Helgsnack: Höstens bästa TV-serie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

What We Do in the Shadows. Har iofs inte sett senaste säsongen som avslutades nyligen, men den serien är en klar favorit. En fördel om man är lite insatt i vampyrfilmer/serier då det är en del cameos. Humorserie btw.

Kan tyvärr säga att senaste säsongen är klart sämre. De första är dock guld, absolut.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

House of The Dragon
Tokyo Vice
Dahmer
Andor

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på något som man vill se på som är nytt, men om man inte tittat på The Legend of Vox Machina eller Reacher på Prime så kan det va något.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Jag älskade Rings of Power! Längtar efter nästa säsong!!!
Nope. inte läst böcker. bara sett Hobbit o Lord of the Rings av Peter Jackson o älskar dem!
Boknördar, sue me? XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Rings of Power (Prime) och The Old man (Disney) är riktigt bra tycker jag.

Tycker Rings of Power bidrar med mer lore och diskussion/händelser snarare än bara krigsscener så det får högt betyg av mig (min personliga preferens).

På samma sätt får House of the Dragon omvänt dåligt betyg då jag inte känner de för något nytt till bordet utan snarare är en förlängning av gamla serien men med mer och snabbare våld vilket inte får samma effekt när det är känt och då det inte är lika väl uppbyggt som originalet som jag älskade (så länge som de var baserade på böckerna dvs).

Permalänk
Medlem

Chicago PD (fire) och MED, en av de bästa dokusåpor som går nu samt de görs inom kort tid så de innehåller nästan alltid relativa saker som händer nu. Det enda man kan klanka ner på är kamerarörelsen ibland men det får man leva med tanke på att det handlar om polis och akuten där det kan gå undan.

Älskar dialogerna för de känns verkligen levande och inte som Ring of power där man verkligen ser att de läser från manuskript och inte kan leva in i rollen.

Det jag också gillar med Chicago serierna är att de kör crossover lite nu och då så man får se alla sidorna av myntet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Visual Prick:

It's always sunny in Philadelphia, är en klar favorit på Disney Plus. Älskar den.

På Disney+? Can't find it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Dahmer och Bäst i test

Ja, alla tillagade biceps är inte lika goda.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Är väl house of the dragon (som är ny alltså).

(Allways sunny finns, ser ut som några wrestlare på bilden)
(Sen var det inte nya serier man menade?)

Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Vem har råd i dessa tider med alla tjänster?

Alla i tråden verkar det som efter som ni inte skriver?

Syrran betalar D+, sedan brukar jag själv köra en åt gången. Just nu amazon prime i en månad.
Dock hade jag något en månadsprov på den så den kostar 0.

Annars blir det väl vad en streaming tjänst kostar i månaden.
Ibland byter jag ut streamingtjänster för Wow subb också.
Finns det dock inget att se så kör jag utan dock. Är ju inte alltid det finns nått liksom.
På Amazon var det bara Boys S3 och Rings och Power. Efter det var det mest gamla filmer jag glodde på när jag var sjuk hemma.

Permalänk

Är klar med Maktens Ringar, Håller på med For all Mankind och See på AppleTV+, Andor på Disney+ och HoD och Manifest (snart) på HBO. Favoriten hittills har varit For All Mankind. Gillar alternativa tidslinjer. Men The Perpherial verkar intressant som tusan.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Hmm.

Ska väll ta och se om de 3 Sagan Om Ringen filmerna och sedan se Rings Of Power https://www.imdb.com/title/tt7631058/
Ska kolla igenom S03 av Locke & Key https://www.imdb.com/title/tt3007572/
She Hulk kan väll vara lite småkul https://www.imdb.com/title/tt10857160/
Kolla igenom alla Game Of Thrones kanske finally sedan se House Of The Dragon https://www.imdb.com/title/tt11198330/
Doom Patrol såg rätt lovande ut https://www.imdb.com/title/tt8416494/
Expanse tror jag bara jag såg första säsongerna av. Den hade varit kul att avsluta också.
Ska kolla igenom alla nya Star Wars filmerna, såg bara de första 2-3 med hon. Sedan då Obi-Wan Kenobi och Andor, The Mandalorian, Boba Fett.

