större skillnad i Low, Medium eller Ultra, den kan helt enkelt inte paddla pixlar snabbt nog för att hålla FPSen uppe i 3440x1440. Fan också, jag hade hoppats kunna vänta en gen till.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

måste säga att jag definitivt föredrar bfv framför detta, man har inte alls samma känsla i fordon som flyg,tanks mm.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Googlat runt lite efter nån timmes game ikväll, min i5 8600k har nog gjort sitt. Den bottleneckar som värsta strypsnaran på mitt RTX 3070 verkar det som. Ingen större skillnad i Low, Medium eller Ultra, den kan helt enkelt inte paddla pixlar snabbt nog för att hålla FPSen uppe i 3440x1440. Fan också, jag hade hoppats kunna vänta en gen till.

Kör också på 8600k med 3070 fast på 1080p. Känns som det bör rulla på bättre än vad det gör. Även många med bättre CPUer har prestanda problem så känns lönlöst att uppgradera för 2042 just nu.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=i_vBMbi7qSQ

AJ är inte så glad iallafall. spelade mest 4an(efter det var fixat nått år senare) och hade hoppats att detta skulle vara liknande det men med lite fler lägen, gadgets med mera.
Dom verkar ha tagit bort väldigt mycket som gjorde battefield just battlefield. om man bortser från buggfesten som verkar vara vardag på de flesta spel som släpps nu för fullpris och sen fixas dom...senare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Spelade några timmar i Fredags och är så glad för att jag redan har EA Play Pro och undvek att ha köpt spelet separat. Körde 3-4 timmar och greppade aldrig spelet. Fruktansvärt. Portal fungerar men då kör jag hellre BFV på nytt. Enormt besviken, så det blir Vanguard tills det förhoppningsvis fixas en massa i kommande patchar.

Jag kör 2080 Ti på max inställningar och har bra fps men både spelkänslan och grafiken i 2042 kändes enormt obekvämt och sterilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

*LÄS DETTA*

Kollade en kille på twitch med 2080 TI och i9 9900k, han ligger på 180-200 fps stadigt på low inställningar. Jag får 70-80 fps på mitt 2080.

Vi kom fram till att han kör studio drivrutiner för sitt kort version 472,47. Har inte tillgång till spelet förrän imorgon för att prova. Någon som kan prova dessa studio drivers och se om det kan vara boven? Hade ju varit sjukt.

Nada skillnad.

5800x
3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

Nada skillnad.

5800x
3080

OK. låter skumt. Då har du sämre FPS än mig som bara spelat i öppna betan fast på ett 3600x och ett 1080ti.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mannex11:

Kör också på 8600k med 3070 fast på 1080p. Känns som det bör rulla på bättre än vad det gör. Även många med bättre CPUer har prestanda problem så känns lönlöst att uppgradera för 2042 just nu.

Ja, jag var nästan sugen på att låna grabbens 1080p 144hz 27":are bara för att testa hur det funkar med den istället.
Men det är ändå inte min primära skärm, så även om det hade gått "bättre" så får jag antingen vänta på nån patch, eller bita i det sura äpplet och öppna lädret för en 12600k.

EDIT:
Just det, den skärmen har inte ens displayport. Det är typ en av Asus första 144hz-skärmar, så den har bara DVI för att nå 144hz, men mitt nuvarande grafikkort har ju ingen DVI-ut...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

OK. låter skumt. Då har du sämre FPS än mig som bara spelat i öppna betan fast på ett 3600x och ett 1080ti.

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

Med ditt svar till SwedZi så tolkade jag det som att du hade dåliga fps då det inte gjorde något skillnad för dig att byta drivrutiner som var optimerade för annat än spel. Och baserat på SwedZi fps så har hade jag klart högre på den öppna betan, så lite märkligt om du skulle vara i samma prestanda klass som SwedZi vilket skulle innebära att jag hade klart bättre.
Kommer nog köpa spelet men då är det nog så pass patchat så detta inlägg är stenåldern eller innan.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, jag var nästan sugen på att låna grabbens 1080p 144hz 27":are bara för att testa hur det funkar med den istället.
Men det är ändå inte min primära skärm, så även om det hade gått "bättre" så får jag antingen vänta på nån patch, eller bita i det sura äpplet och öppna lädret för en 12600k.

EDIT:
Just det, den skärmen har inte ens displayport. Det är typ en av Asus första 144hz-skärmar, så den har bara DVI för att nå 144hz, men mitt nuvarande grafikkort har ju ingen DVI-ut...

Tror att 1080p bottleneckar mer, jag får knappt min gpu usage över 40%. Funderar på att klippa en 1440p skärm under black friday, kanske minskar bottleneck lite. Ändå dags för 1440p, 1080p känns lite uråldrigt nu

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mannex11:

Tror att 1080p bottleneckar mer, jag får knappt min gpu usage över 40%. Funderar på att klippa en 1440p skärm under black friday, kanske minskar bottleneck lite. Ändå dags för 1440p, 1080p känns lite uråldrigt nu

Fyr-Kå bror, Fyr-Kå.
Men right...då är det ju inte lönt att testa med en "mindre" skärm heller. Fekk.

Jag satt och kollade på några OC-guider för 8600k, men jag orkar verkligen inte lägga flera timmar på det bara för att klämma ut single digit percent prestandaökning.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Googlat runt lite efter nån timmes game ikväll, min i5 8600k har nog gjort sitt. Den bottleneckar som värsta strypsnaran på mitt RTX 3070 verkar det som. Ingen större skillnad i Low, Medium eller Ultra, den kan helt enkelt inte paddla pixlar snabbt nog för att hålla FPSen uppe i 3440x1440. Fan också, jag hade hoppats kunna vänta en gen till.

Har samma problem med mitt 3080 och 8600k, visserligen 2560x1440, men ändå ospelbart. Ligger på kring 40 fps som mest ifall det finns spelare i närheten, men kring 80 om jag sitter stilla i en buske. Preset Ultra då, sänker man inställningarna blir det bara värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Studio drivers är mer designade för folk som jobbar med grafiska saker, design osv. Du kan ladda ner dom på nvidias hemsida.

När du söker efter drivers här:

https://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Så väljer du "Download Type: Studio drivers".

Vilken av dom versionerna passar mitt gtx 1080 ?
Edit: hittade