Förlänga Norton 360

Permalänk

Förlänga Norton 360

Hej!

Om man köper 10st https://www.webhallen.com/se/product/302629-Norton-360-Deluxe... Fungerar det så att man kan förlänga samma licens i 10 år då? Eller är det 1år för det priset, sen förlängs det med en mycket dyrare kostnad år 2?

När man reggar som ny användare måste man skriva in kontokortsnummer för att få det att fungera. Jag har lite svårt att tolka hur det fungerar

MVH/

Visa signatur

Zeke

Permalänk
Medlem
Skrivet av luftpastej:

Hej!

Om man köper 10st https://www.webhallen.com/se/product/302629-Norton-360-Deluxe... Fungerar det så att man kan förlänga samma licens i 10 år då? Eller är det 1år för det priset, sen förlängs det med en mycket dyrare kostnad år 2?

När man reggar som ny användare måste man skriva in kontokortsnummer för att få det att fungera. Jag har lite svårt att tolka hur det fungerar

MVH/

Angående fråga 1 vet jag ej hur det fungerar.

Jag brukar köpa Norton på black friday på webhallen för 99:-
Sen är man tvungen att lägga in ett betalkort, vet ej varför, knappa in nya nyckeln. Installera allt, sedan tar jag bort kortet tills nästa gång 😊

Hoppas du blev lite klokare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Folk betalar för att sätta detta skräp på datorn ?!

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Varit borta bra länge. Men Norton? Är inte Nod32 the shit än?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Windows defender är gratis

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk

På er låter det som att Norton är bara skit och inget man ska köra? Är det verkligen så illa? Läser man tester har ju Norton 360 fått bra betyg!?

Visa signatur

Zeke

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av luftpastej:

Är det verkligen så illa?

Idag är alla AV snarlika i prestanda och lika "braiga" och det finns ingen anledning till att köpa något när det finns gratisalternativ som är lika bra.

Permalänk
Medlem

Är inte Norton malware numera?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luftpastej:

På er låter det som att Norton är bara skit och inget man ska köra? Är det verkligen så illa? Läser man tester har ju Norton 360 fått bra betyg!?

det som är idag är att inbyggda i Windows klarar utan problem 90-99% av det programmen som man köper klarar. så dessa program är mer eller mindre att slänga pengar i sjön så länge du inte är ute på extremt udda sidor, laddar ner saker man inte borde eller är specifikt utsatt på grund av jobbet eller liknande.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

det som är idag är att inbyggda i Windows klarar utan problem 90-99% av det programmen som man köper klarar. så dessa program är mer eller mindre att slänga pengar i sjön så länge du inte är ute på extremt udda sidor, laddar ner saker man inte borde eller är specifikt utsatt på grund av jobbet eller liknande.

Men är alla AV kassa eller finns det någon/några som fortfarande är OK? Läser man runt pratas det varmt om Kaspersky och BitDefender som exempel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av luftpastej:

Hej!

Om man köper 10st https://www.webhallen.com/se/product/302629-Norton-360-Deluxe... Fungerar det så att man kan förlänga samma licens i 10 år då? Eller är det 1år för det priset, sen förlängs det med en mycket dyrare kostnad år 2?

När man reggar som ny användare måste man skriva in kontokortsnummer för att få det att fungera. Jag har lite svårt att tolka hur det fungerar

MVH/

Norton får väl rätt höga betyg i tester när det kommer till själva skyddet.

  • Jag behövde inte ange något kreditkort vad jag minns (kan vara annorlunda nu)

  • När jag förnyade så försvann mina återstående dagar (typ 30 dagar som försvann och blev 365 dagar)

  • Jag hade ett par problem under tiden jag använde det, Norton slutade fungera (ladda in ordentligt), blev tvungen att ominstallera (hände vid 2 tillfällen). Sen blev Windows borked för att Norton blockade en Windows update, så var tvungen att disabla Norton och köra en reboot för att Windows skulle fungera ordentligt igen.

Jag har ett par osprättade gamla 'Norton Deluxe 5 users 1 year' licenser, jag kan PM:a en om du vill.

Visa signatur

Köpa ny TV? https://www.rtings.com/tv/tools/table
Klicka på hide images och sortera på mixed usage (bästa betyg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men är alla AV kassa eller finns det någon/några som fortfarande är OK? Läser man runt pratas det varmt om Kaspersky och BitDefender som exempel.

Ska jag va helt ärlig så har jag inte en blekaste aning, förr va det nod32 eller vad de nu hette och även malwarebtyes som va bland dom bästa. Men har inte brytt mig om sånt där på 7-8 år så har inte en blekaste aning om hur det ser ut idag.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av luftpastej:

Hej!

Om man köper 10st https://www.webhallen.com/se/product/302629-Norton-360-Deluxe... Fungerar det så att man kan förlänga samma licens i 10 år då? Eller är det 1år för det priset, sen förlängs det med en mycket dyrare kostnad år 2?

När man reggar som ny användare måste man skriva in kontokortsnummer för att få det att fungera. Jag har lite svårt att tolka hur det fungerar

MVH/

Har kört Norton i ett par år (vilket tydligen är helt fel enligt communityn) och köpte som du på mig några ex. Sist jag testade så gick det INTE att lägga till tex två för att få ut 730 dagar (365x2). För ett par år sedan fick jag kontakta kundtjänst som kunde slå ihop två produktkoder men vet inte om det går idag. Sist jag skulle förlänga så gick det inte utan min nya produktkod blir ett nytt abonnemang. Antagligen gör de så då de absolut vill att man ska sätta igång auto-renewal för varje nytt abonnemang och att man ska råka glömma det sen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Installerar inte Norton verktyg för att bryta krypto, men det är valfritt att delta?

https://www.howtogeek.com/777952/norton-360-antivirus-now-min...

Känns ju seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Folk betalar för att sätta detta skräp på datorn ?!

Satt precis och tänkte samma

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X