Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Skulle vara nice att kunna spela fredag men 1043kr för ett spel... va fan.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cyberz:

Förrätt, varmrätt och 5 bira kostade mig ca 1200 sist jag gick ut... En mycket trevlig kväll med goda vänner.

Får jag ut 8+ timmar nöje med mina vänner i D4 får det väl ses som rimligt.

Det finns billigare mat och öl, och det finns billigare spel. Men ibland är det ju något speciellt man är sugen på. D4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Lägger man ner ett par tusen timmar på det så snackar vi inte ens ören per timme. Så atte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Enda spelet med miljard budget i sin genre, smakar det så kostar det

Permalänk
Medlem

Jag har spelat de andra diablospelen sedan första dagen, men D4 får vänta lite tills den första anstormningen lagt sig. Är inte så intresserad av att jämföra gear med andra, så det spelar mindre roll att jag inte spelar för fullt förrän efter midsommar.
Är mest intresserad av hard-core spelande efter de första story-quest genomspelningarna i vilket fall, men är lite bekymrad över griefers i de öppna delarna av D4. Kanske inte går att spela HC längre om man inte är riktigt svettig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Lägger man ner ett par tusen timmar på det så snackar vi inte ens ören per timme. Så atte.

Precis, har lagt 10000+ timmar på D3 genom åren så ser det som otroligt billig underhållning. Kostar mindre än en middag ute.

Permalänk
Medlem

När får man börja tanka ner spelet ? Jag har ganska dåligt bredband kommer jag ens hinna tanka ner till 2 juni ? Brukar ligga runt 3 mb per sekund

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

När får man börja tanka ner spelet ? Jag har ganska dåligt bredband kommer jag ens hinna tanka ner till 2 juni ? Brukar ligga runt 3 mb per sekund

”May 30 at 4 p.m. PDT for Windows PC, Xbox, and PlayStation. Purchase of any edition of Diablo IV is required to Pre-Load.”

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ottoblom:

Som är Onsdag 01.00 svensk tid 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Förrätt, varmrätt och 5 bira kostade mig ca 1200 sist jag gick ut... En mycket trevlig kväll med goda vänner.

Får jag ut 8+ timmar nöje med mina vänner i D4 får det väl ses som rimligt.

Det finns billigare mat och öl, och det finns billigare spel. Men ibland är det ju något speciellt man är sugen på. D4

8 timmar för 1000+ kr? Det var nog det dummaste jag hört. Och nej, det är inte samma sak som mat och dryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

811 kostar Standard
Edit: Så lite text men ändå missade jag att du skrev "fredag" haha

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Enda spelet med miljard budget i sin genre, smakar det så kostar det

Förstår inte vad det har med saken att göra.
Men tack för ett visat intresse.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Förstår inte vad det har med saken att göra.
Men tack för ett visat intresse.

Att det är rimligt att 6000+ människor som har arbetat i minst 7 år på det här spelet är en kostnad för företaget? Behöver jag vara mer tydlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Allt beror ju på hur många timmar man kan spela spelet vad kosta Hogwarts Legacy när det kom det kunde man med köpa en special version av för att spela tidigare inte så gammalt spel och nästan dött typ för när du spelat igenom det så finns det inte mycket mer att göra.
När du spelat igenom D4 då har du lagt många hundra timmar på spelet många sidouppdrag att klara.

Så många timmar som jag lagt ner på D2,D3 och DI så kommer det blir massor med timmar även i detta spel och det är så man får räkna kostnaden på spelet hur långe och hur många timmar man kommer lägga ner på det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Att det är rimligt att 6000+ människor som har arbetat i minst 7 år på det här spelet är en kostnad för företaget? Behöver jag vara mer tydlig?

Så du räknar med att det blir en flopp och de stackars människorna inte får betalt ?
Tydlig nog.
Det är inte så att jag ber om att få spelet gratis.
Bara lite missnöjd med prissättningen, med all rätt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Skulle inte säga att 70 euro är orimligt för ett AAA spel, sen att de säljer early access för mer pengar är nått man kan vara missnöjd över men prissättningen på själva spelet vet jag inte om du borde va så missnöjd på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Så du räknar med att det blir en flopp och de stackars människorna inte får betalt ?
Tydlig nog.

Hittade en som sammanfattat releasepriserna genom åren och vad det skulle motsvara idag med inflation inräknat.
Diablo 1 $50 ($94.51)
Diablo 2 $50 ($88)
Diablo 3 $60 ($79)
Diablo 4 $70 ($70)

Som alltid får man räkna lite på hur mycket man tror man ska spela. Vet med mig själv att jag kommer spendera massor av timmar i D4.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Det kommer vara bra på håret för dig då iaf om du vill ha hd texturer. Ca 70gig med dom borde ta typ 48h så du borde hinna men gränsfall. Tar du bort hd texturer blir det typ halva storleken så isf inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

30:e maj så alltså idag borde det gå nån gång.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte bestämt klass, just nu lutar det åt Necro, men stör mig lite på att de har så dålig mobility.
Brukar alltid spela Babbe men det har jag haft som main i både D2 och D3 så vill förnya mig...

Är rädd för att det kommer sluta med att jag sitter med en Babbe på fredagkväll ändå Eller kanske Rogue...
Jadu, den som lever får se.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av HazZarD:

30:e maj så alltså idag borde det gå nån gång.

Imorgon 01:00 😁

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Imorgon 01:00 😁

Är det inte torsdag mot fredag? Dvs 01:00 den 2:a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Är det inte torsdag mot fredag? Dvs 01:00 den 2:a?

Preload

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Curik:

8 timmar för 1000+ kr? Det var nog det dummaste jag hört. Och nej, det är inte samma sak som mat och dryck.

Det är min nöjesbudget, runt 3k. Jag har inte obegränsat med pengar utan budgeterar varje månad vad jag kan bränna på nöjjen. Där ingår både krogliv och PCspel. Det jag menar är att får jag ut mer än 8h av nöje för den tusenlappen så är det billigt i jämförelse med andra nöjen jag lägger pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Det är min nöjesbudget, runt 3k. Jag har inte obegränsat med pengar utan budgeterar varje månad vad jag kan bränna på nöjjen. Där ingår både krogliv och PCspel. Det jag menar är att får jag ut mer än 8h av nöje för den tusenlappen så är det billigt i jämförelse med andra nöjen jag lägger pengar på.

Låter som du kommer spara nästan 2k denna månad då

Folk borde ha olika budget för olika saker men oftast har dom inte det och det är då dom får problem och man tycker allt är dyrt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk

Jag är sinnessjukt taggad på d4!!!

Vem fixar sweclockers d4-klan?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Jag är sinnessjukt taggad på d4!!!

Vem fixar sweclockers d4-klan?

Den är väl redan uppe?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av PFall:

Den är väl redan uppe?

Gött gött. Får ta och gå med när spelet går live

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Det börjar närma sig nu! Sjukt taggad, vad heter klanen? O är den på disc?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av PFall:

Den är väl redan uppe?

Allt från Server-Slam är raderat så någon får starta en ny Klan vid release 😁

Visa signatur