Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Samsungs qe75qn90a för 6990:-

https://www.samsung.com/se/tvs/qled-tv/qn90a-75-inch-neo-qled...

Vet inte om tryckfelsnisse har varit i farten

"Vet inte om tryckfelsnisse har varit i farten", vet man inte det, då är det nog sorgligt.

Sen att det finns en del här som sitter och beställer dessa, och verkligen tror att de kommer få hem något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

"Vet inte om tryckfelsnisse har varit i farten", vet man inte det, då är det nog sorgligt.

Sen att det finns en del här som sitter och beställer dessa, och verkligen tror att de kommer få hem något.

Man förlorar alltid en chans man aldrig tar.
Ibland fullföljer storföretagen sådana ordrar och gör en PR grej av det.
Men visst är det uppenbart felpris och godtycklig makulering.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Självklart ska jag försöka lista ut det åt dig, jag får återkomma

//Pontus

Toppen!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

ASUS GeForce RTX 3070 Ti 8GB TUF GAMING i Inets fyndhörna för 9 040 kr.

Slut.

Tackar, tog det

Permalänk
Medlem

Asså green screen bundlad med en mikrofon. Känns lite ovärt eftersom jag inte behöver mikrofonen men slog till. Någon som vet om micken är värd att ge bort? https://www.komplett.se/product/1204775/datorutrustning/kring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Asså green screen bundlad med en mikrofon. Känns lite ovärt eftersom jag inte behöver mikrofonen men slog till. Någon som vet om micken är värd att ge bort? https://www.komplett.se/product/1204775/datorutrustning/kring...

Gör själv tvärt om. Mikrofonen är ibland nere på 500kr med "kit" så slog till. Tänkte byta ut hela min kina setup och köra med den.
Då jag inte streamar ska jag kolla med en vän och annars behålla / sälja green-screenen istället.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viczor:

Produkt: Lenovo Legion T5 - Ryzen 7 5800 | 16GB | 1TB | RTX 3070
Länk: https://www.inet.se/produkt/2220779/lenovo-legion-t5-ryzen-7-...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5855897
Pris: 14490kr

Dagens lucka hos Inet
(Prisjakt 17490kr)

Hur bra pris är detta för er som har stenkoll på marknaden? Sugen som fan men osäker om man ska vänta tills "riktiga" mellandagsrean.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Hur bra pris är detta för er som har stenkoll på marknaden? Sugen som fan men osäker om man ska vänta tills "riktiga" mellandagsrean.

Det är ett bra pris, onekligen. Det sitter trots allt ett ryzen 5800 och 3070. Har sett liknande konfigurationer dock med ryzen 7 3800x (äldre o sämre än 5800) för ca 15k

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Hur bra pris är detta för er som har stenkoll på marknaden? Sugen som fan men osäker om man ska vänta tills "riktiga" mellandagsrean.

Bra pris för komponenterna, nackdelen är att den som de flesta färdigbyggda PCs ofta har något undermålig kylning i förhållande till hårdvaran och ett nätagg som klarar av de komponenter som sitter i men inte mycket mer.
Räkna med något sämre prestanda än om du skulle byggt den själv då främst CPU, men även GPU, kan behöva klocka ned sig något på grund av kylning på gränsen. Bör tilläggas att 5800 inte är riktigt lika snabb som 5800x som kan köpas "löst", främst på grund av begränsningen på 65W TDP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Bra pris för komponenterna, nackdelen är att den som de flesta färdigbyggda PCs ofta har något undermålig kylning i förhållande till hårdvaran och ett nätagg som klarar av de komponenter som sitter i men inte mycket mer.
Räkna med något sämre prestanda än om du skulle byggt den själv då främst CPU, men även GPU, kan behöva klocka ned sig något på grund av kylning på gränsen. Bör tilläggas att 5800 inte är riktigt lika snabb som 5800x som kan köpas "löst", främst på grund av begränsningen på 65W TDP.

Tack för input. Ungefär hur mycket sämre är 5800 jämfört med 5800x?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Någon som hann plocka hem luftrenaren för 1447 kr?
https://www.webhallen.com/se/product/339547-Viomi-Smart-Air-P...

La den i varukorgen men då gick den tillbaka till ordinarie pris. En stund senare kom den upp igen, men med ganska mycket sämre rabatt. Synd. Nu tyckte jag att den blev för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Produkt: PlayStation 5
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/343873-Playstation-5-Kon...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113846
Pris: 5990kr

Är väl inte "rea" men svårt att lägga en beställning någonstans öht för detta priset.

Är inget fynd och är numera slut ändå.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Är inget fynd och är numera slut ändå.

Kan fortfarande lägga i varukorg och beställa. Billigaste på prisjakt är 10500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Kan fortfarande lägga i varukorg och beställa. Billigaste på prisjakt är 10500kr.

Det har sagts många gånger tidigare att ordinarie pris på bristvaror som bl.a. grafikkort, konsoler m.m. inte räknas som fynd och ska därför postas i respektive tips-tråd istället för fyndtråden.

Du gör helt rätt i att posta tipset, men det hamnade bara i fel tråd.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack för input. Ungefär hur mycket sämre är 5800 jämfört med 5800x?

