Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har börjat dejta igen efter att mitt tidigare förhållande tog slut 2020.
Lyckas inte komma särskilt långt innan jag hittar något jag stör mig på hos tjejerna jag träffar. Ett par exempel.

En tjej sa "förstå mig rätt" varje mening kändes det som och ovanpå det så var allt som var dåligt "en bajsmacka".

En annan tjej var trevlig på Snapchat och Messenger men när jag gjort mig till och bjöd hem henne på en fika. Tyst, fåordig, totalt ointresserad av att ställa nån motfråga eller hålla konversationen flytande. Dessutom kommer hon 45 minuter sent och "asmätt" när vi bestämt att jag skulle bjuda.

En annan tjej erbjöd sig att organisera om mitt kök första gången hon var hemma hos mig. Nej tack blev svaret. Vi träffades ändå ett par gånger och lagade mat ihop. Detaljer jag störde mig på. Det var nästan alltid "första gången denna vecka" som hon åt riktig mat. Hon tog extrema portioner, åt en fjärdedel och slängde resten. Alltid fötterna upp på soffbordet efter vi ätit och sparkade undan tallrik och glas som var i vägen. Två glas sparkade hon ut och ner i golvet.

Vad säger ni? Är jag gnällig och onödigt gubbig eller är det såhär att dejta idag?

Skönt att höra att man inte är ensam med att känna lite frustration över detta Min situation är precis som din, singel sen tidigt 2020.

Känns som tjejer idag har ett så stort marknadsövertag att de inte behöver anstränga sig det minsta för att framstå som likeable. Och även de som kanske försöker verkar inte ha någon aning om vad det är som imponerar eller "går hem" hos en. Samtidigt så verkar dem ju ställa extremt höga krav på sin partner, ibland rakt ut helt öppet i form av en jävla "lista" på sin tinderprofil med saker man skall uppfylla. Nästan komiskt haha.

Kanske har det något med att man flyttat till Stockholm efter man blev singel? Här är ju dejtingmarknaden sjukt mycket större än där jag flyttade ifrån. Är det någon som också flyttat till Stockholm och testat era chanser här? Som upplevt samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Skönt att höra att man inte är ensam med att känna lite frustration över detta Min situation är precis som din, singel sen tidigt 2020.

Känns som tjejer idag har ett så stort marknadsövertag att de inte behöver anstränga sig det minsta för att framstå som likeable. Och även de som kanske försöker verkar inte ha någon aning om vad det är som imponerar eller "går hem" hos en. Samtidigt så verkar dem ju ställa extremt höga krav på sin partner, ibland rakt ut helt öppet i form av en jävla "lista" på sin tinderprofil med saker man skall uppfylla. Nästan komiskt haha.

Kanske har det något med att man flyttat till Stockholm efter man blev singel? Här är ju dejtingmarknaden sjukt mycket större än där jag flyttade ifrån. Är det någon som också flyttat till Stockholm och testat era chanser här? Som upplevt samma?

Har jag för höga krav kanske?
Jag bor ju i en relativt liten stad och de tjejer man träffar irl är ju upptagna. Är det bara dom "konstiga" brudarna kvar i apparna? Det finns såklart 10-poängarna men dom matchar man aldrig med eftersom det finns 100 killar som är snyggare än mig som går före. Väldigt få vanliga tjejer, som man är ute efter, finns där vad det verkar. Jag har träffat en helt vanlig tjej från en app och vi har varit på dejt ett par gånger och haft det väldigt trevligt och pratat bort flera timmar. Men dom känslorna är inte där nu efter typ två månader av mess, telefonsamtal och dejter. Tråkigt men man får leta vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nej det tror jag inte, men det beror väl lite på vad du söker. Söker du kärleken igen? Då ska du absolut inte sänka några krav. Du vet vad du har att erbjuda och förmodligen också ett ganska bra hum om vad för slags kvinna du vill ha, håll ut

Men är det bara lite kortsiktig närhet och sällskap ett par dagar i veckan tills de mörka dagarna är över och det är vår igen så kanske ett par krossade glas kan vara värt det. Sjukt osexigt när någon slänger stora mängder mat utan att reflektera över det dock, det hade inte flugit väl hemma hos mig.

