Har börjat dejta igen efter att mitt tidigare förhållande tog slut 2020.
Lyckas inte komma särskilt långt innan jag hittar något jag stör mig på hos tjejerna jag träffar. Ett par exempel.
En tjej sa "förstå mig rätt" varje mening kändes det som och ovanpå det så var allt som var dåligt "en bajsmacka".
En annan tjej var trevlig på Snapchat och Messenger men när jag gjort mig till och bjöd hem henne på en fika. Tyst, fåordig, totalt ointresserad av att ställa nån motfråga eller hålla konversationen flytande. Dessutom kommer hon 45 minuter sent och "asmätt" när vi bestämt att jag skulle bjuda.
En annan tjej erbjöd sig att organisera om mitt kök första gången hon var hemma hos mig. Nej tack blev svaret. Vi träffades ändå ett par gånger och lagade mat ihop. Detaljer jag störde mig på. Det var nästan alltid "första gången denna vecka" som hon åt riktig mat. Hon tog extrema portioner, åt en fjärdedel och slängde resten. Alltid fötterna upp på soffbordet efter vi ätit och sparkade undan tallrik och glas som var i vägen. Två glas sparkade hon ut och ner i golvet.
Vad säger ni? Är jag gnällig och onödigt gubbig eller är det såhär att dejta idag?
Skönt att höra att man inte är ensam med att känna lite frustration över detta Min situation är precis som din, singel sen tidigt 2020.
Känns som tjejer idag har ett så stort marknadsövertag att de inte behöver anstränga sig det minsta för att framstå som likeable. Och även de som kanske försöker verkar inte ha någon aning om vad det är som imponerar eller "går hem" hos en. Samtidigt så verkar dem ju ställa extremt höga krav på sin partner, ibland rakt ut helt öppet i form av en jävla "lista" på sin tinderprofil med saker man skall uppfylla. Nästan komiskt haha.
Kanske har det något med att man flyttat till Stockholm efter man blev singel? Här är ju dejtingmarknaden sjukt mycket större än där jag flyttade ifrån. Är det någon som också flyttat till Stockholm och testat era chanser här? Som upplevt samma?