Hur lång tid är rimligt att vänta på reparation?

Permalänk
Medlem

plötsligt blev det tyst

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av breakwin:

plötsligt blev det tyst

Han kanske följde sitt eget råd och gick och la sig xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Så om en app på min iphone slutar funka så kan jag skicka in den till Apple? 😂😂
Är inte så jag skulle göra iallafall, vid mjukvarufel får man kolla om appen haft några uppdateringar senaste tiden, kan dyka upp fel då i en annars fungerande enhet. Kolla på utvecklarens sida eller googla om liknande fel från andra användare. Är det många med samma fel så kommer det dyka upp en uppdatering inom snar framtid. Man kan också kontakta utvecklaren och informera dem om problemet som uppkommit.

Att gå till elgiganten med en felaktig app är nog inte rätt iallafall. Antingen får TS hem ett kostnadsförslag eller så får han en räkning på 400kr för att någon uppdaterat appen på två minuter😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutvify:

Gå och lägg dig.

Mitt första intryck är att kundmottagaren var en "arrogant fan" pga din egen bemötelse.

Permalänk
Medlem

Tredjepartsmjukvaror täcks inte av garanti, TS har en hemsk attityd vilket antagligen förklarar elgigantens motattityd och mod borde ta bort tråden så att vi andra slipper se den. Riktigt lågvattenmärke det här.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

plötsligt blev det tyst

Hur lång tid är rimligt att Vänta på svar från ts? Tar det mer än två veckor ska dom minsann få se på fan!

😂

Permalänk
Medlem

@Jutvify
Först skriver du: jag köpte den enbart på grund av VLC
Sedan skriver du: jag visste inte ens om att den hade VLC

Du verkar inte ha riktig koll

Permalänk
Medlem

Själv har man jobbat med kunder, reklamationer, garantier, hade man mött en kund med denna attityd hade man bara visat ut fanskapet från butiken. Herre gud hur vissa verkar kunna bete sig

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Avstängd

Man måste ju bara älska när hela forumet är överens <3

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Man måste ju bara älska när hela forumet är överens <3

Fast vi bör ju fortfarande kunna hjälpa till tycker jag

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FX9:

Fast vi bör ju fortfarande kunna hjälpa till tycker jag

Det har väl folk gjort också?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det har väl folk gjort också?

Vissa, men vissa har bara klagat på trådskaparen och i allmänhet inte bidragit något.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Inaktiv

Men VLC har inget med NVIDIA shield att göra då VLC är en fristående applikation. Ser faktist inte hur du kan hålla Elgiganten ansvarig för detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FX9:

Vissa, men vissa har bara klagat på trådskaparen och i allmänhet inte bidragit något.

Blir ju lätt så när man startar en tråd med dålig info och sen hoppar på de som skriver, för att sedan ljuga i sina inlägg

Hade ju inte hänt i en vanlig hjälp-tråd.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Mitt första intryck är att kundmottagaren var en "arrogant fan" pga din egen bemötelse.

Jag var trevlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Blir ju lätt så när man startar en tråd med dålig info och sen hoppar på de som skriver, för att sedan ljuga i sina inlägg

Hade ju inte hänt i en vanlig hjälp-tråd.

Vad har jag ljugit?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

@Jutvify
Först skriver du: jag köpte den enbart på grund av VLC
Sedan skriver du: jag visste inte ens om att den hade VLC

Du verkar inte ha riktig koll

Jag var inte medveten om VLC, det först fick jag veta när jag använde den, jag köpte den att använda som mediaspelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LINJEinc:

Själv har man jobbat med kunder, reklamationer, garantier, hade man mött en kund med denna attityd hade man bara visat ut fanskapet från butiken. Herre gud hur vissa verkar kunna bete sig

Försökt hade du gjort men misslyckats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Så om en app på min iphone slutar funka så kan jag skicka in den till Apple? 😂😂
Är inte så jag skulle göra iallafall, vid mjukvarufel får man kolla om appen haft några uppdateringar senaste tiden, kan dyka upp fel då i en annars fungerande enhet. Kolla på utvecklarens sida eller googla om liknande fel från andra användare. Är det många med samma fel så kommer det dyka upp en uppdatering inom snar framtid. Man kan också kontakta utvecklaren och informera dem om problemet som uppkommit.

Att gå till elgiganten med en felaktig app är nog inte rätt iallafall. Antingen får TS hem ett kostnadsförslag eller så får han en räkning på 400kr för att någon uppdaterat appen på två minuter😀

Alla andra appar är skit och jag hade lämnat tillbaks den om det inte var för VLC. Så fan i helvete att jag tänker betala för något som skall fungera, VLC är uppdaterad och fungerade inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jutvify:

Alla andra appar är skit och jag hade lämnat tillbaks den om det inte var för VLC. Så fan i helvete att jag tänker betala för något som skall fungera, VLC är uppdaterad och fungerade inte.

Har du testat lösningen som flera av oss har föreslagit ..... d v s säkerhetsinställningen för att få den att visa filmer igen?
FWIW - jag har en Shield TV 2019 och tycker det är en av de bästa mediaspelarna. Men jag använder inte VLC utan mest Plex, Kodi och diverse streaming appar.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Mja, du kan kanske begära öppet köp, med tanke på hur du verkar vara som person så tror jag inte personalen hade haft något som helst problem att rucka på ev tidsgränser för att slippa dig.

Nu vet jag ju inte hur samtalet mellan dig och biträdet gick, tonalitet och hela den biten. Men jag får känslan av att du kände dig lite dum när han gav dig ett tips som du senare insåg du borde undersökt innan du gick till butiken och därav din skarpa reaktion emot biträdet. Inget illa ment personligt och är det så att biträdet var en röv så är ju denne problemet, men det verkar inte så med tanke på hur och vad du skriver i tråden.

Men för att tillföra något utöver vad som redan verkar surrat i denna tråden: Om man ska dra det till sin spets så tvivlar jag skarpt på att du ÖHT kan begära garanti eller något när det är en 3e parts app som du har problem med, inte från Elgiganten, heller inte Nvidia. Felsökning och undersökning på forum är troligen det absolut effektivaste sättet att lösa mjukvaruproblem, även teknikintresserade biträden i butik har inte nödvändigtvis erfarenhet i just det specifika mjuvaruproblem som upplevs heller.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Har man köpt VLC får man väl vända sig till säljaren antar jag, man kan ju i teorin tänka sig att affären sagt "VLC, det funkar _skitbra_ på den här produkten, du kan spela allt du tankat hem", då har ju säljaren utlovat något som hårdvaran inte håller. Men så verkar det inte vara här.

Man kan även exempelvis tänka sig att ett grafikkort som funkar i Windows, men som kraschar så fort man ska använda spel-mjukvara, har något hårdvarufel som triggas av mjukvara. Så även om hårdvarutillverkaren inte supportar mjukvara från tredje part så kan tredjepartsmjukvara indikera fel.

Mer troligt är väl att VLC av något skäl inte funkar just nu. Kan ju tänkas att en fabriksåterställning av produkten löser det hela. Eller inte. Jag tror också på kostnadsförslag, men vi får se.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Har du testat lösningen som flera av oss har föreslagit ..... d v s säkerhetsinställningen för att få den att visa filmer igen?
FWIW - jag har en Shield TV 2019 och tycker det är en av de bästa mediaspelarna. Men jag använder inte VLC utan mest Plex, Kodi och diverse streaming appar.

"NEJ HUR VÅGAR DU. VLC FUNKAR EJ, INGEN LÖSNING. FAN I HELVETE ATT JAG SKA FÖRSÖKA FIXA NÅGOT SJÄLV INNAN JAG GÅR OCH TRAKASSERAR PERSONAL I ELGIGANTEN!!!!!"

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår så borde du åka på en felsökningsavgift då det där knappast är ett garantifel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutvify:

Alla andra appar är skit och jag hade lämnat tillbaks den om det inte var för VLC. Så fan i helvete att jag tänker betala för något som skall fungera, VLC är uppdaterad och fungerade inte.

Bra surr!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av breakwin:

"NEJ HUR VÅGAR DU. VLC FUNKAR EJ, INGEN LÖSNING. FAN I HELVETE ATT JAG SKA FÖRSÖKA FIXA NÅGOT SJÄLV INNAN JAG GÅR OCH TRAKASSERAR PERSONAL I ELGIGANTEN!!!!!"

Skit på dig. VLC är den enda appen som enheten fungerar som den skall. Har all rätt att lämna in den och kräva att den skall fungera.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst*

Hänglåset åkte på då tråden kommer inte resultera i något vettigt med tanke på bemötandet i tråden.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär