Komponentpaket: i7-8700k, Corsair H115i, Fractal Define S, defekt Z370 + fläktar

Permalänk
Medlem

Komponentpaket: i7-8700k, Corsair H115i, Fractal Define S, defekt Z370 + fläktar

Hej,

Efter att moderkortet gick sönder, köpte jag en ny dator av en kompis och flyttade över diskar och andra enheter till den nya datorn. Kvar blev dessa grejer som jag nu säljer som ett paket.

Allt sitter fortfarande monterat i chassit och delarna säljs inte separat och monteras inte ur oavsett bud eller argument. Visst kablage till moderkortet sitter kvar, annat är borttaget. Chassit och allt är avtorkat och uppfräschat, men damm förekommer i fläktar m.m.

Chassi: Fractal Define S
Skick: Bra bruksskick, repor förekommer. Det enda som saknas är en 3,5''-vagga, vilket också syns på fotot. Övriga 4st (2 x 3,5'' och 2 x 2,5'') ingår. Tillbehör i form av fler kardborreband, buntband, locken till både ovansidan och sidan m.m. ingår enligt fotot.

Moderkort: MSI Z370-A PRO
Skick: DEFEKT. Vägrar boota diskar, fastnar i laddskärmen. Det sitter främst kvar för att jag inte har haft tid att montera ur det.

CPU: Intel Core i7-8700k
Skick: Felfri, fungerat bra under mitt ägande. Ej deliddad, ej urplockad eller rörd sedan datorn byggdes. Går bra temperaturmässigt. Ej överklockad/voltjusterats utöver moderkortets inbyggda "boosters" som varit på under perioder. Originalkartongen ingår.

Vattenkylning: Corsair H115i PRO RGB
Skick: Fungerat jättebra under mitt ägande. Inget att anmärka på. Originalfläktar (2x140mm Corsair ML PWM)

Chassifläktar:
2 x Noctua 140mm
1 x Corsair 140mm

Digitala kvitton finns och kan visas upp eller vidarebefordras för samtliga komponenter.

BUDGIVNING
Försäljningen sker via budgivning, men endast mot upphämtning i Lerum alternativt ses på överenskommen plats och tid inom 20km radie från Lerum (Östra Göteborg, Alingsås, Härryda, Landvetter, Partille).

DEADLINE:
Söndag 30 januari klockan 21:00.

REGLER:
* Anti-snipe på 5min appliceras på bud nära eller efter deadline (d.v.s. att ett bud 20:59 måste ligga obestritt till 21:04 innan det är vinnande). Endast bud i kommentarer räknas.

* Minimihöjning: 100kr

* Eventuella frågor ställs och besvaras öppet i kommentarståden, inte i PM (så att alla har samma info). Fler foton kan ordnas om det är något speciellt ni vill se.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Tack. Observera att startbud är 1000kr så om ditt bud är det enda, så blir det ingen affär.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk

600+ hämtning

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Hur vet du att CPU och andra komponenter fungerar när mobo gått sönder? Hur gick mobo sönder?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Hur vet du att CPU och andra komponenter fungerar när mobo gått sönder? Hur gick mobo sönder?

Det var själva booten från BIOS in till antingen hårddisk med OS på alternativt USB-disk med MediaCreationTool som inte fungerade. Det slutade fungera helt plötsligt. I början ville den självmant reparera OS-installationen, men fastnade på 100% varje gång. Efter ett tag märkte jag att den inte ens ville försöka sig på reparation och vad jag än valde för boot-alternativ, så stod den bara kvar på MSI-loggan alternativt blank svart skärm direkt efter. Detta oavsett om OS-disken eller USB-disken var satt först i ordningen.

Provade med och utan GPU, testade igenom alla minnen ett ensamt i taget m.m. utan att det spelade roll. Att navigera runt i BIOS-menyerna m.m. gick utan bekymmer varje gång och att t.ex. se fläkthastigheter, board explorer, temperaturer m.m. gick normalt.

När jag sedan bytte till kompisens dator och lyfte över både OS-disken (NVMe) och USB-disken så gick det utmärkt att boota från den sistnämnda och köra MediaCreationTool för nyinstallation av Windows den vägen. Så det var aldrig något galet med diskarna i fråga heller.

Hoppas det ger lite klarhet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Nytt bud: 1 200 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Förlåt måste ta tillbaka mitt bud då bilen gick sönder igår så har ej möjlighet att hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeps5534:

Förlåt måste ta tillbaka mitt bud då bilen gick sönder igår så har ej möjlighet att hämta.

Hur långt ifrån bor du? Jag är inte omöjlig för en förhandling om leverans/möte utanför zonen jag skrev i annonsen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Lägger nytt högsta bud på 1100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Lägger nytt högsta bud på 1100

Noterat, tack!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Skrivet av Entracte:

Hur långt ifrån bor du? Jag är inte omöjlig för en förhandling om leverans/möte utanför zonen jag skrev i annonsen.

Jag är bosatt i Åmål ca 20 mil från gbg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deeps5534:

Jag är bosatt i Åmål ca 20 mil från gbg.

Ok, det blir lite svårt tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Fortfarande @Twilighter som leder på 1100kr med drygt två dygn kvar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Nytt bud: 1 300 kr Hämtar i Lerum
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Halvtimmen kvar med @slickipinn i ledartröjan

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 400 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

1500

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 600 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

@Twilighter vinner på 1600kr. Grattis!

Låt oss höras över PM om detaljerna framåt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q