Permalänk
Medlem
Skrivet av Yacob:

Jag har också dansat den här valsen några år men nu när jag ringde så var det omöjligt, väldigt trött och irriterad över att jag ens försökte. Men det är klart att som kund gå från 1200mbit till 100mbit och ändå betala 33% mer är otroligt oattraktivt. Brukar gå bra att förlänga men men. Problemet är ju att jag sitter i comhemhus så kan inte hota med att lämna. Vad brukar du/ni använda för argument? Ofta har de ju erbjudande för nykund men att man inte kan hoppa på dem som befintlig kund, dock kan man skriva kontrakt på tex ens partner och sedan hoppa fram och tillbaka för att för ta del av nykundserbjudandet. Otroligt störigt när man är påtvingad dessa och deras prissättning.

När jag pratade med deras uppsägningssavdelning sist så sa han jag pratade med att det inte var möjligt för en tidigare registrerad kund att köra på nykundserbjudande, då man redan var i systemet. Så att hoppa mellan olika låter inte som en realitet om det stämmer.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Har tidigare haft 100/10 via tele2's koax. Ringde och fick 600/50 till ett bra pris. Idag söndag när det skulle aktiveras så får jag inte längre något nät. Kopplade in den nya C2 routern jag fått (hade den gamla från Comhem innan) men det fungerade inte då heller.

Internet lampan lyser inte alls och upp-/nedströms blinkar (samma på gammal och ny router). När jag kollar 192.168.0.1 så står det internet disabled med en röd glob.
Lustigt nog kan jag starta om min router när jag loggar in på tele2, så kontakt finns ju...

Någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på?
Allt funkade alltså perfekt fram tills idag när bytet till den högre hastigheten skedde.

Permalänk
Tele2
Skrivet av Soderqvisten:

Har tidigare haft 100/10 via tele2's koax. Ringde och fick 600/50 till ett bra pris. Idag söndag när det skulle aktiveras så får jag inte längre något nät. Kopplade in den nya C2 routern jag fått (hade den gamla från Comhem innan) men det fungerade inte då heller.

Internet lampan lyser inte alls och upp-/nedströms blinkar (samma på gammal och ny router). När jag kollar 192.168.0.1 så står det internet disabled med en röd glob.
Lustigt nog kan jag starta om min router när jag loggar in på tele2, så kontakt finns ju...

Någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på?
Allt funkade alltså perfekt fram tills idag när bytet till den högre hastigheten skedde.

Hej.

När du kopplar in en router för första gången så kan det ta upp till en timme innan den kommer online och börjar fungera (den laddar ner eventuell ny mjukvara samt konfigurationsfiler för ditt abonnemang). Om router inte har kommit igång efter en timme så kan det vara så olyckligt att något har gått fel hos oss i samband med provisioneringen av din bredbandstjänst mot routern. Du är då välkommen att kontakta vår kundservice på 90 222 så hjälper vi dig.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Nån mer som fått erbjudandet med bättre hastighet med deras "10G-teknik"? Någon som vet om det finns någon tidplan på detta?
Har nyligen flyttat till ett hus med comhem och saknar högre symmetriska hastigheter...

Spännande.

https://www.tele2.se/fastighetsagare/10G

Tycker dock det är lite svårtolkad information, men det verkar alltså som att det är 10gig in i fastigheten, och inte ut till varje slutkund som avses?

Det här är problemet kabelmodem-tekniken fortfarande lider av, av någon anledning så verkar man se ett behov i att förmedla mängder av info kring ”stomnätet”.
Ja Tele2, det är verkligen fantastiskt att ni 2023 har bestämt er för att börja dra fiber hela vägen till fastigheten, det gjorde Bredabandsbolaget år 2000….

Permalänk
Tele2
Skrivet av BasseBaba:

Spännande.

https://www.tele2.se/fastighetsagare/10G

Tycker dock det är lite svårtolkad information, men det verkar alltså som att det är 10gig in i fastigheten, och inte ut till varje slutkund som avses?

Det här är problemet kabelmodem-tekniken fortfarande lider av, av någon anledning så verkar man se ett behov i att förmedla mängder av info kring ”stomnätet”.
Ja Tele2, det är verkligen fantastiskt att ni 2023 har bestämt er för att börja dra fiber hela vägen till fastigheten, det gjorde Bredabandsbolaget år 2000….

Hej.

Vår 10G-utbyggnad av FiberKoax-nätet avser både att bygga fiber fram till fastigheten samt uppgradera utrustningen för koax-delen (sista biten ut till slutkund). Uppgraderingen innebär att vi kommer öka kapaciteten i koax-nätet från 5 Gigabit/s till 10 Gigabit/s, alltså fram till slutkund.

Hoppas det gav lite tydligare insikt i uppgraderingen av vår uppgradering av FiberKoax-nätet.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Permalänk
Medlem

En tekniker kom förbi och kikade på vår utrustning. Gammal anslutning skulle i förlängningen klippas. Men först ansluta grannhuset till ”10G” fiber och därifrån har vi koax till vår fastighet.

Fråga: kan vi alls få dessa symmetriska hastigheter. Det lät inte som vi var de enda som skulle dela på grannhusets fiber anslutning. Kostnadsskäl angavs för att vi inte skulle få gå via våran dragna stokab anslutning och koppla den till koax nät i vår fastighet.

Permalänk
Tele2
Skrivet av crion:

En tekniker kom förbi och kikade på vår utrustning. Gammal anslutning skulle i förlängningen klippas. Men först ansluta grannhuset till ”10G” fiber och därifrån har vi koax till vår fastighet.

Fråga: kan vi alls få dessa symmetriska hastigheter. Det lät inte som vi var de enda som skulle dela på grannhusets fiber anslutning. Kostnadsskäl angavs för att vi inte skulle få gå via våran dragna stokab anslutning och koppla den till koax nät i vår fastighet.

Hej,

Att fiberanslutningen går till grannhuset och därifrån går det ett koax-nät till den fastighet som du bor i borde inte påverka själva 10G-uppgraderingen, utan även din fastighet borde då bli uppgraderad till 10G. Just 10G är grunden för att vi ska kunna erbjuda symmetriska hastigheter. Det innebär att direkt när 10G-uppgraderingen är klar kommer du/ni förmodligen inte kunna beställa en tjänst med symmetriska hastigheter, utan det kommer kunna erbjudas lite längre fram.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Permalänk
Medlem

Hej,
Har sedan några veckor sen ett 600/50 abonnemang med C2 inkopplat i fiber-koax väggen som står i vardagsrummet. Sitter jag där inne får jag ut ca 300-400 på wifi (inte testat att kabla ännu). Nu till problemet där min stationära dator får ut 2, den står ca 10m ifrån routern på andra sidan av en relativt tjock betongvägg. Vad är bästa sättet att öka hastigheten inne hos den stationära, att dra kabel är tyvärr inget jag är intresserad (även fast jag är medveten om att detta är de bästa alternativet). Ska man köpa sig några mesh noder eller en ny router och använda C2an som ett modem eller extenders?

Tacksam för hjälp och visdom!

Permalänk

Kanske ett litet problem för vissa, men ett stort problem för mig. Har TV/Bredband via Tele2 privat och använder framför allt Play tjänsterna via webben när jag är/bor på jobbet. Problemet är att nu Tele2 har bara har kvar inloggning via BankId vilket ställer till bekymmer då jag varken har tillgång till mobil eller får ladda ner filer till våra datorer på arbette. Nu kan man alltså inte längre utnyttja Tele2 Play i och med att inloggning med kontouppgifter inte längre fungerar. Förstår säkerhetsaspekten i det hela, men BankId ställer ibland till det en hel del.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

tillgång till mobil eller får ladda ner filer till våra datorer på arbette.

Då du får inte ens nyttja en privat telefon? Sitter du i fängelse eller är det något inom det militära?

Skrivet av linusb2:

den står ca 10m ifrån routern på andra sidan av en relativt tjock betongvägg. Vad är bästa sättet att öka hastigheten inne hos den stationära

Börja med att gå ner till 2.4Ghz så denna har bättre penetrationsförmåga. Sen ska alla enheter vara minst en våglängd (ca 13cm) från närmsta vägg och objekt för minska dämpning. Du kan även prova med att orientera om enheterna så antennerna "träffar" bättre.

Ett alternativ är att sätta upp två eller flera mesh-punkter, eller punkt-till-punkt länkar med fri sikt mellan.

Permalänk

[quote postid="20036020" userid="737" name="maDa"]
Då du får inte ens nyttja en privat telefon? Sitter du i fängelse eller är det något inom det militära?

Need to know or nice to know? Skrev att det gäller arbete så det stämmer att jag inte har möjlighet att använda privat mobil på jobbet. Var eller med vad jag arbetar är oväsentligt i frågan.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Börja med att gå ner till 2.4Ghz så denna har bättre penetrationsförmåga. Sen ska alla enheter vara minst en våglängd (ca 13cm) från närmsta vägg och objekt för minska dämpning. Du kan även prova med att orientera om enheterna så antennerna "träffar" bättre.

Ett alternativ är att sätta upp två eller flera mesh-punkter, eller punkt-till-punkt länkar med fri sikt mellan.

Har satt han på 2.4Ghz just för det ändamålet. Enheten står våglängder ifrån närmsta väggar och objekt. Testar jag med andra enheter (ex. mobil eller bärbar) så får jag ut mellan 2-10mbit likväl. Har låg signal, så frågan är väl egentligen vad bästa alternativ är för att öka signalen i lägenheten? Är det att brygga min C2 enhet till en "bättre" router än tele2s egna eller är det att köra mesh, eller extenders/APs?

Permalänk
Tele2
Skrivet av Aqua_HeaD:

Kanske ett litet problem för vissa, men ett stort problem för mig. Har TV/Bredband via Tele2 privat och använder framför allt Play tjänsterna via webben när jag är/bor på jobbet. Problemet är att nu Tele2 har bara har kvar inloggning via BankId vilket ställer till bekymmer då jag varken har tillgång till mobil eller får ladda ner filer till våra datorer på arbette. Nu kan man alltså inte längre utnyttja Tele2 Play i och med att inloggning med kontouppgifter inte längre fungerar. Förstår säkerhetsaspekten i det hela, men BankId ställer ibland till det en hel del.

Hej,

Det går utmärkt att logga in på Tele2 Play (www.tele2play.se) med e-post och lösenord (om du har Tele2 Play eller tv via Boxer) alternativt med personnummer eller kundnummer och lösenord (om du har tv via Tele2). Det är alltså inget krav att logga in med BankID på Tele2 Play. Till skillnad från att logga in med BankID så krävs det att du väljer rätt inloggningssätt (alltså hur du har tillgång till Tele2 Play) för att du ska kunna logga in.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med att spela upp material i Tele2 Play via webläsare efter senaste uppdateringarna i både edge och Google Chrome? Fungerade utmärkt igår kväll men nu idag får jag det här felmeddelandet (se infogad bild) oavsett vad jag försöker spela upp. Har en mac mini som edge inte var uppdaterad på som det fungerade i, men givetvis så fungerade det inte efter att edge uppdaterats även där. I Safari fungerar det dock fortfarande att spela upp.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Finns det någon nyare version av fd Comhems TvHub (andriod box)? Min är från våren 2021 och tycker den är allmänt instabil. Det händer ofta är att den startar om sig random och ibland kräver att man drar ur strömkabeln för att den ska hoppa igång igen.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Tele2
Skrivet av sp1k3n:

Nån mer som har problem med att spela upp material i Tele2 Play via webläsare efter senaste uppdateringarna i både edge och Google Chrome? Fungerade utmärkt igår kväll men nu idag får jag det här felmeddelandet (se infogad bild) oavsett vad jag försöker spela upp. Har en mac mini som edge inte var uppdaterad på som det fungerade i, men givetvis så fungerade det inte efter att edge uppdaterats även där. I Safari fungerar det dock fortfarande att spela upp.

<Uppladdad bildlänk>

Vi har en driftstörning just nu som drabbar Tele2 Play via Chromium och vi håller på att undersöka vad som orsakar felet. Du kan använda dig av Firefox alternativt avvakta tills det börjar fungera igen.

Skrivet av Red Beaver:

Finns det någon nyare version av fd Comhems TvHub (andriod box)? Min är från våren 2021 och tycker den är allmänt instabil. Det händer ofta är att den startar om sig random och ibland kräver att man drar ur strömkabeln för att den ska hoppa igång igen.

Vi har ingen nyare version av just Tv Hub, däremot så har vi en box som heter Tv Hub Mini som har lite annan hårdvara. Dock fungerar den just nu bara över WiFi och den går inte att få med inspelningsfunktion (REC). Du kan läsa mer om Tv Hub Mini här: https://www.tele2.se/tv/utrustning/tv-hub-mini

För att se om din befintliga Tv Hub blir lite piggare så kan du testa att göra en fabriksåterställning. Hur du gör kan du läsa om här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/tv-hub-guider

Med vänlig hälsning
Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Vi har ingen nyare version av just Tv Hub, däremot så har vi en box som heter Tv Hub Mini som har lite annan hårdvara. Dock fungerar den just nu bara över WiFi och den går inte att få med inspelningsfunktion (REC). Du kan läsa mer om Tv Hub Mini här: https://www.tele2.se/tv/utrustning/tv-hub-mini

För att se om din befintliga Tv Hub blir lite piggare så kan du testa att göra en fabriksåterställning. Hur du gör kan du läsa om här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/tv-hub-guider

Med vänlig hälsning
Fredrik

Använder inte rec. Är Tvhub Mini snabbare än vanliga TVHub? Är det gratis att byta?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Tele2:

Hej,

Det går utmärkt att logga in på Tele2 Play (www.tele2play.se) med e-post och lösenord (om du har Tele2 Play eller tv via Boxer) alternativt med personnummer eller kundnummer och lösenord (om du har tv via Tele2). Det är alltså inget krav att logga in med BankID på Tele2 Play. Till skillnad från att logga in med BankID så krävs det att du väljer rätt inloggningssätt (alltså hur du har tillgång till Tele2 Play) för att du ska kunna logga in.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Okej.... Jag vet att detta fungerade förut, men nu när jag kikade och försökte titta på de kanaler jag har så fick jag bara upp meddelandet "Vi kunder tyvärr inte starta uppspelningen försök igen". Det jag då trodde var att jag hade blivit utloggad. När jag försökte logga in igen så fanns bara valet att använda BankId och det var tydligen för att jag försökte logga in på mitt Tele2 konto vilket krävde BankId. För att kunna streama räckte det bra med personnummer och lösenord. Dock kvarstår problemet med att jag inte kan se något nu, men det lär bero på något annat. Tack för svar!

Allt verkar ha berott på den driftstörning som ni tydligen har just nu.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Vi har en driftstörning just nu som drabbar Tele2 Play via Chromium och vi håller på att undersöka vad som orsakar felet. Du kan använda dig av Firefox alternativt avvakta tills det börjar fungera igen.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Tack för info
Har just installerat Firefox och det fungerar där 👍

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Nån mer som har problem med att spela upp material i Tele2 Play via webläsare efter senaste uppdateringarna i både edge och Google Chrome? Fungerade utmärkt igår kväll men nu idag får jag det här felmeddelandet (se infogad bild) oavsett vad jag försöker spela upp. Har en mac mini som edge inte var uppdaterad på som det fungerade i, men givetvis så fungerade det inte efter att edge uppdaterats även där. I Safari fungerar det dock fortfarande att spela upp.

<Uppladdad bildlänk>

Jepp!. Diskuterade precis ett dilemma här med supporten på Tele2 och har nu kommit fram att det är Microsoft Edge som har börjat strula. Provade att streama med Chrome och det fungerar. Vet inte om någon uppdatering har gjorts för tidigare har det inte varit några problem. Testa annan webläsare så ska du se att det fungerar.

Såg nu även tidigare inlägg om detta och att Tele2 verkar ha en driftstörning.

Uppdatering av info
Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Tele2
Skrivet av Red Beaver:

Använder inte rec. Är Tvhub Mini snabbare än vanliga TVHub? Är det gratis att byta?

Ja, Tv Hub Mini är snabbare än Tv Hub. Har du vår tjänster via FiberKoax idag så går det dessvärre inte just nu att byta till Tv Hub Mini. Har du tjänsterna via FiberLAN så går det att byta men exakt vad det skulle kosta för dig kan jag inte svara på här utan det är något som du behöver fråga vår kundservice, antingen via chatt eller telefon. Du hittar alla våra kontaktvägar här: https://www.tele2.se/kundservice/kontakt

/Fredrik

Skrivet av Aqua_HeaD:

Okej.... Jag vet att detta fungerade förut, men nu när jag kikade och försökte titta på de kanaler jag har så fick jag bara upp meddelandet "Vi kunder tyvärr inte starta uppspelningen försök igen". Det jag då trodde var att jag hade blivit utloggad. När jag försökte logga in igen så fanns bara valet att använda BankId och det var tydligen för att jag försökte logga in på mitt Tele2 konto vilket krävde BankId. För att kunna streama räckte det bra med personnummer och lösenord. Dock kvarstår problemet med att jag inte kan se något nu, men det lär bero på något annat. Tack för svar!

Se mitt svar till sp1k3n ovan om fel på Tele2 Play.

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Jepp!. Diskuterade precis ett dilemma här med supporten på Tele2 och har nu kommit fram att det är Microsoft Edge som har börjat strula. Provade att streama med Chrome och det fungerar. Vet inte om någon uppdatering har gjorts för tidigare har det inte varit några problem. Testa annan webläsare så ska du se att det fungerar.

Såg nu även tidigare inlägg om detta och att Tele2 verkar ha en driftstörning.

Kom en uppdatering till min chrome och efter det fungerade det inte där heller. Både edge och chrome bygger på chromium.
I Firefox fungerar det.

Edit: Verkar som det är fixat för nu fungerar det i både Microsoft Edge och Google Chrome
Microsoft Edge Version 113.0.1774.35 (Official build) (64-bit)
Google Chrome Version 113.0.5672.64 (Official Build) (64-bit) (2023-05-08 18:50)

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Fick hem C3 Hub istället för C2 när jag uppgraderade min hastighet, nu kommer mitt dilemma.

Jag kan inte ställa in SSID på WIFI, dvs jag kan enbart sätta ett namn och så kommer både 2.4ghz och 5ghz att heta samma.

Problemet är att jag har flera enheter i hemmet som inte stödjer 5ghz och inget kommer upp på Wifi, men alla andra enheter som stödjer 5ghz fungerar klockrent.

På C2 gick det enkelt att antingen stänga av 2.4ghz eller 5ghz, lägga unika namn så man kan skilja dessa två.

Snälla hjälp!

Permalänk
Tele2
Skrivet av Exitus:

Fick hem C3 Hub istället för C2 när jag uppgraderade min hastighet, nu kommer mitt dilemma.

Jag kan inte ställa in SSID på WIFI, dvs jag kan enbart sätta ett namn och så kommer både 2.4ghz och 5ghz att heta samma.

Problemet är att jag har flera enheter i hemmet som inte stödjer 5ghz och inget kommer upp på Wifi, men alla andra enheter som stödjer 5ghz fungerar klockrent.

På C2 gick det enkelt att antingen stänga av 2.4ghz eller 5ghz, lägga unika namn så man kan skilja dessa två.

Snälla hjälp!

Hej,

Du kan stänga av

Logga in i routern > skrolla ner > tryck på ett av kugghjulen i wifi-rutan (spelar ingen roll vilken av dom du trycker på) > Här kan du nu välja att inaktivera de olika wifi-banden var för sig och du kan även ändra SSID och vill du ha olika namn på de olika banden så går det bra.

Uppdatering: Efter att du tryckt på kugghjulet behöver du även välja Wi-Fi Mesh > Bandsteering & Roaming > Och avaktivera Bandsteering and Roaming för att du ska kunna ha två olika SSIDn.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,

Du kan stänga av

Logga in i routern > skrolla ner > tryck på ett av kugghjulen i wifi-rutan (spelar ingen roll vilken av dom du trycker på) > Här kan du nu välja att inaktivera de olika wifi-banden var för sig och du kan även ändra SSID och vill du ha olika namn på de olika banden så går det bra.

Uppdatering: Efter att du tryckt på kugghjulet behöver du även välja Wi-Fi Mesh > Bandsteering & Roaming > Och avaktivera Bandsteering and Roaming för att du ska kunna ha två olika SSIDn.

Med vänlig hälsning
Fredrik

Tack för svar, får ta en titt på det senare!

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som har problem med att ladda innehåll på imgur sedan igår? Jag misstänker att det har med tele2 automatiska DNS i C2 Hub att göra. Man kan inte spara manuell DNS där tyvärr, så kan inte bekräfta att det faktiskt är så genom att byta till 1.1.1.1 eller något.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Är det fler än jag som har problem med att ladda innehåll på imgur sedan igår? Jag misstänker att det har med tele2 automatiska DNS i C2 Hub att göra. Man kan inte spara manuell DNS där tyvärr, så kan inte bekräfta att det faktiskt är så genom att byta till 1.1.1.1 eller något.

Ja, Imgur fungerar inte på Tele2:s nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Ja, Imgur fungerar inte på Tele2:s nät.

Vet man varför?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Är det fler än jag som har problem med att ladda innehåll på imgur sedan igår? Jag misstänker att det har med tele2 automatiska DNS i C2 Hub att göra. Man kan inte spara manuell DNS där tyvärr, så kan inte bekräfta att det faktiskt är så genom att byta till 1.1.1.1 eller något.

Testat med VPN?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Är det fler än jag som har problem med att ladda innehåll på imgur sedan igår? Jag misstänker att det har med tele2 automatiska DNS i C2 Hub att göra. Man kan inte spara manuell DNS där tyvärr, så kan inte bekräfta att det faktiskt är så genom att byta till 1.1.1.1 eller något.

Kan du byta DNS i ditt OS?