Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Jag har nyss sett klart på Midnight Mass på Netflix. Den är sjukt bra!

Tittar just nu på Cowboy Bebop (den nya, ej tecknad). Den är helt OK.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Arcane

  • Bra karaktärsdriven handling. inget lyckopiller dock.

  • Bra musik, även om titelmusken med Imagine Dragons snabbt blir tråkig. Slutspåret med Sting är redigt bra.

  • Väldigt snyggt gjord! Färgsprackande.

5 av 5 toasters!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

McDonald & Dodds på Britbox. Rekommenderas om man har försmak för brittiska kriminalserier. Lättsmält och även lite humoristisk.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Värt att se även om man inte har någon som helst koll på LOL?

Det skulle jag absolut säga. Jag kikade med frugan och hon hade inga förkunskaper alls. Den enda fördelen jag hade som ändå hängt med lite i den spelvärlden, är att jag hajade till lite extra när jag såg den ena eller andra karaktären och kunde ana lite vart de var på väg. Men serien är så bra uppbyggt att det absolut inte krävs några förkunskaper alls.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Squid game, mkt hype för nått så mediokert. 6/10.

Själv sista serien som jag såg, och hade inga problem att tugga mig igenom alla avsnitt på 3-4 kvällar. Bekymret med filmer/serier på samma tema ("battle royal") är att det först är väldigt spännande men det är svårt att få till ett vettigt avslut. Sedan är ju all asiatisk film med västerländska mått mätt en smula underlig.

Permalänk

Arcane

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Det skulle jag absolut säga. Jag kikade med frugan och hon hade inga förkunskaper alls. Den enda fördelen jag hade som ändå hängt med lite i den spelvärlden, är att jag hajade till lite extra när jag såg den ena eller andra karaktären och kunde ana lite vart de var på väg. Men serien är så bra uppbyggt att det absolut inte krävs några förkunskaper alls.

Har börjat se den nu och den känns absolut lovande, man vill se mer iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Arcane.

Riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Narcos: Mexico

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Halt & Catch Fire är en underskattad serie som utspelar sig under PC-ålderns första år på 80-talet. Gillar man datorhistoria så är den värd att titta på. I Sverige finns den på Comhem Play av alla ställen.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Zerozerozero - Filmen följer en drogleverans på 5 ton från mexico till italien och de personer som är inblandade. Helt ok. 7/10

Alice in borderlands - Japansk serie om hur folk dras ur den riktiga världen i Tokyo för att spela spel med dödligt innehåll. Givetvis är en del personer elaka och en del snällare o.s.v. Inte lika bra som squid game men ok. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Netflix Cowboy Bebop... vilket skräp. En parodi på originalet.

Permalänk
Medlem

Hmm, titta på de senaste avsnitten från en TV-serie som kostat några hundra miljoner att spela in, med fantastiska kostymer och absolut senaste specialeffekterna... Eller spendera kvällen med att titta på hur några nördiga röstskådespelare sitter runt ett bord och spelar Dungeons & Dragons i runt 4 timmar per avsnitt?
Blev alternativ två för mig:
Critical Role: The Mighty Nein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

https://cdn1.dotesports.com/wp-content/uploads/2021/11/12060528/league-of-legends-arcane-series-netflix.jpg

  • Bra karaktärsdriven handling. inget lyckopiller dock.

  • Bra musik, även om titelmusken med Imagine Dragons snabbt blir tråkig. Slutspåret med Sting är redigt bra.

  • Väldigt snyggt gjord! Färgsprackande.

5 av 5 toasters!

Alla rekommendationer av Arcane nu på sistonde fick mig att sätta igång denna;

Och jag har inte spelat LoL på över 10 år...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Andra säsongen utav The Great avslutades igår, var minst lika bra som första med absurd mix av humor, allvar och skön historieförfalskning med inslag av verklighet. Nu även med gästspel av Gillian Anderson (X-files, The Fall) utöver den redan otroliga ensamblen. Båda säsongerna rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Började kika på The Expanse förra helgen, helt okej serie faktiskt.

Kallade du just den antagligen bästa sci-fi serien på de senaste tio åren för " helt okej serie faktiskt"?

Permalänk
Medlem

Om man inte har något emot icke engelskspråkiga serier och gillar romance med lite humor och intressanta karaktärer är koreanska "It's okay to not be okay" på Netflix riktigt bra. https://www.imdb.com/title/tt12451520/
Ok, jag gillade inte hur de första avsnitten var producerade med konstigt grafiska effekter men de upphör. Är du intresserad, ge serien 2-3 avsnitt för den är väldigt bra med mycket känslor. Ibland var jag osäker på vad jag såg men det är korta återblickar man ibland ser.