2-3% genomsnittlig fps vid samma (bra) kylförutsättningar i 1080p, något större skillnad i 1% lows. Så inga större skillnader vid spelande, och ska du spela i 1440p så lär du inte se någon skillnad alls. Den sak som kan göra att 5800 presterar märkbart sämre än 5800x i fallet med datorn i erbjudandet är om kylningen är så pass otillräcklig att processorn klockar ned sig väsentligt. Det är dock näst intill omöjligt att svara på om så kommer vara fallet med just denna dator, men de flesta färdigbyggda PCs från stora tillverkarna (Lenovo, Dell, HP, osv.) har mer eller mindre sådana problem.
Personligen skulle jag valt en "butiksbyggd" dator från Webhallen, Komplett eller Inet istället om jag inte byggde själv, men dessa brukar då också kosta mer, så "fps per krona" blir sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack för input. Ungefär hur mycket sämre är 5800 jämfört med 5800x?

1-5% ganska minimal ifall 5800 inte throttlar.

Nackdelen med en Lenovo OEM datorer är förmodligen moderkortet, kylning och RAM minnena.

Lenovo verkar använda Jedec 3200 MHz CL22 minnen och det är tveksamt ifall moderkortet kan använda XMP eller DOCP.

Kylning är en dålig 65W CPU kylare och moderkortet VRM är jag tveksam till kan duga men svårt att säga utan några tester.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Någon som hann plocka hem luftrenaren för 1447 kr?
https://www.webhallen.com/se/product/339547-Viomi-Smart-Air-P...

La den i varukorgen men då gick den tillbaka till ordinarie pris. En stund senare kom den upp igen, men med ganska mycket sämre rabatt. Synd. Nu tyckte jag att den blev för dyr.

Webhallen verkar ju höjt priserna på allt i deras julkalender idag, t.ex. Viomi Alpha S9 kostade ca 3700kr tidigare idag och nu 4718kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Webhallen verkar ju höjt priserna på allt i deras julkalender idag, t.ex. Viomi Alpha S9 kostade ca 3700kr tidigare idag och nu 4718kr..

Dags och "förbereda" inför mellandagsrean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Dags och "förbereda" inför mellandagsrean

Jo men det känns ju som som de kan ha samma pris hela dagen i sitt "luck" erbjudande😂

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av napahlm:

Någon som hann plocka hem luftrenaren för 1447 kr?
https://www.webhallen.com/se/product/339547-Viomi-Smart-Air-P...

La den i varukorgen men då gick den tillbaka till ordinarie pris. En stund senare kom den upp igen, men med ganska mycket sämre rabatt. Synd. Nu tyckte jag att den blev för dyr.

Ikea har släppt luftrenare ganska nyligen.
https://www.ikea.com/se/sv/p/foernuftig-luftrenare-svart-1048...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En lite simplare variant till 10-20kvm. Men den är säkert ganska bra. Missade dock när det var halva priset på den i lördags.

Permalänk

Kanske inte jätterätt forumdel men...

Fick ett erbjudande om gratis Amazon Prime i 30 dagar, slog till såklart, men vad innebär det för mig som är svensk så att säga? Missförstå inte men har fattat det som att Prime mest är värt i USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Kanske inte jätterätt forumdel men...

Fick ett erbjudande om gratis Amazon Prime i 30 dagar, slog till såklart, men vad innebär det för mig som är svensk så att säga? Missförstå inte men har fattat det som att Prime mest är värt i USA?

Prime Video, Twitch sub, gratis frakt på några grejer, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Kanske inte jätterätt forumdel men...

Fick ett erbjudande om gratis Amazon Prime i 30 dagar, slog till såklart, men vad innebär det för mig som är svensk så att säga? Missförstå inte men har fattat det som att Prime mest är värt i USA?

Om du spelar något populärt spel finns det säkert prime gaming loot du kan claima också (gaming.amazon.com)

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl Prime video som är det man får ut nått av och som kan vara värt att betala för.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl Prime video som är det man får ut nått av och som kan vara värt att betala för.

Det är samma prime inkluderar gaming, frakt och deras streaming tjänst

Deras gratis spel just nu är fm21 och två andra och lite drops i warzone, apex etc

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl Prime video som är det man får ut nått av och som kan vara värt att betala för.

Bara en Twitch sub kostar ~40:-, så inte riktigt bara Prime video

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

"Vet inte om tryckfelsnisse har varit i farten", vet man inte det, då är det nog sorgligt.

Sen att det finns en del här som sitter och beställer dessa, och verkligen tror att de kommer få hem något.

Vad menar du? Det kostar inget att försöka? I värsta fall så får du inget, i bästa fall så hedrar Samsung köpet. Det är en win/win.
Även om chansen är liten. Ditt försök att låta smart var inte så lyckat, du tänker på en för låg nivå. Tänk igenom innan du skriver en toxic kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Stor rea på stadiaspel bl.a assassins serien men även mycket annat. Kanske kul för er som fick tag i billiga kontroller från BF?
Www.stadia.com

Bra tips! Om man vill kan man koppla kontrollen till PC och använda på samma sätt som en xbox-kontroller. Det gjorde jag, genom worldofjoysticks.com. Man får dock betala 5 USD, och kan tänka mig det inte är så lätt att installera för alla. Vibrationen har jag inte fått att fungera heller, men kul att få användning för handkontrollen

Permalänk
Medlem

@Inet Vågar man hoppas på en repris på Inets hela julkalender på julafton?
Den där Firecuda 520 2TB hade jag gärna lagt vantarna på...

Visa signatur

RIPE LIR