Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Imponerade hur bra halon klarar stryk, var ju ganska redig smäll när bilen la sig på rygg. Roligt race överlag, kul att ferrari lät Sai/Lec slåss om segern.

Exakt! Hade det varit RBR i samma sits så hade de ju gjort helt annorlunda (varit klar prio av sin diva).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Det Ferrari gjorde fel igår var att man överskattade Hamilton. Det är en sak att täppa luckan och en annan sak att göra en omkörning.

Ferrari tävlar inte mot Mercedes och man skulle tagit in båda. Hamilton hade aldrig kunnat hålla sig framför Leclerc och Sainz. Det hade även gjort det ännu mer spännande att se.

Perez hade för gamla däck för att stanna ute skulle vara ett alternativ. Verstappen i en hel bil, skulle möjligtvis kunna hålla dem bakom sig på gamla däck.

Fattar att Leclerc är missnöjd. Attackera på nya mjuka mot en sämre bil är bättre än rädslan att tappa P1.

Tråkigt för Max då han hade vunnit, men ”tyvärr” också det bästa då det hade blivit en jävla cirkus om han vunnit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Fanns det verkligen tid att ta in bägge Ferrari-förarna samtidigt?
Visserligen var tidsavståndet antagligen tillräckligt mellan de men samtidigt så var det lite tid mellan gulflagg och när Leclerc skulle in. Att som pit crew gå från att vara hyfsat oförberedd till att göra en double stack på några sekunder är ju också ett riskmoment. Krångel med första bilen, långsamma med att få fram rätt däck eller liknande så har man sabbat inte bara en utan bägge förarnas race.

Jag trodde tidigare att det rörde sig om 4 sekunder då en dubbelstack skulle vara tight. Men de hade 9 sekunder mellan sig. Tycker att man behöver förlita sig på att ens pit crew gör sitt jobb i såna här situationer. Känns som man lämnar walkover om man tänker att ens pit crew inte skulle klara av det.

Ferrari verkar satsa mer på att andra gör misstag än att vara proaktiva själva. Binotto nämnde i en intervju att man inte kunde tagit in Leclerc för då hade man kunnat hamna efter Perez. I realiteten var Perez 27 sekunder bakom på gamla däck. De borde ha kunnat räkna ut scenariot långt innan SC kom ut. Det var inte svårt. Jag som tittare med en bråkdel av deras information hann se vad de borde göra. Att de inte har förberett sig på precis den situationen i förväg visar att de inte är redo att slåss om mästerskapet än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Det Ferrari gjorde fel igår var att man överskattade Hamilton.

Tror snarare att de grovt underskattade Hamilton de första 20+ varven när de lät Sainz diktera tempo för båda bilarna.

Permalänk
Skrivet av Jesper.P:

Tror snarare att de grovt underskattade Hamilton de första 20+ varven när de lät Sainz diktera tempo för båda bilarna.

Ja, och de skulle behållt den mentaliteten genom hela racet. Nu slog det över och man vågade inte ta in båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Jag trodde tidigare att det rörde sig om 4 sekunder då en dubbelstack skulle vara tight. Men de hade 9 sekunder mellan sig. Tycker att man behöver förlita sig på att ens pit crew gör sitt jobb i såna här situationer. Känns som man lämnar walkover om man tänker att ens pit crew inte skulle klara av det.

Ferrari verkar satsa mer på att andra gör misstag än att vara proaktiva själva. Binotto nämnde i en intervju att man inte kunde tagit in Leclerc för då hade man kunnat hamna efter Perez. I realiteten var Perez 27 sekunder bakom på gamla däck. De borde ha kunnat räkna ut scenariot långt innan SC kom ut. Det var inte svårt. Jag som tittare med en bråkdel av deras information hann se vad de borde göra. Att de inte har förberett sig på precis den situationen i förväg visar att de inte är redo att slåss om mästerskapet än.

https://streamja.com/ema2G - ett segment, en genomgång av Karun Skysports runt Leclercs race.
Weow. Karun gör det väldigt tydligt hur Ferrari sumpar det för Leclerc. Aja, han har kontrakt till och med 2026(?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://streamja.com/ema2G - ett segment, en genomgång av Karun Skysports runt Leclercs race.
Weow. Karun gör det väldigt tydligt hur Ferrari sumpar det för Leclerc. Aja, han har kontrakt till och med 2026(?).

Karun menar att de var för långsamma med att ta ett beslut, men de sa ju faktiskt åt Leclerc att stanna ute. Den här gången var det inte obeslutsamhet, utan ett dåligt beslut som sabbade Leclercs chanser. Alltid är det något när det gäller Ferrari

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Karun menar att de var för långsamma med att ta ett beslut, men de sa ju faktiskt åt Leclerc att stanna ute. Den här gången var det inte obeslutsamhet, utan ett dåligt beslut som sabbade Leclercs chanser. Alltid är det något när det gäller Ferrari

Det är lätt och vara efterklok, jao. Men kikar man på TV-bilderna som erbjuds, så hade Ferrari gott om tid att finalisera ett hungrigt och mer aggressivt beslut att plocka in honom för nya däck. Trots allt haltade Ocons bil efter rakan ett bra tag. Det känns som att antingen är Ferrari toppstyrt, eller så är det smarta folket vid ränderna av alla positioner, rädda att aktivt säga bu eller bä för att de riskerar få enormt mycket skit för ett dåligt beslut.

I dunno. Med tanke på hur Ferrari försökte plåstra om situationen genom att klossa Sainz 10-billängder bakom Leclerc vid omstart så, känns det ganska rimligt att kulturen bakom dörrarna saknar andelar till ett sunt och klokt klimat.

Permalänk
Medlem

Nog är det lätt att kommentera från soffan men Ferrari har behövt nya strateger väldigt länge nu.

Återigen håller de på att sumpa det totalt. Släpp förbi Leclerc om han är snabbare, det går ju alltid att byta tillbaka om det visar sig att han inte är snabbare än Sainz i ren luft.

Och varför tog de inte in Leclerc och Sainz vid säkerhetsbilen då det verkar ha funnits tid till det? Och vansinnet med att säga till Sainz att ge tio billängder till Leclerc vid omstarten med tanke på däcksituationen. Herregud.

Bortsett från Guanyu´s otäcka krasch och kanske tack vare Ferarris strateger så blev det nog ändå säsongens bästa race.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Återigen håller de på att sumpa det totalt. Släpp förbi Leclerc om han är snabbare, det går ju alltid att byta tillbaka om det visar sig att han inte är snabbare än Sainz i ren luft.

+1 på den. Om de bytte och Sainz hängde med på andraplatsen med behörigt avstånd mot Hamilton hade de enkelt kunna byta tillbaka platserna ett par varv innan mål. (Ska vara ärlig och säga att jag skulle antagligen ha tyckt att det var fel prioritet att byta tillbaka i sånt fall med tanke på hur situation ser ut, men det skulle i alla fall ha garanterat bästa resultat för teamet)

Permalänk
Medlem

Frågan är hur Ferrari ser på förarna. Sainz har 6 pallplatser i år, Leclerc "bara" 4. Tar Sainz bilen i mål så är han hittills som sämst 4&3, Leclerc 6&5. Sen är frågan vem de ser som vassast mot VER på banan. Sainz verkar i mina ögon ha mer racinginstinkt på vad som är rätt val i år. Sainz kurva är onekligen stigande... det kan man inte säga om Leclerc.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Frågan är hur Ferrari ser på förarna. Sainz har 6 pallplatser i år, Leclerc "bara" 4. Tar Sainz bilen i mål så är han hittills som sämst 4&3, Leclerc 6&5. Sen är frågan vem de ser som vassast mot VER på banan. Sainz verkar i mina ögon ha mer racinginstinkt på vad som är rätt val i år. Sainz kurva är onekligen stigande... det kan man inte säga om Leclerc.

Kollar du ens F1 eller läser du bara resultaten?

Leclers senaste lopp:

Spanien: Pole (0.4s vs Sainz), DNF pga motorproblem.
Monaco: Pole (0.3s vs Sainz), kaos i strategin och tack vare det kommer Leclerc 4:a medans Sainz får gratisplaceringar.
Baku: Pole (0.5s vs Sainz), DNF pga motorproblem.
Kanada: Startar oavsett sist pga. nya motordelar. Sainz är 0.8s efter Verstappen och han missar 2:a platsen till Alonso. Sainz blir 2:a och Leclerc 5:a.
Storbritannien: Sainz pole efter att Leclerc gör ett misstag. Leclerc mycket mer pace men Ferrari gör liknande misstag som i Monaco. Lämnar Leclerc ute på hårda däck mot bilar bakom som har nya soft.

Det är helt uppenbart är Leclerc är en bättre förare, och har varit det i princip varje lopp. Jag har inte stenkoll på Sainz alla DNF men han gjorde verkligen inget intryck i början av säsongen. Ser ut som Hamilton vs Bottas. Riktigt tråkigt att Ferrari fortfarande gör samma misstag som tidigare år när det kommer till strategi. Vem minns inte alla deras blunders 2018 mot Mercedes?

Permalänk
Skrivet av Flipper:

Vem minns inte alla deras blunders 2018 mot Mercedes?

Good times, Good times 😄 2018 var en kul säsong. Man kanske skulle kolla om den igen🤔Snart sommaruppehåll, blir det kasst väder så…..

Håller fullständigt med att Leclerc är en betydligt bättre förare än Sainz. Sainz glänser till ibland men han är verkligen inte ”consistent”, det är väldigt upp och ner. Tyckte det var likadant när han körde för Mclaren.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Det Ferrari gjorde fel igår var att man överskattade Hamilton. Det är en sak att täppa luckan och en annan sak att göra en omkörning.

Ferrari tävlar inte mot Mercedes och man skulle tagit in båda. Hamilton hade aldrig kunnat hålla sig framför Leclerc och Sainz. Det hade även gjort det ännu mer spännande att se.

Perez hade för gamla däck för att stanna ute skulle vara ett alternativ. Verstappen i en hel bil, skulle möjligtvis kunna hålla dem bakom sig på gamla däck.

Fattar att Leclerc är missnöjd. Attackera på nya mjuka mot en sämre bil är bättre än rädslan att tappa P1.

Tråkigt för Max då han hade vunnit, men ”tyvärr” också det bästa då det hade blivit en jävla cirkus om han vunnit.

Håller helt med. Ham hade en bra sweet spot på medium men det betyder inte att bilen har samma maximala prestanda på soft.

Någon sa att Ferrari i stundens hetta var oroliga att om dom tog in båda i depån så kunde Ham och Alonso stannat ute och Ferrari hade kommit ut som 2/3a eller 3/4a och då tappat ledningen. Ser inte hur dom inte lätt skulle kunna plockat tillbaka dom platserna i omstarten med en bil som är klart snabbare på soft första varven.

Men Ferrari är Ferrari. Haft känslan i flera år att folket i stallet är mer rädda att förlora pga vågade men dåliga beslut än dom är på att våga satsa och vinna med vågade men bra beslut. Något är galet i hur stallet drivs och i kulturen runt om det.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Good times, Good times 😄 2018 var en kul säsong. Man kanske skulle kolla om den igen🤔Snart sommaruppehåll, blir det kasst väder så…..

Håller fullständigt med att Leclerc är en betydligt bättre förare än Sainz. Sainz glänser till ibland men han är verkligen inte ”consistent”, det är väldigt upp och ner. Tyckte det var likadant när han körde för Mclaren.

Håller med. Gillar verkligen Sainz, men han är (iaf. nu i karriären) inte alls på den nivå som Leclerc, Hamilton och Verstappen har.

Jo, Ferrari har verkligen inte fått till det hela strategiskt på länge. Var väl senast på MSC tid som de var riktigt starka på strategi. De skulle verkligen behöva lyfta sig här.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av heatm:

Håller helt med. Ham hade en bra sweet spot på medium men det betyder inte att bilen har samma maximala prestanda på soft.

Någon sa att Ferrari i stundens hetta var oroliga att om dom tog in båda i depån så kunde Ham och Alonso stannat ute och Ferrari hade kommit ut som 2/3a eller 3/4a och då tappat ledningen. Ser inte hur dom inte lätt skulle kunna plockat tillbaka dom platserna i omstarten med en bil som är klart snabbare på soft första varven.

Men Ferrari är Ferrari. Haft känslan i flera år att folket i stallet är mer rädda att förlora pga vågade men dåliga beslut än dom är på att våga satsa och vinna med vågade men bra beslut. Något är galet i hur stallet drivs och i kulturen runt om det.

Precis. Jag kan till och med ta göra det ännu tydligare för dem som inte förstår.

Om Leclerc och Sainz hade misslyckats med att ta sig förbi Hamilton på gamla hårda, så är de inga mästare. Att Ferrari inte har självförtroendet att lita på att förarna tar sig förbi sämre bilar visar också på att Ferrari kanske inte har det i år?

Vill man dra det riktigt långt så visar detta indirekt att om Ferrari saknar självförtroende att slå HAM, ja goooood luck mot Verstappen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Karun menar att de var för långsamma med att ta ett beslut, men de sa ju faktiskt åt Leclerc att stanna ute. Den här gången var det inte obeslutsamhet, utan ett dåligt beslut som sabbade Leclercs chanser. Alltid är det något när det gäller Ferrari

Det är en sak att ha tid att åka in i depå en annan sak för mekanikerna att hinna ut med exakt rätt utrustning så att bilen inte måste vänta. Vi har sett allt för många gånger att fel däck har kommit på fel bil och de kanske redan hade förberett för Sainz.

Visst, det kan vara dålig träning i depån, men man skall inte utesluta att det finns mer än bara tiden för beslutet att åka in i depå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Det är en sak att ha tid att åka in i depå en annan sak för mekanikerna att hinna ut med exakt rätt utrustning så att bilen inte måste vänta. Vi har sett allt för många gånger att fel däck har kommit på fel bil och de kanske redan hade förberett för Sainz.

Visst, det kan vara dålig träning i depån, men man skall inte utesluta att det finns mer än bara tiden för beslutet att åka in i depå.

Så är det ju givetvis att det finns som du påpekar en massa andra parametrar som kan ställa till det (även om det känns som det ibland tyvärr ställer till sig lite mer för Ferrari än andra stall).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
Testpilot

Mors, med risk för att ställa frågan som kommit tusen gånger innan men efter att bingeat Netflix-serien så är jag helt hooked nu. Vilket är det mest prisvärd sättet att få tillgång till rejsen?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Mors, med risk för att ställa frågan som kommit tusen gånger innan men efter att bingeat Netflix-serien så är jag helt hooked nu. Vilket är det mest prisvärd sättet att få tillgång till rejsen?

Det finns ett gäng olika, bland annat viasat motor (på viaplay). Där finns svenska kommentatorer som folk har blandade åsikter om.

Många kollar annars via f1tv.com, brittiska kommentatorer där man kan välja mellan olika, man kan även välja "feeds" själv om man vill följa en specifik bil osv. F1TV är mig veterligen också den billigaste.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Mors, med risk för att ställa frågan som kommit tusen gånger innan men efter att bingeat Netflix-serien så är jag helt hooked nu. Vilket är det mest prisvärd sättet att få tillgång till rejsen?

F1TV har två varianter, den vanliga eller PRO. Den vanliga är superbillig men då kan du inte se racen live. Du får vänta nån dag eller två innan du kan se reprisen. Vill du se live är det PRO-varianten du ska ha.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Mors, med risk för att ställa frågan som kommit tusen gånger innan men efter att bingeat Netflix-serien så är jag helt hooked nu. Vilket är det mest prisvärd sättet att få tillgång till rejsen?

F1TV Pro bör du satsa på. Du får tillgång till alla race t ex den här säsongen, liksom förra osv. Huvudströmmen är 1080p 60fps, och du kan välja att endast lyssna på brum-brumljud (dvs välja att stänga av kommentatorerna). Du kan hoppa in och följa vilken förare som helst, under ett helt race från deras toppmonterade kamera. Därtill hör du alla deras koms. (kommunikation med stallet). Du får också tillgång till pre- och post-race snack m.m. F1TV visar också F2, F3 och Porsche Supercup.

Viaplay är en skräptjänst rent kvalitetsmässigt. Sett till priset är det skamligt dåligt. Jojo, man får tillgång till t ex Nascar och andra sporter. Det löser ändå inte frågan sett till hur uruselt kass deras tjänst är.

F.ö. nostalgi:

(kombin var fränare)

Permalänk
Medlem

Instämmer i alla ovan. Förr i tiden hade jag Viaplay Motor, men det var både väldigt mycket dyrare och sämre. Var ett stort lyft för mig att byta till F1TV Pro. Ibland kan man ju sakna de svenska kommentatorerna, men lyftet i sin helhet är jag väldigt nöjd med.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jeebentoft:

Det finns ett gäng olika, bland annat viasat motor (på viaplay). Där finns svenska kommentatorer som folk har blandade åsikter om.

Många kollar annars via f1tv.com, brittiska kommentatorer där man kan välja mellan olika, man kan även välja "feeds" själv om man vill följa en specifik bil osv. F1TV är mig veterligen också den billigaste.

Skrivet av benonikenobi:

F1TV har två varianter, den vanliga eller PRO. Den vanliga är superbillig men då kan du inte se racen live. Du får vänta nån dag eller två innan du kan se reprisen. Vill du se live är det PRO-varianten du ska ha.

Skrivet av GooGeL:

F1TV Pro bör du satsa på. Du får tillgång till alla race t ex den här säsongen, liksom förra osv. Huvudströmmen är 1080p 60fps, och du kan välja att endast lyssna på brum-brumljud (dvs välja att stänga av kommentatorerna). Du kan hoppa in och följa vilken förare som helst, under ett helt race från deras toppmonterade kamera. Därtill hör du alla deras koms. (kommunikation med stallet). Du får också tillgång till pre- och post-race snack m.m. F1TV visar också F2, F3 och Porsche Supercup.

Viaplay är en skräptjänst rent kvalitetsmässigt. Sett till priset är det skamligt dåligt. Jojo, man får tillgång till t ex Nascar och andra sporter. Det löser ändå inte frågan sett till hur uruselt kass deras tjänst är.

F.ö. nostalgi:

https://www.youtube.com/watch?v=pPqYUi4t-ng

(kombin var fränare)

Skrivet av martinot:

Instämmer i alla ovan. Förr i tiden hade jag Viaplay Motor, men det var både väldigt mycket dyrare och sämre. Var ett stort lyft för mig att byta till F1TV Pro. Ibland kan man ju sakna de svenska kommentatorerna, men lyftet i sin helhet är jag väldigt nöjd med.

Tack, då är det deras egen streamtjänst som gäller alltså. Ni verkar rörande överens.

Hur många kan streama samtidigt, är det bara en åt gången eller kan flera använda samma konto?

EDIT: Hittade detta till slut.
F1 TV works best when viewing across multiple devices. This way you can view Live Timing and the live stream side by side. Therefore, you can have up to 6 devices registered at any time.

You will be able to live stream the main race on one device only. Multiple streams of the race are currently restricted

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Tack, då är det deras egen streamtjänst som gäller alltså. Ni verkar rörande överens.

Hur många kan streama samtidigt, är det bara en åt gången eller kan flera använda samma konto?

EDIT: Hittade detta till slut.
F1 TV works best when viewing across multiple devices. This way you can view Live Timing and the live stream side by side. Therefore, you can have up to 6 devices registered at any time.

You will be able to live stream the main race on one device only. Multiple streams of the race are currently restricted

Jag tycker faktiskt €110 är billigt för ett helt år. Det är en dryg hundring per månad i SEK. En gång i tiden kunde man på Viasat betala för att se ett race åt gången men efter de slutade med det så har det varit stört omöjligt då jag vägrar betala för femtioelva kanaler jag inte vill ha bara för att få Viasat motor. När F1TV blev tillgänglig i Sverige var således valet självklart.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Tack, då är det deras egen streamtjänst som gäller alltså. Ni verkar rörande överens.

Hur många kan streama samtidigt, är det bara en åt gången eller kan flera använda samma konto?

