Svartlista på olämpliga användarnamn

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått varför man vill ha en sån lösning.
Varför inte bara generera lämpligt långt användarnamn?
Vi har XY12345 på jobbet t ex.
Har varit på bolag där man dessutom får idiotin med FFEE eller liknande som mailadress...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Äsch, behöver väl inte vara så skitnödigt?

Jag skulle gärna ta DASE69 som användarnamn! Skulle man börja jobbet med ett leende varje dag när man loggar in!

Permalänk

Vår IT-administratör gjorde lite tvärtom. När jag började på mitt jobb (det här var för något tiotal år sedan) genererade han användarnamn utifrån EEEFF. För de användare det inte resulterade i ett tillräckligt roligt eller lagom upprörande användarnamn, ändrade han det till något som skulle väcka lite uppmärksamhet.

Visa signatur

Ockhams rakkniv går utmärkt att tillämpa även på datorproblem: när du hör hovar, tänker du inte "zebra".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Varför inte låta användaren meddela om man fått ett dumt namn, så byter man då enkelt.

Eller så skrattar den IT-ansvarige högt av skadeglädje och säger att det inte går att byta. (Verkligt exempel från en kommunal verksamhet)

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

Ni kan göra så ni bara använder konsonanter från för och efternamnet så bildas inga ord. Eller att bara första eller sista bokstaven får vara vokal. Är väldigt ovanligt med tre konsonanter i rad på en vokal. Kan inte uttala mig för hindi dock

Permalänk

Vi kör FEEEE### på jobbet och det funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Glöm inte filtrera fula ord på 3 bokstäver. Och ta med leet speak.

Här är spärrade kombos på reg.nummer för bilar:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-regi...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Varför inte göra

F2F2E2E2, eller på något annat sätt där siffror mixas med bokstäver. Det är betydligt mindre sannolikhet att du råkar skapa något olämpligt då. Är du rädd för Leet så kan du kanske testa ett FFQQEE. Inte många ord med dubbel-QQ som existerar.

Eller varför inte göra om FFFEEE till en motsvarande numerisk summa och fylla ut med nollor från vänster för att säkerställa att det är samma längd på namnet?

AAAAAA = 6 = 000006
ÖÖÖÖÖÖ = 174 = 000174

Busenkelt att skapa "kopior" om samma summa förekommer fler gånger genom att utnyttja de tre ledande nollorna.

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Whip:

Hej Sweclockers,

Sitter med en spännande uppgift nu på morgonkvisten som någon kanske någonsin stött på och har lite vägledning till.

Vi ska automatgenerera användarnamn med FFEE123 där FF är 2 första initialerna i förnamn och EE är initialerna i efternamnet. Det kom då på tal i ett möte igår att det kan hända att denna kombination inte alltid är lämplig och att vi bör sträva efter att black lista vissa kombinationer, helst på både svenska, engelska och om möjligt hindi (dock är det nog inte jätteviktigt).

Idag sköts det manuellt så då brukar de kasta om det så att det blir EEFF, men scriptet kommer inte kunna veta att Annika Alqvist inte genererar den mest lämpliga kombinationen.

För att slippa brainstorma fram alla olämpliga kombinationer så tänker jag att det borde finnas resurser att använda. Hittar lite grejer när jag googlar men lite begränsat med resultat tycker jag. Hittade en lista på 1300 engelska ord varav 170 matchar 4-bokstäver men jag hittar inget på svenska.

Någon som har varit med om liknande utmaning eller har vägledning?

Skrivet av talonmas:

Glöm inte filtrera fula ord på 3 bokstäver. Och ta med leet speak.

Här är spärrade kombos på reg.nummer för bilar:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-regi...

Skrivet av Kakaff:

Lättast är väl att ha en lista med olämpliga ord som du kan matcha mot?

För svenska ord så finns alltid fula ordboken: http://www.fulaordboken.se
För engelska ord så finns "Offensive/Profane world list" på den här sidan: https://www.cs.cmu.edu/~biglou/resources/ (Gissningsvis den du själv redan hittat).

Skulle det slinka igenom något så får väl berörd användare klaga så du kan lägga till det själv?

EDIT förslagen finns ovanför.
När strängen matchar mot blacklist, kör den även genom en funktion som tittar "leet speach"/matchar andra tecken (gör ej skillnad på gemen/versal) , f11kka , 1 = l, i (ville inte skriva fulordet men det går ju att gissa) så att den inte råkar generera en sådan kombination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ford Prefect:

Varför inte göra

F2F2E2E2, eller på något annat sätt där siffror mixas med bokstäver. Det är betydligt mindre sannolikhet att du råkar skapa något olämpligt då. Är du rädd för Leet så kan du kanske testa ett FFQQEE. Inte många ord med dubbel-QQ som existerar.

Eller varför inte göra om FFFEEE till en motsvarande numerisk summa och fylla ut med nollor från vänster för att säkerställa att det är samma längd på namnet?

AAAAAA = 6 = 000006
ÖÖÖÖÖÖ = 174 = 000174

Busenkelt att skapa "kopior" om samma summa förekommer fler gånger genom att utnyttja de tre ledande nollorna.

Så länge det finns bokstäver på rad så kommer våra hjärnor att utläsa det intressanta.

A6N6A6L6

Bokstavera det användarnamnet via telefon o du kommer få höra fniss i andra ändan (No pun intended )

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Whip:

Hej Sweclockers,

Sitter med en spännande uppgift nu på morgonkvisten som någon kanske någonsin stött på och har lite vägledning till.

Vi ska automatgenerera användarnamn med FFEE123 där FF är 2 första initialerna i förnamn och EE är initialerna i efternamnet. Det kom då på tal i ett möte igår att det kan hända att denna kombination inte alltid är lämplig och att vi bör sträva efter att black lista vissa kombinationer, helst på både svenska, engelska och om möjligt hindi (dock är det nog inte jätteviktigt).

Idag sköts det manuellt så då brukar de kasta om det så att det blir EEFF, men scriptet kommer inte kunna veta att Annika Alqvist inte genererar den mest lämpliga kombinationen.

För att slippa brainstorma fram alla olämpliga kombinationer så tänker jag att det borde finnas resurser att använda. Hittar lite grejer när jag googlar men lite begränsat med resultat tycker jag. Hittade en lista på 1300 engelska ord varav 170 matchar 4-bokstäver men jag hittar inget på svenska.

Någon som har varit med om liknande utmaning eller har vägledning?

Vi löste det en gång genom att ta de först tre på för och efter. Brukade inte bli lika många runda ord då.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Mitt inspel, något okonventionellt kanske…
Men skippa kortnamm, samAccountName, pre-2000 namn eller vad man nu vill kalla det. Kör UPN som i nästan samtliga fall representerar e-posten, för.efternamn@företag.se.
Legacy system som inte klarar UPN, kör ett kortnamn i bakkant som inget vet om via SSO. Lätt för användaren, oftast inga konstigheter heller.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ta inte bort mitt jobb, är Analytiker..

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

I skolan hade vi 6st bokstäver.
Första två bokstäverna och sista i för och efternamn.
Anders Andersson = ansann
Petter Karlsson = perkan

Jag har haft ett antal varianter av det där, i olika längder.
Ibland med - som separator mellan förnamn och efternamn.

Permutera tills det inte krockar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se problemet. Sambons C:disk hette Bajskorv när jag flyttade in, so what? Det finns väl värre problem att tag i?

/ B

Permalänk
Medlem

Fjantigaste jag läst. Vilken organisation orkar ens lägga ner tid på att utveckla något sådant här?

På min förra arbetsplats så hade vi autogenererade short ids. En testare la en bug på att han fick typ "x1cunt2" och la en bug på profanity word "cunt". Vi stängde bara buggen med work as design och en kommentar på att det bara är bortkastad tid att hålla på så här.

Finns inte en magisk lista på alla ord som är kränkande för alla. Vad ska ni göra om någon får ett namn som inte är så konstigt idag men om 2år så är det ett "fult" ord.

Nej.. Bara lägg ner och gör något vettigt med er tid ist.

Permalänk
Medlem

kör bara på fornamn.efternamn@foretag.se eller bara fornamn.efternamn. Varför krångla till det?
Mycket bättre ux för användare.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The_Whip:

Hej Sweclockers,

Sitter med en spännande uppgift nu på morgonkvisten som någon kanske någonsin stött på och har lite vägledning till.

Vi ska automatgenerera användarnamn med FFEE123 där FF är 2 första initialerna i förnamn och EE är initialerna i efternamnet. Det kom då på tal i ett möte igår att det kan hända att denna kombination inte alltid är lämplig och att vi bör sträva efter att black lista vissa kombinationer, helst på både svenska, engelska och om möjligt hindi (dock är det nog inte jätteviktigt).

Idag sköts det manuellt så då brukar de kasta om det så att det blir EEFF, men scriptet kommer inte kunna veta att Annika Alqvist inte genererar den mest lämpliga kombinationen.

För att slippa brainstorma fram alla olämpliga kombinationer så tänker jag att det borde finnas resurser att använda. Hittar lite grejer när jag googlar men lite begränsat med resultat tycker jag. Hittade en lista på 1300 engelska ord varav 170 matchar 4-bokstäver men jag hittar inget på svenska.

Någon som har varit med om liknande utmaning eller har vägledning?

Börja med att samla på dig massa svordomar:
- https://sv.wiktionary.org/wiki/Kategori:Svenska/Svordomar
- https://debutantbloggen.wordpress.com/2011/06/10/mustiga-foro...
- http://www.fulaordboken.se/Ordboken?ord=svordomar (längre ner efter löptext)
- http://www.fulaordboken.se/Ordboken/?Ord=sylasad%2C%20sylarsa... (använd "Hämta nästa 20 ord" fram till Ö)

Kopiera in dessa i Word doukment och sortera sedan i bokstavsordning och nyttja nått makro för att ta bort alla upprepningar.

Till sist ska du akta dig för "svängdörr" och "den fladdrande fladdermusen"! 🤣

P.S. Som andra påpekat så är förOchMellannamn.efternamn@domän.ändelse troligen smartaste lösningen. Det blir lite utav en kapprustningstävling mot nya varianter av bokstäver och siffror och specialtecken för att få bort något som troligen majoriteten av människor inte lägger mer än ett par sekunder till att skratta åt för att sedan gå vidare med sina liv. Även barn och ungdomar kommer att tröttna på att skratta åt "anal".

MEN visst finns det mobbningsrisker i det hela att betrakta om det är främst barn och ungdomar som skall nyttja systemet i första hand.

P.S.S. Jag hitta ett ord nu som vi ovanför Stockholm tycker om med glimten i ögat så klart: "sydhomo (sl) nedsättande om stockholmskille. Detta enligt från Norrland kommande lantisar." Jag hoppas inte detta får Sweclockers hemsida att krascha nu.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

u503jole här, rapporterar från innan milleniumskiftet.
detta är mitt användarnamn till mitt dial-up modem för att ansluta.
bzzzzz-keee-ARR-ARR-ARR.

tycker allt borde vara så enkelt såsom namn.efternamn på allting, för en "1224jole" är inte riktigt så hemligt ändå, då det innehåller både namn och födelsedata. det gick även skicka e-post till 1224jole@foretag.se såsom till namn.efternamn@foretag.se på mitt föregående jobb.
skulle även bli enklare för de dödliga att "logga in på datan"
#gdpr

Permalänk
Medlem

Förnamn.efternam123 alt företagsmejl hade nog varit enklare imo och inte behövt filtrering. Men ska man försöka lösa detta ser jag inget annat än att kontrollera mot någon ordlista

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Varför inte köra t.ex. FFXEE? Ett X (eller annan mer eller mindre oanvänd bokstav, typ Z) mellan så det inte blir olämpliga användarnamn? Så AN AL isåfall blir ANXAL? Minns att kommunen här hade XFFEEE men även där uppstår olämpliga namn.. Hade ju kunnat sätta X:et i mitten istället känner jag..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Whip:

Hej Sweclockers,

Sitter med en spännande uppgift nu på morgonkvisten som någon kanske någonsin stött på och har lite vägledning till.

Vi ska automatgenerera användarnamn med FFEE123 där FF är 2 första initialerna i förnamn och EE är initialerna i efternamnet. Det kom då på tal i ett möte igår att det kan hända att denna kombination inte alltid är lämplig och att vi bör sträva efter att black lista vissa kombinationer, helst på både svenska, engelska och om möjligt hindi (dock är det nog inte jätteviktigt).

Idag sköts det manuellt så då brukar de kasta om det så att det blir EEFF, men scriptet kommer inte kunna veta att Annika Alqvist inte genererar den mest lämpliga kombinationen.

För att slippa brainstorma fram alla olämpliga kombinationer så tänker jag att det borde finnas resurser att använda. Hittar lite grejer när jag googlar men lite begränsat med resultat tycker jag. Hittade en lista på 1300 engelska ord varav 170 matchar 4-bokstäver men jag hittar inget på svenska.

Någon som har varit med om liknande utmaning eller har vägledning?

Varför använda den usla varianten som kom till för att spara bytes en gång i tiden...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Börja med att samla på dig massa svordomar:
- https://sv.wiktionary.org/wiki/Kategori:Svenska/Svordomar
- https://debutantbloggen.wordpress.com/2011/06/10/mustiga-foro...
- http://www.fulaordboken.se/Ordboken?ord=svordomar (längre ner efter löptext)
- http://www.fulaordboken.se/Ordboken/?Ord=sylasad%2C%20sylarsa... (använd "Hämta nästa 20 ord" fram till Ö)

Kopiera in dessa i Word doukment och sortera sedan i bokstavsordning och nyttja nått makro för att ta bort alla upprepningar.

Till sist ska du akta dig för "svängdörr" och "den fladdrande fladdermusen"! 🤣

P.S. Som andra påpekat så är förOchMellannamn.efternamn@domän.ändelse troligen smartaste lösningen. Det blir lite utav en kapprustningstävling mot nya varianter av bokstäver och siffror och specialtecken för att få bort något som troligen majoriteten av människor inte lägger mer än ett par sekunder till att skratta åt för att sedan gå vidare med sina liv. Även barn och ungdomar kommer att tröttna på att skratta åt "anal".

MEN visst finns det mobbningsrisker i det hela att betrakta om det är främst barn och ungdomar som skall nyttja systemet i första hand.

P.S.S. Jag hitta ett ord nu som vi ovanför Stockholm tycker om med glimten i ögat så klart: "sydhomo (sl) nedsättande om stockholmskille. Detta enligt från Norrland kommande lantisar." Jag hoppas inte detta får Sweclockers hemsida att krascha nu.

Nu vet vi ju sen mer än 10 år att landets homohuvudstad heter Umeå... inte för att det är nått fel på sådana men lite snett blir det när det är gott om björnar* i norrland att köra den trötta om Stockholmare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rLWJaR/i-umea-ar-det-bra...

* https://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_(gaykultur)

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Mitt inspel, något okonventionellt kanske…
Men skippa kortnamm, samAccountName, pre-2000 namn eller vad man nu vill kalla det. Kör UPN som i nästan samtliga fall representerar e-posten, för.efternamn@företag.se.
Legacy system som inte klarar UPN, kör ett kortnamn i bakkant som inget vet om via SSO. Lätt för användaren, oftast inga konstigheter heller.

För mycket kostnader förenat med ett sådant byte och för lite kompetens tyvärr, annars låter det som en bra idé.
Jag jobbar inte ens med ADt men tog mig an det fina uppdraget med att automatisera det.

Skrivet av Bill50x:

Har svårt att se problemet. Sambons C:disk hette Bajskorv när jag flyttade in, so what? Det finns väl värre problem att tag i?

/ B

Skrivet av timerx:

Fjantigaste jag läst. Vilken organisation orkar ens lägga ner tid på att utveckla något sådant här?

På min förra arbetsplats så hade vi autogenererade short ids. En testare la en bug på att han fick typ "x1cunt2" och la en bug på profanity word "cunt". Vi stängde bara buggen med work as design och en kommentar på att det bara är bortkastad tid att hålla på så här.

Finns inte en magisk lista på alla ord som är kränkande för alla. Vad ska ni göra om någon får ett namn som inte är så konstigt idag men om 2år så är det ett "fult" ord.

Nej.. Bara lägg ner och gör något vettigt med er tid ist.

Såg att en användare faktiskt fått ANAL123, det byttes sedan. Men hur kul är det att ringa till supporten och säga "Hej, ja jag är ANAL123"?

Skrivet av AplAy:

Börja med att samla på dig massa svordomar:
- https://sv.wiktionary.org/wiki/Kategori:Svenska/Svordomar
- https://debutantbloggen.wordpress.com/2011/06/10/mustiga-foro...
- http://www.fulaordboken.se/Ordboken?ord=svordomar (längre ner efter löptext)
- http://www.fulaordboken.se/Ordboken/?Ord=sylasad%2C%20sylarsa... (använd "Hämta nästa 20 ord" fram till Ö)

Kopiera in dessa i Word doukment och sortera sedan i bokstavsordning och nyttja nått makro för att ta bort alla upprepningar.

Till sist ska du akta dig för "svängdörr" och "den fladdrande fladdermusen"! 🤣

P.S. Som andra påpekat så är förOchMellannamn.efternamn@domän.ändelse troligen smartaste lösningen. Det blir lite utav en kapprustningstävling mot nya varianter av bokstäver och siffror och specialtecken för att få bort något som troligen majoriteten av människor inte lägger mer än ett par sekunder till att skratta åt för att sedan gå vidare med sina liv. Även barn och ungdomar kommer att tröttna på att skratta åt "anal".

MEN visst finns det mobbningsrisker i det hela att betrakta om det är främst barn och ungdomar som skall nyttja systemet i första hand.

P.S.S. Jag hitta ett ord nu som vi ovanför Stockholm tycker om med glimten i ögat så klart: "sydhomo (sl) nedsättande om stockholmskille. Detta enligt från Norrland kommande lantisar." Jag hoppas inte detta får Sweclockers hemsida att krascha nu.

Japp mitt förslag blev att skrota befintlig namnstandard.

Permalänk
DingDongerMcDongface

*Tråd rensad*

Ett antal sidospår som inte för diskussionen vidare eller besvarar frågan är borttagna.
Vänligen håll er till ämnet och inte huruvida det är lättkränkt att vilja sortera bort vissa ord i företagsmiljö eller inte

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The_Whip:

Hej Sweclockers,

Sitter med en spännande uppgift nu på morgonkvisten som någon kanske någonsin stött på och har lite vägledning till.

Vi ska automatgenerera användarnamn med FFEE123 där FF är 2 första initialerna i förnamn och EE är initialerna i efternamnet. Det kom då på tal i ett möte igår att det kan hända att denna kombination inte alltid är lämplig och att vi bör sträva efter att black lista vissa kombinationer, helst på både svenska, engelska och om möjligt hindi (dock är det nog inte jätteviktigt).

Idag sköts det manuellt så då brukar de kasta om det så att det blir EEFF, men scriptet kommer inte kunna veta att Annika Alqvist inte genererar den mest lämpliga kombinationen.

För att slippa brainstorma fram alla olämpliga kombinationer så tänker jag att det borde finnas resurser att använda. Hittar lite grejer när jag googlar men lite begränsat med resultat tycker jag. Hittade en lista på 1300 engelska ord varav 170 matchar 4-bokstäver men jag hittar inget på svenska.

Någon som har varit med om liknande utmaning eller har vägledning?

Varför inte låta användarna välja sina egna användarnamn istället? Användarnamn enligt en "standard" som dessutom inte följs till 100% fyller ingen funktion förutom att möjligen uppfylla någons kontrollbehov

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Whip:

För mycket kostnader förenat med ett sådant byte och för lite kompetens tyvärr, annars låter det som en bra idé.
Jag jobbar inte ens med ADt men tog mig an det fina uppdraget med att automatisera det.

Såg att en användare faktiskt fått ANAL123, det byttes sedan. Men hur kul är det att ringa till supporten och säga "Hej, ja jag är ANAL123"?

Japp mitt förslag blev att skrota befintlig namnstandard.

Instämmer nog med skaran som tycker. Vad spelar det för roll? Ja då får ni ett gott skratt och livet blir enklare.

Permalänk
Medlem

Där jag jobbar kör vi 3 första i förnamn, födelsedatum, 3 sista i efternamn. FFFDDEEE
Kalle kula som är född den 25e i månaden. "KAL25KUL"

~14000 anställda, händer väl att vi får in ärenden där de har fått ett olämpligt användarnamn och då byter vi det.

Permalänk
Medlem

I grundskolan hade vi Novell och hade fffnneee som login. Rune Karlsson hade blivit då run00kar. (Siffran i mitten blev +1 om det kom en till med samma fff och eee)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Äsch, behöver väl inte vara så skitnödigt?

Jag skulle gärna ta DASE69 som användarnamn! Skulle man börja jobbet med ett leende varje dag när man loggar in!

Mailar man enbart internt kanske det är lite lätt humor men har anställda kontakt utåt är det risk för något som ser oprofessionellt ut.

Du kan maila vår marknadschef på b16Pen1Z@sweclockers.com.