Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

6/10 på Commando?! Är du galen människa?
Den har ju allt! Mata rådjur ur händerna, hoppa ut från flygplan och bara traska iväg, nätbrynjor, sjyst musik! Bara "load up" scenen är ju episk.

Att man sen översatte den på ett helt underbart sätt när dem gick på tv gör det bara bättre. "Not bad" som ena polisen säger till den andra (när de har Arnold bak i bilen) översattes i text till "Inget dåligt luder". Hahahaha.

Håller med.
Commando är den ultimata 80-tallsrullen, antingen ger man den 10/10 eller en 1/10. Men inget däremellan. För mig är det en 10/10 och har, precis som ovan skriver, allt!
Den är helt underbar! Arnold lyckas till och med att få olika personer att dö på identiskt sätt.
Det blir att se den ikväll!

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Jag gillade iaf dom delarna som @MinscS2 antagligen inte förstog vad som hände i

Väldigt vågat uttalande, snudd på oartigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

6/10 på Commando?! Är du galen människa?
Den har ju allt! Mata rådjur ur händerna, hoppa ut från flygplan och bara traska iväg, nätbrynjor, sjyst musik! Bara "load up" scenen är ju episk.

Att man sen översatte den på ett helt underbart sätt när dem gick på tv gör det bara bättre. "Not bad" som ena polisen säger till den andra (när de har Arnold bak i bilen) översattes i text till "Inget dåligt luder". Hahahaha.

Ok då. Jag ändrar mitt betyg till 6,5/10 Nej! 6,6/10 faktiskt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Väldigt vågat uttalande, snudd på oartigt.

Det var inte alls menat som nåt illa. Jag förstog det som att det var dom flummigare delarna du inte gillade (jag skrev dock förstog vilket kanske var fel). Ber om ursäkt om du tog det som nåt oartigt.

Permalänk
Medlem

Goldfinger

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

The Brood (1979)
https://www.imdb.com/title/tt0078908/
Kanadensisk skräckfilm av David Cronenberg. Långsam psykologisk body horror med ett par relativt brutala scener. Handlar om ett par och deras dotter, och frun är på en experimentell psykologisk instutition. Jag gillar filmen, 8/10.

Permalänk
Medlem

Batman VS Supperman Extended. Innan det Justice League. Tänkte jag skulle hinna ikapp lite innan jag kollar på den Batman film som kom/kommer i år. Så nu är jag lite småtrött på super hjälte filmer.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Batman VS Supperman Extended. Innan det Justice League. Tänkte jag skulle hinna ikapp lite innan jag kollar på den Batman film som kom/kommer i år. Så nu är jag lite småtrött på super hjälte filmer.

Du behöver inte trötta ut dig med dom där skitfilmerna för att se den nya bra Batman-filmen, den har ingenting med dom att göra.

Permalänk
Medlem

nekromantik 1987 och martyr 2008

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Du behöver inte trötta ut dig med dom där skitfilmerna för att se den nya bra Batman-filmen, den har ingenting med dom att göra.

De är inte helt skrot, warehouse scenen i Bat vs Supes är inte alls dålig, och kollar man Justice League Snyder Cut så är den ju klart bättre än tidigare versionen.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Memory från 2022 med liam Neeson ( Han från taken). Är väl okey .Bättre än hans två senaste filmer. Han spelar en seriemördare som tappar minnet( lite komedi) är det. 🤣

Visa signatur

CPU>> 9950X3D
Moderboard>> MSI MPG X870E Carbon WiFi
MINNE>> 64GB 6000Mhz CL 30.
NÄT>> NZXT C1200W 3.1
Hårddisk>> 4 Gb NVME Samsung

Permalänk
Medlem

Interstellar - Grymt bra rymd-typ-film. Astronauter skickas in i ett maskhål för att hitta planeter mänskligheten kan fly till då det har blivit lite dammigt. Bra effekter och story. Första gången jag såg den var den lite snurrig men nu gick det bättre. 9/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Interstellar - Grymt bra rymd-typ-film. Astronauter skickas in i ett maskhål för att hitta planeter mänskligheten kan fly till då det har blivit lite dammigt. Bra effekter och story. Första gången jag såg den var den lite snurrig men nu gick det bättre. 9/10

Hehe, lustigt, skummade genom den idag, mest för att se docknings scenen, kollade på 100" 4k bild med UHBD, och högt ljud... va faen så man höll andan alltså, mäktigt med passande musik till!
Håller med 9 av 10 maskhål!

Permalänk
Medlem

Såg senast dokumentärfilmen 2000 Mules.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

De är inte helt skrot, warehouse scenen i Bat vs Supes är inte alls dålig, och kollar man Justice League Snyder Cut så är den ju klart bättre än tidigare versionen.

En bra scen gör inte hela filmen bra, själv har jag förträngt hela den filmen så minns inte alls vad det är för scen. Jag tenderar att förtränga filmer som inte var bra, tjänar inte mycket till att ha kvar det i skallen.
Snyder Cut var bättre än orginalet ja, men jag hade å andra sidan förträngt orginalet så det säger kanske inte så mycket. Men att den är bättre säger inte så mycket heller då, dock minns jag inte vad exakt som gjorde att jag inte gillade den eftersom jag förträngt även denna rulle. Enda jag minns är att det var en onödigt lång film som bara blev lång för det ska dras ut allt med "episk" slowmo. Att dom av oklar anledning klippt den till 4:3 gjorde den verkligen inte bättre heller.
Tycker jag

Permalänk
Medlem

Jackass 4.5

Bortklippta scener från Jackass Forever och intervjuer så sätter inget betyg på denna. Endast om man har lite tid över och/eller är en ett riktigt fan av Jackass. Tror de flesta bortklippta scenerna dessutom finns på Youtube.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Såg from russia with love igår, har köpt Bond boxen på BD så ser en-två per helg nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

The Northman

Vet inte vad jag ska säga riktigt. Skulle jag summera filmen med ett ord så blir det nog "konstig".
Vissa sekvenser var bra men överlag satt jag mest och undrade "va fan är det jag tittar på egentligen / vad är det som händer?"
Förstår inte riktigt hur denna kan ha 7,5 på IMDB.

2/5 - Ingen film jag kommer se om.

Är man inget fan av Eggers filmer förstår jag att man inte gillar the northman. Jag gillar samtliga av hans mästerverk.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kollade på halva Conan the Barbarian med Arnold o stängda av eftersom den var så dålig berättad med saker som bara hände utan nån som helst logisk (eller ens ologisk) förklaring, folk som dök upp från ingenstans, skumma eller intetsägande dialoger, dålig klippning osv osv. Förstår inte alls hur den har lyckats få 6.9/10 på imdb. Själv ger jag första halvan 4/10, o jag lär inte orka slösa tid på att betygsätta andra halvan heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ok då. Jag ändrar mitt betyg till 6,5/10 Nej! 6,6/10 faktiskt.

Haha
Nä, men jag gillar den lite småkorkade filmen

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Kollade på halva Conan the Barbarian med Arnold o stängda av eftersom den var så dålig berättad med saker som bara hände utan nån som helst logisk (eller ens ologisk) förklaring, folk som dök upp från ingenstans, skumma eller intetsägande dialoger, dålig klippning osv osv. Förstår inte alls hur den har lyckats få 6.9/10 på imdb. Själv ger jag första halvan 4/10, o jag lär inte orka slösa tid på att betygsätta andra halvan heller.

En ledtråd till betyget är att filmen var gjord 1982. Det var typ hans första storfilm beroende på hur man tolkar det. När man såg på filmen då såg man mycket för att se Arnold och saker som man då tyckte var coolt.

Att se den idag är lite som att spela om ett gammalt Call of duty spel. Och undra vad som folk häpnades över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

En ledtråd till betyget är att filmen var gjord 1982. Det var typ hans första storfilm beroende på hur man tolkar det. När man såg på filmen då såg man mycket för att se Arnold och saker som man då tyckte var coolt.

Att se den idag är lite som att spela om ett gammalt Call of duty spel. Och undra vad som folk häpnades över.

Årtalet säger väl ingenting då det finns betydligt bättre filmer som är äldre än -82. Men visst, var man Arnold-kåt på den tiden så var den kanske kul, o det kanske också förklarar att den har så pass högt betyg idag också då folk som var kids då fortfarande gillar den av nostalgiska skäl. Men som en som inte sett den förr så var den verkligen inte bra utan den kändes verkligen som nåt som är skriven av o för just kids.
För övrigt så spelade jag igenom om det var första eller andra CoD för inte så många år sen, tyckte det fortfarande var kul även om tekniken såklart kändes lite gammalt. Men är det också av nostalgiska skäl då kanske?

Permalänk
Medlem

Nightmare Alley på disney+

4/10 Marginellt bättre än Shape of water
Förutsägbar film med platta karaktärer. Filmen är alldeles för lång. Dålig regi, han har noll känsla för bild komposition och tar fram det sämsta ur skådespelarna han jobbar med. Castingen var också full av b-sorteringen. Undvik. Eller se den som ett studium i dåligt filmskapande.

Del Toro är lätt Hollywoods mest överskattade regissör. Snäppet värre än Tarantino.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Nightmare Alley på disney+

4/10 Marginellt bättre än Shape of water
Förutsägbar film med platta karaktärer. Filmen är alldeles för lång. Dålig regi, han har noll känsla för bild komposition och tar fram det sämsta ur skådespelarna han jobbar med. Castingen var också full av b-sorteringen. Undvik. Eller se den som ett studium i dåligt filmskapande.

Del Toro är lätt Hollywoods mest överskattade regissör. Snäppet värre än Tarantino.

Då tillhör du de 2% som inte uppskattar denna fantastiska film
Jag gav denna 4/5.
https://www.imdb.com/title/tt7740496/ratings/?ref_=tt_ov_rt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Då tillhör du de 2% som inte uppskattar denna fantastiska film
Jag gav denna 4/5.
https://www.imdb.com/title/tt7740496/ratings/?ref_=tt_ov_rt

Men IMDB's "score" börjar ju ungefär på 7.
RT's "audience score" brukar ge en bättre bild om hur en film är.
https://www.rottentomatoes.com/m/nightmare_alley_2021

Permalänk
Medlem

IMDB-betyg är typ:

5 = Skit.
6 = Meh.
7 = Hyfsad.
8 = Bra.
9 = Väldigt bra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

IMDB-betyg är typ:

5 = Skit.
6 = Meh.
7 = Hyfsad.
8 = Bra.
9 = Väldigt bra.

Exakt detta. Inte alla som förstår detta än men det är inte så konstigt, det är inte direkt ett normalt betygsystem. Och än "värre" är det för serier: har en serie under 8 så är det knappt sevärt.
Har man dock lärt sig hur IMDb funkar så är det klockrent verktyg för att hjälpa en att inte slösa tid på skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

IMDB-betyg är typ:

5 = Skit.
6 = Meh.
7 = Hyfsad.
8 = Bra.
9 = Väldigt bra.

Är ganska märkligt, men precis så är det. Lite nyfiken på hur det har lyckats bli på det sättet egentligen.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av MinscS2:

IMDB-betyg är typ:

5 = Skit.
6 = Meh.
7 = Hyfsad.
8 = Bra.
9 = Väldigt bra.

Det är iofs väldigt få filmer som har 9/10 på IMDb. Och hela betygsskalan är rätt värdelös eftersom den i princip går ut på att gradera hur dålig man tycker att en film även om man flyttar ner gränsen för godkänd till 5. Samtidigt präglades sidan länge av folk som bara satte ettor och tior men den kulten verkar ha försvunnit.

Nej, jag gillar inte IMDb alls för något annat än dess databas. För betyg, recensioner och listor finns mycket bättre sidor såsom Letterboxd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Lost City (2022)
6.5/10

Får + enbart för att en djungelfilm/äventyr inte har The Rock
En film som fokuserar mer på det "komiska" än "larger than life" action-scener vilket faktiskt kändes ganska trevligt. Fungerar definitivt som kvällsunderhållning med en valfritt tilltugg. Gedigna skådespelarinsatser där Daniel Radcliffe fortsätter klättra på stegen över skådisar jag verkligen gillar. Dock ingen film man kommer att se igen, men vill man ha en äventyrsfilm utan en massa överdrivna action-scener är denna ett bra alternativ.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal