Priskoll: Geforce RTX 4090 från partnertillverkare

Permalänk
Medlem

Jo liquid verkade lite tråkig för det priset... vill verkligen se hur inno3d black samt gigabytes waterforce presterar

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Skrivet av tRevz:

Jo liquid verkade lite tråkig för det priset... vill verkligen se hur inno3d black samt gigabytes waterforce presterar

Tycker alla korten presterar ganska lika va djag sett så hade nog kört på billigaste jag hittat faktiskt.
Själv valde jag Mest Liquid för det va snyggast i lådan och som jag byggt datorn med fläktar mm så passat AIO bäst för min kylning.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Hur mycket jag än vrider och vänder på kortet så får jag inte ens in ett 4090 i mitt H510 Elite. 😕

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Hur mycket jag än vrider och vänder på kortet så får jag inte ens in ett 4090 i mitt H510 Elite. 😕

Inte ens vattenkylda?(aio) Dom är ganska rejält mycket kortare, tunnare men med 2 andra nackdelar med ledig radiatorplats och djupare kort iom slangarna..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Räknade med leverans på Måndag, så blev glatt överraskad idag! 🥳🤩 Nu är helgen räddad! 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tycker alla korten presterar ganska lika va djag sett så hade nog kört på billigaste jag hittat faktiskt.
Själv valde jag Mest Liquid för det va snyggast i lådan och som jag byggt datorn med fläktar mm så passat AIO bäst för min kylning.

Jo har kollat runt en hel del, dom billigaste verkar helt klart mer värda då man ju ser ut att vilja sätta en powerlimit på kortet hur man än gör. Däremot är dom alla så sjukt breda, AIO korten verkar ha störst chans att fungera bra, förutom möjligen KFA2 kortet som ska vara 137mm tydligen. Men blir ändå tight när kontakten verkar ska vara 3cm ut utan att böja liksom.. vill ju inte blockera luftflödet för mycket heller mot sidan, så blir kanske nån 90" adapter sen eller liknande, sjukt irriterande med storleken dock xD

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Skrivet av tRevz:

Jo har kollat runt en hel del, dom billigaste verkar helt klart mer värda då man ju ser ut att vilja sätta en powerlimit på kortet hur man än gör. Däremot är dom alla så sjukt breda, AIO korten verkar ha störst chans att fungera bra, förutom möjligen KFA2 kortet som ska vara 137mm tydligen. Men blir ändå tight när kontakten verkar ska vara 3cm ut utan att böja liksom.. vill ju inte blockera luftflödet för mycket heller mot sidan, så blir kanske nån 90" adapter sen eller liknande, sjukt irriterande med storleken dock xD

Fördelen med AIO, iaf som jag har det är att du behöver inte ha så jäkla bra luftflöde inne i chassit när både Processor och GPU går via radiatorer. Jag har hela fronten och uppepå med radiator och endast en fläkt bak med luft ut och har fantastiskt bra temps.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00x:

<Uppladdad bildlänk>

Räknade med leverans på Måndag, så blev glatt överraskad idag! 🥳🤩 Nu är helgen räddad! 😎

Kan inte vara någon brist på dom när du fått köpa 3 stycken.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00x:

<Uppladdad bildlänk>

Räknade med leverans på Måndag, så blev glatt överraskad idag! 🥳🤩 Nu är helgen räddad! 😎

Har du direktlina till Ringhals?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harze:

Har du direktlina till Ringhals?

De är ju super effektiva energi mässigt, folk pratar om 150W i 1440p... Så perfekt för roblox och cs i 720p

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Lite kul det där med förbrukning. Kör nu WD Legions och drar ~240W från kortet i 1440p allt på Max. Vore intressant och se vad man har på ex 3090 eller ti modellen. Tror fan inte det är mindre..?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av megaman01:

Lite kul det där med förbrukning. Kör nu WD Legions och drar ~240W från kortet i 1440p allt på Max. Vore intressant och se vad man har på ex 3090 eller ti modellen. Tror fan inte det är mindre..?

4090 är ju långt effektivare än 3090/3090 Ti, så vid samma prestanda (som du lär ha om du kör FPS-limit eller vsync, väl?) drar det långt mindre. Ganska precis DUBBELT så effektivt som 3090 Ti i 4K i SweClockers test!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Thomas:

4090 är ju långt effektivare än 3090/3090 Ti, så vid samma prestanda (som du lär ha om du kör FPS-limit eller vsync, väl?) drar det långt mindre. Ganska precis DUBBELT så effektivt som 3090 Ti i 4K i SweClockers test!

Nej, som sagt har jag allt på max och skärmen går till 165Hz men har runt 100 nu hyfsat stabilt. Hade nog kunnat leta upp en optimal guide för settings för att komma upp till 120 och låsa där utan större skillnad på bilden men känns skitsamma. Kanske dlss också.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Sök upp numret till SMS-lån och sälj av guldtackorna! RTX 4090 har säljstart och då kan det ju vara bra att veta hur partnerkorten är prissatta hos återförsäljarna.

Läs hela artikeln här

Här kommer dator-kartellen ut med sina priser. Oj dom var alla samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Trots ekonomisk kris och folk som håller i plånböckerna hårdare än någonsin, så lyckas det ändå sälja slut.
För mig är det helt obegripligt hur man kan köpa ett grafikkort för nästan 30k när en recession står inför dörren.

Har man obegränsat med pengar och förstånd, kanske det är bra ett köp, vad vet jag.
Tycker det är vidriga priser, blir nästan bara irriterad när jag ser recensioner som hyllar prestandan. Det är ju pris/prestanda och prisvärdhet som borde premieras framförallt tycker jag.

Mycket bra sagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Trots ekonomisk kris och folk som håller i plånböckerna hårdare än någonsin, så lyckas det ändå sälja slut.
För mig är det helt obegripligt hur man kan köpa ett grafikkort för nästan 30k när en recession står inför dörren.

Har man obegränsat med pengar och förstånd, kanske det är bra ett köp, vad vet jag.
Tycker det är vidriga priser, blir nästan bara irriterad när jag ser recensioner som hyllar prestandan. Det är ju pris/prestanda och prisvärdhet som borde premieras framförallt tycker jag.

Jag har ett skapligt bra betalt jobb som också är stabilt/säkert.
Jag har ett stort intresse av datorhårdvara och har haft det i 20 år.
Det är i princip mitt enda intresse och hobby.
Jag spelar genomsnitt minst 4 timmar varje dag. Ibland mer ibland mindre.

Jag spenderar mina pengar på exakt det jag vill.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har ett skapligt bra betalt jobb som också är stabilt/säkert.
Jag har ett stort intresse av datorhårdvara och har haft det i 20 år.
Det är i princip mitt enda intresse och hobby.
Jag spelar genomsnitt minst 4 timmar varje dag. Ibland mer ibland mindre.

Jag spenderar mina pengar på exakt det jag vill.

Det tycker jag du ska göra, jag har lagt mycket pengar på detta intresse med under åren. Inget personligt påhopp på något sätt.
Jag hade också kunnat köpa detta kort utan större problem, och har full förståelse för folk som vill ha det "bästa" oavsett pris.

Det jag vill få fram är att priserna är trots allt helt uppåt väggarna, och att prisvärdheten är som bortblåst. Detta gäller ju även kort ända ner till 3050, inflationen och den svaga kronan gör ju sitt också. Det vill jag att recensioner belyser mer, vad kostar FPS/krona, lite jämförelser vad man fick ut för några årsen för sina pengar, problematiken med att priserna bara går upp hela tiden, kanske någon kritisk intervju med tillverkare etc.

Någonstans vill man ju sätta ner foten, "nej detta tänker jag inte betala", men så länge folk köper korten kommer ju priserna hållas kvar tyvärr.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det tycker jag du ska göra, jag har lagt mycket pengar på detta intresse med under åren. Inget personligt påhopp på något sätt.
Jag hade också kunnat köpa detta kort utan större problem, och har full förståelse för folk som vill ha det "bästa" oavsett pris.

Det jag vill få fram är att priserna är trots allt helt uppåt väggarna, och att prisvärdheten är som bortblåst. Detta gäller ju även kort ända ner till 3050, inflationen och den svaga kronan gör ju sitt också. Det vill jag att recensioner belyser mer, vad kostar FPS/krona, lite jämförelser vad man fick ut för några årsen för sina pengar, problematiken med att priserna bara går upp hela tiden, kanske någon kritisk intervju med tillverkare etc.

