Finalmouse sätter OLED under tangenterna på Centerpiece

Permalänk
Melding Plague

Finalmouse sätter OLED under tangenterna på Centerpiece

Med bildskärm under huven smäller Centerpiece alla RGB-klädda tangentbord på fingrarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

var ju faktiskt riktigt häftigt trodde man aldrig att man skulle vilja ha.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Klick ljudet var det bästa i hela videon.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
DingDongerMcDongface

Alltså jag behöver det här. Jag vill ha fina karpar simmandes under tangenterna.

Permalänk
Medlem

Det här är nog den mest överdesignade och onödiga produkt jag någonsin sett.

Klickljudet var dock porrigt.

Priset luktar väldigt lurt.

Permalänk
Medlem

Wow coolt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Så sjuuukt hög villhöver feeling det blev nu!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Det var ju rätt häftigt ändå, men jag vill inte ens veta vad priset blir här i Sverige... blir nog många villhöver köp, men inte för min del

Permalänk
Medlem

Tänkte "fan vad onödigt" när jag läste rubriken men var riktigt coolt när jag kollade. Blir priset och tillgängligheten inte helt bedrövlig i Sverige kanske det blir ett köp till gamingrummet.

Permalänk
Medlem

Kla mitt tangentbord klarar Crysis, det har ju RGB.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Killgissning som heter duga, men gissar på ett SRP 4890 SEK.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Spännande men inget för mig. Behöver tyvärr se vad som står på tangenterna för det mesta... git gud, jag vet...

Blir det inte väldigt distraherande...?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vem behöver spel, när det räcker med endast ett tangentbord för att roa?

Mycket fräsigt!

Permalänk
Medlem

Ändå intressant när tangentbordet är en egen dator...

Permalänk
Medlem

Jag satt och väntade på att de skulle visa upp hur det ser ut med olika tangentbordsuppsättningar, typ Dvorak etc eller förkonfigurerat för olika spel ? Misstänker att jag inte tillhör målgruppen.

Permalänk
Medlem

Suspekt lågt pris va?

Permalänk
Medlem

Tillgängligheten behöver ni inte ens tänka på när det är "freethinkers" på Finalmouse som producerar grejerna. Kommer släppas i 1000 ex, släppas helt utan någon form av quality control, dessa kommer sedan prisas av köpta Fornite- och Valorant-youtubers och landa på ebay för åtminstone 999US.

Det åsido. Känns som ett missat tillfälle att göra tangentbordet till ett enda stort Stream Deck eller? Att man kunde lägga makros under knapparna liksom eller visa vilka abilities som är kopplade till vilken knapp. Det här känns lite som att man ska ha en loopande .gif rullande. De visade iofs att det kan reagera på tryck och veta vilken knapp det var så det kanske finns potential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag satt och väntade på att de skulle visa upp hur det ser ut med olika tangentbordsuppsättningar, typ Dvorak etc eller förkonfigurerat för olika spel ? Misstänker att jag inte tillhör målgruppen.

Jag gissar på att det fungerar dåligt eftersom de täcks av tangenterna (om än genomskinliga). Lär ju dessutom bryta ljus i vinkel.

Så detta tangentbord är nog bara bra för P12 effekter för de som gillar sånt

Permalänk
Medlem

Äntligen en värdig uppföljare till Art Lebedevs Optimus, men nu till den stora frågan....

INGÅR DET SPACKEL ELLER NÅGOT ANNAT FÖR ATT FÅ BORT DEN OTROLIGT FULA TRIBALEN I TOPPEN!!!?

I mitt tycke helt hål i huvudet att sätta ett trampstamp över hela produkten som annars skriker customization...🤦‍♂️

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Det har jag varit förundrad över att det inte funnits förut, även om jag trott att det skulle vara LCD och inte OLED.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid efter lansering får vi se DOOM kunna spelas direkt i tangentbordet?

Jäkligt ball produkt, men lär kosta satan..

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Kommer bli sjukt smutsigt, allt damm kommer synas. Drar onödigt med ström. Klarar mig med min TKL CM Storm i 13 år till tror jag.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Väldigt mycket neeeeeeeed på det här tangentbordet. Lär ju bli smutsigt som attans och aningen jävligt att städa, men vill man vara fin får man lida pin.

Permalänk
Medlem

Detta är riktigt häftigt får jag säga.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Priset känns orimligt lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Äntligen en värdig uppföljare till Art Lebedevs Optimus, men nu till den stora frågan....

INGÅR DET SPACKEL ELLER NÅGOT ANNAT FÖR ATT FÅ BORT DEN OTROLIGT FULA TRIBALEN I TOPPEN!!!?

I mitt tycke helt hål i huvudet att sätta ett trampstamp över hela produkten som annars skriker customization...🤦‍♂️

Håller med. Det är fantastiskt fult, Snacka om att förstöra produkten.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Tidigare varianterna av detta har använt ett hundratal små lcd/oled skärmat direkt i själva keycapen...

undrans hur trevligt ett sånt här tangentbord är efter 6 månader av diverse skräp ner mellan tangenterna

Permalänk
Medlem

Om jag sett det hos en kompis så hade jag tyckt wow vad häftigt och lekt med det ett tag. Nyhetens behag är fint behag.
Sen hemma igen varit lika nöjd med mitt nuvarande tangentbord.

Häftigt men onödigt, dyrt och fan vet hur det håller osv.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Sjukt störigt med en film som spelas upp på tangentbordet... hade varit mer hypad om de även visat faktiskt praktiska användningsområden av tekniken, som t.ex en interaktiv tangentbakgrund för t.ex Photoshop, programmering, spel osv där varje knapp är representerad med en funktion etc och ändras beroende på vad du gör... inte bara en stor film som konstant spelas...

Och då gissar jag helt enkelt att den inte kan göra sånt, utan bara visa effekter som i videon, och inte fungera interaktivt med produktiva applikationer och spel.

Lär väl glömmas bort och försvinna lika fort som Optimus då.

Permalänk
Medlem

Nja. Tycker fina keycaps är snyggare.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA