Platt fall för Netflix reklamsatsning – återbetalar annonsörer

Permalänk
Melding Plague

Platt fall för Netflix reklamsatsning – återbetalar annonsörer

Någon strålande start för den reklamfinansierade prenumerationen uteblir och streamingjätten uppges tampas med låga tittarsiffror.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vem hade kunnat ana?!?!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av edson:

Vem hade kunnat ana?!?!

Asså typ alla utan netflix XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Betala för en tjänst och ändå få reklam, varför tänkte inte jag på det tidigare

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Motsvarande 70sek med reklam och 720p!? :
Jag betalar 85 pix för HBOmax.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat acceptera detta, ifall det var vettigt pris, säg 30:-/månad, inte för 70:-, det är mer än amazon prime tar för allt deras utbud

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Betala för en tjänst och ändå få reklam, varför tänkte inte jag på det tidigare

Du tänker på t.ex. kanalpaket väldigt många fortf betalar för?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Netflix storhetstid är över och deras utbud har blivit allt tråkigare med åren då fler och fler aktörer kommit in på marknaden och levererat bättre produktioner.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Netflix is falling short of ad-supported viewership guarantees made to advertisers and allowing advertisers to take their money back for ads that have yet to run, according to five agency executives. The specific shortfall amounts vary by advertiser, but in some cases, Netflix has only delivered roughly 80% of the expected audience, said the executives. A Netflix spokesperson declined to comment.

Som jag tolkar originalartikeln (och Swecs egen) använder de alltså denna siffra för att exemplifiera värstascenario. Att Netflix i sämsta fall når 80% av de garanterade visningarna kan väl rimligtvis inte ses som någon katastrof? Det rör sig väl snarare om att satsningen inte nått hela vägen fram, men egentligen inte något större fiasko.

Personligen är jag nästan lite förvånad att de lyckas såpass väl, men det finns uppenbarligen människor som har mer tolerans för reklam än vad jag har

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Netflix först, Disney sen. Det är det som krävs innan vi får till en förändring.

Permalänk
Medlem

Härligt om detta misslyckas, så kanske vi slipper att det blir reklam överallt hela tiden.
Folk har ju betalt för kanaler och fått reklam med kabeltv i många år, vara dagstidningar likaså, men jag hoppas verkligen vi kan få behålla streaming reklamfri när man betraktar för en prenumeration

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Betala för en tjänst och ändå få reklam, varför tänkte inte jag på det tidigare

Jag betalar för den lokala digitala tidningen som är smockad med reklam.

Permalänk
Medlem

70:- för att bli matad med 4-5 minuter reklam per timme, när basic kostar 99:- per månad?

Man ska värdera sin tid bra lite om man hoppar på reklam för att spara 30:- i månaden.

Jag skulle inte orka med reklamen ens om tjänsten var gratis.

Permalänk
Medlem

Men jag som blev sågad när jag sågade Netflix. Med hänvisning till bristande intresse/förtroende från annonsörer då då.

Permalänk
Snusfri

Undras hur många månader/år Netflix kommer att finnas kvar, de tappar allt mer användare för varje vecka och kvalitén på deras eget materiel är uruselt numera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Som föregående säger,runt 30kr hade nog gått bra. särskilt i länder där dom har mindre pengar. annars är det ju fullpris som dom andra tjänsterna.
Hade Netflix sänkt sitt 4k pris så hade nog fler låtit det rulla på.men typ 200kr blir alldeles för dyrt om man inte tittar aktivt.är rätt dyrt ändå iofs. Sen kan dom ju börja sända filmer från fler länder samt kunna ändra mer vilken undertext man vill ha.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Skrivet av THB:

Undras hur många månader/år Netflix kommer att finnas kvar, de tappar allt mer användare för varje vecka och kvalitén på deras eget materiel är uruselt numera.

Det är nog inte bara Netflix så kommer få svårt framöver även andra streamingtjänster med när folk måste hålla hårt i plånboken. 2023 blir en tuff tid för många speciellt för oss i Sverige. Ser nog en ljusning runt först i sommar.

Permalänk
Medlem

Netflix är död som aktör. Produktionsbolagen sätter upp egna steamingtjänster. Konsumenten blir än en gång indragen i höga kostnader för att kunna ta del av allt innehåll istället för att ha en tjänst som samlar allting under samma tak. Piratkopieringen ökar än en gång och cirkeln är nu sluten. God Jul!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

När det finns så mycket material i lite högre kvalité lättillgängligt kostnadsfritt helt utan reklam (bortsett från alla produktplaceringar man ej kommer från) så ser jag inte någon anledning till att betala för ett Netflix-abonnemang eller dylika tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Som jag tolkar originalartikeln (och Swecs egen) använder de alltså denna siffra för att exemplifiera värstascenario. Att Netflix i sämsta fall når 80% av de garanterade visningarna kan väl rimligtvis inte ses som någon katastrof? Det rör sig väl snarare om att satsningen inte nått hela vägen fram, men egentligen inte något större fiasko.

Personligen är jag nästan lite förvånad att de lyckas såpass väl, men det finns uppenbarligen människor som har mer tolerans för reklam än vad jag har

Ja tänkte samma om att 80% uppnått ändå inte kan vara jättedåligt.

Det jag tror skulle vara bra för netflix är om dom koncentrerade sig på att göra bra historier o sen avsluta dom utan att mjölka serier i 100 säsonger. Planera från början max en eller två säsonger av en serie o tänk ut slutet direkt istället för att alltid avsluta med en cliffhanger.

"woke-agendan"
Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag betalar för den lokala digitala tidningen som är smockad med reklam.

Du har väl inte så många val gällande lokala nyheter kan jag tänka mig? Jag gör lika dant pga nöd

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Du har väl inte så många val gällande lokala nyheter kan jag tänka mig? Jag gör lika dant pga nöd

Nej, det är det enda valet, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Reklam är så 90-tal

Permalänk
Medlem

Tänk att det fanns någon på Netflix som trodde att folk skulle betala för att få reklam.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Har bara HBO igång nu mest pga att det är 42kr i månaden. Har tagit paus på Disney+ och Netflix.
Blir väl till att starta Disney+ nästa år när hela säsongen av Willow finns, hatar att bara se 1 avsnitt i veckan vill se i min egen takt.
Netflix får man väl ta någon månad här o där då utan reklam såklart.

Permalänk
Medlem

Ja det tro fan. Reducerar pris duger inte för att stå ut med reklam. De hade behövt något likt spotify där man inte betalar med pengar alls för att detta skulle haft en chans att lyckas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

One to rule them all.

Kan alla jurister på resp produktions/distributionsbolag sitta ner och komma överens om en gemensam plattform. Hur svårt skall det vara. Hade lätt betalat 500 kr/mån för en streamingtjänst som hade ALLA filmer. Verkligen ALLA filmer.

Folk går tillbaka till fildelning. Är trött på att ha femton tjänster som suger till 90%

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Det är bara att titta på musik branschen dom lyckades samla 99.9% typ av alla artister igenom Spotify och konkurrenter så film branschen måste nog gå igenom ett stålbad innan dom hamnar där vi får aktörer som troligen Apple, Google, Amazon, Kanske någon till skulle inte förvåna mig om Microsoft ger sig in i leken med genom ett uppköp någonstans med. Det stora problemet med att streama video är ju som sagt bandbredd och det kostar i den omfattning vi pratar om här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

One to rule them all.

Kan alla jurister på resp produktions/distributionsbolag sitta ner och komma överens om en gemensam plattform. Hur svårt skall det vara. Hade lätt betalat 500 kr/mån för en streamingtjänst som hade ALLA filmer. Verkligen ALLA filmer.

Folk går tillbaka till fildelning. Är trött på att ha femton tjänster som suger till 90%

Finns nog ingen ekonomi att göra material för 500 kr. Kanske 1200 kr/månad vilket en del betalar för att se all sport (tror jag men är inte säker på att det är så dyrt med all sport).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]