Precis kollat igenom alla Lost Finally avslutade jag den, va typ 2,5-3,5 säsong där på slutet jag inte sett.
Nästa tror jag dock är Dexter som jag ska plöja igenom igen och sedan se den nya Säsongen New Blood

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Kvinnofängelset på TV4 kl. 01:00.

Fantastisk serie, men går den nu i höst igen?

Jag ser Rings of power, Andor, och har sett klart The Orville S3. Sistnämnda är mycket bra.

Funderar på att kolla in diverse vikingaserier eller Barbarer, men vet inte om jag orkar. Blir nog bara sur. Fantasy köper jag, men historieförvanskning ärklurigare.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Skrivet av Matvraket:

På Disney+? Can't find it.

Ska finnas där , sitter och tittar på den nu .

Här har du en länk till serien på Disney Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Visual Prick:

Ska finnas där , sitter och tittar på den nu .

Här har du en länk till serien på Disney Plus

Tack! Märkligt att jag inte kan hitta den när jag söker!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Funderar på att kolla in diverse vikingaserier eller Barbarer, men vet inte om jag orkar. Blir nog bara sur. Fantasy köper jag, men historieförvanskning ärklurigare.

Då får du kolla Norsemen (Vikingane). Norsk serie som finns både på norska och engelska (ej dubbad, den är inspelad på båda språk). Komedi/parodi, men den är nog mer historiskt korrekt än övriga vikingaserier.

Den engelskspråkiga versionen är värd tiden bara för den härliga norska dialekten på engelskan.

Permalänk

Willow är helt klart den serie jag ser fram emot nu i höst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Då tycker jag du ska kika på "Severance", årets bästa TV tycker jag.

Kul att någon rekommenderat Severance! Hör inte så många prata om den. Jag plöjer inte så många serier, men anser att denna är något utöver det vanliga. Vissa jämför med Lost, har bara sett delar av den men kan förstå liknelsen. Fast Severance känns otroligt mycket mer genomtänkt, åtminstone årets tips. Lite framtid i dåtid, dystopisk thriller, dramamysterie, smakfull humor, jordnära sci-fi.

Skrivet av shirre:

Rings of Power är för mig höstens om inte årets höjdpunkt. Jag förstår inte alls kritiken man fått från Tolkien-nördarna där ute. Var ju samma visa när Hobbit-trilogin släpptes. Otroligt bra filmskapande som fick mig att gråta krokodiltårar.

Jag är ingen Tolkien-nörd, och skulle inte förringa kritiken till det. Vacker och underhållande, absolut, men verkligen inte bra filmskapande. Generisk handling fylld med klichéer och tropes, sminkad som Sagan om Ringen. Någon sa att skribenterna är i princip helt oerfarna enligt IMDb, men har inte kollat upp det själv.

Mängden gånger som någon:

  • Precis ska dö men räddas i sista stund av att någon dödar attackeraren

  • Fejk-dör

  • Slutar svinga sitt vapen 1mm från motståndaren pga att någon skriker stopp

  • Ska gå själv på uppdrag när någon utbrister: "Jag följer med dig!"

Spoilers:

Fler exempel:

  • Den löjliga textpassagen från Southlands till Mordor

  • Lämnar en borg för att gömma sig i en krog, och "minerar" hela tornet på minuter

  • Alla som sett LOTR-trilogin vet att Isildur lever, varför göra en cliffhanger med att han är död?

  • Bygger upp en story om Isildurs syster för att sedan släppa henne helt

  • Varför var svärdet en så stor sak när det enbart verkade vara för att öppna dammen med vatten? Bygg vidare tunneln istället. Handlingen om magin när människor använder det verkar de släppa.

Dold text

En av alla reaktionsvideor: https://www.youtube.com/watch?v=9POcNCMlP_s

Permalänk
Medlem

Kommer följa The Peripheral på Prime. De första två avsnitten var bra, jag vill se mer!
Hoppas det inte spårar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

The problem with Jon Steward på Apple TV. Den är väldigt lik som ”Svenska nyheter” roligt samt intressant att titta på.

Clarkson Farm på amazon prime, Rekommenderar den starkt, väldig rolig.

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Dahmer
Andor
House of dragon
Är alla ok.. ska prova på The Watcher näst..

