Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad är det för bordsskiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Vad är det för bordsskiva?

Det är en från Ikea, tror det är en Idåsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Känns som skrivbordet äntligen är klart. Underbart med höj/sänkbart skrivbord då det varit nästan uteslutande hemmajobb iom Coronan senaste 1,5 åren.

https://i.imgur.com/r5LW50J.jpg

https://i.imgur.com/mLymF4T.jpg

https://i.imgur.com/qTT30Y5.jpg

Vart kan man få tag på de stativen till högtalarna och vad är det för underrede?

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Vart kan man få tag på de stativen till högtalarna och vad är det för underrede?

Man får göra dom själv. Hela skrivbordet är ritat och byggt av mig så går tyvärr inte köpas.

Underredet är ett höj/sänk Bekant från Ikea

Permalänk
Medlem

sitter du på en inglasad balkong?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

sitter du på en inglasad balkong?

Skönt med bra ventilation på sommaren kanske inte lika kul på vintern dock.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

sitter du på en inglasad balkong?

Det är en loggia! Google it and be amazed!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skönt med bra ventilation på sommaren kanske inte lika kul på vintern dock.

Fast det är ju uppvärmt och just nu 23 grader här så det är inte en inglasad balkong.. det är en loggia!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Det är en loggia! Google it and be amazed!

Då lärde man sig något nytt idag! mysigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Fast det är ju uppvärmt och just nu 23 grader här så det är inte en inglasad balkong.. det är en loggia!

Hur mycket kostar värmen om det är 23 grader där och typ -25 utomhus, när en loggia är öppen på minst en sida? Och hur gör du om det snöar och blåser samtidigt, då blir väl datorn täckt av snö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Hur mycket kostar värmen om det är 23 grader där och typ -25 utomhus, när en loggia är öppen på minst en sida? Och hur gör du om det snöar och blåser samtidigt, då blir väl datorn täckt av snö?

Jag tror du får googla lite till, det är inte så det funkar PM:a om du undrar mer så vi inte dväller tråden om loggior

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Skrivet av silent87:

Det är en från Ikea, tror det är en Idåsen.

Riktigt snygg! Iallafall den bordskivan är på min topplista över kandidater till mitt nya skrivbord.
Men måste bestämma mig för om jag skall köra deras underrede eller två Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Jag tror du får googla lite till, det är inte så det funkar PM:a om du undrar mer så vi inte dväller tråden om loggior

Om den inte har en sida som är helt öppen mot utsidan så är det inte en loggia oavsett hur den beskrivs i objektet Men jag gjorde mig så klart bara lustig över benämningen. Vi släpper det!

Permalänk
Medlem

Min lilla kompakta arbetsplats!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Min lilla kompakta arbetsplats!

https://i.imgur.com/D1PNi6X.jpg

Myshörna!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Myshörna!

Verkligen, delade på en 1:a med sambon förut på 36 kvadrat så att bara få ha ett litet eget kontor på 1.5x1.3 meter känns lyxigt

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för mest manliga manshörnan någonsin.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem

Eftersom mitt nya skrivbord levererades med en knäckt bänkskiva, och ersättningsskivan de skickade också var knäckt så improviserar vi lite tills vidare.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

180cm bord med 34" skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

180cm bord med 34" skärm?

Skivan är 160cmx80cm, och skärmen är 35"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vart har du köpt grenuttaget som sitter på skrivbordet?

Permalänk
Skrivet av Ketric:

Vart har du köpt grenuttaget som sitter på skrivbordet?

Jag har fått den från jobbet. Det verkar dock inte som att just den säljs längre, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iEightyNine:

Jag har fått den från jobbet. Det verkar dock inte som att just den säljs längre, tyvärr.

Attans den verkar väldigt händig

Permalänk
Skrivet av Ketric:

Attans den verkar väldigt händig

Den används flitigt.

Permalänk
Medlem

Får ta tag i det här med kabeldragning en vacker dag! Tanken är att ha "verkstad" till vänster och resten till datorrelaterat. Nyss flyttat så har inte kommit längre än såhär!

Permalänk
Skrivet av Ketric:

Attans den verkar väldigt händig

Jag kollade precis med en kollega och det verkar som att den fortfarande säljs: https://cdon.se/hemelektronik/bachmann-desk-2-0-2-m-3-ac-utga...

Permalänk
Medlem

@Ketric
en inte riktigt lika snygg lösning men ändå https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/el-produkter/st...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

@iEightyNine Hur är det tänkt hålet som det inte är nåt i skalla användas, genomföring till datorn?
Trodde först det var ett grenuttag med USB för laddning, men när man kollar närmare fanns dett RJ45 också

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W