The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Även om Simarilion inte går in på djupet så ska Amazon inte frågå det så hårt att dom t ex kapar bort flera tusen år av historian.
Vet inte vad för olikheter med Bilbo du menar, men jag har inte direkt märkt nån iaf, men det är möjligt att du jämför filmerna, men med tanke på den usla kvallen i The Hobbit så bör inte dom räknas alls imo.

Tänkte boken. Bilbo karaktären fick man ju följa och lära känna på ett personligare plan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Silmarillion är mer en historiebok medan trilogin och Bilbo (The Hobbit) är centrerade kring karaktärer. Två helt olika typer av böcker helt enkelt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

För de gör en skitdålig fanfic med urkassa dialoger och inte så mycket mer, i ett universum som älskas av hundratusentals

Precis. Alltså serien skulle vart jätte dålig även om man tog bort allt Tolkien ifrån den. Folk hade inte blivit lika arga eller granskat den lika noga men den hade vart skräp.
Menmen, nu kommer de ta typ två år tills nästa säsong, får se om någon kommer ihåg något alls från säsong 1 och ifall någon faktiskt bryr sej haha

Permalänk
Medlem

Har sett mycket sämre men 6 avsnitt in 7/10 om jag är generös. Snygga slagsmål räddar upp en del och bara en vända ryggen till finisher. Jag är allergisk mot dem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Hela den fajten hade ju många problem. Till att börja med att byborna valde att spränga en tämligen säker borg o istället gömma sig i en krog nere i byn, det finns verkligen _noll_ logik i det beslutet.
Sen att Galadriel o gänget båtade från Numenor med endast Southlands/Mordor som väldigt diffus riktning för att en teckning av en mcguffin typ liknade det på en väldigt enkel kartan, för att sen i ett slowmo-shot (som sågs i klippet ovan) snabbt rida dit även fast det antagligen är flera dagars konstant full gallopp ditfrån kusten heela vägen till Southlands/Mordor, för att som en uttjatad deus ex machina rädda dagen, men sen alldeles perfekt tajmad för att se en vulkan skapas utav en random mcguffin. Alltså det där halvtrasiga svärdet fördes alltså ner i nåt hål i en gammal staty som hade sönder en damm en bit därifrån vars vatten rann ner i tunnlarna som Adar hade planerat att dom skulle rinna i för att sen nå en stor lavapöl precis under marken som skapade en vulkan. Att vulkanexplosionen sen klart o tydligt skulle ha ihjäl vilken alv som helst som stog där Galadriel stog gjorde inte saken bättre, meen plotarmor etc.
Hela grejen kändes ganska fummligt o billigt, men som vanligt gömd i fint foto o flashiga effekter.

Permalänk
Medlem

Ska varje avsnitt va i realtid gurrra.... Orka klaga på plotholes alla serier måste ha dem för att kunna avancera storyn på lämpligt vis och inte behöva visa exakt allt. Såg utvandrarna innan men jag förväntar mig inte att rings of power ska hålla det tempot

Sen så håller jag ju helt med dig det där var ju en klassisk vända ryggen mot scen igen av Galadriel! Så urbota löjligt när de håller på så för att verka osårbara och coola. Även Adar hade ju liknande när tornet skulle vältas så vista han exakt vart han skulle stå för att va safe. Han kunde ju räddat alla orcher om han vart så synsk

Ska man klaga på plotholes de lyckades välta världens sämst konstruerade borgtorn någonsin med vad en pil och lite snöre? Men det ger snygga scener så det är helt ok.

galten där var tydligen en nyckel. Dammen gick inte sönder de öppnade bara dammluckan och släppte loss allt vatten. Sen skapades det en massa ånga som skapade något liknande en atomexplosion fullt tillräckligt trovärdigt för fantasyserier

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Ska varje avsnitt va i realtid gurrra.... Orka klaga på plotholes alla serier måste ha dem för att kunna avancera storyn på lämpligt vis och inte behöva visa exakt allt. Såg utvandrarna innan men jag förväntar mig inte att rings of power ska hålla det tempot

