Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Kan inte använd obegränsad surf mobilt?

Permalänk
Medlem

Kan inte använd obegränsad surf mobilt?

På telefon har jag 2 abonemang, på första simkortet har jag begränsad surf jag kan surfa ringa för, på andra simkortet har jag obegränsad suf

På telefonen kan jag enkelt komma åt ändra simkort 1 och 2, men väljer jag simkort 2 så kan jag inte surfa?

Fel ordning på simkorten? Eller måste datan på det begränsade ta slut först innan jag kan använda data på det obegränsade?

Permalänk

Jag har för mig att jag på någon mobil var tvungen att ha simkortet med surf på första platsen.. Jag ser inte denna begränsning på min nya mobil idag, men jag har samma uppsättning.

Din sista fråga, så nej datan måste ej ta slut. Jag själv har samma uppsättning simkort och använder aldrig det begränsande simkortets datatrafik.

Permalänk
Medlem

Lite OT (mer för att säga att du inte sitter själv i båten...)
Det här med dubbelsim kan krångla av olika skäl.
Jag har både Tele2 (surf) och Telia (samtal).
Ringer någon på ett av mina telefonnummer så bryts surfen om jag har surfen genom Tele2.
Detta händer ej om surfen går via Telia.
Tele2 har inte lyckats hitta felet utan gör en axelryckning.

Permalänk
Medlem

Har för mig du måste välja vilket SIM kort som ska använda mobildata.

Permalänk

Kolla att du har rätt APN och andra inställningar för sim 2, så som tillåten datatrafik
Kan också vara att du har valt manuellt nät och att den då inte har någon datatrafik, även om den kan ha mottagning då

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Har för mig jag prövat byta simkort, men problem jag fick då, jag kan inte aktivera bankid inloggning med obegränsad surf på första platsen?

Sen tror jag att surfen på första kortet med begränsad surf gick ut, då gick den över till obegränsad på den andra?

Funderar på byta ut det begränsade, båda är TELE 2 mot något annat billigare om det kan lösa problemet?