Serien vill upplysa mental ohälsa och alla är lite speciella i serien och den handlar om en yngre bror Gang Tae som jobbar som psykiatrisk vårdare och har en förståndshandikappad äldre bror Sang Tae som han tar han om och i stort sett kretsar hela hans liv runt honom och han har inte tid för sig själv som kärlek. De möter den populära barnboksförfattaren och tjusiga Ko Mun-Young med någon form av antisocial störning.
Kul att veta om Sydkoreansk kultur är att man som yngre bör bete sig på ett sätt. Äldre bror tar normalt hand om yngre samtidigt som man som yngre ska visa respekt mot äldre och göra som de säger. Är man yngre och uppskattar någon som är äldre kallar man dem som tjej oppa (även sin kärlek) och som kille hyeong (hjung) för att visa respekt. Man tar och ger alltid med två händer då en hand är slappt. Man passar alltid upp en äldre då man dricker tillsammans och fyller på glaset så att det inte tar slut samt att man vänder huvudet åt sidan när man dricker då det anses vara fult att luta bak huvudet mot den andra personen.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Ett tag sedan men tipsar om "Snowpiercer" TV-serien om du inte sett den, trevligt att den fick en tredje säsong i alla fall. Såg filmen för ett bra tag sedan och så gjorde dom en TV-serie och jag fastnade ganska snabbt. Visst är det lite fantasy och kanske inte så verkligt alla gånger man man blir fast i den om man börjar titta.

Nyligen såg jag "Shadow and Bone" som tydligen ska vara baserad på eller inspirerad av böcker. Tänkte att det kanske inte var något att se på men den var betydligt bättre än jag trodde den skulle vara. Helt klart bra fantasy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Kallade du just den antagligen bästa sci-fi serien på de senaste tio åren för " helt okej serie faktiskt"?

Och jag kallar den för medioker, som bäst.

Men det diskuterades lite längre bak i tråden (eller om det var en annan tråd) så någon seg söndag ska jag ge den en andra chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

South Park - POST COVID. Rekommenderas varmt för ALLA som tyckt om South Park att se minst en gång innan de dör.

Varför? Jo, det utspelar sig i framtiden när barnen (Stan, Kyle, Kenny, Cartman, med flera) är vuxna! Äntligen hände det.

Se en gång och NJUT med flera koppar kaffe och glassar som jag gjorde! ^_^

Håller med, underbar
Återigen klockrena analyser av vår vardag.
Den krystade ståuppen var ju bara makalös

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kollade på firefly, rätt bra. Synd att den las ner bara.
https://www.imdb.com/title/tt0303461/?ref_=nv_sr_srsg_0

Kollade på filmen sen efter som gav det ett litet avslut iallafall
https://www.imdb.com/title/tt0379786/?ref_=nv_sr_srsg_0

Permalänk
Medlem

Börjat titta på supernatural, helt ok.
Det goa e att det finns många avsnitt
Även kollat lite på Clarice, vilken är bra men slut på avsnitt nu

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Locke and Key sista säsongen, Chapelwaite helt klart sevärd, och What We Do In The Shadows .

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Är på BOSCH - Säsong 2 och det är helt OK serie.

https://www.michaelconnelly.com/bosch-tv/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netgear:

Halt & Catch Fire är en underskattad serie som utspelar sig under PC-ålderns första år på 80-talet. Gillar man datorhistoria så är den värd att titta på. I Sverige finns den på Comhem Play av alla ställen.

Den är jävligt bra, förstår inte hur jag kunde missat den. Precis börjat se den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Kallade du just den antagligen bästa sci-fi serien på de senaste tio åren för " helt okej serie faktiskt"?

Första säsongen var ju dock kanske inte seriens höjdpunkt direkt (om hen nu just börjat titta på den).

Men fortsätt titta. Jädrar i mig vad bra det blir.

Permalänk
Medlem

Foundation.

Hade de plockat bort romanserna Gaal/Raych och Salvor/Hugo samt alla relaterade storylines och ersatt med mer scener från Trantor hade den varit bättre. Är dock potentiellt på samma nivå som the expanse.

Permalänk
Medlem

Nya säsongen av Dexter

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Westworld - Rätt meh ...
Första säsongen var väll rätt ok och en bit in i andra, sen blev det bara lite för mycket.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Nya säsongen av Dexter

Den vill jag med se! Finns den på någon svensk streamingtjänst ännu?