EDIT: Hittade detta till slut.
F1 TV works best when viewing across multiple devices. This way you can view Live Timing and the live stream side by side. Therefore, you can have up to 6 devices registered at any time.

You will be able to live stream the main race on one device only. Multiple streams of the race are currently restricted

Jag kan då berätta att det fungerar finfint att streama två sändningar samtidigt. Inte för att man vare sig får eller ska det, men om det skulle ske "av misstag" att jag och en kompis i Stockholm kollar samtidigt på hans konto så fungerar det.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Tack, då är det deras egen streamtjänst som gäller alltså. Ni verkar rörande överens.

Hur många kan streama samtidigt, är det bara en åt gången eller kan flera använda samma konto?

EDIT: Hittade detta till slut.
F1 TV works best when viewing across multiple devices. This way you can view Live Timing and the live stream side by side. Therefore, you can have up to 6 devices registered at any time.

You will be able to live stream the main race on one device only. Multiple streams of the race are currently restricted

Det har skrivits om detta program tidigare men kan vara värt att nämna igen:

Multiviewer för F1
https://beta.f1mv.com/

Massor med möjligheter för den som har flera skärmar eller vill dela upp en större skärm i många mindre och på så sätt kunna se flera olika förares onboard.

Testade i helgen och det funkar fint Jag hade Albons onboard på min datorskärm och huvudsändningen på TV:n samt varvtider och sånt på min iPad. Nu klarade sig Albon bara ett par hundra meter innan kraschen iofs, men ändå

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Jag tittar på Viaplay, är van med Janne då han varit med i evigheter. Eje kunde ju snurra till det en del, men det är bättre nu med Wirdheim och Rydell.

På tal om något annat. Såg länk nedan på Reddit.
https://www.autosport.com/f1/news/confused-alonso-to-seek-cla...
Det verkar som Alonso är på krigsstigen igen ang. bedömning av reglerna. Ska bli intressant att se om det mynnar ut i något. Tänker också att Redbull Ring har mindre avåkningszoner än Silverstone 😁

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

På tal om något annat. Såg länk nedan på Reddit.
https://www.autosport.com/f1/news/confused-alonso-to-seek-cla...
Det verkar som Alonso är på krigsstigen igen ang. bedömning av reglerna. Ska bli intressant att se om det mynnar ut i något. Tänker också att Redbull Ring har mindre avåkningszoner än Silverstone 😁

Han har en viktig poäng. Domarna måste vara konsekventa vilket de uppenbarligen inte varit. Med tanke på hur strikta de varit tidigare under säsongen var jag oerhört förvånad att det inte delades ut bestraffningar på Silverstone. Det är bra att han tar upp det till diskussion.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Jag tittar på Viaplay, är van med Janne då han varit med i evigheter. Eje kunde ju snurra till det en del, men det är bättre nu med Wirdheim och Rydell.

På tal om något annat. Såg länk nedan på Reddit.
https://www.autosport.com/f1/news/confused-alonso-to-seek-cla...
Det verkar som Alonso är på krigsstigen igen ang. bedömning av reglerna. Ska bli intressant att se om det mynnar ut i något. Tänker också att Redbull Ring har mindre avåkningszoner än Silverstone 😁

Skrivet av Alphahanne:

Han har en viktig poäng. Domarna måste vara konsekventa vilket de uppenbarligen inte varit. Med tanke på hur strikta de varit tidigare under säsongen var jag oerhört förvånad att det inte delades ut bestraffningar på Silverstone. Det är bra att han tar upp det till diskussion.

Nu har jag inte kollat ingående på några repriser eller dylikt, men när jag såg racet från Silverstone live så reflekterade jag inte över "weaving on the straight" så som Alonso verkar göra gällande. I Montreal vinglade ju Alonso så att Bottas var tvungen att lyfta av mitt på rakan för att inte bli inklämd i muren, vilket är något helt annat. Däremot tycker jag att det var ett antal "squeeze-passes" från vissa förare som borde kunna renderat i straff. Jag tänker kanske främst på Verstappen mot Schumacher (x antal gånger bara på sista varvet) samt både Perez och Leclerc efter omstarten.

stavning