Någonstans vill man ju sätta ner foten, "nej detta tänker jag inte betala", men så länge folk köper korten kommer ju priserna hållas kvar tyvärr.

Även om det är bra, så blir det ju skevt om man inte tar med t.ex. dollarkursen, på 2-3 år så ger den just nu en ökning på 25%.

Så det som spelar roll i "verkligheten" är ju hur saker står sig mot vad som finns "nu" på marknaden i pris och prestanda.

Vore kul med en FPS mappat mot krona/inflation. Sen då kolla hur mycket bättre GPU:er blivit och när man fått mest GPU ökning per krona.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem

Fler som har fått följande mejl från Inet? (Jag beställde ett Asus TUF ej OC vid release.)

---------------------------------------------
Tack för din beställning på ett grafikkort från den efterlängtade 4000-serien.

Det var ett högt ordertryck och dessvärre var du inte en av de få kunder som fick tilldelning på ett grafikkort vid release.
Detta innebär att du nu står i kö för kommande leveranser.

Det var långt högre efterfrågan än vi och leverantörerna förväntade sig där samtliga kort sålde slut extremt snabbt. Vi har tyvärr i dagsläget ingen bekräftad leveransinformation att förmedla.
Våra inköpare har kontakt dagligen med leverantörerna för att få en bättre överblick om hur läget ser ut. Vi får indikationen att vi förväntas ha möjligheten att kommunicera mer preliminära leveransdatum om lite mer än en månad.

Vi kommer hålla dig uppdaterad på mejlen så fort vi vet mer.
Har du några frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med oss via telefon, chatt eller mail.
---------------------------------------------

På min ordersida står det fortfarande en gul ruta och "I lager 2022-11-14".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockPet:

Fler som har fått följande mejl från Inet? (Jag beställde ett Asus TUF ej OC vid release.)

---------------------------------------------
Tack för din beställning på ett grafikkort från den efterlängtade 4000-serien.

Det var ett högt ordertryck och dessvärre var du inte en av de få kunder som fick tilldelning på ett grafikkort vid release.
Detta innebär att du nu står i kö för kommande leveranser.

Det var långt högre efterfrågan än vi och leverantörerna förväntade sig där samtliga kort sålde slut extremt snabbt. Vi har tyvärr i dagsläget ingen bekräftad leveransinformation att förmedla.
Våra inköpare har kontakt dagligen med leverantörerna för att få en bättre överblick om hur läget ser ut. Vi får indikationen att vi förväntas ha möjligheten att kommunicera mer preliminära leveransdatum om lite mer än en månad.

Vi kommer hålla dig uppdaterad på mejlen så fort vi vet mer.
Har du några frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med oss via telefon, chatt eller mail.
---------------------------------------------

På min ordersida står det fortfarande en gul ruta och "I lager 2022-11-14".

Intressant att det fortfarande står 14e på din sida, många verkar ha flyttats fram till den 18e. Var ju en som skrev i någon liknande tråd att han hade plats 14 eller vad det var och hade fått mailet samt hade 18/11 som datum.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Sant, vi vet förstås inte hur många som handlat till dessa priser. Tillgången verkar dock ha sett hyfsad ut jämfört med förra lanseringen.

Så, mer som 38 000Kr för ett grafikkort? Klarna har en effektiv ränta på 36% på 12 månader.

Tradera börjar med Klarna snart, så kan du betala i din egna takt på överpriser med. 😂

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Intressant att det fortfarande står 14e på din sida, många verkar ha flyttats fram till den 18e. Var ju en som skrev i någon liknande tråd att han hade plats 14 eller vad det var och hade fått mailet samt hade 18/11 som datum.

Jag har plats 25. Datumet i beställningen har flyttats fram en dag varje vardag.
Troligtvis för att de inte vet när eller om det får nästa leverans.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Intressant att det fortfarande står 14e på din sida, många verkar ha flyttats fram till den 18e. Var ju en som skrev i någon liknande tråd att han hade plats 14 eller vad det var och hade fått mailet samt hade 18/11 som datum.

Ja ... Varför ligger det datumet kvar för bara mig? Jag mejlade Inet och frågade angående min köplats samt datumet på min ordersida. Fick till svar:

-----------------------
Dessvärre kan vi inte se exakt köplats är jag rädd, så jag har ingen information att ge där. Förstår att det är tråkigt verkligen, och datumet under https://inet.se/ordar är tyvärr inte bekräftat eller pålitligt. Vi kommer mejla dig så fort vi har fått mer information från vår inköpsavdelning och leverantörerna.
-----------------------

Så det är bara att vänta ...

Permalänk
Medlem

Nästan så jag funderar på ett Gainward istället för att vänta några månader, och dessutom så verkar Gainward vara lika bra fast kompaktare.

Någon här som har köpt Gainward 4090?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har plats 25. Datumet i beställningen har flyttats fram en dag varje vardag.
Troligtvis för att de inte vet när eller om det får nästa leverans.

Skrivet av ClockPet:

Ja ... Varför ligger det datumet kvar för bara mig? Jag mejlade Inet och frågade angående min köplats samt datumet på min ordersida. Fick till svar:

-----------------------
Dessvärre kan vi inte se exakt köplats är jag rädd, så jag har ingen information att ge där. Förstår att det är tråkigt verkligen, och datumet under https://inet.se/ordar är tyvärr inte bekräftat eller pålitligt. Vi kommer mejla dig så fort vi har fått mer information från vår inköpsavdelning och leverantörerna.
-----------------------

Så det är bara att vänta ...

Det mailet som flera fått och som postats flera gånger indikerar tveklöst att de, som ni säger, inte har någon aning om när de får korten. Tråkigt men sant.

Så det är bara att vänta eller kolla på andra ställen.

Skrivet av jorgen69:

Nästan så jag funderar på ett Gainward istället för att vänta några månader, och dessutom så verkar Gainward vara lika bra fast kompaktare.

Någon här som har köpt Gainward 4090?

https://www.guru3d.com/articles-pages/gainward-geforce-rtx-40...

Man kan väl sammanfatta det som att alla presterar mer eller mindre likadant, det enda som egentligen skiljer är hur fläktarna låter, GPU temps, design samt Power Limit vid OC. Är man känslig för någon av nämnda saker bör man kolla mycket på Youtube reviews där man tydligt ser hur korten ser ut och i bästa fall låter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Säkerts skrivits om tidigare men verkar som Proshop får in fler TUF i lager i dagarna. ”Säljstart 14:00 varje dag”
Lycka till..
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-4090-TUF-2...

Edit: Även Strix OC

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det mailet som flera fått och som postats flera gånger indikerar tveklöst att de, som ni säger, inte har någon aning om när de får korten. Tråkigt men sant.

Så det är bara att vänta eller kolla på andra ställen.

Jag har inget emot att vänta men om det var en limiterad leverans för "intropriset" och de inte får in några fler så kommer det suga rätt hårt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har inget emot att vänta men om det var en limiterad leverans för "intropriset" och de inte får in några fler så kommer det suga rätt hårt

Verkligen Det gäller att vara snabb när de väl dyker upp till rätt pris. Så som det ser ut just nu är det Proshop, Komplett och Webbis som gäller (Webbis sålde inga vid launch vilket betyder att de borde få in sin batch snart).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Ja, det är verkligen synd om de som har möjligheten och pengarna att lägga 50 000 - 60 000kr på ett kort att de ibland får vänta för att priserna passar flera som också vill ha möjlighet att spela spel på högsta möjliga settings Riktig otur i livslotteriet att man inte får bränna 50 papp på ett kort!

Min poäng är den motsatta. Det är inte synd om de som inte får möjligheten att köpa kortet för 50 000 kronor; det är synd om de som bara är villiga att lägga hälften, inte får möjlighet att göra detta och till råga på allt inte får åtnjuta relativt stärkt köpkraft jämfört med de som hade varit villiga att betala mer.

Om en person så gärna vill ha ett grafikkort att hen är villig att betala dubbelt så mycket för att få kortet några månader i förväg så kommer jag gladeligen att acceptera detta. Nästa gång vi konkurerar om en vara så kommer jag därmed att ha större chans att konkurera eftersom jag inte slängt bort mina pengar på (i mitt tycke) onödiga preferenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Dieseln kostar ju snart 30 kr litern..

Visst om man tankar på macken. Köper man 3 kubik grön "vätska" till eget tank så blir det ca 18kr/l