Permalänk
Medlem

Fick in mina nu.

Permalänk

Trillade in här på ICA Banken med

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Hurra. En student har råd med Samyang istället för Eldorado till sina nudlar ikväll 🥳

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jajamän, Handelsbanken här och gick direkt in i fonder!

Permalänk

Fick mina idag. De och några lappar till försvann när man i samma veva noterar Inet fått in Asus x Noctua 4080...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pjm1891:

Rasslade till idag. Hej RT 7900XTX.

Vilken köpte du?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vilken köpte du?

Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+

Permalänk
Medlem

Ramlade in nyss

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du har ju godkänt din deklaration så orsaken borde du väl själv ha koll på? 😂

Hah! Hur tror du att man deklarerar i det här landet egentligen? Man trycker ju bara på skicka in och går sen vidare med livet!

Med det sagt så fick även jag mina pengar idag en liten trevlig bonus helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad skulle du få tillbaka enligt din beräkning?

Finns inte en chans att jag skulle kunna räkna ut det själv. Hur jag än hade räknat hade det blivit fel. Är matematisk analfabet.

Skrivet av DavidtheDoom:

Hästen är död! Släpp det!
Du har ju godkänt din deklaration så orsaken borde du väl själv ha koll på? 😂

Ninjaflipp ringar in det rätt bra Fast jag känner vid detta tillfälle att det är svårt att gå vidare

Skrivet av Ninjaflipp:

Hah! Hur tror du att man deklarerar i det här landet egentligen? Man trycker ju bara på skicka in och går sen vidare med livet!

Med det sagt så fick även jag mina pengar idag en liten trevlig bonus helt klart.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Nä, man ska ju göra avdrag och sånt, då får man snällt vänta till Juni.

Permalänk
Medlem

Ett trevligt tillskott.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har inte fått mitt slutskattebesked och inte heller några pengar trots att jag lämnade in inkomstdeklarationen 14:e mars. Kan de ha valt ut mig för granskning? Har jag missat något steg?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Har inte fått mitt slutskattebesked och inte heller några pengar trots att jag lämnade in inkomstdeklarationen 14:e mars. Kan de ha valt ut mig för granskning? Har jag missat något steg?

Gjorde du några ändringar på deklarationen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gjorde du några ändringar på deklarationen?

Icke. Har även Kivra.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Deklarerade förlust i bostadsförsäljning, plus skapliga räntekostnader innebär att jag och frugan får ett tillskott på i runda slängar 36000.
Perfekt läge att fylla på bufferten. Dålig timing ekonomiskt att vara föräldralediga när omvärldsläget ser ut som det gör men det var inte riktigt med i planeringen
Utbetalning i juni kommer perfekt till dopet.

Permalänk
Medlem

Jag fick tillbaks 20kkr i januari vilket jag inte förstog varför då, o sen häromdan fick jag tillbaks ytterligare 23kkr! Gick in på Skatteetatens (norges Skatteverket) o kollade igen o visade sig att januari-leveransen tydligen var för 2020. Förstår mig inte på systemet i det här landet, men 43kkr plus på konto bara sådär tackar man ju inte nej till ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Finns inte en chans att jag skulle kunna räkna ut det själv. Hur jag än hade räknat hade det blivit fel. Är matematisk analfabet.

Ninjaflipp ringar in det rätt bra Fast jag känner vid detta tillfälle att det är svårt att gå vidare

Högre kostnader för räntor som gett mer avdrag?

Permalänk
Medlem

Någon som fått slutskattebesked än? Sista dagen imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Någon som fått slutskattebesked än? Sista dagen imorgon

Jag har fått min men kunde även se några dagar innan dess att kontosaldot ("Skatter och deklarationer" -> "Saldo på skattekonto") uppdaterades i lördags. Ta en kik där!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Pengarna kom in på kontot i eftermiddags. Fick beskedet från skatteverket i söndags om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Jag har fått min men kunde även se några dagar innan dess att kontosaldot ("Skatter och deklarationer" -> "Saldo på skattekonto") uppdaterades i lördags. Ta en kik där!

Skrivet av joakim99:

Pengarna kom in på kontot i eftermiddags. Fick beskedet från skatteverket i söndags om jag minns rätt.

Nope, kollat skatteverkets konto och bankkontot. Frugan har fått sin återbäring... men när jag är inloggad på SKV så står det att slutskattebesked 8 juni och utbetalning 9 juni, aja får se om det blir verklighet!

Permalänk
Medlem

Inte heller hört något och då lämnade jag in deklarationen i mars.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Fick slutskattebesked i måndags och pengarna efter lunch.
17xxx kronor landade på kontot.

Har finansierat en luftvärmepump till garaget och en dopfest för dom pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Någon som fått slutskattebesked än? Sista dagen imorgon

Fick det igår, på nationaldagen så antar att det är automatiserade utskick som de spritt ut över ett antal dagar.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Slutskattebeskedet kom på förmiddagen under Nationaldagen och pengarna kom på förmiddagen igår.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Ringde skatteverket idag och de berättade att ingen ens kollat på min inkomstdeklaration. De kunde inte heller säga när någon kommer göra det.

Känns ju bra då man lämnat in deklarationen i mars.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Trillade in nyss, härliga 37k in på kontot.
Blir en lämplig extrainbetalning på billånet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

123kr rikare! Nice!
Får bli en IPA från specialhyllan imorn!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när skatteverket skickar ut skatten på utbetalnings kort till min syrra som har hand om dödsboet? Inget konto finns reggat på skatteverket. Min far som avled för 2 år sedan. Han fick tillbaka på skatten för året 2022.