Helgsnack: Höstens bästa TV-serie?

Permalänk
Medlem

See säsong 3

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Helt klart höstens bästa Sci-Fi

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Rick o Morty S06
The Tick
Lower decks

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Rings Of Power
hade behövt ett eller två avsnitt till i första säsongen, men annars mkt bra.

House Of the Dragon
något för hastiga hopp i tiden enligt mig men bra gjord i övrigt.

Gold Rush
Schnabel, Beets och Doyle är tillbaka men inte Ness

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Fick 3 månaders gratis Apple TV+ och börjar kolla på Foundation, samt "The Morning Show"

Då tycker jag du ska kika på "Severance", årets bästa TV tycker jag.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Då tycker jag du ska kika på "Severance", årets bästa TV tycker jag.

Jo Severance ju. Kollade på första avsnitt……,……… svårt att får huvudet runt den, men väldigt intressant, väldigt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för SVT:s Tunna blå linjen också

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Jo Severance ju. Kollade på första avsnitt……,……… svårt att får huvudet runt den, men väldigt intressant, väldigt

Man förstår mer och mer för varje avsnitt. Det är avsiktligt förvirrande i början.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Hela Chicago serien tycker jag att man ska se i rätt ordning för den delen, då har man något att göra

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

Vem har råd i dessa tider med alla tjänster?

Alla i tråden verkar det som efter som ni inte skriver?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Dahmer och Bäst i test

Hmm, lite omaka par där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Då tycker jag du ska kika på "Severance", årets bästa TV tycker jag.

Jag fick 6 månader med min PS5.
Tack för tipset om Severance.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

It's always sunny in Philadelphia, är en klar favorit på Disney Plus. Älskar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Vem har råd i dessa tider med alla tjänster?

Alla i tråden verkar det som efter som ni inte skriver?

Jag och hustrun delar på tjänsten. Vi har nu tagit bort viasat i väntan för Cmore. Men där för sport inte serier. Amazon Prime ingår i flera Amazon tjänst jag redan har, HBO, Netflix ja. Tveksamt om vi behålla Disney+. Just nu är AppleTV+ gratis.
När Netflix ändra tjänst-villkoren kommer vi fundera om

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Glöm inte SVT play och alla dessa underbara brittiska kriminaldeckare. Och den tjänst är ”gratis”

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Kom väl i våras tror jag. Tokyo Vice på HBO var ganska underhållande. Gillar man japan, yakuza, cyperpunk noir så kan jag rekommendera den! Sen kom det ju en ny säsong av Cobra Kai också, bra som vanligt. Sett både RoP och GoT också. Båda var lite mellanmjölk. Fattar inte hur Amazon och HBO lyckades tajma releasen samtidigt?

Permalänk
Medlem

Kul att många faktiskt nämner Rings of Power, jag älskar serien.

Med barnen blir det Lego Masters Sverige som är riktigt mysigt.

Tänkte påbörja Black Bird på Apple TV härnäst.

Permalänk
Medlem

The Outlaws

Amazon Prime. The Outlaws en serie med mycket bra story om ett gäng småkriminella som skall fixa upp en nedfallen byggnad i Bristol och som sedan bara eskalerar i story och svart humor. Den är i sex avsnitt och för mig gärna en omgång till.

https://www.amazon.com/The-Outlaws-Season-1/dp/B09PY6T5LP

Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Rings of Power är för mig höstens om inte årets höjdpunkt. Jag förstår inte alls kritiken man fått från Tolkien-nördarna där ute. Var ju samma visa när Hobbit-trilogin släpptes. Otroligt bra filmskapande som fick mig att gråta krokodiltårar. House of the Dragon har jag inte hunnit se än men den kommer förmodligen också hamna ganska högt upp. Är dock ingen GoT-fantast som många andra.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Foundation är bra gjort, smakfullt. Jag läst serien för över 30 år sedan. Några konstnärliga utsvävningar men jag är nojd. Bra sci-fi

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Ni som fick Apple-tv eller vad det nu heter så kan jag rekommendera For all mankind.
https://www.imdb.com/title/tt7772588/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

See säsong 3

Gillade den serien riktigt mycket.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

House of the Dragon utan tvekan. Den enda kritiken jag har är att den har känts lite väl stressig, första säsongen hade behövt en 15-20 avsnitt ärligt sagt

Permalänk
Medlem

Kan vi få igång en sorts tracker på detta likt black friday så man får se alla föreslagna serier i första posten och hur många gånger den föreslagits?

Redan skrivit ner några bra tips här

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

House of the Dragon utan tvekan. Den enda kritiken jag har är att den har känts lite väl stressig, första säsongen hade behövt en 15-20 avsnitt ärligt sagt

Tycker det låter bra! Upplevde tvärt om med game of thrones, man var tvungen att se minst 4 avsnitt på raken för att känna att storyn rörde sig framåt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker Rings of Power var bra, oförtjänt mycket kritik. Har läst böckerna ett par gånger och brydde mig inte särskilt mycket om att det inte är helt i linje med böckerna. Tror inte man kan göra film på att bara rakt av kopiera från böckerna

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kvinnofängelset på TV4 kl. 01:00.

Permalänk
Medlem

The Peripheral

Började kolla på The Peripheral och den hade precis allt jag behöver. Synd bara att det bara finns två avsnitt än så länge men varje fredag så har jag nytt avsnitt att se fram emot. Rekommenderas, finns på Amazon Prime

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Drog igenom Cobra Kai på nån vecka. Fullkomligt älskade den. När jag sett sista avsnittet kunde jag börjat om från början igen. Rekomenderas starkt.

Kollar även på House of the dragons som jag ser fler gör här.
The Expanse är väldigt bra också. (Amazon prime)
Tänkte ge mig på Succession på HBO också, en lite hårdare variant av serien Suits som också är jäkligt skön.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att den enda av höstens TV-serier som nån kommer att komma ihåg om några år är House of the Dragon. Den har inte samma påverkan på framtida TV som GoT hade eftersom den inte är ny, men den är exceptionellt välgjord.

I övrigt är det väl vad man gillar. Är det polisserier så finns det två bra: We Own This City och Bosch: Legacy. Vill man ha nåt lite mer udda så The Sandman. Annars ligger jag så gravt back att det jag ser inte är nytt längre.

Visa signatur

5900X | 6700XT