Dall•E mini text till bild ”Ai”

Permalänk
Medlem

Dall•E mini text till bild ”Ai”

Nu när bilduppladdningar är lätttillgängligt på sweclockers så passar det ju utmärkt att ha en tråd om Dall•E mini!

För dom som vet är det alltså en ”Ai” som skpar bilder baserat på den input som ges i textrutan. Det kan bli väldigt intressanta resultat men oftast relevanta.

Länk: https://huggingface.co/spaces/dalle-mini/dalle-mini

Mitt bidrag blir ”RTX3080 on fire”

Permalänk
Medlem
Fixa länk
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

"A mining setup" av Skyn jag menar DALL-E mini

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

"A mining setup" av Skyn jag menar DALL-E mini

Haha

Permalänk
Medlem

Tyckte de blev ganska bra ändå

Permalänk
Medlem

Cartoon cowboys dueling with bananas in front of McDonald's

Permalänk
Avstängd

Det är riktigt coolt. Madonna in the style of Dali:

Såg en film om det på vox kanal:

Permalänk
Avstängd

Neo eating a banana in the matrix:

Edit: @söderbäck känns som något för dig det här.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag hade sönder min dator...när jag tar min skärmdump ser det inte alls ut såhär, men när jag klistrar in bilden i paint så kan ni ju se hur det blir.

Testade lite och alla screenshots som inkluderar de där AI-genererade bilderna ger konstiga artifakter när jag ska ta en skärmdump.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

(EDIT: Lyckades sen få in en full screenshot som inte gick sönder)

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FX9:

(EDIT: Lyckades sen få in en full screenshot som inte gick sönder)<Uppladdad bildlänk>

Du kan spara filen och sen ladda upp den annars. Knappen märkt Screenshot.

Permalänk
Medlem

Infinite recursion

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är riktigt coolt. Madonna in the style of Dali:
<Uppladdad bildlänk>

Såg en film om det på vox kanal:
https://youtu.be/SVcsDDABEkM

Såvitt jag förstår det är AI:n via länken alltså första versionen DALL-E och inte DALL-E 2?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Såvitt jag förstår det är AI:n via länken alltså första versionen DALL-E och inte DALL-E 2?

Jag vet faktiskt inte hur de olika versionerna skiljer sig åt men följande står under model card;

”DALL·E Mini Model Card

This model card focuses on the model associated with the DALL·E mini space on Hugging Face, available here. The app is called “dalle-mini”, but incorporates “DALL·E Mini’’ and “DALL·E Mega” models (further details on this distinction forthcoming).”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Jag vet faktiskt inte hur de olika versionerna skiljer sig åt men följande står under model card;

”DALL·E Mini Model Card

This model card focuses on the model associated with the DALL·E mini space on Hugging Face, available here. The app is called “dalle-mini”, but incorporates “DALL·E Mini’’ and “DALL·E Mega” models (further details on this distinction forthcoming).”

DALL·E Mini är ganska basic. kan inte heller skapa verkliga ansikten.
DALLE 2 ska visst vara nästan fotorealistiska bilder men beräkningarna kostar pengar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

DALL·E Mini är ganska basic. kan inte heller skapa verkliga ansikten.
DALLE 2 ska visst vara nästan fotorealistiska bilder men beräkningarna kostar pengar.

Fick precis tillgång till Dall-e.
Verkar inte kosta pengar ännu men istället får man 15 credits om dagen att generera bilder för.
Mänskliga ansikten verkar AI:n fortfarande inte vilja skapa utan föredrar att skapa bilder där personer är vända bort från fotografen/målaren.

"Painting of a woman throwing her shopping bag in the parking lot."

"Room from 1834 with chairs and table. Painted by Carl Larsson "

"Black and White foto of a child wandering the streets at night."

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Fick precis tillgång till Dall-e.
Verkar inte kosta pengar ännu men istället får man 15 credits om dagen att generera bilder för.
Mänskliga ansikten verkar AI:n fortfarande inte vilja skapa utan föredrar att skapa bilder där personer är vända bort från fotografen/målaren.

"Painting of a woman throwing her shopping bag in the parking lot."
<Uppladdad bildlänk>
"Room from 1834 with chairs and table. Painted by Carl Larsson "
<Uppladdad bildlänk>
"Black and White foto of a child wandering the streets at night."
<Uppladdad bildlänk>

Riktigt imponerande. https://labs.openai.com/waitlist använde du den här kön för att få tillgång?

Permalänk
Medlem

Hmm, tänker den på Ace of Sweden reportagen?

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB 6000MT/s, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

a group of aliens eating meatballs at ikea

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Riktigt imponerande. https://labs.openai.com/waitlist använde du den här kön för att få tillgång?

Japp.
Såg Chris Ramseys video om Dall-E i början av Juni och skrev upp mig på listan då, tog lite mindre än två månader innan jag fick inbjudan.

Permalänk
Medlem

DALL-E 2 är väldigt bra på "foton" av människor. Annars tycker jag att Midjourney (annan AI-tjänst för bildskapande) är roligare.

Några exempel jag fått fram där:

Jag glömde ju Cthulu som stickad amigurini-figur!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

DALL-E 2 är väldigt bra på "foton" av människor. Annars tycker jag att Midjourney (annan AI-tjänst för bildskapande) är roligare.

Några exempel jag fått fram där:

/hulle.

Den bilden var ju riktigt fräck.
Är det liknande textbaserad beskrivning som gäller eller är skapandet mer invecklat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Den bilden var ju riktigt fräck.
Är det liknande textbaserad beskrivning som gäller eller är skapandet mer invecklat?

Ja den blev cool. Det är samma som DALL-E 2. Textprompt, men det finns lite switches man kan använda för bildförhållande, kvalitet, hur crazy den ska bli osv... Sen får man leka med texten och skapa variation på variation av bilderna den skapar för att hitta en man gillar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Mmmmm.....

/hulle.

Visa signatur

Permalänk

Gjort lite rollspelsporträtt (wasteland, pathfinder och kanske ska släppa det till baldur's gate också på Nexusmods) i DALL-E 2..

Synd att det precis börjat kosta pengar. 190:- gör man ju slut på ganska snabbt märkte jag (1 dag).

Midjourney är inte lika bra enligt mig, missar de finare detaljerna, accessoarer osv, du kan få fina bilder men dom blir också lite tråkiga i jämförelse. Stable Diffusion är bättre.

Har man ett 3090 så kan man ta hem Visions of Chaos och köra (lokalt) Disco Diffusion, RuDall-e och hundratals andra text-till-bild program i ett mycket bra interface (bättre än google colab).

Elen är så jävla dyr så jag får avstå, drar sjukt mycket kräm, pillade i en månad (mars) med det och den elräkningen var dubbelt så dyr..

Edit: Hade lite kul med lite olika skådisar (lyckades fixa Stable Diffusion)

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

De blev fina!

Ja, Dalle 2 är helt orimligt dyrt. De kommer aldrig kunna hålla den prissättningen. Midjourney har jag haft väldigt kul med, inte minst för att man kan köra hur mycket som helst på kvällarna/natten "gratis", alltså med abonnemanget för 30 USD/mån. Där kör man i "relaxed" mode och hamnar bak i kön, men sent på kvällen svensk tid (typ 2330-0200) är det ändå ingen kö så jag har genererat över 1 100 bilder vid den tiden...

EDIT: Lite fler bilder jag genererat med Midjourney:

Elon Musk som karaktär i Simpsons:

Homer Simpson i verkligheten:

Affisch för "nästa" Star Wars-film:

Medeltida häxbränning:

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag testade just Midjourney och om det fortfarande är ok att posta Midjourneybilder i den här tråden så fortsätter jag?

Här skrev jag "cyborg alien cat painted by hr giger"

Och här skrev jag "atari arcade printed circuit board hoarder"

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Fick precis min access till Dall•E, och började med att göra några basic "A painting of artificial intelligence in the style of..." - tycker generellt att de flesta blev ganska typiska för den aktuella stilen - bäst (i mina ögon) blev Salvador Dali-bilderna.

Även Warhol och Munch blev bra

/M

Permalänk
Medlem

Jag är inte jätteimponerad av Dalle 2 till något annat än foton av människor egentligen.

/hulle.

Visa signatur