Krävd på pengar i efterhand

Permalänk
Medlem

Krävd på pengar i efterhand

Hej!

I November 2021 lade jag en order på möbler på totalt ca 35 tusen. Det var väldigt bra rea och alla artiklar fanns inte i lager. Jag fick löpande leveranser och först i slutet av maj 2022 hade jag fått allt jag beställde. På den tiden handlade jag nästan allt via Klarna så det som hände var att när saker dellevererats så justerades skulden hos Klarna och jag fick en delfaktura som jag reglerade. Det här hände ett antal gånger och jag fick den sista fakturan i slutet av maj, detta är saker jag har i minnet.

Sen i höstas slutade jag använda Klarna och dom GDPR-rensade allt mitt data på min begäran.

Nu hör möbelfirman (en stockholmsbaserad rätt så fancy butik) av sig via mail och kräver mig på typ 15 tusen. Dom har t.o.m gått så långt att dom skapat upp en order på Klarna som dom vill att jag ska betala. Dom bifogar inga underlag, utan skriver bara "pga systemfel så missade vi att fakturera dig för detta belopp: xx kr. Vänligen betala snarast! Om du undrar över beloppet så får du kontrollera det på egen hand"

Jag är helt säker att det inte stämmer. Det kan absolut röra sig om en mindre summa, men dom hävdar att jag inte betalat för vissa möbler, vilket jag VET att jag gjort, jag minns den betalningen eftersom det var den första och på grejer jag fick direkt efter beställningen.

Jag ska sätta mig och kolla igenom banktransaktioner imorrn. Får tanka ut en excelfil och söka lite eftersom jag inte har Klarnas historik kvar.

Och innan någon ska upplysa mig om att det är min skyldighet att hålla koll på vad jag är skyldig: jag vet och jag har inga intentioner att försöka blåsa någon, jag ska absolut göra rätt för mig så fort jag har 100% koll på hur mycket pengar det rör sig om.

Jag tycker bara det känns galet oseriöst att skicka ett mail, kräva ett belopp som absolut är för stort och inte bifoga några som helst underlag.

Vad hade ni gjort?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Jumpcut:

Vad hade ni gjort?

Precis vad du kommer göra imorgon, gå igenom banktransaktionerna och räkna ihop beloppen som gått iväg

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Precis vad du kommer göra imorgon, gå igenom banktransaktionerna och räkna ihop beloppen som gått iväg

Ja, det ska jag absolut göra. Men jag undrar lite, borde dom inte ändå inte redovisa någon form av underlag på det dom kräver mig på?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Citat:

"pga systemfel så missade vi att fakturera dig för detta belopp: xx kr. Vänligen betala snarast! Om du undrar över beloppet så får du kontrollera det på egen hand"

Det där är ju bara galet. De får väl fan speca vad det är du inte betalt så du har något att ta ställning till - speciellt såhär i efterhand! Det där kan de väl rimligen inte komma undan med?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det där är ju bara galet. De får väl fan speca vad det är du inte betalt så du har något att ta ställning till - speciellt såhär i efterhand! Det där kan de väl rimligen inte komma undan med?

Lite så jag tänker. Jag lade beställningen i november 2021 och gjorde första delbetalningen då, nu är det januari 2023. Det är inte helt enkelt att minnas.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Som sagt kolla upp hur mycket du redan har betalat, och sen be dem skicka underlag för vad som inte är betalt.
Låter hel knäppt att ett företag ber om pengar utan någon som helst bevisbörda.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta även om jag egentligen ska sova. Gick upp för mycket i varv. Om min sökning stämmer och jag har hittat alla transaktioner så har jag betalat 7000 kr för lite. Det kan vara ännu mindre, men tror detta stämmer även om jag ska dubbelkolla med pigga ögon imorrn. Dom kräver mig som sagt på 15000 kr.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Får man inte kvitton på varje betalning i mejlen från Klarna eller är det bara vid direktköp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag tycker bara det känns galet oseriöst att skicka ett mail, kräva ett belopp som absolut är för stort och inte bifoga några som helst underlag.

Vad hade ni gjort?

