SweClockers på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

Permalänk
Medlem

Jag och en vän tänkte åka bil från gbg om någon vill med! Pma mig

Permalänk
99:e percentilen

Fullbokat var ordet, sa Bull. Så går det om man skjuter upp saker. Men men … flest sparade semesterdagar när man dör vinner. ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

NEEEEEJ!!! VARFÖR SÅG JAG INTE DET HÄR FÖRRÄN NU??!!!😢

NÄR BLIR NÄSTA AVGÅNG??!!?!

?!?

(Skicka PM om det är någon som fått förhinder och har platser att sälja, 2-personers hytt helst)

Permalänk
Medlem

Sitter man på hårdvaluta här kanske? Dags för en dagens blocket!

Permalänk
Avstängd

I artikeln är det ett citat "på väg att bli en riktig succé" fast det står inte vem som sagt det/vem som är citerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0wb04t:

I artikeln är det ett citat "på väg att bli en riktig succé" fast det står inte vem som sagt det/vem som är citerad.

Mark Twain

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Mark Twain

Nej. Tror det var Winston Churchill.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ser ut som att vi är fullbokade! Ska dubbelkolla med Viking Line under dagen, men jäklar vilket tryck!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Beltet:

Nej. Tror det var Winston Churchill.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Beltet:

Nej. Tror det var Winston Churchill.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Geeks
Säljare
Skrivet av Bengtt:

Sitter man på hårdvaluta här kanske? Dags för en dagens blocket!

Tyckte mig höra @Dimestam säga något om att scalpning av Moderskeppsbiljetter skulle bestraffas med kölhalning. Så, på egen risk!

Visa signatur

Säljstöd & AdOps @ Geeks

Permalänk
Medlem

Jäkla Stockholmare!!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Korvbåten 😂!!

Hoppas ni får det skoj! 🛥

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Alling:

Fullbokat var ordet, sa Bull. Så går det om man skjuter upp saker. Men men … flest sparade semesterdagar när man dör vinner. ¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av Mebbon:

NEEEEEJ!!! VARFÖR SÅG JAG INTE DET HÄR FÖRRÄN NU??!!!😢

NÄR BLIR NÄSTA AVGÅNG??!!?!

?!?

(Skicka PM om det är någon som fått förhinder och har platser att sälja, 2-personers hytt helst)

Pratade precis med Viking Line och det finns nu 7 biljetter kvar. Först till kvarn ...

Jag upprepar, det finns 7 biljetter kvar!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bra arrangemang och hoppas ni får en bra resa!

Tur att båten stannar i Mariehamn för efter det vidare mot Finland/Tallinn brukar det kunna gunga rejält på hösten.

Permalänk
Medlem

@Alling kollade reglerna och kommer fram till att detta är en obligatorisk resa för dig. Så det är bara att boka in sig!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Tack för den extra biljetten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Pratade precis med Viking Line och det finns nu 7 biljetter kvar. Först till kvarn ...

Jag upprepar, det finns 7 biljetter kvar!

NEEEEEJJJJ!!!??

HANN INTE NU HELLER 😅

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mebbon:

NEEEEEJJJJ!!!??

HANN INTE NU HELLER 😅

Det finns en ensam biljett kvar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hann boka idag på eftermiddagen men DAYM att man missade T-shirten med en dag... 😅

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Henrik-W:

@Alling kollade reglerna och kommer fram till att detta är en obligatorisk resa för dig. Så det är bara att boka in sig!

Visst är det så! Tack vare din citering lyckades jag knipa en biljett till slut!

Den allra sista dessutom, vad det verkar!

Skrivet av Dimestam:

Det finns en ensam biljett kvar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Visst är det så! Tack vare din citering lyckades jag knipa en biljett till slut!

Den allra sista dessutom, vad det verkar!

Härligt! 😃

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi har satt upp en intresselista för er som inte lyckades boka Moderskeppet innan biljetterna tog slut. Blir det lediga biljetter till följd av avbokningar kommer vi att kontakta de som skrivit upp sig på listan i den ordning intresseanmälningarna inkommit. Klicka in på länken nedan.

> Anmäl ditt intresse här!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi har satt upp en intresselista för er som inte lyckades boka Moderskeppet innan biljetterna tog slut. Blir det lediga biljetter till följd av avbokningar kommer vi att kontakta de som skrivit upp sig på listan i den ordning intresseanmälningarna inkommit. Klicka in på länken nedan.

> Anmäl ditt intresse här!

Bra initiativ, alltid någon som blir sjuk

Permalänk
Medlem

Hej jag letar efter en biljett, jag skulle uppskatta om någon säljer en. 😊 Är tjej och kommer förmodligen byta hytt med en av mina kill kompisar som ska åka.

Permalänk
Medlem

Finns det möjligheten att biljetter frigörs från avbokade befintliga bokningar, alternativt köp av biljett från någon som redan har bokat biljett? @Dimestam

Frågar framförallt för att jag vill få en kompis på färjan också. Har redan bokat biljett för mig och min sambo... Som förhoppningsvis inte skadar mig pga nördkryssningen. Har inte ens berättat om den, utan bara sagt att vi ska på något under de datumen 😂

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av XFTality:

Finns det möjligheten att biljetter frigörs från avbokade befintliga bokningar, alternativt köp av biljett från någon som redan har bokat biljett? @Dimestam

Frågar framförallt för att jag vill få en kompis på färjan också. Har redan bokat biljett för mig och min sambo... Som förhoppningsvis inte skadar mig pga nördkryssningen. Har inte ens berättat om den, utan bara sagt att vi ska på något under de datumen 😂

Vi har satt upp en väntelista ifall biljetter blir lediga. Signa upp och håll tummarna!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag kom plötsligt på att det kanske är krav på pass/nationellt ID för att hänga med, och Viking Lines sida låg nere så det gick inte att kolla, men nu är den uppe igen så jag klistrar in informationen här om det är någon annan som undrar:

Resor Sverige–Åland–Finland och tvärtom

Samtliga resenärer måste på grund av passagerarregistreringsreglerna och sjöfartsskyddsreglerna på anmodan kunna legitimera sig med en giltig identitetshandling med fotografi.

Enligt immigrationsreglerna behöver inte nordiska medborgare uppvisa pass för resor inom Norden (Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island). För medborgare i andra länder krävs ett pass eller ett nationellt identitetskort som har utfärdats av det landet vars medborgarskap man har.

Följande identitetshandlingar accepteras under deras giltighetstid beroende på resenärens nationalitet:

  • Pass (alla nationaliteter)

  • Nationellt id-kort (Schengen-/EU-/EES-medborgare)

  • Körkort (medborgare av ett nordiskt land)

  • Svenskt SIS-märkt id-kort (medborgare av ett nordiskt land)

  • Svenskt tjänste- eller id-kort utfärdat av statlig myndighet (medborgare av ett nordiskt land)

  • Finskt FPA-kort med fotografi (medborgare av ett nordiskt land)

  • Finskt id-kort beviljat av polisen (medborgare av ett nordiskt land). Det är t ex ett tillfälligt identitetskort eller minderårigas identitetskort som utfärdats utan samtycke av vårdnadshavare.

  • Främlingspass

  • Resedokument för flykting

Permalänk
Geeks
Grundare

Tips till er som letar Biljett: https://www.fz.se/artikel/291546-tavling-kom-pa-en-slogan-vin...
Tävling om 2 platser med dubbelsäng plus en massa annat kul. Lycka till!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen