Monitor Audio RS6 eller Bowers & Wilkins 683 S2, vilken förstärkare?

Permalänk

Monitor Audio RS6 eller Bowers & Wilkins 683 S2, vilken förstärkare?

Jag har precis köpt en ny lägenhet och tänkte äntligen slå slag i saken och skaffa en bra ljudanläggning. Jag har hittat annonser för begagnade Monitor Audio RS6 och Bowers & Wilkins 683 S2 för samma pris, vad är skillnaderna mellan dem och är någon av dem "bättre"?

Användning: Min huvudsakliga källa är en stationär dator och jag kommer mest att lyssna på musik via Spotify och kolla på tv och filmer (på enkel projektor) via streamingtjänster, men tänker skaffa en skivspelare framöver. Rummet är ett litet vardagsrum. Jag har alltså inte jättehöga audiofil-krav.

Jag behöver också köpa till en passande förstärkare, budget max 6-7000, gärna begagnat. Eftersom jag bor i lägenhet vill jag inte ha hög volym, snarare något som låter bra på låg volym.

Om förstärkaren inte har bluetooth/wifi-anslutning antar jag att jag måste köpa till en sån här:

https://www.referenceaudio.se/produkt/audio-pro-link-1#anchor...

eller räcker det med en Chromecast? Då måste förstärkaren ha en HDMI-ingång antar jag. Jag vill ju inte att det är datorns moderkorts kassa inbyggda DAC som ska bestämma ljudkvaliteten, eller?

Skulle verkligen uppskatta all hjälp ni kan ge en noob!