Jag hade bestridigt fakturan med motiveringen att den är just ospecificerad. Sedan kan man ju vara lika fräck och säga att man kontrollerat beloppet och finner inga utestående skulder och att dom själva får kontrollera det.

Låter lite som att de "glömt" rean.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

Får man inte kvitton på varje betalning i mejlen från Klarna eller är det bara vid direktköp?

Jag var rätt säker på det. Men jag har sökt i min gamla gmail som dom ska ligga i utan att hitta dessa. Hittade en del andra dock. Men som tur var fick jag fram det via banken. Det var lite lurigt för deras namn stod inte i betalningen, stod bara K (som i Klarna) Autogiro AB (AB istället för deras förtagsnamn av någon anledning), men via beloppen har jag kunnat matcha dom.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Eftersom det finns lagar (t.ex. angående bokföring, penningtvätt etc.) som kräver att transaktionsuppgifter sparas en viss tid så borde en rensning enligt GDPR inte vara ett hinder för att utreda hur mycket du betalt till Klarna för köp hos det aktuella möbelföretaget. Om du inte redan gjort det, kontakta Klarna och be om hjälp.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Som de flesta skriver, kontakta Klarna och säg att du bestrider fakturan på det viset pausar Klarna fakturan så det inte riskerar att gå till inkasso som de är snabba med för det är där de tjänar pengarna. Samt prata med dem att de hjälper dig med ärendet eftersom du har betalt via Klarna så är det Klarna som ligger ute med pengarna tills du betalar Klarna fakturan.

Men eftersom du inte har fått något inkassokrav så stämmer beloppen för du kan inte betala för lite utan att det flaggas hos Klarna. Så du kan leta hur länge som helst och du kommer att få samma siffror i slutet och eftersom de inte heller säger specifikt vilken vara det gäller så kommer du aldrig kunna lösa det på egen hand.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Som de flesta skriver, kontakta Klarna och säg att du bestrider fakturan på det viset pausar Klarna fakturan så det inte riskerar att gå till inkasso som de är snabba med för det är där de tjänar pengarna. Samt prata med dem att de hjälper dig med ärendet eftersom du har betalt via Klarna så är det Klarna som ligger ute med pengarna tills du betalar Klarna fakturan.

Men eftersom du inte har fått något inkassokrav så stämmer beloppen för du kan inte betala för lite utan att det flaggas hos Klarna. Så du kan leta hur länge som helst och du kommer att få samma siffror i slutet och eftersom de inte heller säger specifikt vilken vara det gäller så kommer du aldrig kunna lösa det på egen hand.

Jag loggade in på Klarna via den länken jag fått och det finns inget nytt köp. Butiken har försökt göra ett nytt köp åt mig men jag måste godkänna det innan Klarna tar in det hos sig. Så det var ju bra iaf.

Skickade ett svar till butiken att det mycket väl kan finnas en skuld men att starkt ifrågasätter att det stämmer med vad dom hävdar. Sa åt dom att ta bort köplänken hos Klarna eftersom jag inte har Klarna längre, får reglera skulden via inbetalning till butikens BG isf. Har meddelat butiken att jag bestrider deras krav och har bett dom skicka över ordentliga underlag.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Eftersom det finns lagar (t.ex. angående bokföring, penningtvätt etc.) som kräver att transaktionsuppgifter sparas en viss tid så borde en rensning enligt GDPR inte vara ett hinder för att utreda hur mycket du betalt till Klarna för köp hos det aktuella möbelföretaget. Om du inte redan gjort det, kontakta Klarna och be om hjälp.

Ja, nu tror jag mig ha hittat alla transaktioner hos min bank, så det borde vara lugnt. När jag avslutade mitt konto hos Klarna så var det ett krav att det inte skulle finnas några pågående köp/skulder och det bekräftade dom att det inte fanns. Jag fick också skriftligt att dom kommer spara en del ekonomiska uppgifter så jag antar att dom kan gräva fram detta om det skulle krävas.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag var rätt säker på det. Men jag har sökt i min gamla gmail som dom ska ligga i utan att hitta dessa. Hittade en del andra dock. Men som tur var fick jag fram det via banken. Det var lite lurigt för deras namn stod inte i betalningen, stod bara K (som i Klarna) Autogiro AB (AB istället för deras förtagsnamn av någon anledning), men via beloppen har jag kunnat matcha dom.

Nä, man får inte kvitton från Klarna. Kvitton får man från butiken. På samma sätt som att du inte får kvitto från Visa/Mastercard när du handlar med kort.

Men du har säkert fått kvitton från butiken. Om nu inte butiken bryter mot lagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nä, man får inte kvitton från Klarna. Kvitton får man från butiken. På samma sätt som att du inte får kvitto från Visa/Mastercard när du handlar med kort.

Men du har säkert fått kvitton från butiken. Om nu inte butiken bryter mot lagen.

Jag har fått orderbekräftelser enbart. Inget annat från butiken. Har hittat all gammal korrespondens med butiken, alla dessa mail har jag.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Tror helt ärligt inte du behöver betala en enda krona innan de kan bevisa det de kräver dig på. Sätt pengarna på ett räntekonto tills dess att de kommer med bevis. Låter ytterst märkligt detta. Undersök hur butikens ekonomi är och om det kan vara motiv där för att pressa gamla kunder.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nä, man får inte kvitton från Klarna. Kvitton får man från butiken. På samma sätt som att du inte får kvitto från Visa/Mastercard när du handlar med kort.

Men du har säkert fått kvitton från butiken. Om nu inte butiken bryter mot lagen.

Jag uttryckte mig fel.
Har inte fått kvitton från Klarna, däremot har jag fått vad de kallar för "Betalningsbekräftelse för ditt köp hos...<butiksnamn>".

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Tror helt ärligt inte du behöver betala en enda krona innan de kan bevisa det de kräver dig på. Sätt pengarna på ett räntekonto tills dess att de kommer med bevis. Låter ytterst märkligt detta. Undersök hur butikens ekonomi är och om det kan vara motiv där för att pressa gamla kunder.

Jag kollade lite och ekonomin är god. Men jag fick info från en god vän som är arkitekt och regelbundet beställer inredning därifrån att det varit totalt kaos hos dom under perioden jag gjorde mitt köp.

Jag mailade med dom igen idag och fick deras "underlag" som helt enkelt bestod i en screenshot på loggen från deras integration med Klarna. I samma mail skriver personen "vi kan såklart missat att vi fått in mer pengar från dig men det får du isf bevisa genom utdrag från din bank". Jag har fått PDF:er på varje enskild inbetalning och ska skicka över dom nu.

En lite mer ödmjuk ton hade ju kanske varit värt för dom att ha med tanke på att dom har fel dessutom.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

I samma mail skriver personen "vi kan såklart missat att vi fått in mer pengar från dig men det får du isf bevisa genom utdrag från din bank".

Mig veterligen så ligger bevisbördan för en skulds riktighet hos den part som kräver betalt...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Mig veterligen så ligger bevisbördan för en skulds riktighet hos den part som kräver betalt...

Nja, inte hugget i sten. När det kommer till civilrätt så finns det en huvudregel som är som du säger, att den som påstår något har bevisbördan. Den går då över till motparten som då måste bevisa att en omständighet inte föreligger. Om möbelbutiken te.x bevisar att ett köp har skett och att de har rätt till betalning så går det över till Jumpcut att bevisa att han faktiskt har betalat. Allt är inte hugget i sten och det finns många saker att ha i åtanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag mailade med dom igen idag och fick deras "underlag" som helt enkelt bestod i en screenshot på loggen från deras integration med Klarna. I samma mail skriver personen "vi kan såklart missat att vi fått in mer pengar från dig men det får du isf bevisa genom utdrag från din bank". Jag har fått PDF:er på varje enskild inbetalning och ska skicka över dom nu.

Jag förstår inte riktigt varför du utför företagets jobb åt dem. Du tror att du kan ha betalat för lite men du är inte säker på summan.

All transaktion har skett via Klarna och Klarna har bekräftat att det inte finns några obetalda skulder hos dem. Bollen ligger då hos den krävande parten att sammanställa exakt vari deras krav består, vad det är de har missat att fakturera. Att de haft dålig koll under perioden förtar inte deras ansvar, och eventuella kostnader för att de själva inte vet vilka transaktioner som skett får belasta dem - inte dig.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Nja, inte hugget i sten. När det kommer till civilrätt så finns det en huvudregel som är som du säger, att den som påstår något har bevisbördan. Den går då över till motparten som då måste bevisa att en omständighet inte föreligger. Om möbelbutiken te.x bevisar att ett köp har skett och att de har rätt till betalning så går det över till Jumpcut att bevisa att han faktiskt har betalat. Allt är inte hugget i sten och det finns många saker att ha i åtanke

Problemet är ju (som det låter) att butiken inte de facto har framställt något underlag för sitt krav. De säger "betala 15k" och hoppas kunden skall göra detta.

Det vore en annan femma om de hade en tydlig lista på levererade varor, vad kostnaden för respektive punkt var, vad de har fått betalt för och därmed vad som återstår som obetalt. Då kan TS kolla igenom sina transaktioner och verifiera om butikens krav stämmer eller är taget ur luften. Ju rörigare det är från butikens sida desto svårare får de rimligen att få igenom något krav.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag förstår inte riktigt varför du utför företagets jobb åt dem. Du tror att du kan ha betalat för lite men du är inte säker på summan.

All transaktion har skett via Klarna och Klarna har bekräftat att det inte finns några obetalda skulder hos dem. Bollen ligger då hos den krävande parten att sammanställa exakt vari deras krav består, vad det är de har missat att fakturera. Att de haft dålig koll under perioden förtar inte deras ansvar, och eventuella kostnader för att de själva inte vet vilka transaktioner som skett får belasta dem - inte dig.

Jag är exakt säker på summan nu. Har alla underlag från min bank. Dom hävdar typ 15 tusen och i den korrekta summan är 7200 kr. Jag har bestridit och bett dom ringa mig istället, dom ska göra det på måndag. Då kommer jag gå på linjen att det är deras sak att bevisa skuldens riktighet.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag är exakt säker på summan nu. Har alla underlag från min bank. Dom hävdar typ 15 tusen och i den korrekta summan är 7200 kr. Jag har bestridit och bett dom ringa mig istället, dom ska göra det på måndag. Då kommer jag gå på linjen att det är deras sak att bevisa skuldens riktighet.

Glöm inte att spela-in samtalet på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Glöm inte att spela-in samtalet på måndag.

Ah! Bra tips, det hade jag inte ens tänkt på!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

När jag renoverade badrummet i förra lägenheten för antal år sedan begärde firman 2 månader efteråt 15000kr till för de glömt fakturera saker de köpte när det de köpte först inte räckte.

Första faktura som jag betalade var redan rejält över deras offert. Minns inte exakt men tror de hade sagt 60-70k men blev 100k. Så jag vägrade betala de extra 15k när jag redan hade betalt betydligt mer än offerten var och tyckte de var sena att komma med mer. Efter några veckor gav de upp.

Låter inte som affären i detta fall kan göra något.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag tänker eftersom köpet gick genom Klarna och Klarna meddelar att skulden är reglerad kan väl inte butiken göra så mycket? I detta fall har Jumpcut haft betalningsavtalet med Klarna och fullföljt detta och avslutat sitt konto. Någon som har mer koll gällande detta då man inte betalt butiken direkt?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vänta på det och säga att du betalt för mycket och låta dom svettas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jumpcut:

Jag är exakt säker på summan nu. Har alla underlag från min bank. Dom hävdar typ 15 tusen och i den korrekta summan är 7200 kr. Jag har bestridit och bett dom ringa mig istället, dom ska göra det på måndag. Då kommer jag gå på linjen att det är deras sak att bevisa skuldens riktighet.

Bra tips att spela in samtalet, men jag hade ändå velat ha skriftligt på vad du är skyldig från dem. Telefon är säkert bra i många fall, men text är mycket bättre.

Be dem att specificera:

vad du köpt (artikelnummer, läsvänligt namn, osv.), fakturerat datum, inbetalt av dig datum, inbetalningsmetod

Då blir det lättare för dig att kontrollera de uppgifter som de säger sig ha.

Företaget har all denna information. Om de inte har det, så är det ett fall för Skatteverket. *hint*

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04