Gör grafikkortet att det hackar?

Permalänk

Re: Re: Gör grafikkortet att det hackar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Det beror på ramminnet att den fryser och behöver ladda från hårddisken. Känner du någon som har samma ramminnen som dig så fråga om du får låna det och testa. 256MB är helt enkelt för lite för att spela spel med numer. Testa att defragmentera hårddisken också det kan hjälpa litegrann.

Det kan inte bli konflikt i din dator pga, du har DDR som ramminne och SDram som grafikminne.

Du hävdar att den måste använda det virtuella minnet. Visst det var vad jag tänkte oxå, men så gör det bara det med detta grafikkortet. Det e det konstiga.

Visa signatur

Fox
Pentium 4 2.4 Ghz *** 256 Mb DDR *** GeForce 4 440SE MX 64 Mb *** 200 GB 8cache DIAMONDMAX+ 7200RPM ATA-133

Permalänk

va hade du för grafikkort innan, gammla drivrutiner kan ligga kvar och skapa konflikter.

Permalänk
Medlem

Men ni förstår ju inte!!!

Du har antingen, virus, spyware, virus program, lr bara för mycket program i bakgruden när du lirar.

format c:

win2k sp 4
tweaka services och annat
inn me detonator 28.32
överklocka grafikortet lite
stäng av alla program i autostart
defragga några gånger.

sen jävlar ska du få se på helvetet till INGET fryslagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxMcCloud
SDram på grafiken och DDr på moderkortet, vill vara osagt om de skapar konflikt, MEN SDram på moderkortet och DDr på grafiken skapar problem.

nej sdram på moderkortet och ddr på grafiken funkar alldelens utmärkt..jag sitter på ett sdram moderkort och ett ddram grafik kort..och inga problem här inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

SDram på grafiken och DDr på moderkortet, vill vara osagt om de skapar konflikt, MEN SDram på moderkortet och DDr på grafiken skapar problem.

GeForce DDR var troligen det första grafikkortet med DDR-minne.
Den snabbaste processorn var samtidigt P3 på 500-600 MHz, och det var lååååångt innan DDR på moderkorten dök upp. Att tro att nVidia producerat grafikchip i flera år som medvetet orsakar problem är befängt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Vill bara hålla med ingar. Märkte själv av det när jag spelade... kollade upp vilka portar ut som var öppna och vilka som öppnades... varje gång spelet laggade till så öppnades en port.
Spyware som skickade info om datorn...

HATAR SPYWARE!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk

Re: Gör grafikkortet att det hackar?

Citat:

För ca 6-7 veckor sedan köpte jag ett nytt grafikkort ett GF4 MX440 SDRAM, men när jag spelar spel (exempelvis morrowind) så fryser spelet till och man hör hur det laddas från hårddisken och så släpper det och så fryser det igen och håller på så ofta när man speler. Det jag undrar är om det är grafikkortet som gör detta. För på grafikkortet sitter SDram och internminnet i min dator är DDR PC2700. När jag köpte grafikkortet sa de att det inte var några problem att köra med SDRAM på grafikkortet, men jag har hört att det finns de som har problem med det fast DDR på grafikkortet och SDram i primärminnet. Så ska jag vända mig till försäljaren för rätelse eller ligger felet i nåt annat? Spelet har den senaste versionen, likaså drivrutiner i datorn och DirectX. Det fryser lika ofta och mycket oavsett hur man än ändrar på upplösning och andra videoinställningar i spelet.

Köp ett bättre grafikkort så slipper du sånna jobbiga saker.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe P4 3.4c
OCZ Dual Channel Platinum Ltd Edition 1024Mb Powercolor X800XT PE

Permalänk
Medlem

Alla kanske inte har råd till att köpa dyra grafikkort!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Alla kanske inte har råd till att köpa dyra grafikkort!

Har man inte råd att köpa riktiga saker skall man väl heller inte klaga

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe P4 3.4c
OCZ Dual Channel Platinum Ltd Edition 1024Mb Powercolor X800XT PE

Permalänk

Re: Re: Gör grafikkortet att det hackar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-H™
Köp ett bättre grafikkort så slipper du sånna jobbiga saker.

