Permalänk
Medlem

Blocket och Rocker

Blocket har startat ett samarbete med Rocker (buddy) där dom då påstår att affärerna blir säkrare för både köpare och säljare.
Novis som jag är i dagsläget vad gäller blocket så accepterade jag detta när jag sålde en produkt.

Köparen ska inom 24h godkänna/reklamera produkten.
När detta är gjort så utbetalar Rocker pengarna till säljarens konto.

Rocker säger att dom betalar ut pengarna inom 5 minuter förutsatt att man har en "storbank".

När det kommer till min försäljning så förstår jag att den unga killen som köpte produkten inte bryr sig ett piss om att godkänna varan så att jag får mina pengar så snabbt som möjligt.
När det nu gått 24h sedan han hämtade ut paketet så säger Rocker att pengarna ska komma.
När jag sedan ringer dom för att kolla så säger dom att "det kan ta 1-2 bankdagar".
Men hallå, jag har ju en storbank och bör få in mina pengar inom 5 minuter precis som ni sagt.
Klart att Rocker (som är en bank) vill hålla på pengarna för att få ränta, precis som alla andra banker.

Har man bråttom med att få sina pengar så är mitt tips att inte välja denna metod för affären på blocket.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av powah:

Blocket har startat ett samarbete med Rocker (buddy) där dom då påstår att affärerna blir säkrare för både köpare och säljare.
Novis som jag är i dagsläget vad gäller blocket så accepterade jag detta när jag sålde en produkt.

Köparen ska inom 24h godkänna/reklamera produkten.
När detta är gjort så utbetalar Rocker pengarna till säljarens konto.

Rocker säger att dom betalar ut pengarna inom 5 minuter förutsatt att man har en "storbank".

När det kommer till min försäljning så förstår jag att den unga killen som köpte produkten inte bryr sig ett piss om att godkänna varan så att jag får mina pengar så snabbt som möjligt.
När det nu gått 24h sedan han hämtade ut paketet så säger Rocker att pengarna ska komma.
När jag sedan ringer dom för att kolla så säger dom att "det kan ta 1-2 bankdagar".
Men hallå, jag har ju en storbank och bör få in mina pengar inom 5 minuter precis som ni sagt.
Klart att Rocker (som är en bank) vill hålla på pengarna för att få ränta, precis som alla andra banker.

Har man bråttom med att få sina pengar så är mitt tips att inte välja denna metod för affären på blocket.

Jag har svårt att förstå frågeställningen. Vad är syftet med tråden?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har bara bra erfarenheter av Blocket och Rocker när jag sålt varor.

Har varit med om att köpare godkänt varan och köpare ej godkänt inom 24h men jag har alltid fått pengarna utbetalt oavsett scenario.

Visa signatur

OLED83C1 | 14700K/RTX 5080 | Elac/SVS 7.1.2 | Switch 2 |

Permalänk
Medlem

Vad händer om köparen säger att de inte fått rätt vara?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Varna skulle jag tro. OP hävdar att Rocker säger de ska betala ut inom 5 min men istället så säger de 1-2 dagar när det väl är dags.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bara en liten varning till övriga.
Nu hade jag även bråttom med betalningen så delvis därför också.
Hade han swishat så hade jag ju fått pengarna direkt.

Permalänk
Medlem

Rocker använder sig av Trustly för utbetalningar, som använder sig av intra-bank utbetalningar (för stora banker som sagt). Har Handelsbanken och sist jag använde dem tog det någon minut att få pengarna.

Permalänk
Medlem

Kan nån beskriva hur man gör för att föra över pengar från deras app till sin bank. Jag hittar inga alternativ för det och är egentligen helt ointresserad av denna appen, speciellt nu när jag fick ett meddelande att de ska börja ta ut avgifter från 1/11.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Info som jag fick idag via mail är att Rocker komma ta avgift för inaktiva konton. Jag skaffade Rocker bara för Blocket-pakets skull. Frågade via chatt vad det innebär och fick följande svar:

"Det innebär att om du inte är aktiv på kortkontot alls på 6 månader (transaktioner, insättningar, uttag) så kommer du debiteras 15 kr per månad efter det om du fortsätter vara inaktiv."

Fick hjälp med att ta bort mig som kund därifrån.. hoppas någon annan får nytta av detta inlägget och inte blir lurade på pengar om man liksom mig skaffade Rocker som en engångsgrej (säljer/köper inte på Blocket oftare än var 6e månad).

Permalänk
Medlem

Men hur får jag ut mina pengar?

Edit: Jag fick ett svar av Rocker. Man går in under kort/saldo/ta ut och sen väljer man sin bank där.

Och tydligen har de fattat att man inte vill betala nåt för deras tjänst när man kan få den gratis nån annanstans så nu erbjöd de gratis premium året ut. nej tack.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.