Snabbkoll: Ska du följa CES 2023?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Ska du följa CES 2023?

De närmaste dagarna väntar en strid ström av hårdvarunyheter – CES-mässan står för dörren. Kommer du följa tillställningen, och är det något särskilt du hoppas på?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli lika intressant som alla andra år.
Ska hålla koll på nya skärmar!

Även AMDs nya CPUer!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett bra CES med mycket spännande nyheter.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

De nya bildskärmarna som det dykt upp lite nyheter om innan CES verkar väldigt trevliga. Den nya Samsung-skärmen med 32:9 och 7680x2160 och DP2.1 t.ex, men priset lär bli väldigt högt. Det jag väntar på är en 16:9 4K OLED monitor men de är inte på gång än.

Permalänk
Medlem

Kommer nog följa vissa produkter som kan va intressanta. Hoppas på videor, om inte annat en sammanfattning när det närmar sig slutet. Har lättare att följa med då

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Måste köpa ny skärm men VA har smearing, IPS har glow och oled är dyra och har kanske burn in. Hoppas dom visar upp några mirakelskärmar nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simon^L:

Måste köpa ny skärm men VA har smearing, IPS har glow och oled är dyra och har kanske burn in. Hoppas dom visar upp några mirakelskärmar nu!

240hz VA ska vara OK enligt flera recensioner jag har sett online

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Allt som går att uppfinna är redan uppfunnet, så jag förväntar mig ej så mycket

Skämt åsido jag har svårt att se så mycket nytt. Apple har väl aldrig något på CES, AMD lär prata om deras kommande cpu och det blir intressant. Men vad mer? Att skärmar blir marginellt bättre, är för mig med nya skärmar inte så intressant.

Så jag avvaktar och ser i efterhand, fördelen med att ha låga förväntningar är att man minskar ens risk att bli besviken.

Undra när hemautomation slår igenom? Ja, det finns väldigt många på forumet som har hemautomation. Men jag upplever andelen med hemautomation är lite som andelen som hade smartphones år 2005, d.v.s innan iPhone kom.

Permalänk
Medlem

Nej. Vad som än presenteras av vilka företag det än må vara så kommer det ändå vara i kategorin "shameless money grab". Magin är borta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nya skärmar och AMD cpus för min del! Håller tummarna!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Allt av intresse presenteras ju vid egna presskonferrenser numera, oavsett om det pågår en mässa samtidigt eller inte.
Tillverkarna vill ju inte chansa med att nånting annat knycker uppmärksamheten.

Permalänk
Medlem

75W moderna grafikkort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Saknar enkla svar som "Ja/Nej" utan syrliga känslokommentarer.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Följt varje år via LTT och såklart här i många år.

Permalänk
Medlem

Fler ATX 3.0 nätaggregat!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Japp på plats 😁

Permalänk
Medlem

Njae, jag kommer ju säkert läsa lite av vad som skrivs här, och nån video lär jag också se, men det är ju ingen ny teknik som ska lanseras. Bara nya modeller inom samma produktserier. Det är inte så intressant.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej. Vad som än presenteras av vilka företag det än må vara så kommer det ändå vara i kategorin "shameless money grab". Magin är borta.

Vilken skräll att du skulle vara bitter och avundsjuk.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vilken skräll att du skulle vara bitter och avundsjuk.

Det är de ekonomiskt oberoende förunnat att inte vara bitter över stigande priser som gör att man troligen får sluta med sin hobby man haft sedan man var barn, för att man inte längre har råd med det som är roligt. Tyvärr ingår jag inte i kategorin ekonomiskt oberoende. Så ja, det är klart jag är bitter. Men avundsjuk är jag inte. Finns ingen anledning att vara avundsjuk på folk som har så rutten människosyn att de anser att bara de rika har rätt att ha roligt. Varje vettig människa borde vara bitter när det som för bara 3-4 år sedan var relativt lättillgängligt beroende på hur man prioriterar sin inkomst nu kräver att man antingen är minst övre medelklass eller skuldsätter sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är de ekonomiskt oberoende förunnat att inte vara bitter över stigande priser som gör att man troligen får sluta med sin hobby man haft sedan man var barn, för att man inte längre har råd med det som är roligt. Tyvärr ingår jag inte i kategorin ekonomiskt oberoende. Så ja, det är klart jag är bitter. Men avundsjuk är jag inte. Finns ingen anledning att vara avundsjuk på folk som har så rutten människosyn att de anser att bara de rika har rätt att ha roligt. Varje vettig människa borde vara bitter när det som för bara 3-4 år sedan var relativt lättillgängligt beroende på hur man prioriterar sin inkomst nu kräver att man antingen är minst övre medelklass eller skuldsätter sig.

Det är klart det är tråkigt men likväl verklighet och styrt av tillgång och efterfrågan. Och det är väl ändå inte rutten människosyn att tycka att det kanske kan vara normalt att ett 4090 inte finns i var mans hem?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Det är klart det är tråkigt men likväl verklighet och styrt av tillgång och efterfrågan. Och det är väl ändå inte rutten människosyn att tycka att det kanske kan vara normalt att ett 4090 inte finns i var mans hem?

Problemet är större än bara grafikkort och så. Även innan senaste inflationvågen började så har t.ex inte vanliga människor i USA råd med Simpsons-livet längre. Man behöver kanske vare sig där eller här rösta för att gynna de redan välbärgade.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Problemet är större än bara grafikkort och så. Även innan senaste inflationvågen började så har t.ex inte vanliga människor i USA råd med Simpsons-livet längre. Man behöver kanske vare sig där eller här rösta för att gynna de redan välbärgade.

Nä, vi måste kunna ta ännu mer pengar av alla "rika"! Exempelvis är vi fastighetsägare riktigt onda. Vi måste kunna återinföra en hög fastighetsskatt så att alla kan få ett 4090!

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det är klart det är tråkigt men likväl verklighet och styrt av tillgång och efterfrågan. Och det är väl ändå inte rutten människosyn att tycka att det kanske kan vara normalt att ett 4090 inte finns i var mans hem?

1080 TI fanns inte i var mans hem heller. Så det är inte onormalt att inte 4090 gör det.

Detta handlar inte heller om tillgång och efterfrågan utan tillverkarna har satt den så hyllade "marknaden" ur spel. Som exempel så säljer AMD's 7000 serie dåligt, men de sänker inte priserna. 4080 säljer dåligt, men Nvidia sänker inte priset. De säljer hellre färre produkter än vad som efterfrågas till ett pris som ligger för högt i förhållande till efterfrågan. Det är ju inte så det ska fungera. Ska vi tåla hutlösa priser vid hög efterfrågan så får de ju för jävelen sänka priset när efterfrågan sjunker också, annars blir det totalt meningslöst. Men de manipulerar hellre marknaden. Drar ner på produktionen och minskar tillgången artificiellt så att de kan låtsas rättfärdiga de höga priserna. Det är inte normalt, det är inte OK. De vill att vi ska vänja oss. Men fan heller säger jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Nä, vi måste kunna ta ännu mer pengar av alla "rika"! Exempelvis är vi fastighetsägare riktigt onda. Vi måste kunna återinföra en hög fastighetsskatt så att alla kan få ett 4090!

Vilket ingen har sagt. Men samhällen som skapar mer fattigdom påbörjar underminera hela samhället till slut. T.ex med kriminalitet och ökade mentala problem. Mer religion (för att hantera livssituationen liksom andra droger), försämrad skola och vård. Att bygga samhällen efter vinstintressen är bland det mest korkade sakerna man kan göra men det är precis det som händer.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Väntar på nyheterna om msi 491c och så kom ju den säkert ultradyra 49" qdoled från samsung.
En an dem nästa bf

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vilket ingen har sagt. Men samhällen som skapar mer fattigdom påbörjar underminera hela samhället till slut. T.ex med kriminalitet och ökade mentala problem. Mer religion (för att hantera livssituationen liksom andra droger), försämrad skola och vård. Att bygga samhällen efter vinstintressen är bland det mest korkade sakerna man kan göra men det är precis det som händer.

Äh. Bara ändra lagarna så att polisen får agera åklagare, domare och bödel direkt på plats när pöbeln och packet blir för högljudda. Spela roll. Det är ändå bara misslyckade människor som skulle drabbas så vem bryr sig?

Brott begår man för att man är ond, och psykisk ohälsa beror på skräpiga gener. Så det blir inte direkt en förlust för samhället.

Sen kan de som är värdiga nog att ha råd med 4090 TI Super för 160 lakan sitta och känna sig inte bara lyckade och värdiga, utan också trygga, eftersom de slipper oss bittra och avundsjuka människor.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@SweClockers #SweClockers

fattas en kategori,

4. Nej, bryr mig inte så pass mycket att jag följer CES 2023 allt intressant dyker ändå upp i media senare.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.