Skrivet av napahlm:

Jag har träffat en helt vanlig tjej från en app och vi har varit på dejt ett par gånger och haft det väldigt trevligt och pratat bort flera timmar.

Fan det där låter väl asnice ju. Det där hade jag inte kastat bort i första taget. Vad är det för slags känsla du förväntar dig ska komma? Jag tror inte min nästa tjej kommer vara någon som jag helt rakt av och tonårsaktigt faller för omgående utan snarare nåt som kan gro lite över tid. Men det kanske bara är jag som fortfarande är lite damaged från mitt förra förhållande och har en något cynisk syn på kärlek. Men jag skulle inte kasta bort något bra för det bara för att jag inte känner mig tokkär direkt. Två månader är egentligen ingenting, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Farthållare i kombination med en förare som åker bil till skillnad från att köra bil.

Man skulle ju kunna tro det men här handlar det snarare om äldre mönniskor som rakt av inte borde köra bil.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Definiera vad du menar med #shorts.

Om du inte vet vad #Shorts är så har du inte varit på youtube de senaste 2 åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag förstår mig inte på folk som puttrar på i 70 på 80-sträcka för att sen fortsätta i 70 när vägen övergår till 60-fart... jag menar... va i hela h... hur är folk funtade?!?

Du behöver en adaptiv farthållare så slipper du trycka på gasen och bara ta det lugnt. Ditt blodtryck kommer tacka dig.
Bästa uppfinningen jag kan komma på och har gjort mitt bilkörande mycket bättre!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du behöver en adaptiv farthållare så slipper du trycka på gasen och bara ta det lugnt. Ditt blodtryck kommer tacka dig.
Bästa uppfinningen jag kan komma på och har gjort mitt bilkörande mycket bättre!

Det har jag och det är verkligen en fantastisk funktion

Men det gör ju tyvärr inte andra bilister mer kompetenta

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Om du inte vet vad #Shorts är så har du inte varit på youtube de senaste 2 åren.

Jag vet heller inte vad det är men har heller inte hängt så mycket på youtube, visste inte att man måste det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Jag vet heller inte vad det är men har heller inte hängt så mycket på youtube, visste inte att man måste det

Det är typ korta jävla tiktok-liknande klipp på 0-60 sekunder med bara skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Och de är i porträttformat. Tyvärr dyker de upp i vanliga flödet när man går igenom sina subscriptions också. Svårt att se vilka som är riktiga videos och vilka som är tik tok style.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har börjat dejta igen efter att mitt tidigare förhållande tog slut 2020.
Lyckas inte komma särskilt långt innan jag hittar något jag stör mig på hos tjejerna jag träffar. Ett par exempel.

En tjej sa "förstå mig rätt" varje mening kändes det som och ovanpå det så var allt som var dåligt "en bajsmacka".

En annan tjej var trevlig på Snapchat och Messenger men när jag gjort mig till och bjöd hem henne på en fika. Tyst, fåordig, totalt ointresserad av att ställa nån motfråga eller hålla konversationen flytande. Dessutom kommer hon 45 minuter sent och "asmätt" när vi bestämt att jag skulle bjuda.

En annan tjej erbjöd sig att organisera om mitt kök första gången hon var hemma hos mig. Nej tack blev svaret. Vi träffades ändå ett par gånger och lagade mat ihop. Detaljer jag störde mig på. Det var nästan alltid "första gången denna vecka" som hon åt riktig mat. Hon tog extrema portioner, åt en fjärdedel och slängde resten. Alltid fötterna upp på soffbordet efter vi ätit och sparkade undan tallrik och glas som var i vägen. Två glas sparkade hon ut och ner i golvet.

