Monkey Island återvänder!!

Permalänk

Hurra!

Permalänk
Medlem

Det kommer bli lyckat. Sen om det kommer bli en megasuccé tvekar jag på med tanke på att peka-och-klicka är en rätt nischad genre.
Jag längtar som bara den däremot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Disney är väl de som kan få det att falla pga att då ska då måste allt vara rumsrent och anpassat för ban och totalt rötägg.

Men bra att originalskaparen är tillbaka men kicka ut rövhattarna på Disney

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hoppas de fixar slutet i Monkey Island II - LeChuck's Revenge.

Kommer ihåg hur jag skrev en insändare till Datormagazin om min besvikelse, men fick det aldrig publiserat Monkey Island II var även ett av få spel till Amigan som jag hade/har? i original!

Jag har fortfarande 4(?)-diskett-varianten av ettan till vår Atari, guld då, guld nu

Permalänk
Medlem

Efter ett speluppehåll på ≈20år kommer jag definitivt köpa detta och kanske lockas tillbaka till min älsklingskategori äventyr. Hoppas på succé! 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Disney är väl de som kan få det att falla pga att då ska då måste allt vara rumsrent och anpassat för ban och totalt rötägg.

Men bra att originalskaparen är tillbaka men kicka ut rövhattarna på Disney

På vilket sätt har Disney förstört tidigare spel där de varit utgivare?
Monkey Island-serien har trots allt inte känts mer än PG-13 oavsett så vet inte vad de skulle lägga sig i där.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

På vilket sätt har Disney förstört tidigare spel där de varit utgivare?
Monkey Island-serien har trots allt inte känts mer än PG-13 oavsett så vet inte vad de skulle lägga sig i där.

Hela spelserien är ju inspirerad av en Disneyworld åktur så ganska ironiskt skrivet.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Är helt orimligt taggad på ett nytt Monkey Island. Tror, och hoppas, att det kommer bli prima!

Bara att Murray är tillbaka alltså! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är helt orimligt taggad på ett nytt Monkey Island. Tror, och hoppas, att det kommer bli prima!

Bara att Murray är tillbaka alltså! <3

Med tanke på att Curse inte är canon med det spel de gör så undrar jag hur de implementerar honom i berättandet. Jag med är väldigt glad över att Murray får vara med igen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Gråter av lycka! Trodde aldrig det skulle komma ett till. Spelat alla de andra flera gånger. Tales är faktiskt riktigt bra om man tar sig förbi början som är lite seg. Det blir äkta monkey island humor en bit in. Del 2, 3 och tales är de bästa tycker jag.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Sarato:

Med tanke på att Curse inte är canon med det spel de gör så undrar jag hur de implementerar honom i berättandet. Jag med är väldigt glad över att Murray får vara med igen.

Gilbert förtydligade på Twitter att Curse fortfarande, på något sätt, är canon, så det återstår att se hur mycket som vävs in från det spelet i Return.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Gilbert förtydligade på Twitter att Curse fortfarande, på något sätt, är canon, så det återstår att se hur mycket som vävs in från det spelet i Return.

Wow. Hade ingen aning om det.
Jag antar att Murray är det enda som han behåller. Det och (förhoppningsvis) El Pollo Diablo.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en remake på The Curse of Monkey Island

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Jag vill ha en remake på The Curse of Monkey Island

Varför? det spelet har ju utmärkt grafik och ljud.

Skrivet av JonasT:

Gilbert förtydligade på Twitter att Curse fortfarande, på något sätt, är canon, så det återstår att se hur mycket som vävs in från det spelet i Return.

Jo, antagligen svårt att göra MI3 till något annat nu, fast lite synd hade nog hellre sett en fortsättning av MI2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Gilbert förtydligade på Twitter att Curse fortfarande, på något sätt, är canon, så det återstår att se hur mycket som vävs in från det spelet i Return.

Härligt! Curse är ju fantastiskt på så många sätt, gillar dock det mörka från de tidigare spelen mer, men kan vara kul att väva in de trådar som passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag vill ha en remake på The Curse of Monkey Island

Varför? Det har åldrats så väl och finns tillgängligt på GOG så det är bara att köra igen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är helt orimligt taggad på ett nytt Monkey Island. Tror, och hoppas, att det kommer bli prima!

Bara att Murray är tillbaka alltså! <3

En framtida Sweclockers spelstream månne..
(Och jag har absolut inte gått runt hela dagen och nynnat på Monkey Island temat)

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

ån nej, är de samma grafik design som "Tales" serien så blir jag besviken, jag vill ha något som inte känns som att de to 15min att skapa grafiken i spelet. jag älskar Monkey Island spelen av flera anledningar förutom ungdoms nostalgi. men nu får de gärna vara lite mer FPV eller 3rd person view. å lite mer "solid" grafik.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag vill ha en remake på The Curse of Monkey Island

The Curse of Monkey Island var och är på flera vis rocksolid game fortfarande. Men jag är lite trött på remakes

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är helt orimligt taggad på ett nytt Monkey Island. Tror, och hoppas, att det kommer bli prima!

Bara att Murray är tillbaka alltså! <3

tyvärr så tror jag de blir lika som "Tales" serien, den var jag super taggad på då, blev ju så där..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

tyvärr så tror jag de blir lika som "Tales" serien, den var jag super taggad på då, blev ju så där..

Fy fan det tror jag inte, Ron Gilbert har ju bevisat att han fortfarande kan skapa fantastiskt bra äventyrsspel.

Tror det här kommer bli utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Fy vad hypad jag är för det här, och jag har nog inte varit hypad för en datorspelsrelease i åtminstone femton år.

Det enda som kan komma i närheten av det här är om Lucasarts också släpper Sam & Max 2

Antar att du har sett de Sam & Max-spel som släpptes som episoder?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

The Curse of Monkey Island var och är på flera vis rocksolid game fortfarande. Men jag är lite trött på remakes

Absolut remakes överallt, men jag skulle definitivt spela det

Permalänk
Skrivet av bubbelbabbel:

Antar att du har sett de Sam & Max-spel som släpptes som episoder?

Ja, de är tyvärr riktigt dåliga.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas att det blir hälften så bra som originalen? I så fall otroligt lyckat.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla Monkey Island-spel men bara klarat ett av dom och det är Tales of Monkey Island, det var det jag gillade mest av alla även om det inte var så grafiskt tilltalande.
Det snyggaste MI är i mitt tycke fortfarande 16-färgsversionen av originalet

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Omagawdomagawdomagawdomagawd! Ta mina pengar omedelbart.

Permalänk
Medlem

MURRAY <3<3<3

Permalänk
Medlem

Så konstigt att detta inte blivit film ännu.. Kommer garanterat se en playtrough iallafall,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Ja, de är tyvärr riktigt dåliga.

Håller med. Glad att du säger det, jag minns att jag trodde att jag tappat humorn när jag försökte spela den. Enorm skillnad mot originalet.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021