Xtrfy sjösätter modulära K5 Compact

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy sjösätter modulära K5 Compact

Utöver kompakt formfaktor går allt från brytare och tangenter till kablage att blanda och anpassa efter eget tycke för den som vill bygga på egen hand.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att dom inte också sparar in på kanterna när den handlar om en "compact"-modell.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Intressant koncept men jag är inte speciellt sugen på just den layouten (TKL passar mig utmärkt). Får se vilka alternativ som finns när mitt nuvarande tangentbord ger upp (förhoppningsvis inte allt för snart).
Hade varit intressant att ha möjlighet att byta mellan bluetooth och trådat men jag har ingen aning om hur möjligt det skulle vara

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig ut då jag gillar kompakta tangentbord, och grymt kul att man kan byta till olika switchar!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Synd att dom inte också sparar in på kanterna när den handlar om en "compact"-modell.

Kan tipsa om Keychron K2v2 som är 31,7 cm brett. Jag har ett själv och är nöjd.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut 👌

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Kan tipsa om Keychron K2v2 som är 31,7 cm brett. Jag har ett själv och är nöjd.

Exakt, det är sådär jag menar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med montering och dämpning? Exempelvis Ducky One 3, Keychron Q1/2 och flera andra har ju tagit efter custom-scenen och inkluderar dämpning både mellan plate och PCB samt under PCB, och Keychron kör väl till och med montering med packning istället för stumt fastskruvat?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det blir en beställning, vill ju gärna se någon test på den innan, om inte FOMO tar över.
Möjligheterna att så enkelt personalisera tror jag många går igång på. Runt 174 euro om man tar en del extra val.
Då landar man runt vissa Varmilo/Ducky priser och här får man hot-swappable på toppen.

Permalänk
Medlem

Ngn som vet vad de kör för plast i tangenterna?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Ngn som vet vad de kör för plast i tangenterna?

Befintliga K4 har shine-through ABS, så jag antar att kommande K5 kör samma/snarlikt?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Befintliga K4 har shine-through ABS, så jag antar att kommande K5 kör samma/snarlikt?

Det var synd.

Köper helst inte tangentbord som inte har PBT-tangenter (även om man kan byta så är det lite av en princip).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

God idé men ointressant storlek, there can be only TKL.

Skrivet av Trihxeem:

Intressant koncept men jag är inte speciellt sugen på just den layouten (TKL passar mig utmärkt). Får se vilka alternativ som finns när mitt nuvarande tangentbord ger upp (förhoppningsvis inte allt för snart).
Hade varit intressant att ha möjlighet att byta mellan bluetooth och trådat men jag har ingen aning om hur möjligt det skulle vara

Keychron K8 (och kommande K8 Pro) är i så fall ett alternativ. TKL med hotswap som kan anslutas med BT eller kabel.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

God idé men ointressant storlek, there can be only TKL.

Keychron K8 (och kommande K8 Pro) är i så fall ett alternativ. TKL med hotswap som kan anslutas med BT eller kabel.

Coolt, ska kolla upp det, tack

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Det var synd.

Köper helst inte tangentbord som inte har PBT-tangenter (även om man kan byta så är det lite av en princip).

Det är ju bara att välja bort keycapsen?