Vad säger ni? Är jag gnällig och onödigt gubbig eller är det såhär att dejta idag?

Har bara varit på dejt med två kvinnor (varav den senare är min sambo nu ) i modern tid och känner inte igen det, men däremot låter det sannolikt baserat på några av dem jag chattade med men aldrig träffade.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Tack för infon men då låter det också som att jag inte missat något viktigt i mitt liv. Använder inte heller TikTok ska tilläggas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Har bara varit på dejt med två kvinnor (varav den senare är min sambo nu ) i modern tid och känner inte igen det, men däremot låter det sannolikt baserat på några av dem jag chattade med men aldrig träffade.

Jag träffade min sambo på bussen mellan hemmet och jobbet Efter många turer och mycket snack så bjöd jag hem henne på videokväll och kolla på Star Wars, jag somnade men det märkte hon inte

Vi har nu varit sambos i drygt 22 år.

Jag tror de bästa personerna träffar man när man minst anar det och man inte är på jakt. Det samma gäller jobb, de bästa jobben får man när man inte sitter i skiten och bara måste ha ett jobb. När man helt enkelt är mer avslappnad och kan ställa lite krav och även kunna välja med mer känsla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag träffade min sambo på bussen mellan hemmet och jobbet Efter många turer och mycket snack så bjöd jag hem henne på videokväll och kolla på Star Wars, jag somnade men det märkte hon inte

Vi har nu varit sambos i drygt 22 år.

Jag tror de bästa personerna träffar man när man minst anar det och man inte är på jakt. Det samma gäller jobb, de bästa jobben får man när man inte sitter i skiten och bara måste ha ett jobb. När man helt enkelt är mer avslappnad och kan ställa lite krav och även kunna välja med mer känsla.

Jag träffade min fru i ett kompisgäng där det kom till och försvann folk lite då och då. Hittade på en massa saker tillsammans och till slut hittade jag och blivande frun på egna saker. Ingen romans till att börja med, faktiskt väldigt oromantiskt, var mest som kompisar. Sen tände det till, plötsligt, och det är 35 år sen. Efter något år av sammanboende gav vi efter för släktingars tjat och gifte oss. I maj i år är det 32 år sen vi gifte oss. Om jag förstått rätt kommer det hålla i sig. Vi var inte unga, någon av oss, båda hade misslyckade förhållanden bakom sig. Vi har liksom vuxit ihop mer och mer med åren och har svårt att vara ifrån varandra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Jag träffade min fru i ett kompisgäng där det kom till och försvann folk lite då och då. Hittade på en massa saker tillsammans och till slut hittade jag och blivande frun på egna saker. Ingen romans till att börja med, faktiskt väldigt oromantiskt, var mest som kompisar. Sen tände det till, plötsligt, och det är 35 år sen. Efter något år av sammanboende gav vi efter för släktingars tjat och gifte oss. I maj i år är det 32 år sen vi gifte oss. Om jag förstått rätt kommer det hålla i sig. Vi var inte unga, någon av oss, båda hade misslyckade förhållanden bakom sig. Vi har liksom vuxit ihop mer och mer med åren och har svårt att vara ifrån varandra.

Låter som för mig och sambon, vi var kompisar under säkert nästan 2 år innan vi blev tillsammans på riktigt. Ingen ide att stressa genom saker och ting, blir sällan bättre av det. Har inga planer på att byta partner heller så hon får nog dras med mig ett antal år till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller som frugan sa efter många år , nu är jag för gammal för att fostra en ny karl så nu får du stå ut med mej.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

En utav mina favoriter från Jan Stenmark <3
https://i.imgur.com/rRwIRbl.png

Min favorit är "En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Nej det tror jag inte, men det beror väl lite på vad du söker. Söker du kärleken igen? Då ska du absolut inte sänka några krav. Du vet vad du har att erbjuda och förmodligen också ett ganska bra hum om vad för slags kvinna du vill ha, håll ut

Men är det bara lite kortsiktig närhet och sällskap ett par dagar i veckan tills de mörka dagarna är över och det är vår igen så kanske ett par krossade glas kan vara värt det. Sjukt osexigt när någon slänger stora mängder mat utan att reflektera över det dock, det hade inte flugit väl hemma hos mig.

Fan det där låter väl asnice ju. Det där hade jag inte kastat bort i första taget. Vad är det för slags känsla du förväntar dig ska komma? Jag tror inte min nästa tjej kommer vara någon som jag helt rakt av och tonårsaktigt faller för omgående utan snarare nåt som kan gro lite över tid. Men det kanske bara är jag som fortfarande är lite damaged från mitt förra förhållande och har en något cynisk syn på kärlek. Men jag skulle inte kasta bort något bra för det bara för att jag inte känner mig tokkär direkt. Två månader är egentligen ingenting, eller?

Söker ju någon slags pirr såklart. En känsla som man vet när man känner den.
Med hon den här trevliga tjejen jag träffat. Redan på första dejten så kände jag att; ja jo hon är trevlig, men det där sista... Gav det flera chanser i hopp om att något skulle tändas. Men nja. Mina kollegor säger ligg med henne och testa. Men det är fullständigt onödigt att dra in sex i ekvationen om man inte ser det leda någonstans.

Skrivet av Json_81:

Håll hårt i din sambo. Singellivet är inte grönare på den här sidan staketet. Vissa saker är helt sjukt. Sånt som man inte trodde sina singelvänner om. Nu sitter man där, mitt i det.
Hade det varit vilket år som helt utan en pandemi hade det kanske varit lättare?
Men så många gånger har det hänt, här är en tjej som verkar intresserad. Inom två tre dagars skrivande fram och tillbaka så kommer det. "Kan du swisha mig 500kr till mat/räkning/streaming tjänst/mobilabonnemang/cigg?" med mera. Ibland erbjuds det bilder som tröst. Men oftast innebär det stort trubbel. Tack för mig, block och bock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Men så många gånger har det hänt, här är en tjej som verkar intresserad. Inom två tre dagars skrivande fram och tillbaka så kommer det. "Kan du swisha mig 500kr till mat/räkning/streaming tjänst/mobilabonnemang/cigg?" med mera. Ibland erbjuds det bilder som tröst. Men oftast innebär det stort trubbel. Tack för mig, block och bock.

Ja, se upp. En kompis gjorde en sån på smällen och försökte ha ett förhållande med henne.
Det blev dyrt både för plånboken och själen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Det bästa är väl att inte använda appar för dating om man är ute efter något seriöst, precis som att man inte ska gå ut på krogen och ragga och tro att det ska leda till något långvarigt. Försök träffa folk genom typ gemensamma intressen, någon förening, kanske en kvällskurs eller liknande, och se till att inte välja något där det är över 90% män förstås. Bäst borde förstås vara att träffa någon genom en gemensam bekant, kanske jobbet eller så, men när man börjar bli aningen äldre så är det inte alltid så lätt. Alla runt omkring en parar upp sig och slutar umgås med singlar så mycket, så utbudet blir tunt liksom. Sen ändras ju detta kanske när folk börjar separera efter några år, men det kan ju bli en lång väntan på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Du får ändå förklara vad du menar, de delar av YouTube jag är på har ingen definition av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Du får ändå förklara vad du menar, de delar av YouTube jag är på har ingen definition av det.

Det har han redan gjort:

Skrivet av stgr:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

OK, då är jag med. Har inte åkt på dem överhuvudtaget. Det närmaste jag kommer är LockPickingLawyer, men hans videos är sevärda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

OK, då är jag med. Har inte åkt på dem överhuvudtaget. Det närmaste jag kommer är LockPickingLawyer, men hans videos är sevärda.

Nej jag har inte heller sett dessa, och jag kollar ändå på YT en del.

LockpickingLawyer är kul, men budgeten för hänglås har ju gått upp en del sedan jag började kolla på hans grejer. Inte hans fel förstås, han visar bara på hur kassa typ alla är.

Permalänk
Medlem

@ehsnils @stgr För mig kommer "Shorts" upp ständigt på mobilen (android), men tror inte jag sett dem på iPad eller dator. Så det verkar lite sporadiskt, evt. testar youtube olika flöden för olika användare / plattformar, i undersökningssyfte.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

https://www.youtube.com/watch?v=ylX3Jsk4RAU
Den här är en "Shorts"-video.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oegat:

@ehsnils @stgr För mig kommer "Shorts" upp ständigt på mobilen (android), men tror inte jag sett dem på iPad eller dator. Så det verkar lite sporadiskt, evt. testar youtube olika flöden för olika användare / plattformar, i undersökningssyfte.

Jag får dem på datorn också, men det beror på vilka kanaler man premmar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:
Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag bor ju i en relativt liten stad och de tjejer man träffar irl är ju upptagna. Är det bara dom "konstiga" brudarna kvar i apparna? Det finns såklart 10-poängarna men dom matchar man aldrig med eftersom det finns 100 killar som är snyggare än mig som går före. Väldigt få vanliga tjejer, som man är ute efter, finns där vad det verkar. Jag har träffat en helt vanlig tjej från en app och vi har varit på dejt ett par gånger och haft det väldigt trevligt och pratat bort flera timmar. Men dom känslorna är inte där nu efter typ två månader av mess, telefonsamtal och dejter. Tråkigt men man får leta vidare.

nej det har du nog inte, tjejer är bra knäppa idag, jättesvårt hitta någon vettig, jag har gett upp sen länge inte värt besväret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nej det har du nog inte, tjejer är bra knäppa idag, jättesvårt hitta någon vettig, jag har gett upp sen länge inte värt besväret.

Säkert finns det vettiga tjejer även idag och visst fanns det knasiga förr oxå.

Minns då jämställdhetsdebatten var precis i sin linda. Då blev jag attackerad av en kvinna som tyckte att det var ojämlikt av mig att ha skägg. Jag rakade mig tre, kanske fyra, gånger nån gång i tjugoårsåldern och tyckte det inte var värt besväret så jag har haft skägg sen dess. Jag förstod inte vad hon pratade om så jag frågade om det var hårväxt överhuvudtaget som var generande men då tyckte hon att jag var obscen. Då frågade jag henne om det var andra skillnader mellan män och kvinnor som hon inte gillade, kanske tyckte hon att män skulle ha ett antal lösbröst av olika form och storlek att använda i umgänge med kvinnor och kvinnor i samma lite underliga jämställdhetssträvan skulle ha motsvarande uppsättning av löspenisar. Hon började skrika i falsett en massa dumheter och rusade iväg. En annan dam som tydligen lyssnat försökte då inleda någon slags intellektuell diskussion om jämlikhet samtidigt som hon påstod att den agra damen hade missförstått vad det handlade om. Plötsligt frågade hon varför det skulle vara en hel uppsättning lösbröst och löspenisar och jag svarade att det måste vara det för att man annars kunde stöta sig med kvinnor och män på grund av deras utrustning, man kan ju t.ex. inte stöta på en flatbröstad kvinna om man har jättelöstuttar. Hon påstod att hon förstod. Det var totalt surrealistiskt. Ingen förstod att jag tröttnat och drev med dem.

Under samma tidsperiod så var jag på ett jippo på den internationella kvinnodagen tillsammans med en kvinnlig bekant och i jämlikhetens anda hade de manliga strippor på en scen. Snacka om missförstånd! Jag frågade om jämlikhet betydde att alla skulle vara lika korkade och det föll inte heller i god jord.

Så en del var knasiga förr precis som en del är knasiga nu. Håll ut, rätt vad det är stöter ni på en som är vettig.

lite för många ord i en mening...