Microsoft Copilot gör grovjobbet i Office

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Copilot gör grovjobbet i Office

Microsofts nya AI-hjälpreda Copilot ska göra livet lättare genom att generera text i dokument, data i Excel-filer och skapa presentationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske rättstavningen kan rätta rättstavade men fela valda ord snart. Även syftningsfel vore trevligt att få korrigerade.

Ps
Så en framtid med betydligt färre språkfel i tinningar, på webbsidor, etc är att vänta. för att inte tala om diskussionstrådar.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ckghagen:

Kanske rättstavningen kan rätta rättstavade men fela valda ord snart. Även syftningsfel vore trevligt att få korrigerade.

Jag tror du underskattar vad den här funktionen klarar av.

Detta är revolutionerande. Jag ser oerhört mycket användbart med detta. Framförallt att sammanställa, summera hjälpa till att ställa upp en agenda, skapa ett par snabba slides inom ett ämne för diskussion med mera.

Effektiviteten kommer öka dramatiskt. Hade jag suttit med Business Navigation och annan analysberoende verksamhet hade jag börjat bli svettig. Samt alla serviceinriktade roller samt kommunikation.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

... lite som en "Papperclipp"...

Hej! Det ser ut som att du vill skriva ett brev?

Copilot: "Hej! Det ser ut som att du vill skriva en bok?"

Hoppas inte.

Skämt åsido. Det är ju en AI som kommer att agera som mellanhänder mellan användaren och riktiga AI'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag tror du underskattar vad den här funktionen klarar av.

Detta är revolutionerande. Jag ser oerhört mycket användbart med detta. Framförallt att sammanställa, summera hjälpa till att ställa upp en agenda, skapa ett par snabba slides inom ett ämne för diskussion med mera.

Effektiviteten kommer öka dramatiskt. Hade jag suttit med Business Navigation och annan analysberoende verksamhet hade jag börjat bli svettig. Samt alla serviceinriktade roller samt kommunikation.

Tänkte inte bara på denna funktion exklusivt utan mer på AI närmsta åren. En snabb googling ger exempelvis
"Grammatik- och stavningskorrigering handlar om att ta bort fel i en text.
Det låter lättare än det är, eftersom det finns flera olika typer av misstag. Ibland handlar det bara om ett stavfel eller ett felstavat ord, men det kan också vara ett djupare problem med meningsstrukturen. Tack vare artificiell intelligens är det nu möjligt att på ett tillförlitligt sätt upptäcka fel och föreslå en perfekt korrigering, på de flesta språk."

Andra tankar jag får: Även annat att skriva en enkel text och att be AIn ge den en akademisk prägel eller att göre en byråkratisk text mera lättbegriplig.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ckghagen:

Tänkte inte bara på denna funktion exklusivt utan mer på AI närmsta åren. En snabb googling ger exempelvis
"Grammatik- och stavningskorrigering handlar om att ta bort fel i en text.
Det låter lättare än det är, eftersom det finns flera olika typer av misstag. Ibland handlar det bara om ett stavfel eller ett felstavat ord, men det kan också vara ett djupare problem med meningsstrukturen. Tack vare artificiell intelligens är det nu möjligt att på ett tillförlitligt sätt upptäcka fel och föreslå en perfekt korrigering, på de flesta språk."

Andra tankar jag får: Även annat att skriva en enkel text och att be AIn ge den en akademisk prägel eller att göre en byråkratisk text mera lättbegriplig.

Ja, där vet jag av egna testar att ChatGPT har förmågan att göra precis de sakerna du nämner.

Jag kommer inte bli förvånad om man t.ex. börjar använda Large Language Models som OpenAI GPT till att skriva pressrelease, manualer och annat monoton textarbete.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

egentligen vill man nog ha AI hjälp främst när man skriver i realtid som på FB och WhatsApp

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Kanske rättstavningen kan rätta rättstavade men fela valda ord snart. Även syftningsfel vore trevligt att få korrigerade.

Finns ju redan program som gör sånt och har funnits i många år. Om AIn inte klarade sånt skulle det nog anses vara en flopp.

Folk ska ju bara orka använda sånt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns ju redan program som gör sånt och har funnits i många år. Om AIn inte klarade sånt skulle det nog anses vara en flopp.

Folk ska ju bara orka använda sånt.

Där av är smärtfri integrering avgörande för fullt nyttjande, frågan är bara var ifrån all serverkraft ska tas

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Skulle älska någon form av AI inbyggt i Outlook, för att lära upp vad som anses vara skräppost och automagiskt plocka bort all skräppost.
Hur mycket phishing/skräp/virus-mail man än rapporterar som nätfiske osv, kommer alltid ändå. Med liknade ämnestitlar och meddelande samt oftast väldigt obvious adresser.
Och hamnar titt som tätt även i prio och vanliga inkorgen, medans riktig och viktig mail hamnar i skräpposten.

Borde gå att använda AI också för att förhindra "inpersonate-mail"/bluff där det ser ut som legitima företag och personer kontaktar en.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Skulle älska någon form av AI inbyggt i Outlook, för att lära upp vad som anses vara skräppost och automagiskt plocka bort all skräppost.
Hur mycket phishing/skräp/virus-mail man än rapporterar som nätfiske osv, kommer alltid ändå. Med liknade ämnestitlar och meddelande samt oftast väldigt obvious adresser.
Och hamnar titt som tätt även i prio och vanliga inkorgen, medans riktig och viktig mail hamnar i skräpposten.

Borde gå att använda AI också för att förhindra "inpersonate-mail"/bluff där det ser ut som legitima företag och personer kontaktar en.

Problemet är tyvärr att AIn blir bättre på det motsatta i större grad
Det kan tänkas att i framtiden så kommer det behövas speciella statliga E-post som är knyta till bank-ID och man inte kan skicka e-post til en sådana e-post utan att avsändaren i sin tur behöver ha använt bank-ID e-post

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Skulle älska någon form av AI inbyggt i Outlook, för att lära upp vad som anses vara skräppost och automagiskt plocka bort all skräppost.
Hur mycket phishing/skräp/virus-mail man än rapporterar som nätfiske osv, kommer alltid ändå. Med liknade ämnestitlar och meddelande samt oftast väldigt obvious adresser.
Och hamnar titt som tätt även i prio och vanliga inkorgen, medans riktig och viktig mail hamnar i skräpposten.

Borde gå att använda AI också för att förhindra "inpersonate-mail"/bluff där det ser ut som legitima företag och personer kontaktar en.

Sorteras redan något enormt på serversidan. Skräpet du får är 0.1% av det totala som skickas.

Jobbar med säkerhet och kollar på såna mail ganska ofta. Mängden Microsoft sorterar ut själv via 365 är helt enormt. Dock tar den lite väl mycket ibland så man får manuellt gå och godkänna mail.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ckghagen:

Där av är smärtfri integrering avgörande för fullt nyttjande, frågan är bara var ifrån all serverkraft ska tas

Vissa modeller kan köras lokalt också, behöver inte extremt mycket processorkraft att t.ex. köra en plugin för språkkorrigering. Grammarly med en tränad och nedskalad modell skulle vara relativt lättkört, som exempel.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Problemet är tyvärr att AIn blir bättre på det motsatta i större grad
Det kan tänkas att i framtiden så kommer det behövas speciella statliga E-post som är knyta till bank-ID och man inte kan skicka e-post til en sådana e-post utan att avsändaren i sin tur behöver ha använt bank-ID e-post

Tänkte mer att det skulle göras i bakgrunden på Microsofts outlook-servrar.
Och att varje mail som skickas gör en snabb granskning av innehållet och jämför det med e-postadressen som det skickas från.
Sen låter inte den boten/användaren skicka mailet om det är ett uppenbart fiskemail.
Låt säga mailet innehåller logotyper och material från ett etablerat företag, t.ex. Elgiganten, för att det mailet ska gå att skicka, så måste sändaren vara inloggad/skicka mailet från samma domän.

Alternativt att mottagaren kan ställa in det som filter, så att man låter Outlook granska mail som kommer in, för att sedan sålla bort sådant som är uppenbart att det är fejk. Och att det aldrig kommer till mottagaren.
På så sätt skulle man kunna slopa skräppost-lådan och ha en mindre sak att gå igenom.
Och användaren skulle kunna ställa in AI-granskningsnivå, sådant som går genom hamnar i vanliga lådan medans skräp kanske hamnar på servrarna men inte hos användaren.

Oftast känns skräppost-lådan onödig. Då man inte kollar där lika ofta, och riktig / viktig mail kan hamna där ändå, samt skräp i vanliga. Har hänt att man missat viktigt mail från arbetsgivare som hamnat mellan massor med skräppost.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Sorteras redan något enormt på serversidan. Skräpet du får är 0.1% av det totala som skickas.

Jobbar med säkerhet och kollar på såna mail ganska ofta. Mängden Microsoft sorterar ut själv via 365 är helt enormt. Dock tar den lite väl mycket ibland så man får manuellt gå och godkänna mail.

Skulle du påstå att den tekniken som används där idag använder någon ny och fräsch machine learning / AI-teknik likt det i OpenAI?
Eller är det styrt mer med variabler, typ if then, do that.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Ett naturligt nästa-steg för AI, det kommer bli allt mer inbäddat i alla produkter framöver och Microsoft verkar ligga i framkant när det gäller detta. Svårt att se hur dessa verktyg inte skulle kunna skaka om i princip alla branscher, det är verkligen med skräckblandad förtjusning man följer den senaste tidens snabba utveckling inom AI-fältet.

Samtidigt ska det bli intressant att se hur pass medelanvändaren kommer ta till sig verktygen. Är det möjligen något som den yngre generationen kommer vara snabbare att anamma medans vi äldre är mer tveksamma till verktygen, och fortsatt hellre skriver våra egna texter med våra egna ord?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja, där vet jag av egna testar att ChatGPT har förmågan att göra precis de sakerna du nämner.

Jag kommer inte bli förvånad om man t.ex. börjar använda Large Language Models som OpenAI GPT till att skriva pressrelease, manualer och annat monoton textarbete.

Så bra, då blir det fyra gånger så långt med åtta gånger så mycket floskelsvammel. Vem ska läsa det? En till AI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag tror du underskattar vad den här funktionen klarar av.

Detta är revolutionerande. Jag ser oerhört mycket användbart med detta. Framförallt att sammanställa, summera hjälpa till att ställa upp en agenda, skapa ett par snabba slides inom ett ämne för diskussion med mera.

Effektiviteten kommer öka dramatiskt. Hade jag suttit med Business Navigation och annan analysberoende verksamhet hade jag börjat bli svettig. Samt alla serviceinriktade roller samt kommunikation.

Håller med. Det återstår ju att se hur det implementeras, men i princip vart och ett av office-programmen blir extremt mycket mer effektivt.

Två exempel nedan som potentiellt kan spara extremt mycket tid inom mitt område:
* Create a five-slide presentation based on a Word document and include relevant stock photos.
* Consolidate this presentation into a three-slide summary.

Visst, det går ju inte att blint lita på resultatet, men att slippa göra hantverket och i stället kontrollera och justera räcker för att min arbetsplats kommer att betala oavsett hur Microsoft prissätter tjänsten. Vi har ett stort supporttjänster off-shore som kommer att påverkas enormt av det här. I stället för att be dem göra det och vänta ett par dygn på resultatet kan AI göra det på en bråkdel av tiden och förhoppningsvis åtminstone med 80% av kvaliteten.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Jag ser framför mig fler onödiga powerpointmöten och jobbiga dokument att läsa, nu dubbelt så långa

Får skaffa en AI att summera mötesinspelningar och dokument att kompensera med

Permalänk
Geeks
Grundare

Ett steg närmre det jag drömt om hela mitt liv - en AI-skrivare jag kan prata med!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

På mitt första jobb där vi jobbade med telefonundersökningar slogs vi om att slippa sitta i telefon och istället få sitta och knappa in siffror från undersökningar i Excel. Man satt i timtals och bara matade in siffror. Sådant lär AI kunna göra på en sekund.

På mitt nuvarande jobb med kundservice lär AI kunna svara på chat och mejl när jag är tillbaka från föräldraledigheten.

Om AIn kommer ta massvis med jobb närmaste åren så lär vi till slut behöva kommunism eller åtminstone någon form av universell basinkomst för kommer vara svårt hitta nya jobb till alla när AIn tar över både kontorsjobb och kör lastbilar och bussar mm.

Inte för man lär sakna jobbet men frågan är vad man ska utbilda sig till som inte riskerar försvinna om några år.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edin:

Ett steg närmre det jag drömt om hela mitt liv - en AI-skrivare jag kan prata med!

Betyder det att redaktionen hänger löst? :>

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Skulle älska någon form av AI inbyggt i Outlook, för att lära upp vad som anses vara skräppost och automagiskt plocka bort all skräppost.
Hur mycket phishing/skräp/virus-mail man än rapporterar som nätfiske osv, kommer alltid ändå. Med liknade ämnestitlar och meddelande samt oftast väldigt obvious adresser.
Och hamnar titt som tätt även i prio och vanliga inkorgen, medans riktig och viktig mail hamnar i skräpposten.

Borde gå att använda AI också för att förhindra "inpersonate-mail"/bluff där det ser ut som legitima företag och personer kontaktar en.

Snarare kommer AI att användas för att generera phishing mail som känns väldigt äkta.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Kanske rättstavningen kan rätta rättstavade men fela valda ord snart. Även syftningsfel vore trevligt att få korrigerade.

Ps
Så en framtid med betydligt färre språkfel i tinningar, på webbsidor, etc är att vänta. för att inte tala om diskussions trådar.

Kunde inte låta bli. Antar att du menar diskussionstrådar?

Permalänk
Skrivet av ckghagen:

Kanske rättstavningen kan rätta rättstavade men fela valda ord snart. Även syftningsfel vore trevligt att få korrigerade.

Ps
Så en framtid med betydligt färre språkfel i tinningar, på webbsidor, etc är att vänta. för att inte tala om diskussions trådar.

Skrivet av Kokaren:

Kunde inte låta bli. Antar att du menar diskussionstrådar?

Och tinningar 😂

Edit: ursäkta

On topic så kommer detta komma till stor användning. Får vi hjälp att boka möten också?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Där av är smärtfri integrering avgörande för fullt nyttjande, frågan är bara var ifrån all serverkraft ska tas

Från Microsofts egna fullständigt enorma Azure gissningsvis.

Jag tycker det verkar vara coolt iaf, chatGPT var imponerade och jag tycker Bing (GPT 4) är vassare.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Skulle du påstå att den tekniken som används där idag använder någon ny och fräsch machine learning / AI-teknik likt det i OpenAI?
Eller är det styrt mer med variabler, typ if then, do that.

Vet ej exakt hur det är byggt i grunden men såna program har funnits i minst 5år. Kan ju vara skapat av någon som var snabb som fan på ML.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Läckage av data mellan OpenAI användare? Alla data i OneDrive, outlook etc används för att träna denna, dvs den kommer kunna läcka imellan användare utan att det kommer gå att kontrollera.
Låt säga att ni har ett företag som bedriver forskning och ni i en internrapport kommit fram att lösning på problem Y är X, någon på ett annat konkurrerande företag som också jobbar på att lösa problem Y frågar AI som nu är tränad på datan ifrån er företags data på OneDrive föreslår lösning X.

Hade jag ett företag skulle jag migrera all affärskritisk data till en icke Teck-jätte plattform omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL85:

Läckage av data mellan OpenAI användare? Alla data i OneDrive, outlook etc används för att träna denna, dvs den kommer kunna läcka imellan användare utan att det kommer gå att kontrollera.
Låt säga att ni har ett företag som bedriver forskning och ni i en internrapport kommit fram att lösning på problem Y är X, någon på ett annat konkurrerande företag som också jobbar på att lösa problem Y frågar AI som nu är tränad på datan ifrån er företags data på OneDrive föreslår lösning X.

Hade jag ett företag skulle jag migrera all affärskritisk data till en icke Teck-jätte plattform omgående.

Precis!

Risken för att läcka känsliga uppgifter är stor när träning sker.

Sen så får nog det företaget som har värdefull teknik skylla sig själv om dom använder en publik AI för interna rapporter, skulle det vara en anställd som på eget bevåg använder publik AI så borde den få en livslång avstängning/förbud från liknande verksamhet på grund av dåligt omdöme.

Eller för den delen patientsäkerhet.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!