Gillade inte:
Obi Wan (han och Vader är rätt tunna karäktärer)

Såg "The Watcher" med frun.
Inte för att låta sån, MEN...
Hade jag kunna spola tillbaka tiden så hade jag mer än gärna gjort något annat med de där timmarna.
Hade det bara varit jag som kände så hade jag inte varit så förvånad men nu instämde även frun.

Permalänk
Medlem

Höstens bästa TV-serie är helt klart Don't Hug Me I'm Scared som äntligen blev tv-serie efter 11 år som bara Youtube-kortfilmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Slår ett slag för SVT:s Tunna blå linjen också

Second that! Säsong två känns riktigt bra, nästan snäppet vassare än första.
5/5 soffkuddar
En väldigt bra serie!

Skrivet av Nanonine:

Kul att många faktiskt nämner Rings of Power, jag älskar serien.

Med barnen blir det Lego Masters Sverige som är riktigt mysigt.

Tänkte påbörja Black Bird på Apple TV härnäst.

Gillade "Black Bird". Bra skådespeleri och spännande story. 5/5 soffkuddar

"Locke & Key", säsong ett var verkligen bra!
Säsong två, snäppet sämre. Säsong tre, nejtack.

Permalänk
Medlem

Andor helt klart. Börjar långsamt men ger tack vare det mer impact när det väl fått igång lite mer momentum. Vuxet o tajt manus!

Höstens sämsta är väl däremot Rings of Power. Mycket konstigheter med den serien så skulle inte rekommendera nån att lägga tid på den.

Permalänk
Medlem

1. House of dragons
2. Andor

Bägge är dock väldigt nära varandra.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Rings of power
Wheel of Time
Nya säsonger av Dr Who

Har precis plöjt igenom
*Snowpiercer - Världen har fryst och det sista av mänskligheten åker på ett tåg runt jorden som inte får stanna för då fryser det. Klassamhälle och intriger följer. Baserad på en grafisk novell med samma namn.
*The Sandman - Man får följa Morpheus, kung av drömmar i olika berättelser. Baserad på den grafiska novellen av Neil Gaiman. Välgjord med skådespelare från Game of Thrones och Dr Who.

Min fru har precis för femte gången sen vi gifte oss börjat se om Star Trek Voyager. Den håller än!

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk

Rings of Power, The Terminal List och The Peripheral är höjdpunkterna här.

Andra bra är The Sandman, For All Mankind, Foundation.

Tycker att Disney serierna Obi-Wan och Andor var lite sämre än Mandalorian och Boba Fett.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Rings of Power är för mig höstens om inte årets höjdpunkt. Jag förstår inte alls kritiken man fått från Tolkien-nördarna där ute. Var ju samma visa när Hobbit-trilogin släpptes. Otroligt bra filmskapande som fick mig att gråta krokodiltårar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Krokodilt%C3%A5rar

Citat:

Krokodiltårar är ett uttryck för hycklad eller spelad sorg.

Jag tror inte det var det ordet du tänkte dig att använda?

Permalänk

Slow horses har ingen nämnt. Den var bra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker tyvärr att det mesta är hopplöst dåligt nu för tiden och tittar knappt på serier eller filmer längre. Ett undantag är HotD som jag tycker håller riktigt hög klass, självfallet kompletterat av veckovisa analyser av lysande Alt X (Youtube) på söndagar. Jag har även haft stor behållning av "1883", en prequel till "Yellowstone", men den släpptes ju inte nu i höst. Har även hört gott om "The Old Man" som jag skall ge ett försök.

Nu när vi släppt på allt vad ordning heter så kan jag även verkligen rekommendera filmerna "Everything Everywhere All at Once" samt "Top Gun Maverik". Två fantastiska men helt olika filmer.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snakes:

Såg "The Watcher" med frun.
Inte för att låta sån, MEN...
Hade jag kunna spola tillbaka tiden så hade jag mer än gärna gjort något annat med de där timmarna.
Hade det bara varit jag som kände så hade jag inte varit så förvånad men nu instämde även frun.

Har hört att slutet ska vara kontroversiellt.. men, man kan ju ge upp på en serie innan dess om det inte klickar

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR