Permalänk
Medlem

Street legal 2

Den andra tråden blev låst pga att nåt ljushuvve skrev om Warez osv.
men i denna tråd får bara de som köpt spelet skriva i;)
jag beställde mitt ifrån usa, lovar:)

skriv inget dumt så denna tråd ochså låses.

när ni spelar flyter spelet på då som det ska?

jag kör i 1024x768x32 och low på både light och det andra. men ändå så flyter det inte på till100% på min burk.
p4 2ghz williamette. 512 ssdram, geforce 3 ti200.

sen är det väldigt frustrerande när man kör ett race och kommer upp i typ 160km/h(det är väl km/h det står i? och det hackar till sen sitter bilen i ett hus eller nåt:(

annars så tycker jag att spelet är 100 gånger bättre än 1:an. det finns ju fan hur många jävla delar som hellst till bilen"nästan iaf"
jag fick sitta i typ 2 timmar bara för att få igång motorn i en golf, byggde om en vanlig gt motor till gt.A versionen. bilen gick värre efteråt kan jag intyga;)

finns ju kolvar, trimmkammar vevaxlar M.M m.m hur mkt som hellst.
sen finns det fler sätt o tävla på, och grafiken är bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har kommit igång lite nu, upptäckte att man kunde köra nattrace och därigenom skaffa sig lättförtjänta bilar. Har nu 500k, 236 i prestige och en subaru (416hp eller nåt sånt). Hur kommer man nu vidare? Jag ligger ju etta men nu får jag bara en i prestige för varje vunnet lopp (zzz).

Edit: Jag kör med allt på medium och 800X600 med min dator =/
Edit2: Bilden är från när jag precis fick bilen

Permalänk
Medlem

Då vill jag ha en bild på ditt inköp

Hur flyter det då, ettan sög ju, hade fan 10 fps.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

varför kör du på så kass kvalle???? vrid upp upplösningen och vrid ner kvaliten lite, hellre högre upplösning!!

hur kör man natt race? jag kan bara köra streetrace på gatan men då får jag ju inge pengar, bara respekt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Då vill jag ha en bild på ditt inköp

Hur flyter det då, ettan sög ju, hade fan 10 fps.

Det är ju mer krävande (bättre grafik).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
lool varför kör du på så kass kvalle???? vrid upp upplösningen och vrid ner kvaliten lite, hellre högre upplösning!!

hur kör man natt race? jag kan bara köra streetrace på gatan men då får jag ju inge pengar, bara respekt?

Åk ut mellan kl. 00.00 och kanske ... hmm 03.00 och leta efter den gröna flaggan och stanna vid den.

Permalänk
Medlem

ok, kör du med ratt? kan man ställa ner känslig heten så man inte får sladd lika lätt?
är det lika svårt o styra för dig? eller finns det nåt att köpa till bilen så det går stadigare i svängarna? har sängt den och köpt fetare sulor:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

ok, kör du med ratt? kan man ställa ner känslig heten så man inte får sladd lika lätt?
är det lika svårt o styra för dig? eller finns det nåt att köpa till bilen så det går stadigare i svängarna? har sängt den och köpt fetare sulor:D

Du kan ju köpa hårdare fjädrar o bredare däck. Om du har bakhjulsdrift så lägg mycket vikt på bakhjulen. Om du "går" till stan och sen trycker escape och options så under "game" eller nåt sånt kan du ställa in ABS (ställ den till max) och ASR (eller va de nu hette, antispinn iaf, den ska va runt mitten beroende på bil och förare).

Edit: kör med tngtbord just nu.

Permalänk
Medlem

ok, finns det en golf som heter gta? jag kör en vanlig gt golf med en gta motor i med vanliga gt kompressorn i. det är ca 360hk i den.

fan vad mkt motordelar det finns, tog ett tag o hitta alla delar till golfmotorn.
kan man ha turbo i gta motorn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett litet varningen ord... Gör backup på era saves, spelet har nu "ätit" 2 av mina saves... inte kul alls

Så jag får börja om...

Permalänk
Medlem

Läste på ett forum där stog det nåt om truck, vad betyder det? det var ett engelskt forum.

sen hörde jag att man i spelet bara har ett visst antal dagar på sig, stämmer det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har nu kommit in i de blåas gäng och vunnit där (fråga mig inte hur) men nu kommer jag inte vidare igen! =/
GTA-motorn har turbo redan.
Man har 175 dar på sig eller nåt sånt om man vill vinna en Mustang GT 500 från 67-68.

Edit: vilket forum?

Permalänk
Medlem

vilket gäng är jag med i då? röda eller, hehe.

på denna sida http://www.buildersedge.org/ finns ett forum för street legal, där menade jag.

Alltså Gta motorn jag köpte köpte jag i lösa delar, men då var inte turbon med, för jag köpte en kompressor istället, så jag bytte allt utom kompressorn som är ifrån vanliga gt motorn.

Edit, tufft att man kan ändra varvstoppet ochså tomgången på bilen:D

tog varvstoppet vid 9000rpm, går som helvete ju:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som har en bil som går bättre än 140 Golfen med supercharger? Lite trist att bästa bilen är den första man skaffar... Hoppas de kommer bättra snart. Vad kör ni för bilar, och vad får ni för tider på:
0-100
0-200
sluttid på strippen?
Jag kör Golf 140 med SC
0-100 typ 4.6s
0-200 typ 15s
sluttid typ 13s
Siffrorna är från minnet... kan diffa lite

Permalänk
Medlem

Hehe kolla här pojkar och flickor.

mer bilder på http://w1.923.telia.com/~u92309876/linux/

tack till bozar för webspace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
Nån som har en bil som går bättre än 140 Golfen med supercharger? Lite trist att bästa bilen är den första man skaffar... Hoppas de kommer bättra snart. Vad kör ni för bilar, och vad får ni för tider på:
0-100
0-200
sluttid på strippen?
Jag kör Golf 140 med SC
0-100 typ 4.6s
0-200 typ 15s
sluttid typ 13s
Siffrorna är från minnet... kan diffa lite

Nu är det sängdags... Skulle bara säga att min bil nu ligger på:
0-100 under 4s
0-200 under 10s

Permalänk
Medlem

ja, men det är ju på raksträcka, vilken bil är bäst när det svänger?:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tror min golf hade 380hp.. sålde den för att financiera min baier(stava?)(bmw?)
fanns ju en awd-konvertering till golfen
gjorde nattracet på 12s nått.. weee ^^

på nya bilen som jag jobbar med just nu så har jag
bytt 2,5liters sexan mot en 3,6liters och fipplat lite med den.. den matar nu ut ~470hp utan turbo eller kompressor
inte ens hunnit testa bilen men jag hoppas den kommer gå, sen måste jag få dit turbon :/
det är ju pussel detta jämfört med sl1
men ack så skönt

edit: ett tips "tune":a kamaxlarna det gav att min motor gick från 430hp till 470

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Hur får ni så mkt pengar? jag får ju bara respekt när jag rejsar:(

visst man kan ju göra på vanliga viset o rejsa på dagen, sen finns det ju nattrace. där vinner man väl respekt, finns det nåt mer sätt o vinna pengar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag körde "pink slip" mot en kille.. vann hans bil, fick ~40k för den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha, vinner man hans bil, men vart hamnar bilarna då??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"car lot" en av de 3 knapparna där bland annat den man köpa bilar på finns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok hittade det nu, fan va lätt det är o vinna pengar nu istället:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

ok hittade det nu, fan va lätt det är o vinna pengar nu istället:D

Jeapp. Jag vann typ 10 bilar första nattracet jag körde och sen köpte jag fetaste bilen och nu är det inte så svårt längre
Hur ska man tuna kamaxlarna för bästa prestanda?

Permalänk
Medlem

aahh.. va sugen man blir på spelet när man läser här :S
måste skaffa Nu !

Permalänk

Finns det multiplayer?

Permalänk

Hur mycket kostar det att köpa från "USA"? för jag tror inte att det är jätte biligt med frakt, tull bla bla och självklart spelet..

Men jag vill mer än gärna veta

Och nej jag syfter inte på warez..

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

Spelet är ju ett value spel så det ligger väl på runt 250kr..med frak och allt så kanske det kostar som ett riktigt spel

Permalänk
Avstängd

jag tror dock att ingen här köpt spelet men det är juh en annan sak hade warez g33ks

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Jeapp. Jag vann typ 10 bilar första nattracet jag körde och sen köpte jag fetaste bilen och nu är det inte så svårt längre
Hur ska man tuna kamaxlarna för bästa prestanda?

vadå? kan man fixa med kamaxlarna?? vad mer finns det att tuna med tuning skruvmejseln?

jag kör runt i en mitcubitchi (stavas?:D) med typ 420 hk i en turboladdad 4 cylindrig motor.
går rätt så bra, har även lättat chassit och ändrat toppvarvet så den sticker på bra nu;)

Nu är jag högst upp i rankinglistan, hur gör man sen? hur kommer man vidare? har typ 160 i ranking.'

EDIT: när man ute i stan o kör och längst ner på skärmen i mitten så är det ju en rad med siffror typ 0000020 som står i grönt, va betyder dom?

Visa signatur