Permalänk
Medlem

Nextory casta ljudet?

Har Nextory på test några veckor, men hur en "ljudapp" saknar casting 2022 är ett större mysterium än Rosvelt.
Så finns det nåt sätt att få ljud på sin home mini/nest etc som helst inte är allt för krångligt, delar det med min mor.
Ska visst gå att lyssna på sin äpple klocka men går inte att casta, lol kommer inte att få några pengar av mig iallafall..
Får flytta tråden om ni hittar nån bättre undergrupp.

Permalänk
Medlem

vet inget om dessa appar/apparater men det är inte så enkelt att du förbisett bluetooth?

Permalänk
Medlem

Har inte Nextoryappen inbyggt stöd för casting så får du nog skicka allt ljud från telefonen till den externa enheten via bluetooth. Gå till inställningar/bluetooth och paira telefonen med din home mini. Kan hända att du först måste aktivera bluetooth pairing for minin...har för mig det i så fall görs i google home-appen.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

vet inget om dessa appar/apparater men det är inte så enkelt att du förbisett bluetooth?

Skrivet av PeCe:

Har inte Nextoryappen inbyggt stöd för casting så får du nog skicka allt ljud från telefonen till den externa enheten via bluetooth. Gå till inställningar/bluetooth och paira telefonen med din home mini. Kan hända att du först måste aktivera bluetooth pairing for minin...har för mig det i så fall görs i google home-appen.

Hade jag förbisett fullständigt, visste knappt de hade bluetooth.
Inte jättesmidigt för morsan, men kan nog funka.
Löste sig det problemet iallafall, Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

https://support.google.com/chromecast/answer/6279392?hl=sv

Så kan du casta ljudet från en Android-telefon till en högtalare även om appen inte har stöd för casting.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

https://support.google.com/chromecast/answer/6279392?hl=sv

Så kan du casta ljudet från en Android-telefon till en högtalare även om appen inte har stöd för casting.

jag får upp Casta skärmen på morsans Nest hub, men inget Icon för ljudet.