Det behöver man inte gå till ett forum för att räkna ut!
Men jag säger det igen för de som missat det.
Går grafikkortet sönder, och man är STUDENT och har INGET sommarjobb får man ta vad man kan lagga ut för, MEN man borde kunna KRÄVA att ett kort som är NYTT och dessutom av ett KÄNT märke ska fungera BÄTTRE än det gamla dammiga RIVA TNT 2 man hade innan.

Visa signatur

Fox
Pentium 4 2.4 Ghz *** 256 Mb DDR *** GeForce 4 440SE MX 64 Mb *** 200 GB 8cache DIAMONDMAX+ 7200RPM ATA-133

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirCedric
va hade du för grafikkort innan, gammla drivrutiner kan ligga kvar och skapa konflikter.

Hårddisken har blivit formaterad och nytt windows installerat efter jag bytte.

Visa signatur

Fox

Permalänk

Re: Men ni förstår ju inte!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingar
Du har antingen, virus, spyware, virus program, lr bara för mycket program i bakgruden när du lirar.

format c:

win2k sp 4
tweaka services och annat
inn me detonator 28.32
överklocka grafikortet lite
stäng av alla program i autostart
defragga några gånger.

sen jävlar ska du få se på helvetet till INGET fryslagg

Datorn formaterades för ca 4 veckor sedan och win 98 installerades, datorn är ej uppkopplad till nätet just nu och har inte varit det sedan formateringen, de enda programmen installerade förutom drivrutiner är PowerDVD, winamp och Morrowind. INGA program körs i bakgrunden.
Jag installerade ett överklocksprogram för grafikkortet (komem rinte ihåg namnet) innan formateringen för att försöka höja busshastighterna, hann aldrig lista ut hur det användes dock.

Visa signatur

Fox

Permalänk
Medlem

Installerat intel chipset update?
Gärna senaste från intels hemsida.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Installerat intel chipset update?
Gärna senaste från intels hemsida.

Blir nog bra om man kör med intel chipset du! Annars inte...

Visa signatur

Fox

Permalänk
Medlem
Citat:

Blir nog bra om man kör med intel chipset du! Annars inte...

Vad har du för moderkort?
Vad har du för chipset?
Instalerat minst DX8?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Snacket om att DDR på grafikkortet och SDRAM i datorn RAM ger problem är bullshit. Kört massa datorer som är just så och har aldrig haft problems. Vet inte om detta är aktuellt men ville bara tillägga

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Snacket om att DDR på grafikkortet och SDRAM i datorn RAM ger problem är bullshit. Kört massa datorer som är just så och har aldrig haft problems. Vet inte om detta är aktuellt men ville bara tillägga

Det ärinte bullshit, vi har testat med SDRAM i internminnet och DDR på grafikkortet och det ger problem, bytar man så det är SDRAM i primär och på grafikkortet och DDR i primär och grafikkortet, alltså var för sig fungerar det felfritt. Grafikorten är av samma typ fast olika märken, ingen större skillnad alltså förutom minnena.

Visa signatur

Fox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Vad har du för moderkort?
Vad har du för chipset?
Instalerat minst DX8?

ASUS P4 533
SiS chiposet vilket jag flashade för 4 månader sedan
jag kör DirectX 9

Visa signatur

Fox

Permalänk
Medlem
Citat:

ASUS P4 533
SiS chiposet vilket jag flashade för 4 månader sedan
jag kör DirectX 9

Men viket version av SIS chipset har du?
Och vad är det riktiga benämningen på ditt moderkort.

Har du installerat tex AGP drivrutinerna?
Utan dom så kommer spel och dylikt hacka rätt mycket.
Och det är stor skillnad på frames per sec i många spel mellan gamla AGP drivrutiner och nya.

Ladda ner dom nyaste AGP drivrutinerna från:

http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp

Under "Category" väljer du "Chipset utilities".
Under "Sub Category" väljer du "AGP".
Under "Product" väljer du ditt chipset.
Under "OS" väljer du såklart det OS du kör.

Glöm ej heller dom nyaste IDE drivrutinerna.
Sidan verkar funka lite knasigt i andra webbläsare än IExplorer.

Hör av dig när du har testat!!!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |