JABRA ELITE 7 PRO något att ha?

Permalänk
Medlem

JABRA ELITE 7 PRO något att ha?

Mina inear kastade in handduken efter lite över 2år så jag letade efter bättre ersättare och hamnade in på JABRA ELITE 7 PRO och sony wf-1000xm4.

Men efter lite läsning så slog jag till på jabra eftersom Power körde bra rea på dom i helgen (1490:-) men nu när jag läser på andra sidor så får båda smisk eller hyllas.

Så tänkte höra om eran åsikt om lurarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Jabra Elite 7 Pro är helt fine när det kommer till ljud. Verkligen inte dåligt, men inte heller bäst. Nu har jag inte jämfört med M4:orna, men brusreduceringen i Jabras gör sitt jobb. Använder dem ofta när jag pendlar och brus och oljud hålls borta utan problem.
Men den stora frågan är hur mycket du pratar i telefon. Om det är mycket så skulle jag köra på Jabra. Men om ljudupplevelsen är prio är nog M4 det bättre alternativet, Men också snäppet dyrare.

Permalänk

Ljudet tycker jag är helt ok lite väl basiga kanske men det är en smaksak och går ju justera.

Mikrofonen är rätt burkig dock säger de jag pratat med i dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, mickarna är under all kritik, är det ljud runtomkring är det omöjligt för andra höra vad man säger. Är väl iofs alltid dåligt med mickarna vid örat men känns som det borde gå få till bättre.

Ljudet är bra, lite basintensivt men går justera i appen. Personligen tycker jag NC spelar rätt lite roll eftersom om dom passar bra tätsluter örat rätt bra ändå.

En riktigt bra grej är att dom är vattentäta, skönt cykla till jobbet och fortsätta musiken in i duschen!

Permalänk
Medlem

Vad jag läst, XM4 bättre ljud, 7 Pro sitter bättre i örat särskilt om man rör sig mycket vilket är prio för min egen del. För att krångla till det ytterligare så verkar Jabra ha tappat lite i QC på sistone.

Permalänk
Medlem

Jag har Jabra elite 7 active, bra ljud, något hög bas bara, folk hör mig när jag pratar.
Jag hade valt de som sitter bäst i öronen, passformen är viktig tänker jag. Jag valde själv mellan dessa två men valde jabra pga mina öron, som gammal Sony-anställd (garanterat biased) skulle jag ändå vilja påstå att XM4 är bättre på alla punkter i övrigt.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag har Jabra elite 7 active, bra ljud, något hög bas bara, folk hör mig när jag pratar.
Jag hade valt de som sitter bäst i öronen, passformen är viktig tänker jag. Jag valde själv mellan dessa två men valde jabra pga mina öron, som gammal Sony-anställd (garanterat biased) skulle jag ändå vilja påstå att XM4 är bättre på alla punkter i övrigt.

Har ett par gamla Jabra 75T med likartad form och det är fortfarande de mest bekväma in-ear jag provat. Givetvis ser öron olika ut, men komfort brukar väl vara det vanligaste klagomålet på XM4. Grymt ljud och ANC men, för de flesta, alldeles för stora och avig form. Den där "platta" utformningen är inte speciellt ergonomisk för något öra skulle jag vilja påstå. Har ett par LinkBuds S där det stör mig och då är de ändå betydligt mindre.

Personligen skulle jag invänta kommande XM5 om jag skulle köra Sony.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Har ett par gamla Jabra 75T med likartad form och det är fortfarande de mest bekväma in-ear jag provat. Givetvis ser öron olika ut, men komfort brukar väl vara det vanligaste klagomålet på XM4. Grymt ljud och ANC men, för de flesta, alldeles för stora och avig form. Den där "platta" utformningen är inte speciellt ergonomisk för något öra skulle jag vilja påstå. Har ett par LinkBuds S där det stör mig och då är de ändå betydligt mindre.

Personligen skulle jag invänta kommande XM5 om jag skulle köra Sony.

Jag körde tidigare 75T som också var riktigt sköna. Hade problem med mina 75t och tänkte att jag aldrig skulle ha Jabra igen. bland annat var där störningar i uppkopplingen när jag hade mobilen i fickan och gick runt. typiskt en superdålig egenskap på ett par hörlurar, och när jag somnade med de i örat så gjorde de en factory reset (för att knappen var intryckt länge när jag låg på den) och det var såklart jobbigt att para och göra om inställningar i appen varje gång.

Men de nya har ju något mindre storlek ca 10% enligt jabra, vilket passar mig ännu bättre, de har lyckats göra ett par som sitter bättre vilket är imponerande och subjektivt såklart, de har heller aldrig utfört en factory reset när jag somnat med de och jag har aldrig haft några problem med bluetooth-prestandan. Jag är verkligen supernöjd med mina.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Hämta ut mina Jabra Elite 7 Pro idag och är positivt överraskad. Jag har små öron men de passade som handsken med att sitta perfekt i mina öron och så tätt att ANC är nästan onödigt att köra. Ska träna imorgon så får då se hur de sitter under gympasset.

Men för 1490:- är det nog svårt att hitta bättra lurar med den prestandan.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Hämta ut mina Jabra Elite 7 Pro idag och är positivt överraskad. Jag har små öron men de passade som handsken med att sitta perfekt i mina öron och så tätt att ANC är nästan onödigt att köra. Ska träna imorgon så får då se hur de sitter under gympasset.

Men för 1490:- är det nog svårt att hitta bättra lurar med den prestandan.

Tror du kommer bli supernöjd. Tränar med mina varje dag och har aldrig haft problem med att det ändrar position eller något. Aldrig en tendens till att trilla ut heller. Nu är min variant active med lite sån gummiaktig-lack, men hade 75t innan som är samma yta som PRO och hade aldrig problem med de heller.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |