Grand Theft Auto VI hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto VI hittar ut på webben

En fulladdat magasin av GTA VI-videoklipp peppras ut på Twitter. Bitar av det framtida och genreförändrande spelet finns därmed till allmän beskådan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk

Ser ut som en dålig modd helt ärligt...

Permalänk
Medlem

Ja det där måste vara GTA pre-pre alpha men sjukt imponerande hur det verkar vara uppbyggt, blir säkerligen 2030 talets bästa spel

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Eftersom det finns Wifi i lokalen, så måste det utspela sig på 2000-talet åtminstone.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SvenskGaming:

Ser ut som en dålig modd helt ärligt...

Man itererar oftast gameplay först, och när det är på plats så finslipar man UI, UX och det grafiska.

Permalänk

Är ni säkra på att det inte är läckt beta video på GTA4 och inte GTA5?

Skämt åsido. Mitt minne av GTA från första version är att det inte är grafiken som har varit det mest imponerande utan allt som hör till. Och det finns intressant spelmekanik i spelet. Polisen i slutet håller nog samma intelligensnivå som den svenska.

Men man ser att man har nog ett par GTA versioner till innan alla karaktärer i gisslandramat beter sig som man förväntar sig i en helt vanlig film. (nu nära en film nu är verkligheten)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Eftersom det finns Wifi i lokalen, så måste det utspela sig på 2000-talet åtminstone.

Post 2010?
Vill minnas att WiFi inte var en självklarhet innan det iallafall. Fast i populärkultur ändras vissa saker.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=wPgu-np6I4A flera klipp här utan twitters fruktansvärda videospelare. Lär inte ligga uppe länge.

Permalänk
Medlem

För att vara pre-pre-alpha så ser man skillnaden från GTA V.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Ser ut som en dålig modd helt ärligt...

Det är pre-alpha. Witcher såg ut som roblox i pre-alpha 🙂 lugna ner dig så kommer det garanterat bli årtiondets spel!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Att det är Miami visste man ju, men om det inte är 80 tal... så grymt förlorad potential. Även om vi ignorerar uppenbara pre-alpha grejer, så ser det ut som generiskt meh.

Permalänk
Medlem

Det utspelar sig förmodligen i modern tid eller strax efter GTA V. I en video nämns en person som dog i femman tillsammans med en fras om att Finland inte är riktigt.

Hoppas spelet får gott om foliehatts-satir.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar just hur länge detta kommer fördröja releasen av spelet om källkod kommit på avvägar? Om det dessutom är någon ny anticheat-metod för multiplayer som läckt ut så är det ju jättedåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Hoppas spelet får gott om foliehatts-satir.

Det kan du hoppa upp och hajja!

Permalänk
Medlem

En sak som oroar mig lite är att i en av filmklippen så ser man att de kör något slags verktyg på en PS4... hoppas verkligen inte de tänker släppa spelet på de gamla konsollerna

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Cenorida:

Eftersom det finns Wifi i lokalen, så måste det utspela sig på 2000-talet åtminstone.

Skrivet av Beltet:

Post 2010?
Vill minnas att WiFi inte var en självklarhet innan det iallafall. Fast i populärkultur ändras vissa saker.

Skrivet av lassekongo83:

Det utspelar sig förmodligen i modern tid eller strax efter GTA V. I en video nämns en person som dog i femman tillsammans med en fras om att Finland inte är riktigt.

Hoppas spelet får gott om foliehatts-satir.

Skarpa observationer! Jag får skylla på feber och uppdaterar artikeln. Det vi kan slå fast är att det 80-tal som talats om i rykten inte ser ut att bli verklighet

Permalänk
Medlem

Kul med kvinnlig karaktär om så är fallet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

En sak som oroar mig lite är att i en av filmklippen så ser man att de kör något slags verktyg på en PS4... hoppas verkligen inte de tänker släppa spelet på de gamla konsollerna https://i.imgur.com/x5zbpmj.jpg

Jag tror flesta leaks är från ett ganska tidigt stadie i development, längst upp till vänster så använder dom ett GTX 1080. Dvs så fanns det inget PS5, Även på läckorna så hade flera videos en meta tagg att dom skapades någon gång under 2016. Men fanns även leaks med 2000-3000 serien så svårt att säga i vilket stadie varje klipp är i.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Roligt att läsa den första tråden... hur folk mobbar han och säger att allt är fake eller ett "elaborate well planned prank". xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

En sak som oroar mig lite är att i en av filmklippen så ser man att de kör något slags verktyg på en PS4... hoppas verkligen inte de tänker släppa spelet på de gamla konsollerna https://i.imgur.com/x5zbpmj.jpg

Vet inte riktigt vad det är. Men om man kollar klippet som länkas i artikeln, så kör det på en PC med GTX 1080.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Ser ut som en dålig modd helt ärligt...

Du behöver nog inte oroa dig än. Ser ut att vara gameplay uppfångat på någon utvecklardator och de sitter garanterat med lågupplösta texturer etc för att kunna arbeta snabbare. Det här är förmodligen inte alls jämförbart med vad som kommer släppas om ~2 år. Inget som säger att dessa leaks är från förra veckan heller. Kan vara något gammalt från 2016 likväl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Jag tror flesta leaks är från ett ganska tidigt stadie i development, längst upp till vänster så använder dom ett GTX 1080. Dvs så fanns det inget PS5, Även på läckorna så hade flera videos en meta tagg att dom skapades någon gång under 2016. Men fanns även leaks med 2000-3000 serien så svårt att säga i vilket stadie varje klipp är i.

Skrivet av Cenorida:

Vet inte riktigt vad det är. Men om man kollar klippet som länkas i artikeln, så kör det på en PC med GTX 1080.

Vissa filmklipp körs det på 1080, vissa är det 2080 Super, vissa är det 3080 och sen tror jag att jag såg 3060 Ti också någonstans, så de använder väl lite vad som helst.

Just det här filmklippet har 2021-04-15 i sitt filnamn (och är enkodad då också) så ganska säker på att det är ifrån då.
Inte helt omöjligt att de använder sina gamla PS4 devkits för att hjälpa till i utvecklingen också... Just det här verkade handla om AI eller nåt så det kanske duger till det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SvenskGaming:

Ser ut som en dålig modd helt ärligt...

No offense men berätta att du har mycket begränsad kunskap om spelutveckling utan att berätta att du har mycket begränsad kunskap om spelutvecklig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

No offense men berätta att du har mycket begränsad kunskap om spelutveckling utan att berätta att du har mycket begränsad kunskap om spelutvecklig

hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

En sak som oroar mig lite är att i en av filmklippen så ser man att de kör något slags verktyg på en PS4... hoppas verkligen inte de tänker släppa spelet på de gamla konsollerna https://i.imgur.com/x5zbpmj.jpg

Det enda positiva med detta är att spelet troligtvis inte är så många år bort till spelet släpps om det ska gå och köra på PS4 och Xbox one.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Bra! Men det här skulle aldrig hända i samma bemärkelsen om spelets källkoden var öppen för alla.

Ta mig inte fel. Alla källkodsläckor är inte bra då vissa företag lägger in deras anställdas personuppgifter i källkoden. Plus, om man har otur förlängs utvecklingen av ett spel (Half-Life 2 är ett perfekt exempel på detta, om någon mer här minns den händelsen).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

Bra! Men det här skulle aldrig hända i den bemärkelsen om spelets källkoden var öppen för alla.

Vad är det positiva med att källkoden läcker?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

En sak som oroar mig lite är att i en av filmklippen så ser man att de kör något slags verktyg på en PS4... hoppas verkligen inte de tänker släppa spelet på de gamla konsollerna https://i.imgur.com/x5zbpmj.jpg

Ifall det stämmer att det är gamla läckor som hittat ut först nu, så kan det lika gärna vara så att dom använt PS4 devkits för att hålla utvecklingen igång, tills dess att dom fått tag på PS5 devkits.

Tvivlar på att spelen inte skulle släppas till current-gen konsoller (kanske till och med nextgen)