De är mycket mindre i storlek än vanligt. Men av någon anledning är de helt annorlunda mot alla andra tangenter på sculpt. De är lite "hårdare" att trycka på och klickar sedan till, de sitter också väldigt "löst" det går att vicka på dem rätt mycket. Ska man använda Mediakeys måste man också ändra på en brytare mellan vanlig funktion och mediakeys.
Men i övrigt skulle jag säga att det inte stör mig alls. Är som sagt om man av någon anledning använder mycket av dem jag kan tänka mig att det blir irriterande. För vanlig kontorsanvändning och spelande har det inte stört mig.
Angående musen så blir det lite av ett mellanläge handen kommer för mig upp i mitten av en vanlig mus och en hel vertikal. Men känns mycket bekvämare för mig att använda på grund av hur man klicka på knapparna. Men kan säkert variera och är säkert även bättre att ha en helt vertikal mus om man är bekväm med det.
Tack för info. Då förstår jag. Är nog mer en vanlig kontorsanvändare som du skriver. Händer ju att man använder media-knapparna men inte ofta, som sagt mer ljudvolym.
Funderar mycket på musen. Den ser ju hyfsat ergonomisk ut men jag undrar om inte en helt vertikal mus kanske ger större/bättre effekt. Sen gillar jag ju Logitech då de inte bara riktar in sig på Microsoft. Hörde man kunde skrolla sidledes också med Vertical Lift vilket är riktigt smidigt. Alla ev. anpassningar på Sculpt lär ju bara funka i Windows...
Tråkigt att det inte finns fler som Sculpt, tänker då främst på tangentbordet. Logitech behöver komma med en TKL version av K860 men man undrar ju när eller om det kommer ens. De har ju släppt en mindre variant av MX Keys så man tycker ju att de förstår efterfrågan på mindre tangentbord utan numpad. Ändå har inget hänt trots att jag kan läsa flera personer som har efterfrågat en TKL version i flera år.