Är det värt att sälja 1080Ti? Gammalt 680

Permalänk
Avstängd

Är det värt att sälja 1080Ti? Gammalt 680

Hej,

Jag går i tankarna på att sälja mitt GTX1080Ti nu när begagnatmarknaden på grafikkort ger en bra peng.

Har ett gammalt 680 kort liggandes som jag isåfall skulle använda tills de nya grafikkorten har humana priser igen.

Använder iprincip bara datorn till att spela CSGO då och då när tid för en småbarnsfar finns 😅

Är det värt det?

Tanken är att ta pengen från kortet för att uppgradera cpu och mobo isåfall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurawn:

Hej,

Jag går i tankarna på att sälja mitt GTX1080Ti nu när begagnatmarknaden på grafikkort ger en bra peng.

Har ett gammalt 680 kort liggandes som jag isåfall skulle använda tills de nya grafikkorten har humana priser igen.

Använder iprincip bara datorn till att spela CSGO då och då när tid för en småbarnsfar finns 😅

Är det värt det?

Om du inte har behov av kortet så är det absolut rätt tid att sälja nu. Jag har svårt att tänka mig att priserna på kort som 1080 Ti och liknande kommer vara högre framöver då vi snart ser nya Intelkort på GPU-marknaden (Vi vet fortfarande inte hur många det egentligen kommer finns till försäljning) och 1080 Ti driver än så länge det mesta utan problem.

Jag har ett 1080 och det börjar svettas lite om man ska köra nya FPS-spel men som tur är så har jag inte det behovet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Sälj den, för det priset kan du få tag på en 3060 Ti / 6700 XT beggat

Permalänk
Medlem

Marknaden har sjunkit lite men det blir nog inte bättre än såhär skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Är det något värde i ett defekt 1080 Ti? Det sade poff och stängde av en dag och startar sedan inte.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Är det något värde i ett defekt 1080 Ti? Det sade poff och stängde av en dag och startar sedan inte.

Du kan alltid testa och slänga ut det på Tradera och skriva att det är defekt och inte vet vad det beror på. Brukar väl finnas ett par defekta kort där titt som tätt, dock inte följt dem och sett vart de slutar.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Du kan alltid testa och slänga ut det på Tradera och skriva att det är defekt och inte vet vad det beror på. Brukar väl finnas ett par defekta kort där titt som tätt, dock inte följt dem och sett vart de slutar.

Kanske provar, annars får det vara prydnad.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Om du vill så kan jag kolla på det åt dig, jag håller på o lär mig laga gpuer

Annars går det att sälja på tradera som sagt tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Om du vill så kan jag kolla på det åt dig, jag håller på o lär mig laga gpuer

Annars går det att sälja på tradera som sagt tidigare.

Det var snällt, återkommer om det blir aktuellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt rätt tid att sälja. När 3000 serien introducerades gick 2080 ti kort för runt 2000:- här på marknaden.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurawn:

Hej,

Är det värt det?

Du vet att halvledarbristen kommer hålla i sig till 2023 kanske tom. 2024 va?
Om du orkar vänta i ett par år, så absolut kan det vara värt att sälja då andrahandsvärdet är bra nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"