Allt från Computex 2023

Warzone II - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Ingen skriver vilken upplösning de spelar i. Är ju också vissa inställningar som ger 0% visuals som tar 60% prestanda från fpsen. Jag spelar själv i 4k med mitt 7900xtx utan Fidelity/Fsr och ligger på 140-250 fps.

Med denna guiden:

https://www.youtube.com/watch?v=cybTSx2Z1rA

Visa signatur

13700KF | 7900XTX Merc 310 Black | B660 ROG STRIX GAMING I | 6000Mhz 32GB CL36 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer II 240| NR200P BLACK | Phanteks Revolt SFX 750W 80+ Platinum | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Börjar vara otroligt less på spelet, så otroligt mycket buggar, och konstiga problem. Har tex hela tiden pingspikes i spelet, varannan runda oftast ok, ping runt 90 konstant så dock väldigt högt, men vartannat spel så hoppar pingen hela tiden mellan 90 och 600. Skitkul. Helt otroligt att jag betalat för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Börjar vara otroligt less på spelet, så otroligt mycket buggar, och konstiga problem. Har tex hela tiden pingspikes i spelet, varannan runda oftast ok, ping runt 90 konstant så dock väldigt högt, men vartannat spel så hoppar pingen hela tiden mellan 90 och 600. Skitkul. Helt otroligt att jag betalat för detta.

Är du less på vilken del av spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinneinisanni:

Är du less på vilken del av spelet?

Han beskrev väl det? Har samma issues som TheFlyingFin också, dom har enorma problem med servrarna. Går typ inte ens att spela atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Han beskrev väl det? Har samma issues som TheFlyingFin också, dom har enorma problem med servrarna. Går typ inte ens att spela atm.

Tänkte mest om det var Warsone eller alla delar av spelet, jag orkar inte warzone längre men spelar ranked och det är super

Permalänk
Medlem

Tänkte mest om det var Warsone eller alla delar av spelet, jag orkar inte warzone längre men spelar ranked och det är super

MW2 delen är inte lika dåliga pingmässigt som WZ/DMZ, men där är det jävligt mycket anant skit som på så vis är mer en fråga om dålig kodning än att själva servrarna suger röv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

MW2 delen är inte lika dåliga pingmässigt som WZ/DMZ, men där är det jävligt mycket anant skit som på så vis är mer en fråga om dålig kodning än att själva servrarna suger röv.

Håller med, otroligt mycket buggar. Känns som man spelar på beta version.

Permalänk
Medlem

Aha okej! Det är Warzonetråden så därför jag skrev så Men håller med, de övriga delarna av spelet fungerar bra.. Warzone not so much.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Aha okej! Det är Warzonetråden så därför jag skrev så Men håller med, de övriga delarna av spelet fungerar bra.. Warzone not so much.

Jag fattadet sen att det är Warzone tråd 🫣

Permalänk
Hedersmedlem

Plockade hem spelet igår för att spela med ett par kompisar. Första gången jag återvänder till CoD-världen sen CoD4. Spelar typ 5 matcher, börjar hitta tillbaka till lite aim och allmänt förstå hur spelet funkar. Blir shadowbannad. Så jävla irriterande.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

tjo, nån som vet vad problemet med mitt system e? amd r5 7600, 64GB 5200cl40, kör även med 5600cl40 (4x16)samt 7900xtx, 3080 och 3060ti och får ej mer än 100-140fps i 1080p low?

med 5800x3d, 12700k, 12900k, 13900kf så hade jag över 280fp i 1080p low i wz1, borde ju få bra mycket bättre fps även med 3060ti at 1080p low i wz2tycker man. 7600 stock eller 5.5ghz = samma fps, och kör med 4st minnes stickor så man borde iaf få typ snarlikt fps som 6000 sr stickor, testat även med win 10 och 11. win 11 e enbart am5, men win10 har varit med sen r7 3700x/10700kf och får ändå samma kassa fps. Känns som man är begränsad på något sätt, törs inte säga cpu-flaskad då 7600an borde ändå kunna spotta ut 200fps med bra graffe men kommer inte ens över 150. va tusan kan va fel.

Visa signatur

12100f/6600cl34/b660i

Permalänk
Medlem

Någon som har dessa blixtar från 10min in i varje match ? Blir tokig. Tror mig haft samma problem med två olika grafikkort.

https://youtu.be/TLG2m2L_tGE

Visa signatur

13700KF | 7900XTX Merc 310 Black | B660 ROG STRIX GAMING I | 6000Mhz 32GB CL36 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer II 240| NR200P BLACK | Phanteks Revolt SFX 750W 80+ Platinum | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Tappade typ 30-40 fps till i denna update, de är verkligen fantastisak deras devs...

Permalänk

Har break sen senaste stora uppdatering kom till DMZ, problemet är att jag och även polare får random DC's och att man då räknas som att man dött och inte kunde återansluta till matchen gjorde att man vart förbannad, största problemet och mest störiga var att vi fick problem med 1 spelare var gång, en period fick jag det i 2-3 dagar, sen vart det bra för mig då vart det samma för en polare. Till slut gav man upp.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Söker folk som vill spela raid ep3 och skaffa lightning camo