Vilken serie såg du senast?

Permalänk

Tiger King säsong 2. Var tydligt att de inte hade lika mycket att berätta denna gången med bara fem avsnitt men ändå helt okej.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alu:

Kollade precis klart på tyska serien DARK på Netflix.

Ingen aning om hur jag snubblade in på denna serie, men jag tycker att den var riktigt bra.
Det gäller dock att vara vaken när man kollar, då det annars kan vara svårt att hänga med i svängarna.

https://www.imdb.com/title/tt5753856/?ref_=nv_sr_srsg_3

Jag var imponerad över hur de lyckats casta folk som ser ut som samma person i olika åldrar. Jag trodde det var smink först.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Cowboy bebob , invasion , hellbound , foundation alla fyra rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Inspiration4

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk

Arcane - Anime med karaktärer från League of legends. Riktigt bra, även om jag aldrig gillat att spela league och inte kan något om det. Animationen är den bästa jag någonsin sett i en serie.

Permalänk
Medlem

Foundation, Wheel of Time, Bad Batch och Mythic Quest.

Foundation och Bad Batch rekommenderas, Wheel of Time är lite för tidigt för att säga men gillar det jag ser. Mythic Quest är ganska rolig, speciellt för någon som är/har varit involverad i utveckling av spel(+ i kanten för att Rob McElhenney är med i den).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azacian:

Var sjukskriven nyligen efter operation, tuggade mig igenom The Wire igen. The classic never fails

Ett sant mästerverk!

Permalänk
Medlem

Håller på att beta av Cowboy Bebop, gillar den.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Squid game, mkt hype för nått så mediokert. 6/10.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

South Park - POST COVID. Rekommenderas varmt för ALLA som tyckt om South Park att se minst en gång innan de dör.

Varför? Jo, det utspelar sig i framtiden när barnen (Stan, Kyle, Kenny, Cartman, med flera) är vuxna! Äntligen hände det.

Se en gång och NJUT med flera koppar kaffe och glassar som jag gjorde! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Har sett på the wheel of time, var helt ok för nån som har läst böckerna, men går alldeles för fort fram för nån som inte läst böckerna, men den har stor potential.
Arcane på netflix, helt klart den snyggaste animerade för vuxna jag har sett och var ganska bra handlingsmässigt. Travellers en lättsedd sci-fi serie på netflix ser lite på jobbet mest på lunchen osv, är väldigt spännande hela tiden.
Foundation på apple tv+ är ett måste om man gillar sci-fi den är otroligt bra.
Invasion på apple tv+ har potential men inte super bra än så länge.
Alla tv serier som släpper veckovis släpper på fredag så det ingenting hela veckan sen plötsligt fredag alldeles för mycket att se på.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Även Foundation följer jag slaviskt, sjukt bra serie i mitt tycke.

Jag tyckte att första avsnittet var helt ok, men från avsnitt två verkade de strunta totalt i originalböckernas handling och i stället skriva en kass såpa. Droppen blev scenen i slutet av avsnitt två när Gaal frågar ledarna ifall de tänker "bevara bas 12 eller 27" samt "Hur ska vi veta vad som är essentiella bitar av civilisationen om vi inte kan komma överens om hur vi ska räkna dem?", och det presenteras som djupsinniga och svårlösta frågor, när de i själva verket är totalt nonsens. Nummersystemets bas är en av en miljon små godtyckliga kulturella detaljer, men det är samma jäkla siffror oavsett bas, de skrivs bara en aning annorlunda, så det är mycket oklart varför talens utseende skulle vara avgörande för vilka bitar av civilisationen som är viktiga att bevara. Vad ska "bevara bas 12" ens betyda? Har jag "bevarat bas 10" om jag skriver "Jorden: mestadels bas 10" på en lapp?

Frågorna i sig är lika vettiga som att fråga "Ska vi bevara typsnittet Helvetica eller Arial? Hur ska vi veta vad som är essentiella bitar av civilisationen om vi inte kan komma överens om vilket typsnitt vi ska använda för att skriva om dem?", men jag får känslan att manusförfattarna hoppas att orden "bas 27" ska ge ämnet en tunn matematisk/vetenskaplig fernissa som får tittarna att inte tänka efter.

(Sedan tittade jag på IMDB och såg att nästföljande avsnitt hade fått ännu lägre betyg än avsnitt 2, och då var det dags att sluta.)

Permalänk
Snusfri

Började kika på The Expanse förra helgen, helt okej serie faktiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Har bara något avsnitt kvar av Squid Game. Skulle inte säga att det är en fantastisk serie men helt klart underhållande.

Permalänk
Medlem

De tre första avsnitten i The Wheel of Time. Helt klart bra och jag ser verkligen fram emot resten, men de har ändrat/lagt till alldeles för mycket jämfört med böckerna.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Arcane säsong 1 och The Young Ones båda säsongerna.

Gillar verkligen Arcane, kul med en fransk studio också.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Såg klart Homeland för andra gången, en av mina favoriter helt klart. Nu har jag börjat om på Narcos också. Kanske får bli Prison Break efter det, man har ju glömt bort det mesta sen man såg den för x antal år sen 😅

Permalänk
Hedersmedlem

I våras höll jag på att gå igenom fargo. Kom till någonstans i säsong 3. Sedan togs serien bort på netflix. Var vänlig fortsätt på viaplay om du vill se mer. Ordentligt irriterande får jag säga.

Håller på att plöja igenom seinfeld. Vet inte om det är något att rekommendera andra riktigt ;).

White lotus på HBO är väl serien jag såg innan det. Det är lätt årets höjdpunkt för min del. Oväntat smaskig på så många sätt. Verkligen rekommanderad!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kollar igenom alla säsonger av Trailer Park Boys för X:e ordningen....

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Star Trek Discovery (Tycker inte den levde upp till samma nivå som tidigare Star Trek)

Picard.. Precis börjat titta på.. Känns mer lovande än Discovery

The Walking Dead (Känns utkavlad och tjatig)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azacian:

Var sjukskriven nyligen efter operation, tuggade mig igenom The Wire igen. The classic never fails

Indeed / Omar Little

Permalänk
Medlem

Cowboy Bepbop (Har inte tidigare sett animen, gillar det jag sett hitills).
Star Trek Discovery (Förmodligen den sämsta Star Trek serien, men säsongen har åtminstone börjat starkt).
Wheel Of Time (Just nu favorit serien tillsammans med Foundation, känns som ett bättre sagan om ringen).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Foundation, Wheel of Time, Bad Batch och Mythic Quest.

Bad Batch är den nya animerade Star Wars-serien i stil med Clone Wars, Rebels m.m.?
Sämsta svenska översättningen någonsin: Uslingarna

I övrigt, bästa nya serie Wheel of Time. Sett halva första, men har definitivt en feeling av att vilja se mer. Bra betyg det!
Foundation, The Expanse, Carnival Row rekommenderas.

Foundation är inte för Asimov-bokstavstrogna. Serien går långt utanför bokens ramar. Men de har faktiskt lyckats skapa något nytt och spännande som ändå lever i Asimovs värld och i stort följer händelserna i boken. Den första krisen i boken som väl är 1/4 av första boken sisådär upptar hela första säsongen, med ganska mycket utfyllnad. Jag gillar det de gör med Kejsarn(a) faktiskt även om det vad jag minns inte fanns i nån av böckerna alls...

Permalänk
Medlem

See
The Newsroom (ser om)
TED Serien

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Så… Nu har vi sett alla avsnitt av Downton Abbey samt filmen. Förvånansvärt bra måste jag säga. Jag trodde det skulle vara något tråkigt kostymdrama som endast sambon skulle tycka om men även jag uppskattade det väldigt mycket. Mycket mycket överraskad blev jag.

Och om någon tänker se filmen för att ta reda på om serien är värd att kolla på så avråder jag starkt från det. Filmen är i stort sett endast fan service som är gjord för att se till att allting slutar så sockersött som det bara går.

Dess genre är väl enda anledningen till att det inte blir en personlig favorit men den får nog 8/10 från mig.

Tänk om vi någon gång får en lika välgjord sci-fi… (Och kom snälla inte och droppa titlar som The Expanse, Foundation och Firefly nu…)

Skrivet av AxxT:

The Newsroom (ser om)

En riktig liten diamant som de flesta verkar ha missat, i alla fall i min umgängeskrets.

Lite för mycket inklämda kärleksdraman emellanåt men det går att förlåta med tanke på hur bra serien är i övrigt.

Permalänk
Medlem

Wheel of time.
Blandade känslor.
Som boknerd:
Otroligt stora och ibland helt onödiga skillnader mellan bokserien och TV serien. Perrin är gift och dödar sin fru???
Några ändringar tycker jag var bättre, som att det inte är 14 -15 åringar det handlar om och att Mat har fått mer djup redan från start.

Som TV serie:
Något stressad start men planar ut i avsnitt tre då det börjar bli riktigt bra. Lite segt med Perrin och Egwene som springer från vargar, typ samma hela tiden, men annars väldigt bra tempo. Detta kommer bli riktigt bra! Frånser man detaljer som skiljer sig från böckerna och bara ser den för vad den är är jag övertygad om att det blir bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Bad Batch är den nya animerade Star Wars-serien i stil med Clone Wars, Rebels m.m.?

Precis, den hade säsongavslut nu också men jag blev jäkligt imponerad, helt klart bland det bästa Star Wars har spottat ut på länge.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Wheel of time.
Blandade känslor.
Som boknerd:
Otroligt stora och ibland helt onödiga skillnader mellan bokserien och TV serien. Perrin är gift och dödar sin fru???
Några ändringar tycker jag var bättre, som att det inte är 14 -15 åringar det handlar om och att Mat har fått mer djup redan från start.

Det tar ett tag innan Perrin blir något mer än ett femte hjul i böckerna, han är med men det är allt. Och sedan sker mycket i hans huvud (wolfbrother) och kan vara svårt att överföra till serien. Skulle tro att de ser Laila som ett sätt att göra honom mer spännande tidigt i serien.

Permalänk
Medlem

En serie som min familj nu håller på att titta sig igenom är den sydkoreanska netflixserien "It's okay to not be okay".
Lite torrt kan man beskriva den som ett psykologiskt drama som kretsar kring en föräldralös man som lever med sin autistiske storebror. Att avslöja mer än så blir för mycket spoiler för nya tittare...
Den är alldeles underbar! Ruskigt bra skådespeleri, vackert foto, intressant manus, osv.
Väldigt olik alla andra serier jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Precis, den hade säsongavslut nu också men jag blev jäkligt imponerad, helt klart bland det bästa Star Wars har spottat ut på länge.

Får ta tag i den med yngre sonen. Vi började tugga genom Clone Wars, men det är ju bra många avsnitt innan man kommer till slut där - vilket ju är en prequel till Bad batch. Men jag antar att den är ganska fristående så vi får väl banka på den direkt.