Permalänk
Medlem

Laptop för basala spel

Hej!

Jag har skummat igenom en rad trådar om laptops för gaming men har ändå flera frågetecken. Jag är nämligen på jakt efter en enklare sådan till min 11-åriga dotter som hon kan köra Roblox och Minecraft på. Jag har ju naturligtvis ingen aning om hur hennes spelande kommer att utvecklas med tiden men givet hennes nuvarande intresssen har jag svårt att tänka mig att hon de närmaste 2-3 åren kommer spela avancerade spel som kräver mycket GPU och CPU. Dock vill jag helst ha en laptop med dedikerad GPU. Vet inte om vare sig Roblox eller Minecraft egentligen kräver det men lite utrymme för mer avancerade spel får den ju gärna ha. Eftersom det är en enklare laptop, och inte en fullfjädrad och avancerad gamingdator, jag söker så tänker jag mig ett pris på omkring 6000. Det spelar dock ingen roll om den är ny eller begagnad. Någon som kan tipsa vilken typ av laptop jag kan kika på som uppfyller dessa kriterier? Inspel kring hur man ska resonera vid köp av laptop vid dessa kriterier tas också tacksamt emot.

Permalänk
Medlem

Tjena, jag tror Elgiganten outlet är bästa stället att leta på just nu. Utbudet är lite låst till dina lokala butiker.

https://www.elgiganten.se/outlet?filter=31158%253AB%25C3%25A4...

Alla dedikerade kort borde fungera för ändamålet. Så handlar väl om storlek på skärmen och tillverkare. Det finns ganska mycket inom din budget.

Gtx 1650 TI eller 1660 Ti borde fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Tjena, jag tror Elgiganten outlet är bästa stället att leta på just nu. Utbudet är lite låst till dina lokala butiker.

https://www.elgiganten.se/outlet?filter=31158%253AB%25C3%25A4...

Alla dedikerade kort borde fungera för ändamålet. Så handlar väl om storlek på skärmen och tillverkare. Det finns ganska mycket inom din budget.

Gtx 1650 TI eller 1660 Ti borde fungera.

Kanontips. Hade sett denna sida flimra förbi men ändå inte kollat upp den ordentligt. Det fanns ju iaf 4 laptops i mitt närområde inom min budget. Vet du om det är stor omsättning på denna sida, dvs att de lägger upp nya produkter dagligen?