Muskampen 2025: Segraren korad!

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Någon som har tips att ge hur man har bäst chans att få tag i en konsol? Har försökt 8 månader få tag i en och kollar i den här tråden regelbundet.

Det bästa tipset verkar vara att gå in till närmsta Mediamarkt och boka en, leveranstid 2-4 veckor verkar det som.

Har du ingen Mediamarkt nära så är det nog bara fortsätta hänga i tråden. NetOnNet verkar ha fått in en stororder igår, det gick beställa PS4or i två timmar på deras sajt igår. Jag beställde min kl 09:10 och några lyckades beställa så sent som vid 11-tiden.

Permalänk

YEEEEEES nu skickades min order från NetOnNet. Blir en bra helg detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Någon som har tips att ge hur man har bäst chans att få tag i en konsol? Har försökt 8 månader få tag i en och kollar i den här tråden regelbundet.

Kolla denna tråd oftare

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denci:

Jag fick min orderbekräftelse strax innan 10:00 men har inte fått något mail om att PS5an har skickats. Kanske tar längre tid för oss som valt hemleverans via postnord? Flera som fått bekräftelse att beställningen har skickats har valt Best verkar det som.

Jag hade också valt PostNörd och fick mejl kl 07.33 att det är skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nekab:

Jag hade också valt PostNörd och fick mejl kl 07.33 att det är skickat.

Nice! Jag har dock fortfarande inte fått något mail :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simpa96:

En kompis beställde via Amazon i slutet av november och fick sin i början av december.
Han betalade lite extra för att få snabb leverans ska tilläggas, har ingen aning om exakta priset.

Den kom från något land i öst för alla medskickade manualer och liknande var på dessa språk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Om du inte behöver en till julen eller mellandagarna så är nog MediaMarkt det absolut säkraste sättet om du har nära till en butik. Man får åka in till varuhuset och boka ett exemplar. Officiell leveranstid är fyra veckor (ish) men av döma här i tråden så verkar folk få det efter 2-3 veckor.

Elgiganten har regelbundna utlottningar. Dock var sista anmälningsdag igår så du får nog vänta på nästa till efter årsskiftet.

Webhallen/NetOnNet släpper orders titt som tätt som håller länge. Dessa två butiker är också de enda av återförsäljarna som kollar noggrant om man har beställt en konsol tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

På en månad:

• Köpt en till mig själv från Webhallen

• Tipsat en vän som fick sin ps5 från MM efter fem dagar

• och igår tipsade jag en annan vän som beställde från Netonnet

Sorry mate men att ha spenderat 8 månader och inte hittat är för mig häpnadsväckande…

Permalänk
Skrivet av Denci:

Nice! Jag har dock fortfarande inte fått något mail :/

Inte jag heller, men jag tog billigaste alternativet med gratisfrakt, så jag får nog bekräftelse om utskick inom 1-2 dagar skulle jag gissa

Permalänk
Skrivet av Ozzyman:

På en månad:

Sorry mate men att ha spenderat 8 månader och inte hittat är för mig häpnadsväckande…

Håller med. Jag letade länge efter en digital edition specifikt hos Webhallen (achievments, vill nå lvl 15), men jag var alltid för långsam. I förrgår kväll gav jag upp idén att absolut köpa hos Webhallen och att det skulle va en digital. Kollade lite sporadiskt i den här tråden och en dag senare hade jag beställt en PS5 disc edition 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Inte jag heller, men jag tog billigaste alternativet med gratisfrakt, så jag får nog bekräftelse om utskick inom 1-2 dagar skulle jag gissa

Jag valde hemleverans via Postnord men det kanske tar längre tid för vissa. Hoppas få se bekräftelse på utskick snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Skrivet av Henrik1891:

Det bästa tipset verkar vara att gå in till närmsta Mediamarkt och boka en, leveranstid 2-4 veckor verkar det som.

Har du ingen Mediamarkt nära så är det nog bara fortsätta hänga i tråden. NetOnNet verkar ha fått in en stororder igår, det gick beställa PS4or i två timmar på deras sajt igår. Jag beställde min kl 09:10 och några lyckades beställa så sent som vid 11-tiden.

Skrivet av Ozzyman:

På en månad:

Skrivet av Henrik1891:

Håller med. Jag letade länge efter en digital edition specifikt hos Webhallen (achievments, vill nå lvl 15), men jag var alltid för långsam. I förrgår kväll gav jag upp idén att absolut köpa hos Webhallen och att det skulle va en digital. Kollade lite sporadiskt i den här tråden och en dag senare hade jag beställt en PS5 disc edition 😅

Jag måste hålla med föregående talare.

Min sambo meddelade i början av september att hon ville ha en PS5, jag började hänga här och på några veckor hade jag hunnit köpa ett själv från webhallen och tipsa flera kompisar och kollegor till olika släpp på webhallen, NoN och Amazon. Har även sedan dess varit 3st utlottningar på elgiganten, har du skrivit upp dig på dem? Har du inget mediamarkt i närheten, det är ju bara att gå in och boka ett vad det verkar.

Gamla inlägg från dig tyder också på att du haft en PS5 ganska länge redan, så det känns inte som att det råder någon direkt brist för dig?

bara denna veckan har jag öppnat länkar för att handla från såväl NoN, webhallen och Amazon. Så hade jag velat trycka på "köp" hade jag kunnat ha 2st till (köpte min från webhallen och då de kollar om man köpt innan så kunde jag ju inte personligen beställt en till därifrån, för att tydliggöra så har jag INTE köpt någon mer alltså. Är ingen scalper)

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Skrivet av Denci:

Jag valde hemleverans via Postnord men det kanske tar längre tid för vissa. Hoppas få se bekräftelse på utskick snart.

Betalade för expressfart via Postnord. Har ännu inte fått någon bekräftelse på att ordern är skickad. Får hoppas det dyker upp snart för oss alla. 🙂

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställt via Netonnet och valt Best hemleverans som leveransmetod och fått bekräftelse av Netonnet att de skickat? För jag har fått bekräftelse, men kollinumret jag fick igår på kvällen är fortfarande inte giltigt. Är ett väldigt långt nummer men Best känner inte igen det :/ Leverans ska ske ikväll redan så man borde ha ett fungerande kollinummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon annan som beställt via Netonnet och valt Best hemleverans som leveransmetod och fått bekräftelse av Netonnet att de skickat? För jag har fått bekräftelse, men kollinumret jag fick igår på kvällen är fortfarande inte giltigt. Är ett väldigt långt nummer men Best känner inte igen det :/ Leverans ska ske ikväll redan så man borde ha ett fungerande kollinummer.

Varför ringer du inte bara Netonnet, så de kan hjälpa dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

De har så långa kötider och är på jobb. Har en chattruta uppe med deras kundtjänst, men är i kö och har förflyttat mig en plats senaste 5 minuterna har plats 48 nu

Permalänk
Medlem

Nu har jag också fått bekräftelse att ordern har skickats

Permalänk

Jag bokade en PS5 disc edition häromveckan hos Webhallen. Idag uppdaterades ordern.

2021-12-08 15:38
Order mottagen.

2021-12-15 10:11
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JewelNite:

Jag bokade en PS5 disc edition häromveckan hos Webhallen. Idag uppdaterades ordern.

2021-12-08 15:38
Order mottagen.

NU blir man nervös Beställde 10 minuter innan dig och inget ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Talade med deras kundtjänst och fick infon att det är två nollor för många i början av kollinumret. Stod i mailet, 00073… De bad mig ta väck två nollor i början och så fungerade det Någon bugg sa de. Så ni som väntar på leverans från Best och har ett icke fungerande kollinummer, testa att ta väck två nollor i början.

Permalänk
Skrivet av dlindh:

NU blir man nervös Beställde 10 minuter innan dig och inget ännu

Beställde sent och nu har det snart skickats iväg:

Webhallen Centralllager
2021-12-15 10:13

Webhallen
2021-12-08 16:43
Order mottagen.

Kommer nog en bekräftelse till dig med snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av oshekelstein:

Är det någon som lyckades beställa idag från Netonet som fått sin order skickad?

Som jag sa i tidigare inlägg var jag osäker om jag skulle få min beställning men kontaktade supporten precis och fick info om att de packar min vara idag och kommer skicka ut den, när det gjort kommer jag få mitt mail om att varan är skickad.

"""
Kan se att ordern släpptes tidigare idag och ska packas nu snart och skickas ut så fort som möjligt, du får ett mail så fort det lämnar lagret
"""

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Netonnet skickades igår kväll och Webhallen skickades idag. Trodde jag inte skulle få någon innan jul till grabben, nu verkar jag fått två 😁.
I-landsproblem…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Använd denna, och ta för vana att kolla varje dag på morgonen, förmidagen och lunch. Kolla även i denna tråd. Tar inte många minuter, samtidigt som chansen är stor att du får en.

http://gpukollen.ingman.me/

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Använd denna, och ta för vana att kolla varje dag på morgonen, förmidagen och lunch. Kolla även i denna tråd. Tar inte många minuter, samtidigt som chansen är stor att du får en.

http://gpukollen.ingman.me/

Även den här: https://twitter.com/ps5kollen

Permalänk

Webhallens förbokning 8/12 har varit lite tyst om men nu är de också på gång.

Webhallen Centralllager

Permalänk
Medlem

Beställt min från MM på Drottninggatan den 27/11 och var där igår och då hade de tydligen fått in en batch. De sa också att de höll på att ringa runt till de som kunde hämta upp sina och att jag förmodligen skulle få ett meddelande under dagen när mitt var klart för upphämtning. Så min fråga är följande: någon som hämtat sitt Ps5 därifrån som beställt runt samma tidpunkt som mig? Börjar bli orolig att mitt kanske kommer med nästa batch😩

Permalänk

Jag ska få ett ps5 från Webhallen.
Men det är digital edition version.
Den ska jag sälja.
Men jag var tvungen köpa ett ps5 disc edition på Halebop.
500MB för 459kr i månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sigerstam:

Webhallens förbokning 8/12 har varit lite tyst om men nu är de också på gång.

Webhallen Centralllager

Kan bekräfta att även min order har blivit uppdaterad.