Sen så håller jag ju helt med dig det där var ju en klassisk vända ryggen mot scen igen av Galadriel! Så urbota löjligt när de håller på så för att verka osårbara och coola. Även Adar hade ju liknande när tornet skulle vältas så vista han exakt vart han skulle stå för att va safe. Han kunde ju räddat alla orcher om han vart så synsk

Ska man klaga på plotholes de lyckades välta världens sämst konstruerade borgtorn någonsin med vad en pil och lite snöre? Men det ger snygga scener så det är helt ok.

galten där var tydligen en nyckel. Dammen gick inte sönder de öppnade bara dammluckan och släppte loss allt vatten. Sen skapades det en massa ånga som skapade något liknande en atomexplosion fullt tillräckligt trovärdigt för fantasyserier

Första Sagan om Ringen är 3 timmar. Och ändå känns det som att de faktiskt gör en resa, som tar sin tid. Och de tar sig bara liksom en tredjedel genom berättelsen. Rings of Power hade 8 timmar, men är tvungna att använad teleportering med knappt någon form av "nu reser vi, här är en by och här är en äng, här är nu ett berg med snö, nu är vi framme"

I Rings of Power så ser man i stort sett noll restid med undantag för ett avsnitt med Bargain Bin Frodo och Samwise.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ska varje avsnitt va i realtid gurrra.... Orka klaga på plotholes alla serier måste ha dem för att kunna avancera storyn på lämpligt vis och inte behöva visa exakt allt. Såg utvandrarna innan men jag förväntar mig inte att rings of power ska hålla det tempot

Sen så håller jag ju helt med dig det där var ju en klassisk vända ryggen mot scen igen av Galadriel! Så urbota löjligt när de håller på så för att verka osårbara och coola. Även Adar hade ju liknande när tornet skulle vältas så vista han exakt vart han skulle stå för att va safe. Han kunde ju räddat alla orcher om han vart så synsk

Ska man klaga på plotholes de lyckades välta världens sämst konstruerade borgtorn någonsin med vad en pil och lite snöre? Men det ger snygga scener så det är helt ok.

galten där var tydligen en nyckel. Dammen gick inte sönder de öppnade bara dammluckan och släppte loss allt vatten. Sen skapades det en massa ånga som skapade något liknande en atomexplosion fullt tillräckligt trovärdigt för fantasyserier

Visst kan man kapa av restid o så, men för mycket teleporterande stör ändå vilket senare säsongerna av GoT är ett bra exempel på.
Men visst går några av mina argument förklaras med att "det är fantasy", men dom måste ändå förklara det lite bättre änv ad dom gjorde nu isf.

Serien är iaf irriterande på så vis att den är inte helt uppenbart dålig, utan det är hela tiden småsaker som stör men som inte alltid går att direkt pinpointa utan som krävs en återtitt och/eller lite närmare eftertanke för att se vad problemet är.
GoT hade ju lite samma grej men där serien blev sakta men säkert sämre fast att man inte riktigt tänkte på det eftersom det inte var helt tydligt, speciellt eftersom tidigare säsongerna var så klockrena, men när väl säsong åtta hade dragit igång så blev det däremot tydligt.

Permalänk
Medlem

Nu tog det fart igen. Avsnitt 7 var riktigt bra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Man kunde ju hoppats att en serie som man valt att kalla "The Lord of the Rings: The Rings of Power" skulle hålla sig till den etablerade historien och ha ett vettigt manus just gällande de i sammanhanget så viktiga maktens ringar. Men nejdå, här väljer man istället att lägga i en växel till och slänger all logik gällande series huvudtema överbord! Manusförfattarna förnekar sig verkligen inte i säsongsfinalen!

I böckerna tillverkade Celebrimbor och alverna med Annatar/Saurons hjälp de 7+9 ringar som slutligen skulle hamna i dvärgarnas respektive människornas ägo, först. Celebrimbor tillverkar sedan de 3 alvringarna i smyg utan Saurons vetskap. Slutligen drar sig Sauron, utan att ha blivit avslöjad, tillbaka till Mordor och Mount Doom där han tillverkar Härskarringen. Det är först när han tar på sig den som alverna upptäcker att de blivit lurade och då är det försent. Sauron är redan på plats i Mordor som dess härskare och Barad-dur är rest. Allt detta lägger ju grunden för det som händer därefter, ända fram till att ringen förstörs och den tredje tidsåldern avslutas.

Vad händer då i serien?!? Jo Halbrand är instrumental i tillverkandet av just de 3 ringar han inte borde känna till. Han väljer dessutom helt i onödan att riskera hela sin plan genom att avslöja sin sanna identitet för Galadriel. Hon i sin tur väljer att INTE ta upp jakten på sin brors mördare som hon bokstavligt talat har letat efter i hundratals år! Detta trots att det är guldläge att förgöra honom nu när han varken har land, fästningar eller arméer! Istället väljer hon att överse tillverkandet av tre ringar som man vet redan nu med stor sannolikhet är korrupta och dessutom utan att berätta vad hon fått reda på för nån annan. Pappskallen Elrond väljer att i princip agera likadant.

Detta är bara så himla ologiskt och korkat upplagt och det blir därmed spiken i kistan för mig. Kommer inte att kolla vidare på andra säsongen och hoppas verkligen att serien därefter läggs ner. Dess blotta existens är ju en hädelse gentemot Tolkiens episka historieberättande.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Born_HardCORE:

Detta är bara så himla ologiskt och korkat upplagt och det blir därmed spiken i kistan för mig. Kommer inte att kolla vidare på andra säsongen och hoppas verkligen att serien därefter läggs ner. Dess blotta existens är ju en hädelse gentemot Tolkiens episka historieberättande.

Köper helt ditt argument (även om jag kan ta serien för vad den är och uppskatta den ändå).

Dock är den stora risken med att Tolkien-fans slutar titta att vid nästa beslut så kommer tittarsiffrorna fram (klirr-klirr) och blir avgörande ifall det blir mer Tolkien eller inte. Detta oavsett om förslaget är troget källan eller inte.

Så... ta en för teamet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Köper helt ditt argument (även om jag kan ta serien för vad den är och uppskatta den ändå).

Dock är den stora risken med att Tolkien-fans slutar titta att vid nästa beslut så kommer tittarsiffrorna fram (klirr-klirr) och blir avgörande ifall det blir mer Tolkien eller inte. Detta oavsett om förslaget är troget källan eller inte.

Så... ta en för teamet?

Förstår inte ditt resonemang? Varför skulle jag "ta en för laget" ifall jag uppenbarligen vill att serien ska läggas ner?!

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Köper helt ditt argument (även om jag kan ta serien för vad den är och uppskatta den ändå).

Dock är den stora risken med att Tolkien-fans slutar titta att vid nästa beslut så kommer tittarsiffrorna fram (klirr-klirr) och blir avgörande ifall det blir mer Tolkien eller inte. Detta oavsett om förslaget är troget källan eller inte.

Så... ta en för teamet?

"Vi" vill ju att den ska läggas ner ("skit ska skit ha") så att:
a) Serien slutar förstöra den etablerade canonen/historien. (Galadriel är en av mina favoritkaraktärer, avskyr henne i RoP.)
b) Det eventuellt ges plats åt en faktiskt vettig LotR-serie i framtiden med bra manus som respekterar källmaterialet istället för karaktärsmördande fan-fic. Större chans om RoP flunkar och orsakerna är tydliga.
c) Det hindrar framtida adapteringar av andra fantasy/sci-fi/etc-verk från att bli populära trots att dom är dåliga, bara man slänger tillräckligt med pengar på den ("om dåligt säljer kommer dåligt bli den nya normen.")

Folk som gillar serien verkar inte riktigt förstå varför folk som ogillar den "inte bara låter dom som gillar den titta på den i fred" - det ligger i vårt intresse att en serie som är en så pass stor styggelse mot Tolkiens värld crash&burn:ar så hårt att ingen får för sig att göra nått sånt här igen! Ska ni skriva en LotR-serie så skriv en BRA LotR-serie eller strunta i det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuHack:

Köper helt ditt argument (även om jag kan ta serien för vad den är och uppskatta den ändå).

Dock är den stora risken med att Tolkien-fans slutar titta att vid nästa beslut så kommer tittarsiffrorna fram (klirr-klirr) och blir avgörande ifall det blir mer Tolkien eller inte. Detta oavsett om förslaget är troget källan eller inte.

Så... ta en för teamet?

Antingen får de anställa folk som vet vad de håller på med, potentialen för serien finns ju eftersom de har sjuk budget, eller så tycker jag de ska lägga ner skiten. Varför ska de spendera hinkvis med pengar på något undermåligt? Målar ju upp en riktigt kass bild om Tolkiens värld för nya som inte är tillräckligt gamla för att ha sett LOTR-trilogin, eller inte läst böckerna.

Gör det rätt eller gör det inte alls.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Born_HardCORE:

Man kunde ju hoppats att en serie som man valt att kalla "The Lord of the Rings: The Rings of Power" skulle hålla sig till den etablerade historien och ha ett vettigt manus just gällande de i sammanhanget så viktiga maktens ringar. Men nejdå, här väljer man istället att lägga i en växel till och slänger all logik gällande series huvudtema överbord! Manusförfattarna förnekar sig verkligen inte i säsongsfinalen!

Har dem verkligen rättigheter att göra en filmatisering av den etablerade historia? Det blir väl grunden till en del av problemet isf. Ihop med en hel del andra konstigheter då såklart där man kunde bättre hållt sig till karaktärens egna mer rimliga logik tex att galadriel går efter Sauron direkt när hon vet vem det är istället för som nu låta honom gå osv.

Jag tyckte dock det var en underhållande bra säsong där jag såg fram emot varje avsnitt.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Har dem verkligen rättigheter att göra en filmatisering av den etablerade historia? Det blir väl grunden till en del av problemet isf. Ihop med en hel del andra konstigheter då såklart där man kunde bättre hållt sig till karaktärens egna mer rimliga logik tex att galadriel går efter Sauron direkt när hon vet vem det är istället för som nu låta honom gå osv.

Jag tyckte dock det var en underhållande bra säsong där jag såg fram emot varje avsnitt.

Jag vet inte hur pass omfattande deras rättigheter är. Det spelar dock ingen roll, för ifall det skulle vara så att de inte har tillräckligt med rättigheter för att kunna sätta ihop ett vettigt manus så borde serien aldrig gått i produktion. Punkt slut.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Born_HardCORE:

Förstår inte ditt resonemang? Varför skulle jag "ta en för laget" ifall jag uppenbarligen vill att serien ska läggas ner?!

Min poäng är att det är pengarna / tittarsiffrorna som styr. Inte hur pass väl serien följer böckerna.

Ska vi ens få en ny chans på en "värdig" serie så kan inte tidigare Tolkien försök se misslyckat ut. Så hellre 2 misslyckade försök och en fullträff än inget alls. Även en blind höna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Min poäng är att det är pengarna / tittarsiffrorna som styr. Inte hur pass väl serien följer böckerna.

Ska vi ens få en ny chans på en "värdig" serie så kan inte tidigare Tolkien försök se misslyckat ut. Så hellre 2 misslyckade försök och en fullträff än inget alls. Även en blind höna...

Inget som säger att det någonsin blir en "fullträff" öht om "misslyckade försök" lyckas i skaparnas/bolagens ögon.
Risken är betydligt större att det bara blir fler misslyckade försök eftersom dom märker att "åhå, det här gick ju bra - gör det igen!"

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Min poäng är att det är pengarna / tittarsiffrorna som styr. Inte hur pass väl serien följer böckerna.

Ska vi ens få en ny chans på en "värdig" serie så kan inte tidigare Tolkien försök se misslyckat ut. Så hellre 2 misslyckade försök och en fullträff än inget alls. Även en blind höna...

...hade gjort det bättre än seriens beslutsfattare. Håller helt med!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Inget som säger att det någonsin blir en "fullträff" öht om "misslyckade försök" lyckas i skaparnas/bolagens ögon.
Risken är betydligt större att det bara blir fler misslyckade försök eftersom dom märker att "åhå, det här gick ju bra - gör det igen!"

Sant, men fler försök är det enda sättet att lyckas och med ett ökat intresse för Tolkien så ökar chansen att det blir bra.

Permalänk
Avstängd

Undrar vad Tolkien Estate ser på situationen kring Rings of Power. Tror inte de är så positivt inställda till en Säsong 2 framöver egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Min poäng är att det är pengarna / tittarsiffrorna som styr. Inte hur pass väl serien följer böckerna.

Ska vi ens få en ny chans på en "värdig" serie så kan inte tidigare Tolkien försök se misslyckat ut. Så hellre 2 misslyckade försök och en fullträff än inget alls. Även en blind höna...

Köper inte ditt resonemang alls faktiskt. Filmatiseringen av originaltrilogin tillsammans Hobbit-filmerna har redan visat med all önskvärd tydlighet att modern underhållning baserad på Tolkiens verk är kommersiellt gångbar i allra högsta grad. Det behövs ingen medioker serie som RoP för att se ifall det ger "ringar på vattnet".

Precis som @minscs2 är inne på, så är istället risken stor att vi får fler verk av undermålig kvalité baserade på Tolkiens berättelser ifall vi accepterar den här låga nivån.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Jag tyckte sista avsnittet för säsongen var oväntat bra...sedan inser jag ju att den inte följer Tolkiens story...och det kan jag köpa. Däremot har jag svårt för en del onödigt publikfrieri (eller vad man ska kalla det) i form av alver i slow motion, strider i fast motion, lättlurade alver, det ena med det andra. Återkommer.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Också sett klart serien nu. Klart sevärt totalt sett även om det var ett eller annat haldant avsnitt. Säsong 2 lär följas med hoppas de går egna vägar med storyn så man blir överraskad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Om det inte var Tolkien baserat, skulle ni kunna tycka serien var bra då?

Känner att man behöver inte vara så petig. Jag har läst alla böcker och kan uppskatta serien ändå, inte för att den följer böckerna utan för att det är en underhållande serie i Tolkien världen. En egen tolkning som jag tycker är bra.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Varför ser det ut som om ringarna är gjorda av helt olika metaller i sista avsnittet. Sjukt störigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Om det inte var Tolkien baserat, skulle ni kunna tycka serien var bra då?

Då hade jag nog inte ens kollat på den, o om jag ändå gjort det så hade jag slutat efter ett tag pga det småbilliga manuset, det är ju fortfarande massa konstiga ologiska saker som sker (trots att det är en fantasy ja).

Permalänk
Medlem

Svårt att säga är helt omöjligt svara på. Jag är inte direkt inne på tv serier följer inte så många serier så den hade nog hoppats om pöbeln inte rosat den till skyarna ala game of thrones.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BananaFace:

Om det inte var Tolkien baserat, skulle ni kunna tycka serien var bra då?

Nej. Dialog, manus, story, karaktärer är för dåliga, oavsett om det är baserat på något eller inte.

Det enda positiva är ju att om det inte var baserat på något så hade alla karaktärsmord i serien inte existerat, så lite mindre kass hade den ju blivit per automatik. Men långt ifrån bra

Skrivet av BananaFace:

Känner att man behöver inte vara så petig. Jag har läst alla böcker och kan uppskatta serien ändå, inte för att den följer böckerna utan för att det är en underhållande serie i Tolkien världen. En egen tolkning som jag tycker är bra.

Klart vi ska vara petiga när de spenderar en miljard dollar på en serie.

Klart vi ska vara petiga när de förväntar sig att vi ska spendera pengar för att se serien.

Klart vi ska vara petiga när de sparkat och gjort sig av med de personerna som har koll på Tolkiens värld och bara behåller clowner för att skapa serien.

Varför skulle vi inte vara petiga? Varför tycker du att vi ska acceptera serier som är "below average" när vi pratar om summorna som Amazon spenderat? Är det inte bättre att få bra serier och filmer? Det tjänar ju alla på.

Den här serien pissar på Tolkien.

Visa signatur

Mr. Scriptman